mo
door moedertje48 Sep 12, 2014 om 16:02
Auto & vervoer

Lidmaatschap ANWB

Het lidmaatschap van de ANWB wordt veranderd waardoor je een pakket moet nemen ipv € 80,-- naar € 95,-- pjaar Het verschil zit hem in een vervangende auto waar wij dus absoluut niets aan hebben. Het oude pakket vervalt dus je hebt geen keus. Wellicht komen er meer klachten over deze verkapte verhoging van 20% .

2437 10 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Sep 12, 2014 om 16:52
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Kunt u niet overstappen op de Instap service? Dan moet u wel de pechhulp in uw woonplaats missen, maar u bent van die vervangende auto service af.

Ik heb er al veel klachten over gelezen op klacht.nl.

Of de ANWB zich hier iets van aantrekt, vraag het me af. Als je een beetje invloed wilt uitoefenen moet je in de bondsraad zitten, als ik het goed begrijp. En die wordt weer gekozen uit leden van de provincie. Die bondsleden vergaderen in januari en juni en die hebben dit dan klaarblijkelijk goedgekeurd. Ik had al ergens gelezen dat het een stelletje ja-knikkers zijn, maar dat was een bulletin uit 1999.

Misschien eens contact opnemen met een bondslid uit uw provincie. klik HIER

(eerlijkheidshalve, het lijken me niet bepaald de armlastigen die erin zitten)

O ik lees net dat er per 20 september een extra bondsleden vergadering is. Nou ja, misschien breekt de volksopstand nog eens uit ;-)

ma
door marnix1 - Sep 12, 2014 om 17:16
256 Antwoorden / 22 Vragen

Ik heb ze ook al gebeld, ik heb namelijk een 45km-wagentje ,daarvoor hebben ze geen vervangend vervoer, maar betalen ze een taxi om thuis te geraken.
Dan gaan ze je dealer (heb ik niet)bellen voor iets vervangends.
Gewoon enkel maar meer geld kwijt dus zonder iets toe te voegen.

door 1953 - Sep 12, 2014 om 18:09
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Dit is nou een tipwaardige TIP bij TIPS!

ro
door ron530 - Sep 12, 2014 om 18:56
4084 Antwoorden / 17 Vragen

15 euro per jaar meer betalen komt neer op 1,25 euro per maand. Als u er het niet mee eens bent kunt u nu al opzeggen want de deadline is begin november.

tenormin
door tenormin - Sep 12, 2014 om 19:38
16851 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 12 sep 2014, 18:56]15 euro per jaar meer betalen komt neer op 1,25 euro per maand. Als u er het niet mee eens bent kunt u nu al opzeggen want de deadline is begin november.

Dit is een tip waardig, als je tenminste geen €1,25 p.m. kan veroorloven. Ik behoud het zeker, juist om pechhulp woonplaats. Even afkloppen maar juist thuis, als ie niet start, heb ik ze nodig, ook ff afkloppen: nog nooit onderweg. Zou het eigenlijk wel andersom willen: kunnen kiezen, pechhulp woonplaats of pechhulp onderweg of allebei. Koos ik het eerste, maar ja, de meesten rijden veel (ik niet).

me
door mein33 - Sep 13, 2014 om 10:39
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=marnix1 schreef op vrijdag 12 sep 2014, 17:16]Ik heb ze ook al gebeld, ik heb namelijk een 45km-wagentje ,daarvoor hebben ze geen vervangend vervoer, maar betalen ze een taxi om thuis te geraken.
Dan gaan ze je dealer (heb ik niet)bellen voor iets vervangends.
Gewoon enkel maar meer geld kwijt dus zonder iets toe te voegen.

@marnix1,

U geeft aan geen dealer te hebben, maar waar laat u dan de nodige reguliere servicebeurt(en) uitvoeren.
Mocht u besluiten om geen lid te blijven van de ANWB-wegenwacht en moet, al is het maar één keer, de hulp inroepen van een leverancier van uw voertuigtype, dan bent u met zekerheid al meer geld kwijt dan wat u betaald voor een jaar serviceverlening van de ANWB-wegenwacht.
Ze komen u 24/7 helpen waar u ook staat en proberen u weer op weg te helpen, brengen u thuis als dat nodig is, bemiddelen bij het verkrijgen van vervangend vervoer, leveren uw voertuig daar af waar u dat wenst en dat allemaal voor € 0.26 per dag.

zoekster
door zoekster - Sep 13, 2014 om 10:50
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=mein33 schreef op zaterdag 13 sep 2014, 10:39][quote=marnix1 schreef op vrijdag 12 sep 2014, 17:16]Ik heb ze ook al gebeld, ik heb namelijk een 45km-wagentje ,daarvoor hebben ze geen vervangend vervoer, maar betalen ze een taxi om thuis te geraken.
Dan gaan ze je dealer (heb ik niet)bellen voor iets vervangends.
Gewoon enkel maar meer geld kwijt dus zonder iets toe te voegen.

@marnix1,

U geeft aan geen dealer te hebben, maar waar laat u dan de nodige reguliere servicebeurt(en) uitvoeren.
Mocht u besluiten om geen lid te blijven van de ANWB-wegenwacht en moet, al is het maar één keer, de hulp inroepen van een leverancier van uw voertuigtype, dan bent u met zekerheid al meer geld kwijt dan wat u betaald voor een jaar serviceverlening van de ANWB-wegenwacht.
Ze komen u 24/7 helpen waar u ook staat en proberen u weer op weg te helpen, brengen u thuis als dat nodig is, bemiddelen bij het verkrijgen van vervangend vervoer, leveren uw voertuig daar af waar u dat wenst en dat allemaal voor € 0.26 per dag.
Maar waarom verhogen ze de contributie dan niet met 90 euro per jaar, zodat de totale contributie op 170 euro uitkomt? Ik bedoel maar, 25 cent meer per dag moet er toch afkunnen? Die 'per dag-redenaties' vind ik nogal onzinnig, dan lijkt alles goedkoop. Zo doen goede doelen het ook. Voor maar 1 euro per dag redt u deze of gene...

Hier geldt de klacht dat ze een opslag van de kosten van 20% krijgen, terwijl ze niets aan de extra service hebben die daar dan voor wordt geleverd. Ze willen in feite die service van die vervangende auto helemaal niet, omdat ze daar geen gebruik van kunnen of willen maken.

Het gaat niet over opzeggen, het gaat over wat ze krijgen voor de extra betaling. Dat is de klacht.

me
door mein33 - Sep 14, 2014 om 14:42
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@zoekster,

Het betreft hier een wijziging in het aanbod van de service verlening en de kosten die deze wijziging met zich meebrengt.
Bij een vereniging als de ANWB hebben de leden, middels de ledenvergadering of hun vertegenwoordigers, ingestemd met de wijziging in dit aanbod.
Er zullen vele leden zijn, waarvan ik er één ben, die niet blij zijn met de wijziging die per 01-01-2015 zullen worden doorgevoerd.
Over dit onderwerp zullen waarschijnlijk nog vele topics worden geopend.
In dit geval is het, zoals het zo vaak gaat, slikken of stikken (accepteren of opzeggen) en ik heb alleen maar aan TS proberen duidelijk te maken wat het eventuele opzeggen, voor hem in het bijzonder, in de dagelijkse praktijk voor nadelen heeft.
Je zal maar stranden met je 45 km wagentje.

Dat u mijn omrekening naar een contributie bedrag per dag onzin vind is uw goed recht, maar het geeft Ts wel een duidelijk beeld wat de kosten daadwerkelijk zijn in vergelijking met andere dagelijkse uitgaven.

pi
door pieterwolters - Sep 14, 2014 om 19:40
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 12 sep 2014, 19:38]

Dit is een tip waardig, als je tenminste geen €1,25 p.m. kan veroorloven.

In dat geval kan je je eigenlijk helemaal geen auto veroorloven. Een onverwacht technisch probleem zorgt dan voor veel grotere problemen.

tenormin
door tenormin - Sep 14, 2014 om 19:54
16851 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op zondag 14 sep 2014, 19:40]
In dat geval kan je je eigenlijk helemaal geen auto veroorloven. Een onverwacht technisch probleem zorgt dan voor veel grotere problemen.

Ja, maar dat is een ander onderwerp.