2x betalen voor internetabonnement KPN?
1. Hoe kan het dat KPN 2x op hetzelfde adres en op dezelfde naam (en via dezelfde aansluiting) een internetabonnement kan leveren en laten betalen?
(Is overigens door omstandigheden, waarvan uitleg erg uitvoerig is, ontstaan). UPC adverteert overigens dit nooit te zullen doen.
Het internetcontact komt binnen via 'koper' evenals de telefoon. Hiervan wordt overigens alles exact bijgehouden.
2. Uit coulance wil men nu ongeveer de helft terugstorten, € 250,-, terwijl ik zo'n € 700,- heb berekend.(26 maanden) Wat is redelijk? Moet ik dit accepteren? Moet ik in 'beroep' voor die € 700,'?
Na 26 maanden is het jou probleem.
Je moet tijdig je bank gegevens op dit soort fouten controleren dus slechts E250,- lijkt mijn redelijk.
Ze kunnen een bepaalde tijd terug geven en niet de gehele periode.
Dus controleer tenminste elke 2 maanden alle betalingen en niet na 26 maanden!
Naast KPN kan dit ook voor andere zaken gelden.
Als ik per ongeluk jou bank gegevens invulde betaal je voor mijn en probeer dan maar eens iets terug te halen bij een bedrijf waar je geen contract mee hebt.
In mijn vraag geef ik aan dat dit is ontstaan door omstandigheden, waarvan een toelichting te uitvoerig is. Nu toch wel enige toelichting. Ik onderzoek dit probleem voor mijn 86 jarige buurvrouw. Twee jaar geleden is het ziekbed van haar man begonnen. Een halfjaar geleden is hij overleden. De buurvrouw heeft géén kinderen. Nu heeft ze mij onlangs gevraagd eens mee te kijken met allerlei financiële zaken.
Ik kwam dit toen tegen. Vandaar.
U ziet pas na 26 maanden dat u dubbel betaalt? Gaat dat ook van dezelfde rekening af?
Wat Upc niet doet, is niet relevant.
Maar is zij dan 26 maanden geleden een nieuw abonnement aangegaan? Dus twee abonnementen? Of had zij voordien ook al KPN.?
Oké nog meer toelichting (dank voor de reactie).
Zij had al een abonnement bij KPN. In januari 2012 werd hier glasvezel aangelegd. Zij kozen voor overstap naar UPC, een totaalpakket. Met overstapservice, enz. Bij installatie moest de monteur echter constateren dat – zonder ingrijpende aanpassingen in de woning (afbreken marmerplaat van de schouw) – de glasvezelaanleg niet mogelijk was. Er was niets anders mogelijk dan het terugdraaien naar de oude situatie, terug naar KPN.
Na telefonisch overleg met de KPN bleek alles niet zo eenvoudig. Alles was stopgezet. Alles moest opnieuw aangevraagd worden. Het oude vertrouwde telefoonnummer kon zelfs niet behouden blijven. Ook niet na telefonisch aandringen voor deze decennia trouwe klant. Het telefoonabonnement werd opnieuw aangevraagd (met nieuw nummer) evenals een nieuw internetabonnement, nu met een “PC veilig” pakket. Hierbij werd een nieuw e-mailadres aangemaakt / gekozen (xxx@kpnmail.nl). Het oude adres bij ‘hetnet.nl’ zou weg zijn.
De eerste betaling start op 27 maart 2012.
Wat een vreselijk gedoe en tegelijkertijd ook lastig. In dit geval vooral omdat het over 26 maanden gaat. Maar ja , ik zou toch voor die 250 euro gaan. Ik weet dat dit onrechtvaardig aanvoelt maar er bestaat ook nogeens zoiets als een eigen verantwoordelijkheid.
En al is het niet weekelijks, je kijkt dan toch zeker maandelijks in je financiële administratie.
Ekiem
Nog een beetje zeuren. UPC levert mijns inziens niet via glasvezel. Dat werkt simpel via de kabel.
Maar goed, zij wilden overgaan naar UPC en alles was stopgezet bij KPN. Zijn daar bewijzen van? Mailtjes, post?
Toen moest alles weer opnieuw bij KPN, zelfs met een nieuw nummer. Is daar pist van, mail?
Dus nu worden sinds maart 2012 en voor het oude en het nieuwe nummer rekeningen geïncasseerd?
Zou dan zeker niet akkoord gaan met die € 250,00.
Ik weet niet op wat voor manier u al contact gehad hebt met KPN, maar doe dat vooral schriftelijk. Dien een klacht in, beschrijf de situatie, doe daar eventuele bewijzen bij. Eis de teveel bedragen terug. Stel een termijn waarbinnen u antwoord verwacht, zeg 14 dagen. En schrijf ook dat u anders naar de geschillencommissie gaat.
Dat kost een klein bedrag, maar als uw buurvrouw wint, krijgt ze dat ook terug.
@zoekster
Dank voor de correctie.
Off topic.
Eigenlijk wonderlijk dat daar twee geschillencommissies voor bestaan.
Even een kleine correctie op de Geschillencommissie. U heeft een alles in 1 pakket en daarvoor moet u bij deze
KLIK
Geschillencommissie (elektronische communicatie) zijn. Dat is een groot voordeel omdat de klachtentermijn daar 3 maanden is.
Natuurlijk weer goed de brochure doorlezen.
Overigens kunt u uw klacht ook op klachtenkompas.nl plaatsen, daar is webcare van KPN actief en dan zou het net allemaal wat sneller en minder omslachtig kunnen gaan.
Als het oude abonnement van KPN was stopgezet, dan heeft uw buurvrouw onverschuldigd betaald. Zij kan dan het hele te veel betaalde bedrag terugvorderen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer