du
door duinman Jul 17, 2014 om 14:07
Computers & telefonie

Betaling upc

Goedemiddag,

Ik ben afgesloten door upc vanwege betalingsachterstand.
Via deurwaarder alles betaald, laatste betaling 30 april gedaan.

Op 19 juni een schrijven ontvangen van incasso dat het dossier is gesloten, daar men een volledige betaling van mij heeft ontvangen. Deze betaling is in juni keurig aan UPC overgedragen.

Op 1 juli UPC gebeld, nee betaling is nog niet gedaan. Elke week weer gebeld en steeds hetzelfde verhaal. Tot afgelopen vrijdag dd 11 juli: we kunnen weer gebruik maken van diensten UPC en via medewerker UPC besteld. Binnen 4 a 5 werkdagen krijgen we pakket.
Grote verbazing alom wanneer we dinsdag dd 15 juli een brief ontvangen van UPC met de mededeling dat onze aanvraag is afgewezen daar er nog een factuur openstaat!!!

Na weken bellen met UPC kreeg ik vandaag dd 17 juli te horen dat het nog wel 6 (!!!) weken duurt verwerking betaling. Dit houdt in dat ik pas na 4 maand na betaling weer gebruik kan maken van diensten UPC.

Wie o wie heeft ook zon ervaring met UPC?
En geen respons op verstuurde emails.

duinman

1365 14 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

zoekster
door zoekster - Jul 17, 2014 om 15:04
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

U zou het nog via de klachtenkompas.nl kunnen proberen. Daar zit de webcare van UPC en er wordt opgelost met een hoge tevredenheidscore. Misschien kan die de zaak wat versnellen.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jul 17, 2014 om 15:14
937 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ze zullen bij UPC geen haast maken voor ex-wanbetalers, dat is hun gedachten. Terwijl soms tot vaak de persoon in kwestie er niets aan kan doen.

ro
door ron530 - Jul 17, 2014 om 16:32
4084 Antwoorden / 17 Vragen
0

Het lijkt erop dat UPC met het uithanden geven van de vordering ook uw contract heeft beëindigd want normaliter worden na melding van de deurwaarder de bestaande diensten weer hervat. Edoch zolang UPC de betaling nog niet in het systeem heeft opgenomen is een nieuw contract afsluiten niet mogelijk. Wellicht kan een kopie van de deurwaardersbrief opsturen/mailen de boel nog iets versnellen.

du
door duinman - Jul 17, 2014 om 22:33
7 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=zoekster schreef op donderdag 17 jul 2014, 15:04]U zou het nog via de klachtenkompas.nl kunnen proberen. Daar zit de webcare van UPC en er wordt opgelost met een hoge tevredenheidscore. Misschien kan die de zaak wat versnellen.

Ik ga het zeker proberen. Dank voor de tip.

du
door duinman - Jul 17, 2014 om 22:35
7 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=kaasbroodje schreef op donderdag 17 jul 2014, 15:14]Ze zullen bij UPC geen haast maken voor ex-wanbetalers, dat is hun gedachten. Terwijl soms tot vaak de persoon in kwestie er niets aan kan doen.

Dat vermoeden krijg ik ook, ondanks beloftes: wanneer het betaald is, kunt u weer gebruik maken van onze diensten.

du
door duinman - Jul 17, 2014 om 22:39
7 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=ron530 schreef op donderdag 17 jul 2014, 16:32]Het lijkt erop dat UPC met het uithanden geven van de vordering ook uw contract heeft beëindigd want normaliter worden na melding van de deurwaarder de bestaande diensten weer hervat. Edoch zolang UPC de betaling nog niet in het systeem heeft opgenomen is een nieuw contract afsluiten niet mogelijk. Wellicht kan een kopie van de deurwaardersbrief opsturen/mailen de boel nog iets versnellen.

Ondanks telefonisch- en mailcontact deurwaarder en upc geen actie van hen. Heb diverse mails verzonden met als bijlage kopie brief deurwaarder dat het dossier is gesloten daar volledige betaling is ontvangen, totaal geen respons.

mahadma
door mahadma - Jul 17, 2014 om 22:48
11569 Antwoorden / 51 Vragen
0

Er bestaan andere providers voor tv, tel en internet. Het is maar een idee.

19
door 1953 - Jul 17, 2014 om 23:23
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Iniedergeval sowieso wel [u]heraansluitingskosten[/u] verschuldigd.

Moet u wel abonnementskosten door blijven betalen? U kunt op dit moment UPC als nalatig beschouwen, u had uw betalingsverplichting volledig betaald aan het incassobureau. Beschouw het nu als een onrechtmatige daad zijdens UPC, wanprestatie met het onvermogen om u direct weer her aan te sluiten.

du
door duinman - Jul 18, 2014 om 07:49
7 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=mahadma schreef op donderdag 17 jul 2014, 22:48]Er bestaan andere providers voor tv, tel en internet. Het is maar een idee.

Uiteraard hebben we daar ook naar gekeken, er zijn 2 kabelaanbieders: ZIGGO en UPC. In onze regio heeft UPC voor het zeggen.
We hebben KPN geprobeerd, maar dat is ons slecht bevallen. Trage internet, en eer alles werkte waren we 5 weken verder. Veel hinder van draadloze verbinding, WIFI werkt niet optimaal etc...
Dus we blijven maar hopen op UPC.

du
door duinman - Jul 18, 2014 om 07:53
7 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=1953 schreef op donderdag 17 jul 2014, 23:23]Iniedergeval sowieso wel [u]heraansluitingskosten[/u] verschuldigd.

Moet u wel abonnementskosten door blijven betalen? U kunt op dit moment UPC als nalatig beschouwen, u had uw betalingsverplichting volledig betaald aan het incassobureau. Beschouw het nu als een onrechtmatige daad zijdens UPC, wanprestatie met het onvermogen om u direct weer her aan te sluiten.

We waren afgesloten en hebben sindsdien ook geen abonnementskosten betaald. Geen signaal meer kunnen ontvangen van UPC.
Het vreemde is dat we per 3 juli wel weer kabel hebben (bij toeval kwamen we daar via telefonisch contact UPC achter), dus we kunnen weer tv kijken via UPC. Maar geen pakket bestellen.

ro
door ron530 - Jul 18, 2014 om 13:47
4084 Antwoorden / 17 Vragen
0

Als u wegens achterstand in de betaling wordt afgesloten ontslaat u dat niet van de betalingsverplichting voor de volgende termijnen. Als uw contract al maandelijks opzegbaar was staat er tenminste nog één termijn open.

du
door duinman - Aug 4, 2014 om 20:25
7 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=zoekster schreef op donderdag 17 jul 2014, 15:04]U zou het nog via de klachtenkompas.nl kunnen proberen. Daar zit de webcare van UPC en er wordt opgelost met een hoge tevredenheidscore. Misschien kan die de zaak wat versnellen.

Wil je nog bedanken voor je tip. Via klachtenkompas is het probleem opgelost en kunnen we weer gebruik maken van UPC.

du
door duinman - Aug 4, 2014 om 20:26
7 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=ron530 schreef op vrijdag 18 jul 2014, 13:47]Als u wegens achterstand in de betaling wordt afgesloten ontslaat u dat niet van de betalingsverplichting voor de volgende termijnen. Als uw contract al maandelijks opzegbaar was staat er tenminste nog één termijn open.

Via klachtenkompas probleem opgelost. Fout van UPC en sinds vandaag kunnen we weer gebruik maken van UPC.

zoekster
door zoekster - Aug 4, 2014 om 21:18
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

[quote=duinman schreef op maandag 4 aug 2014, 20:25][quote=zoekster schreef op donderdag 17 jul 2014, 15:04]U zou het nog via de klachtenkompas.nl kunnen proberen. Daar zit de webcare van UPC en er wordt opgelost met een hoge tevredenheidscore. Misschien kan die de zaak wat versnellen.

Wil je nog bedanken voor je tip. Via klachtenkompas is het probleem opgelost en kunnen we weer gebruik maken van UPC.

Graag gedaan.

Mooi dat het allemaal goed is opgelost en bedankt voor het terugmelden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer