carolyn
door carolyn Jun 8, 2015 om 12:45
Computers & telefonie

Hoe stel ik apjes in op Galaxy 3 mini prepaid

Ik heb een nieuwe mobiel prepaid SAMSUNG Galaxy 3 mini , mij vraag is hoe stel ik het programma in om gratis apjes te versturen en ontvangen , met WIFI , heb Internet geblokkeerd, gebruik ik dus niet.

1832 24 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jun 8, 2015 om 12:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

WhatsApp kun je downloaden uit Playstore.

Cookies
door Cookies - Jun 8, 2015 om 12:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hier een stap voor stap uitleg KLIK

carolyn
door carolyn - Jun 8, 2015 om 13:01
39 Antwoorden / 15 Vragen

Bedankt carola. 83 , maar als ik dat doe krijg ik GOOGELE ACCOUNT TOEVOEGEN , met de vraag of het een bestaand of nieuw account is , wat nu.

br
door bravehenk - Jun 8, 2015 om 13:07
206 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je er een zeg je ja en vul gebruikersnaam en wachtwoord in. Nee moet je een account aanmaken en kun je apps downloaden

gr Henk .

Cookies
door Cookies - Jun 8, 2015 om 13:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=carolyn schreef op maandag 8 jun 2015, 13:01]Bedankt carola. 83 , maar als ik dat doe krijg ik GOOGELE ACCOUNT TOEVOEGEN , met de vraag of het een bestaand of nieuw account is , wat nu.

Henk heeft al geantwoord, zie ik. Zonder Google account kun je geen apps downloaden, dus je zult echt een account aan moeten maken.

carolyn
door carolyn - Jun 8, 2015 om 14:10
39 Antwoorden / 15 Vragen

Ja bedankt allemaal , goede en bruikbare antwoorden.

gompy2
door gompy2 - Jun 8, 2015 om 16:56
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carolyn schreef op maandag 8 jun 2015, 14:10]
Ik heb een nieuwe mobiel prepaid SAMSUNG Galaxy 3 mini , mij vraag is hoe stel ik het programma in om gratis apjes te versturen en ontvangen , met WIFI , heb Internet geblokkeerd, gebruik ik dus niet.

Ja bedankt allemaal , goede en bruikbare antwoorden.
Als je een account aangemaakt hebt bij Google, en je aangemeld hebt met je Galaxy S3-mini, dan kun je twee dingen doen.
Via je smartphone op Google-Play rondkijken, wat op een klein schermpje en met de geringe ervaring die je hebt niet zo prettig is, maar je kunt ook via je browser daar rondkijken, wat veel overzichtelijker is.

Klik-> Google appstore

Op die site kun je ook inloggen met je Google-account en dan krijg je apps te zien die geschikt zijn voor jouw smartphone
(Het gaat om de Android-versie)
Zie je nu een app die je wat lijkt nadat je ingelogd bent en de beschrijving goed gelezen hebt, kun je op Installeren klikken en als je je Galaxy S3 mini aan hebt staan wordt de app, via wifi zoals je zelf wilt, op je smartphone geïnstalleerd.
Daar hoef je verder niets meer voor te doen.

Wat je ook nog kunt doen is een security app installeren, alhoewel als je via Google-Play iets installeert het gevaar wel mee valt, maar het kan helemaal geen kwaad.
Ik gebruik zelf 360 Security - Antivirus FREE, is in het Nederlands, en die kan heel veel meer als alleen maar scannen op malware, maar elke scanner is wel goed, en gratis zijn de meesten, en het is aan jou zelf om te bepalen wat je wilt uiteraard.

Klik-> 360 Security - Antivirus FREE

Als het je eerste smartphone is wens ik je veel plezier er mee, je kunt zo enorm veel met die apparaten en er zijn handige apps voor van alles en nog wat, maar buiten dat je hebt een toestel met een hele goede camera, radio en nog veel meer toeters en bellen.
Suc6

akkerdistel
door akkerdistel - Jun 8, 2015 om 17:13
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Mocht je al een G-account hebben, is het verstandiger om toch een nieuwe aan te maken en deze verder links te laten liggen.

gompy2
door gompy2 - Jun 8, 2015 om 17:40
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op maandag 8 jun 2015, 17:13]Mocht je al een G-account hebben, is het verstandiger om toch een nieuwe aan te maken en deze verder links te laten liggen.
Als je akkerdistel of lekkerisdat heet dan is dat inderdaad aan te raden, die slapen anders geen nacht meer.
Is men een gewoon mens, zonder heel ver doorgeslagen paranoïde neigingen, dan is dat helemaal niet nodig en gewoon dit soort berichten maar gauw vergeten als je nog een normaal leven wilt hebben.

pi
door pieterwolters - Jun 8, 2015 om 21:02
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gompy2 schreef op maandag 8 jun 2015, 17:40][quote=akkerdistel schreef op maandag 8 jun 2015, 17:13]Mocht je al een G-account hebben, is het verstandiger om toch een nieuwe aan te maken en deze verder links te laten liggen.
Als je akkerdistel of lekkerisdat heet dan is dat inderdaad aan te raden, die slapen anders geen nacht meer.
Is men een gewoon mens, zonder heel ver doorgeslagen paranoïde neigingen, dan is dat helemaal niet nodig en gewoon dit soort berichten maar gauw vergeten als je nog een normaal leven wilt hebben.

+1 :-)

Cookies
door Cookies - Jun 8, 2015 om 21:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op maandag 8 jun 2015, 21:02][quote=gompy2 schreef op maandag 8 jun 2015, 17:40][quote=akkerdistel schreef op maandag 8 jun 2015, 17:13]Mocht je al een G-account hebben, is het verstandiger om toch een nieuwe aan te maken en deze verder links te laten liggen.
Als je akkerdistel of lekkerisdat heet dan is dat inderdaad aan te raden, die slapen anders geen nacht meer.
Is men een gewoon mens, zonder heel ver doorgeslagen paranoïde neigingen, dan is dat helemaal niet nodig en gewoon dit soort berichten maar gauw vergeten als je nog een normaal leven wilt hebben.

+1 :-)

In dit geval vind ik de tip van akkerdistel zo gek nog niet. Sterker nog: precies zo heb ik het ook gedaan. Ik heb meerdere gmail accounts, waar ik veel privacy gevoelige info als afgesloten abonnementen, wachtwoorden enz. enz. heb staan. Dat wil ik echt niet op mijn smartphone hebben staan.

gompy2
door gompy2 - Jun 8, 2015 om 21:38
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 8 jun 2015, 21:08]
In dit geval vind ik de tip van akkerdistel zo gek nog niet. Sterker nog: precies zo heb ik het ook gedaan. Ik heb meerdere gmail accounts, waar ik veel privacy gevoelige info als afgesloten abonnementen, wachtwoorden enz. enz. heb staan. Dat wil ik echt niet op mijn smartphone hebben staan.
Ik heb ook 4 Gmail accounts, maar dat wil toch niet zeggen dat je persé al je Gmail verkeer op je smartphone moet doen?
Ik doe zelf totaal niets op mijn telefoon in combinatie met mailverkeer.
Akkerdistel heeft het over een G-account, ik ga er van uit dat hij het over een Google-account heeft.

Cookies
door Cookies - Jun 8, 2015 om 21:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=gompy2 schreef op maandag 8 jun 2015, 21:38][quote=carola.83 schreef op maandag 8 jun 2015, 21:08]
In dit geval vind ik de tip van akkerdistel zo gek nog niet. Sterker nog: precies zo heb ik het ook gedaan. Ik heb meerdere gmail accounts, waar ik veel privacy gevoelige info als afgesloten abonnementen, wachtwoorden enz. enz. heb staan. Dat wil ik echt niet op mijn smartphone hebben staan.

Ik heb ook 4 Gmail accounts, maar dat wil toch niet zeggen dat je persé al je Gmail verkeer op je smartphone moet doen?

Daar gaat het me niet om.

pi
door pieterwolters - Jun 8, 2015 om 22:06
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 8 jun 2015, 21:08]

In dit geval vind ik de tip van akkerdistel zo gek nog niet. Sterker nog: precies zo heb ik het ook gedaan. Ik heb meerdere gmail accounts, waar ik veel privacy gevoelige info als afgesloten abonnementen, wachtwoorden enz. enz. heb staan. Dat wil ik echt niet op mijn smartphone hebben staan.

Maar WTF sla je privacy gevoelige informatie dan überhaupt op een Google account op als je zo bang bent dat er wat mee gebeurt? Het maakt echt niet uit of het nu je smartphone is of je PC. De informatie staat allemaal bij Google. En je smartphone is toch beveiligd met een PIN code of vingerafdruk dus je hoeft niet bang te zijn dat mensen die je smartphone stelen erbij kunnen.

gompy2
door gompy2 - Jun 8, 2015 om 22:16
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 8 jun 2015, 21:41]
Daar gaat het me niet om.
Wat bedoel je dan?
Ik beschrijf hoe de TS door middel van een Google-account, wat aangemaakt moet worden als er via de Google-app store iets geïnstalleerd wil worden op een Android smartphone, de apps kan bekijken via een browser, en op de smartphone kan laten installeren met een actief account, zonder te gaan pielen op de smartphone zelf.
Dat account hoeft niet gebonden te zijn aan Gmail, en al zou het wel zijn gebonden aan een Gmail account, wat dan nog?
Daar is totaal niets geheimzinnigs aan, maar als iemand's denkwereld zo verwrongen is dat hij overal boze geesten en achtervolgers ziet slaat dat wel eens door en krijgt men waarschuwingen waar een normaal denkend mens niets mee kan.

Voorzichtigheid is goed, ik ben zelf zeker heel erg voorzichtig in combinatie met internet en aanverwante zaken, maar ik wil er wel plezier aan beleven en me niet de denkwereld van akkerdistel/lekkerisdat aan laten praten want dan moeten alle apparaten nodig het raam uit als mijn wereld er zo uit zo zien.

Ik wil hier akkerdistel / lekkerisdat niet mee beledigen of kwetsen, iedereen mag denken op de manier die men zelf verkiest, maar deze beste brave ziel slaat enorm door.

Cookies
door Cookies - Jun 8, 2015 om 22:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik logde in met een Gmail account die ik veel gebruik op mijn nieuwe smartphone en die begon meteen als een gek te synchroniseren, zodat alle info die ik in Gmail op mijn p.c. heb staan, dus overeenkomsten, facturen, wachtwoorden enz. ook op mijn smartphone stonden.
En dat gaat me toch echt een brug te ver.

Bovendien wil ik ook al die contacten helemaal niet op mijn phone hebben, nergens voor nodig. Alleen een paar mensen en/of instanties waarvan het wel handig is die bij de hand te hebben.

Ook doe ik nogal eens aankopen in de Play Store met dat bewuste account met mijn creditcard, ook dat wens ik niet op mijn smartphone te hebben.

Dus heb ik een Gmail account aangemaakt die ik uitsluitend op mijn phone gebruik.

gompy2
door gompy2 - Jun 8, 2015 om 23:06
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 8 jun 2015, 22:36]Ik logde in met een Gmail account die ik veel gebruik op mijn nieuwe smartphone en die begon meteen als een gek te synchroniseren, zodat alle info die ik in Gmail op mijn p.c. heb staan, dus overeenkomsten, facturen, wachtwoorden enz. ook op mijn smartphone stonden.
En dat gaat me toch echt een brug te ver.

Bovendien wil ik ook al die contacten helemaal niet op mijn phone hebben, nergens voor nodig. Alleen een paar mensen en/of instanties waarvan het wel handig is die bij de hand te hebben.

Ook doe ik nogal eens aankopen in de Play Store met dat bewuste account met mijn creditcard, ook dat wens ik niet op mijn smartphone te hebben.

Dus heb ik een Gmail account aangemaakt die ik uitsluitend op mijn phone gebruik.
Kijk nou begrijp ik beter wat je bedoeld en op die manier gaat het ook veel en veel te ver, is ook zeer zeker mijn mening
Dat is bij mij totaal anders, er gebeurd bij mij totaal geen uitwisseling tussen smartphone en PC via Gmail, en dat zal ook nooit gebeuren en staat er totaal geen gevoelige informatie op mijn smartphone, en op de manier zoals ik het doe zie ik vooralsnog geen boze geesten.

En bankzaken doe ik ook nooit via een smartphone.
Zou ik een app willen kopen dan doe ik dat via mijn PC, betaal door middel van mijn PayPal account waar je naar toe geleidt wordt door de Google-app store als je daar iets koopt en daarvoor kiest tijdens de koop, en op het moment dat er betaald is, en ik mijn smartphone aan heb, of aan zet, wordt de app op mijn smartphone geïnstalleerd, veilig en wel.

akkerdistel
door akkerdistel - Jun 9, 2015 om 19:00
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=gompy2 schreef op maandag 8 jun 2015, 23:06]
Kijk nou begrijp ik beter wat je bedoeld en op die manier gaat het ook veel en veel te ver, is ook zeer zeker mijn mening. Dat is bij mij totaal anders .... En bankzaken doe ik ook nooit via een smartphone.

Zelfs gompy2 is dus een beetje 'n akkerdistel, wie had dat nu ooit kunnen denken ;-).

Het zijn de standaard instellingen zoals carola.83 het omschrijft, bij iedereen die voor het eerst online gaat met zijn eerste smartphone vindt exact hetzelfde plaats. Google gaat zuinig om met jouw gegevens, echter mijn inziens moet je ze niet voeden met overbodige/niet ter zake doende privacygevoelige informatie, gekoppeld aan jouw persoonsgegevens.

Zelf ben ik een zogenoemde (tevreden) klant van Google, ze beschikken dus over mijn adres- en bankgegevens (gebruik ook Gmail). Echter heb ik geen behoefte dat dit gekoppeld wordt aan mijn gebruik van telefoon/tablet. Logischerwijs gebruik ik dan ook niet bovengenoemd G-account op mijn telefoon/tablet.
Zie het nut er ook niet van in om bijvoorbeeld email te beantwoorden op 'n telefoon, doe ik wel op een locatie met qwerty-toetsenbord, veel sneller.

akkerdistel
door akkerdistel - Jun 9, 2015 om 19:04
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op maandag 8 jun 2015, 22:06]Het maakt echt niet uit of het nu je smartphone is of je PC. De informatie staat allemaal bij Google. En je smartphone is toch beveiligd met een PIN code of vingerafdruk dus je hoeft niet bang te zijn dat mensen die je smartphone stelen erbij kunnen.
Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om het koppelen van -privacy gevoelige- gegevens, terwijl dit niet benodigd is.

Cookies
door Cookies - Jun 9, 2015 om 19:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op dinsdag 9 jun 2015, 19:04][quote=pieterwolters schreef op maandag 8 jun 2015, 22:06]Het maakt echt niet uit of het nu je smartphone is of je PC. De informatie staat allemaal bij Google. En je smartphone is toch beveiligd met een PIN code of vingerafdruk dus je hoeft niet bang te zijn dat mensen die je smartphone stelen erbij kunnen.

Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om het koppelen van -privacy gevoelige- gegevens, terwijl dit niet benodigd is.

Precies, die koppeling wil ik ook niet naar mijn smartphone. Tablet heb ik geen problemen mee, die gebruik ik toch alleen thuis.

En nee, mijn phone is niet beveilig met pincode o.i.d., pure luiigheid. Dus mocht ik die kwijt raken, wil ik zeker voorkomen dat daar bepaalde info op staat.

gompy2
door gompy2 - Jun 9, 2015 om 21:52
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op dinsdag 9 jun 2015, 19:00]
Zelfs gompy2 is dus een beetje 'n akkerdistel, wie had dat nu ooit kunnen denken ;-).

Het zijn de standaard instellingen zoals carola.83 het omschrijft, bij iedereen die voor het eerst online gaat met zijn eerste smartphone vindt exact hetzelfde plaats. Google gaat zuinig om met jouw gegevens, echter mijn inziens moet je ze niet voeden met overbodige/niet ter zake doende privacygevoelige informatie, gekoppeld aan jouw persoonsgegevens.

Zelf ben ik een zogenoemde (tevreden) klant van Google, ze beschikken dus over mijn adres- en bankgegevens (gebruik ook Gmail). Echter heb ik geen behoefte dat dit gekoppeld wordt aan mijn gebruik van telefoon/tablet. Logischerwijs gebruik ik dan ook niet bovengenoemd G-account op mijn telefoon/tablet.
Zie het nut er ook niet van in om bijvoorbeeld email te beantwoorden op 'n telefoon, doe ik wel op een locatie met qwerty-toetsenbord, veel sneller.
Ik denk dat ik nog zuiniger met mijn privacy om gaat als jij nu ik dit van je lees.
Ik doe dus beslist geen email of bankzaken met mijn telefoon.
Ze weten van mij géén adres, bank of andere gegevens.
Als ik wat koop in de Google-store, wat zelden gebeurd is, dan koop ik alleen iets wat via PC-internet gekocht kan worden in de Google-store.
Kopen doe ik dan alleen met PayPal.

Ik doe er alleen niet zo paranoia over maar neem gewoon de simpele maatregelen die nodig zijn, het dagelijks opruimen van de rotzooi van een internet-dag is er 1 van, maar zo zijn er wel meer simpele oplossingen, TOR-browser is er ook 1 van indien nodig als ik zo nodig een ander IP-adres zou willen gebruiken (nee ik doe geen enge dingen).
Dus al met al ben ik meer akkerdistel/lekkerisdat als jijzelf.
Pech is alleen dat er geen alu-hoedjes in mijn maat verkrijgbaar zijn.;-)
En iedereen angst aanjagen met van alles en nog wat doe ik ook niet, die brave mensen durven amper nog te internetten als ze jou moeten geloven.

gompy2
door gompy2 - Jun 9, 2015 om 21:54
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 9 jun 2015, 19:46]
Precies, die koppeling wil ik ook niet naar mijn smartphone. Tablet heb ik geen problemen mee, die gebruik ik toch alleen thuis.

En nee, mijn phone is niet beveilig met pincode o.i.d., pure luiigheid. Dus mocht ik die kwijt raken, wil ik zeker voorkomen dat daar bepaalde info op staat.
Ik heb ook niets beveiligd, geen pincode, geen patronen, geen geheime dansjes helemaal niks, het heeft totaal geen zin en ik plaag mezelf alleen maar elke keer als ik dat ding opstart.
Zoek op beveiliging smartphones omzeilen en je vind genoeg en de boys/girls die met je smartphone aan de haal gaan weten dat ook wel en weten heel goed de weg wel te vinden anders zou er nooit zo'n enorme handel in gestolen telefoons zijn.

Als je telefoon gestolen wordt heb je pech en het enige wat men zou kunnen doen is een GSM-tracker installeren die men kan verbergen en waarvan de naam niet opvalt tussen de lijst met apps in Applicatiebeheer.
Met een goeie GSM-tracker kun je een heleboel doen.
Als je gegevens wissen op afstand.
Op Google-maps kijken waar het ding zich bevind, foto's nemen, gesprekken beluisteren, melden dat er simkaarten veranderd worden, en de wereld aan toeters en bellen.
Android Lost is er zo 1, gratis.

Klik-> Android Lost

Als je wilt verhinderen dat je gegevens bekend worden is dat de beste oplossing, vernietigen.
En men leest ook steeds meer dat apparaten die beveiligd zijn met dergelijke apps steeds vaker terug gevonden worden.

akkerdistel
door akkerdistel - Jun 10, 2015 om 19:03
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=gompy2 schreef op dinsdag 9 jun 2015, 21:52]Ik doe dus beslist geen email of bankzaken met mijn telefoon.
Voor de duidelijkheid; ik absoluut ook niet, zal het ook nooit doen, raad het iedereen af om te doen.
Beschik nog niet eens over mobielinternet (ook dat raad ik iedereen aan, aangezien wifi volstaat, geld besparen was nog nooit zo makkelijk).

[quote=gompy2 schreef op dinsdag 9 jun 2015, 21:52]En iedereen angst aanjagen met van alles en nog wat doe ik ook niet, die brave mensen durven amper nog te internetten als ze jou moeten geloven.
Ja maar dat doe ik ook niet, echt niet! *kijkt zo onschuldig mogelijk*

Enige wat ik zou willen is dat mensen 'n beetje meer op de hoogte zijn van het 'volgen' en de mogelijke nadelige gevolgen hiervan, meer niet.

En Willem wanneer ga wij eens koffie drinken? Je lijkt mij oprecht en super-aardige-meneer :-).
En durf te wedden dat het mij lukt om voor jouw een passend alu-hoedje te vouwen ;-).