ep
door ephy Dec 9, 2014 om 20:37
Computers & telefonie

Nieuwe gsm defect

Hallo,
op 3-12 koop ik bij de mediamarkt in Emmen een nieuw toestel welke bij thuiskomt de simkaart niet blijkt te herkennen. omdat er een cashback actie opzit en men de originele streepjes code dient op te sturen heb ik het doosje stuk gemaakt. Nu wil de mediamarkt het toestel niet retour nemen omdat het doosje niet origineel is en heeft hem voor reparatie opgestuurd naar jullie. Maar ik heb een nieuw toestel gekocht en geen defect toestel wat meteen gerepareerd gaat worden.
Graag wil ik weten of er correct gehandeld word door hun ja of nee.

764 12 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 9, 2014 om 20:45
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Waarschijnlijk ben jij al de derde, die dit toestel koopt. De vorige twee hadden echter het doosje nog niet stukgemaakt..

Puur qua wetgeving heeft Mediamarkt correct gehandeld, althans tot nu toe.

tijger1
door tijger1 - Dec 10, 2014 om 09:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Maar men probeert het toestel toch eerst uit voordat men papieren op gaat sturen voor een cashback?

crewmember
door crewmember - Dec 10, 2014 om 09:42
1040 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ze zijn wettelijk niet verplicht het toestel terug te nemen. Koop is koop, en dan moet je de verkoper de kans geven het toestel te repareren.

Echter wordt er bij dit soort dingen vaak uit coulance het toestel wel omgeruild en sturen ze hem als interne vooraad reparatie op. Dit kon bij jouw blijkbaar ook, alleen heb je de doos kapot gemaakt.
Op dat moment kunnen ze hem dus ook niet meer als voorraad reparatie opsturen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 10, 2014 om 10:34
16885 Antwoorden / 202 Vragen
0

De reactie van hen] m.a.w. hun reactie is correct. Volgens de consumentenwetgeving BW 7: 21 kan de koper eisen bij constatering van een defect van een gekocht artikel (een artikel dat niet aan de overeenkomst voldoet dat
a. het ontbrekende wordt geleverd
b. herstel plaats vindt mits de koper daar redelijkerwijs aan kan voldoen
c. vervanging tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen.
En dat laatste is m.i. hier aan de orde

me
door mein33 - Dec 10, 2014 om 11:44
5658 Antwoorden / 28 Vragen
0

[quote=ephy schreef op dinsdag 9 dec 2014, 20:37] Nu wil de mediamarkt het toestel niet retour nemen omdat het doosje niet origineel is en heeft hem voor reparatie opgestuurd naar jullie.

Een voor mij onbegrijpelijke zin.
Wie heeft het toestel voor reparatie naar wie opgestuurd ?
Als het naar "jullie" (wie dat ook mag zijn) is opgestuurd is het maar af te wachten of het ook bij "jullie" zal aankomen.

ep
door ephy - Dec 10, 2014 om 12:56
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

Bedakt voor de reactie's.

Het toestel heeft de mediamarkt opgestuurd naar jullie dat moet zijn samsung.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 10, 2014 om 17:42
16885 Antwoorden / 202 Vragen
0

[quote=ephy schreef op woensdag 10 dec 2014, 12:56]Bedakt voor de reactie's.

Het toestel heeft de mediamarkt opgestuurd naar jullie dat moet zijn samsung.

Herhaald, de Media Markt heeft hier dus volstrekt correct gehandeld (volgens de wet en wij maken ook wel anders mee, ook al zijn wij niet gek)

pi
door pieterwolters - Dec 10, 2014 om 21:22
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=ephy schreef op dinsdag 9 dec 2014, 20:37] omdat er een cashback actie opzit en men de originele streepjes code dient op te sturen heb ik het doosje stuk gemaakt.

Waarom heb je daar niet mee gewacht nadat je gecontroleerd had dat het allemaal naar behoren werkte?

19
door 1953 - Dec 10, 2014 om 23:53
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=crewmember schreef op woensdag 10 dec 2014, 09:42]Ze zijn wettelijk niet verplicht het toestel terug te nemen. Koop is koop, en dan moet je de verkoper de kans geven het toestel te repareren.

Echter wordt er bij dit soort dingen vaak uit coulance het toestel wel omgeruild en sturen ze hem als interne vooraad reparatie op. Dit kon bij jouw blijkbaar ook, alleen heb je de doos kapot gemaakt.
Op dat moment kunnen ze hem dus ook niet meer als voorraad reparatie opsturen.



De verkopende partij dient een 'deugdelijk product' te leveren aan kopende partij en dat is door Media Markt (MM) niet gedaan. Willens en wetens misschien dat MM wist dat het een 'ondeugdelijk product' leverde. En dat laatste is bij Wet verboden.

Het was slimmer voor ts geweest om eerst het product uit te testen i.p.v. de hebberigheid cashback als prioriteit te stellen.

crewmember
door crewmember - Dec 11, 2014 om 09:40
1040 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=1953 schreef op woensdag 10 dec 2014, 23:53][quote=crewmember schreef op woensdag 10 dec 2014, 09:42]Ze zijn wettelijk niet verplicht het toestel terug te nemen. Koop is koop, en dan moet je de verkoper de kans geven het toestel te repareren.

Echter wordt er bij dit soort dingen vaak uit coulance het toestel wel omgeruild en sturen ze hem als interne vooraad reparatie op. Dit kon bij jouw blijkbaar ook, alleen heb je de doos kapot gemaakt.
Op dat moment kunnen ze hem dus ook niet meer als voorraad reparatie opsturen.



De verkopende partij dient een 'deugdelijk product' te leveren aan kopende partij en dat is door Media Markt (MM) niet gedaan. Willens en wetens misschien dat MM wist dat het een 'ondeugdelijk product' leverde. En dat laatste is bij Wet verboden.

Het was slimmer voor ts geweest om eerst het product uit te testen i.p.v. de hebberigheid cashback als prioriteit te stellen.

Nee hoor dat is niet verboden. Ze mogen hem gewoon repareren en hoeven niks terug te geven, totdat je kan aantonen dat ze niet in staat zijn het product te repareren.

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is

ep
door ephy - Dec 13, 2014 om 14:43
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

Even ter info.
Ik koop een nieuw toestel welke ik vervolgens thuis eerst aan de oplader doe omdat deze anders niet werkt. Daarna heb ik hem aangezet en wat instellingen gedaan. Mijn vrouw had ondertussen de streepjescode uitgeknipt. Toen ik later de simkaart plaatste kon hij hem niet herkennen.
Dit heeft niets met hebberig te maken.
Maar de mediamarkt heeft contact met mij opgenomen en aangeboden dat ik een nieuw toestel mocht uitzoeken. Zei waren bang dat er 2x aan de cashback actie werd mee gedaan. Dit kan niet want je moet de originele streepjes code opsturen.

tijger1
door tijger1 - Dec 13, 2014 om 15:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Eind goed, al goed. Bedankt voor het terugmelden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Mar 5, 2024 om 14:40
Voeding & gezondheid

Extreme tandarts angst

Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry

Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit

Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
... Lees meer

Iv
Ivone - May 18, 2024 om 19:04
Huishouden & energie

Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes

Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer

Iv
Ivone - May 18, 2024 om 19:07
Huishouden & energie

Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?

Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer