Nieuwe gsm defect
Hallo,
op 3-12 koop ik bij de mediamarkt in Emmen een nieuw toestel welke bij thuiskomt de simkaart niet blijkt te herkennen. omdat er een cashback actie opzit en men de originele streepjes code dient op te sturen heb ik het doosje stuk gemaakt. Nu wil de mediamarkt het toestel niet retour nemen omdat het doosje niet origineel is en heeft hem voor reparatie opgestuurd naar jullie. Maar ik heb een nieuw toestel gekocht en geen defect toestel wat meteen gerepareerd gaat worden.
Graag wil ik weten of er correct gehandeld word door hun ja of nee.
Waarschijnlijk ben jij al de derde, die dit toestel koopt. De vorige twee hadden echter het doosje nog niet stukgemaakt..
Puur qua wetgeving heeft Mediamarkt correct gehandeld, althans tot nu toe.
Maar men probeert het toestel toch eerst uit voordat men papieren op gaat sturen voor een cashback?
Ze zijn wettelijk niet verplicht het toestel terug te nemen. Koop is koop, en dan moet je de verkoper de kans geven het toestel te repareren.
Echter wordt er bij dit soort dingen vaak uit coulance het toestel wel omgeruild en sturen ze hem als interne vooraad reparatie op. Dit kon bij jouw blijkbaar ook, alleen heb je de doos kapot gemaakt.
Op dat moment kunnen ze hem dus ook niet meer als voorraad reparatie opsturen.
De reactie van hen] m.a.w. hun reactie is correct. Volgens de consumentenwetgeving BW 7: 21 kan de koper eisen bij constatering van een defect van een gekocht artikel (een artikel dat niet aan de overeenkomst voldoet dat
a. het ontbrekende wordt geleverd
b. herstel plaats vindt mits de koper daar redelijkerwijs aan kan voldoen
c. vervanging tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen.
En dat laatste is m.i. hier aan de orde
[quote=ephy schreef op dinsdag 9 dec 2014, 20:37] Nu wil de mediamarkt het toestel niet retour nemen omdat het doosje niet origineel is en heeft hem voor reparatie opgestuurd naar jullie.
Een voor mij onbegrijpelijke zin.
Wie heeft het toestel voor reparatie naar wie opgestuurd ?
Als het naar "jullie" (wie dat ook mag zijn) is opgestuurd is het maar af te wachten of het ook bij "jullie" zal aankomen.
Bedakt voor de reactie's.
Het toestel heeft de mediamarkt opgestuurd naar jullie dat moet zijn samsung.
[quote=ephy schreef op woensdag 10 dec 2014, 12:56]Bedakt voor de reactie's.
Het toestel heeft de mediamarkt opgestuurd naar jullie dat moet zijn samsung.
Herhaald, de Media Markt heeft hier dus volstrekt correct gehandeld (volgens de wet en wij maken ook wel anders mee, ook al zijn wij niet gek)
[quote=ephy schreef op dinsdag 9 dec 2014, 20:37] omdat er een cashback actie opzit en men de originele streepjes code dient op te sturen heb ik het doosje stuk gemaakt.
Waarom heb je daar niet mee gewacht nadat je gecontroleerd had dat het allemaal naar behoren werkte?
[quote=crewmember schreef op woensdag 10 dec 2014, 09:42]Ze zijn wettelijk niet verplicht het toestel terug te nemen. Koop is koop, en dan moet je de verkoper de kans geven het toestel te repareren.
Echter wordt er bij dit soort dingen vaak uit coulance het toestel wel omgeruild en sturen ze hem als interne vooraad reparatie op. Dit kon bij jouw blijkbaar ook, alleen heb je de doos kapot gemaakt.
Op dat moment kunnen ze hem dus ook niet meer als voorraad reparatie opsturen.
De verkopende partij dient een 'deugdelijk product' te leveren aan kopende partij en dat is door Media Markt (MM) niet gedaan. Willens en wetens misschien dat MM wist dat het een 'ondeugdelijk product' leverde. En dat laatste is bij Wet verboden.
Het was slimmer voor ts geweest om eerst het product uit te testen i.p.v. de hebberigheid cashback als prioriteit te stellen.
[quote=1953 schreef op woensdag 10 dec 2014, 23:53][quote=crewmember schreef op woensdag 10 dec 2014, 09:42]Ze zijn wettelijk niet verplicht het toestel terug te nemen. Koop is koop, en dan moet je de verkoper de kans geven het toestel te repareren.
Echter wordt er bij dit soort dingen vaak uit coulance het toestel wel omgeruild en sturen ze hem als interne vooraad reparatie op. Dit kon bij jouw blijkbaar ook, alleen heb je de doos kapot gemaakt.
Op dat moment kunnen ze hem dus ook niet meer als voorraad reparatie opsturen.
De verkopende partij dient een 'deugdelijk product' te leveren aan kopende partij en dat is door Media Markt (MM) niet gedaan. Willens en wetens misschien dat MM wist dat het een 'ondeugdelijk product' leverde. En dat laatste is bij Wet verboden.
Het was slimmer voor ts geweest om eerst het product uit te testen i.p.v. de hebberigheid cashback als prioriteit te stellen.
Nee hoor dat is niet verboden. Ze mogen hem gewoon repareren en hoeven niks terug te geven, totdat je kan aantonen dat ze niet in staat zijn het product te repareren.
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer