Telefoon geblokkeerd uitgaande gesprekken ???
Door een vage ( al eerder gelezen reden hier op de website ) heb ik van Vodafone een onwijze rekening van 800 euro gehad voor het zogenaamd vele Data verbruik in het buitenland. Nu weet ik van mezelf dat voordat ik het vliegtuig instap, ik mijn 3G, Dataroaming en Mobiele Internet altijd uitzet.
Na veel gezeik ( o.a. door de zeer slechte bereikbaarheid van de klantenservice ) blijven ze bij hun punt dat ik mijn rekening moet betalen. Niet mee eens maar "weet hoe ze zijn" en zal overstag moeten gaan want meedenken/kijken willen ze niet bij Vodafone.
Nu een regeling getroffen, wordt er ook nog vrolijk gezegd dat mijn telefoon wordt geblokkeerd voor uitgaande gesprekken en internet " MAAR " je moet wel maandelijks je kosten van het abbonement betalen + de regeling die is getroffen.
Mag dit zomaar ? Ik betaal toch mijn kosten die ik afgesproken heb ?
1. Waarom ben je überhaupt dan nog klant van Vodafone? Als ik zo'n ervaring met een bedrijf hebben, kunnen ze het bekijken.
2. Sinds kort mag wanneer je 'n rekening betwist niet meer afgesloten worden. Echter zul jij wel moeten bewijzen dat deze niet klopt (onmogelijk). Maar zo is het ook onmogelijk voor Vodafone om te bewijzen dat deze wel klopt.
3. Bij achterstallige betalingen, ben je nog altijd verplicht om het abonnement te betalen, zoals in de voorwaarden/contract staat.
Vodafone pest zo wel alle klanten weg. U mag dus niet geblokkeerd worden. Ga naar de geschillencommissie.
Hallo Mark87smith,
Bedankt voor het plaatsen van je bericht. Dat is wel een flink bedrag.
Op het moment dat je het mobiele internet uitschakelt, is het technisch gezien niet mogelijk om kosten te maken voor het mobiele internet. Er moet een internetverbinding open hebben gestaan, als er kosten in rekening zijn gebracht.
Uit je bericht maak ik op dat je er al contact over hebt gehad en dat de collega aangeeft dat de kosten correct zijn gefactureerd.
Mochten er nog vragen zijn over de getroffen betalingsregeling, dan beantwoorden de collega's die graag. Zij hebben immers toegang tot je dossier. Zij zien wat er is afgesproken en wat de reden daarvan is.
Als je het prettig vindt dat wij er ook nog eens kijken naar de gang van zaken, dan doen we dat uiteraard graag. Ik wil daarbij wel op voorhand aangeven, dat wij enkel kijken naar het verloop van je issue:
- Wanneer de kosten gemaakt zijn
- Of er sprake is van een notificatie voor de gemaakte kosten
- Of deze tijdig is verstuurd
Als je een betalingsregeling hebt getroffen, dan kunnen wij deze niet aanpassen.
Je kunt een mail hierover sturen naar: webcare.nl@vodafone.com met als onderwerpveld: kassa | mark87smith | woensdag 27 aug 2014 | Telefoon geblokkeerd uitgaande gesprekken ???
De gegevens die we nodig hebben ter controle, zijn als volgt:
- mobiele nummer
- klantnummer (My Vodafone)
- postcode en woonplaats
- geboortedatum
- de laatste 4-cijfers van je bankrekeningnummer
Wellicht kunnen we op die manier de onduidelijkheid weg nemen.
Ik verneem het graag van je.
Groeten, Per
Vodafone
24/7 Web Crew
@vodafonewebcare: kun je eens aangeven welke gegevens jullie doorkrijgen van het telefoonverkeer in het buitenland. Zover ik weet hebben jullie ook weinig tot geen inzicht in dat verkeer, maar ik kan het mis hebben.
@iedereen: zolang de leverancier geen gespecificeerde rekening kan overleggen (dus een lijst met welk contact, wanneer en gedurende welke periode), staan ze juridisch behoorlijk zwak.
Algemeen gezegd ga ik er wel vanuit dat de telecom-aanbieder meestal toch gelijk heeft v.w.b. het verkeer. Ze spelen echter een dubbelrol: ze bieden het liefst telefoontjes aan bij hun abonnementen waarbij je snel over je abo heen gaat. Daarbij rekenen ze belachelijke prijzen: een mobieltje in HongKong bellen is voor mij 10x goedkoper dan het mobieltje van m'n buurman bellen. Het is toch allemaal Voip en daarmee is de kostprijs heel erg laag.
[quote=czar schreef op donderdag 28 aug 2014, 10:00]Zover ik weet hebben jullie ook weinig tot geen inzicht in dat verkeer, maar ik kan het mis hebben.
Bij de eerste beste paal, gaat het verkeer linea recta het internet op en richting de servers van Vodafone. Vodafone heeft gewoon volledig inzicht in al het verkeer.
Vandaar dat het ook zo vreemd is, dat bellen/data in het buitenland (ook in eigen land) zo prijzig is.
Je ziet het wel aan de labels van Dellmonte dat bellen vrijwel niets hoeft te kosten.
[quote=lekkerisdat schreef op donderdag 28 aug 2014, 15:01]
Bij de eerste beste paal, gaat het verkeer linea recta het internet op en richting de servers van Vodafone. Vodafone heeft gewoon volledig inzicht in al het verkeer.
Ik had het over bellen in het buitenland hè.
In hoeverre Vodaphone een gespecificeerde rekening kan maken over al je telefoontjes en dataverkeer in het buitenland, meestal zit je dan via een roaming-partner.
[quote=czar schreef op donderdag 28 aug 2014, 15:23][quote=lekkerisdat schreef op donderdag 28 aug 2014, 15:01]
Bij de eerste beste paal, gaat het verkeer linea recta het internet op en richting de servers van Vodafone. Vodafone heeft gewoon volledig inzicht in al het verkeer.
Ik had het over bellen in het buitenland hè.
In hoeverre Vodaphone een gespecificeerde rekening kan maken over al je telefoontjes en dataverkeer in het buitenland, meestal zit je dan via een roaming-partner.
Wat ik zeg geldt ook voor het buitenland. Die partner staat toe dat Vodafone direct het internet op kan vanaf hun mast. Dat is alles.
@Per + Vodafone.
Haal een even de baas van je baas erbij en laat hem hoge datakosten zoeken op Kassa.nl.
90% van de meldingen die je tegenkomt zijn van vodafone gebruikers. Dit terwijl jullie minder dan een kwart marktaandeel hebben. Hebben jullie nou nog niet door dat jullie hier fout zitten?
Of is dit een nieuwe strategie van een een of ander omhooggevallen managertje die heeft bedacht dat met random, onware datakosten lekker snel geld te verdienen is?
En zoals altijd in dit soort topics de tip: Blijf weg bij Vodafone!
Tijger 1, nog bedankt voor jouw deskundige hulp. Gelukkig had je even niks te doen en kon je ons weer verder helpen.
Rob
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Windows life mail mappen verdwenen
Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer