empee
door empee Aug 15, 2015 om 21:43
Computers & telefonie

Virusscanner W 10

Met W 8.1 was de virusscanner Windows Defender niet voor iedereen een vooruitgang. Welke protectie heeft Windows 10 ?

12230 17 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Aug 15, 2015 om 22:05
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Kijk een in u configuratiescherm daar staa

he
door henkhh - Aug 15, 2015 om 22:22
174 Antwoorden / 0 Vragen

Avira is door diverse testerlabs als beste Gratis antivirusprogramma voor Windows 10 getest!
Downloaden via avira. com. Met daarnaast Malwarebytes Anti Exploit is er een behoorlijk beveiliging op te tuigen. Downloaden : https://www.malwarebytes.org/antiexploit/

ro
door robez - Aug 17, 2015 om 13:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen die aanraden om GRATIS ANTIVIRUSpakketen te gebruiken hebben totaal geen idee wat dat allemaal betekent. En zeker AVIRA IS ÉÉN VAN DE SLECHSTE PAKETTEN!!!
Hierna een stukje van de site http://www.topreviews.nl/anti-virus-software/de-beste-antivirus-software/
Op deze site wordt weergegeven welke pakketen het beste zijn en worden door hun ook getest.

..."Waarom betalen voor een antivirus pakket als het gratis kan? Dit zijn vragen die geregeld gesteld worden.

Om te beginnen bied betaalde antivirus software meer beveiliging. Niet alleen tegen virus bescherming maar ook andere dreigingen zoals: spyware, malware, phishing en e-mail dreigingen. Deze pakketten bieden de gebruiker vaak een zorgeloze tijd achter de computer!

Vaak wordt bij een gratis antivirus software weinig tot geen support geleverd door de ontwikkelaars. Daarbij zijn de gratis scanners slecht geprogrammeerd en niet instaat om zelfstandig onbekende virussen te herkennen.

In de afgelopen jaren is het geregeld fout gegaan tijdens het installeren/updaten van deze freeware met als gevolg een blue screen of dead (BSOD)."........

m.v.g.
R.Bezuur

audb
door audb - Aug 17, 2015 om 14:15
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Pure onzin "Deze pakketten bieden de gebruiker vaak een zorgeloze tijd achter de computer!" het is al door meerdere en dan wel zowel onafhankelijke als commerciële onderzoek site`s bewezen dat geen enkele virus checkers 100% goed zijn sterker nog er zijn er bij die niet eens 45% van de door hen geteste virus checkers goed bleken te zijn en dat waren ook nog eens dure programma`s te zijn.
Welke dan wel de "beste" gratis is? Avast , agv, bitdefender, ESET NOD32 Panda, nortman (Symantec) ? ze zijn allen goed maar een trojan/Malware scanner er naast is wel nodig.

Maar voor meer informatie over virussen en maleware/trojans vind u op http://www.bleepingcomputer.com/
En een virus scanner die wel goed is ? www.virustotal.com https://www.virustotal.com/

ka
door kaartendraak - Aug 17, 2015 om 14:17
184 Antwoorden / 2 Vragen

Naar aanleiding wat ik heb horen vertellen helemaal geen enkele bescherming omdat het een datamining programma voor de NSA schijnt te zijn, je moet heel wat doen om je privacy te beschermen n de settings en dan is het nog maar de vraag of je beschermd bent.

Cookies
door Cookies - Aug 17, 2015 om 14:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........Om te beginnen bied betaalde antivirus software meer beveiliging. Niet alleen tegen virus bescherming maar ook andere dreigingen zoals: spyware, malware, phishing en e-mail dreigingen. Deze pakketten bieden de gebruiker vaak een zorgeloze tijd achter de computer!.........

Ten 1e bieden de gratis AV pakketten ook bescherming tegen malware/spyware.

Ten 2e: mensen die zelf niet in staat zijn phishing te herkennen, kunnen beter niet achter hun p.c. plaats nemen.

Ten 3e: zelfs de duurste en/of beste bescherming behoedt een gebruiker niet voor zijn eigen domme handelingen.,

wimmi20
door wimmi20 - Aug 17, 2015 om 14:52
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Beste Robez,
een antivirus programma dat beveiliging biedt tegen virus bescherming.
Schrijft u.
Dus dat programma laat juist wel virussen binnen ?
Ik snap er nix meer van.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++========

=robez schreef op maandag 17 aug 2015, 13:56:

Om te beginnen bied betaalde antivirus software meer beveiliging. Niet alleen tegen virus bescherming maar ook andere dreigingen zoals: spyware, malware, phishing en e-mail dreigingen. Deze pakketten bieden de gebruiker vaak een zorgeloze tijd achter de computer!

m.v.g.
R.Bezuur

fr
door frewo - Aug 17, 2015 om 15:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

fred
Ik heb jaren met Windows 7 gewerkt en de eigen virusscanner van Windows 7 gebruikt, nooit rare dingen op mijn PC gehad, nu pas over gegaan naar Windows 10, standaard zit daar ook de eigen virusscanner van Windows op en wordt automatische geïnstalleerd, en in werking gesteld en up to date gehouden.
Het zit ook in de mensen zelf die soms op de vreemdste sites zitten te rommelen en daar op alles zitten te klikken, ja dan vraag je ook om ellende.

En nog het volgende,de virusscanner belast ook nog je systeem minimaal,wat ook nog meegenomen is, wat je met betalende vaak kunt vergeten.
Grt,Fred

oo
door ookgoed - Aug 17, 2015 om 15:19
10 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik op mijn Windows 7 de McAfee total. Deze via ING rentepunten kunnen kopen voor 17.50 E
Officiele versie.
Dit is altijd beter dan gratis dingen welke nooit volledig zijn.

valerius-2
door valerius-2 - Aug 17, 2015 om 15:19
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=frewo schreef op maandag 17 aug 2015, 15:10]fred
Ik heb jaren met Windows 7 gewerkt en de eigen virusscanner van Windows 7 gebruikt, nooit rare dingen op mijn PC gehad, nu pas over gegaan naar Windows 10, standaard zit daar ook de eigen virusscanner van Windows op en wordt automatische geïnstalleerd, en in werking gesteld en up to date gehouden.
Het zit ook in de mensen zelf die soms op de vreemdste sites zitten te rommelen en daar op alles zitten te klikken, ja dan vraag je ook om ellende.

En nog het volgende,de virusscanner belast ook nog je systeem minimaal,wat ook nog meegenomen is, wat je met betalende vaak kunt vergeten.
Grt,Fred

Dit is ook mijn ervaring sinds deze in gebruik is totaal geen llende gehad wel 2 x een waarschuwing dat er in de opstart een aanwezig was is ook gelijk verwijderd.

crewmember
door crewmember - Aug 17, 2015 om 16:36
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=robez schreef op maandag 17 aug 2015, 13:56]Mensen die aanraden om GRATIS ANTIVIRUSpakketen te gebruiken hebben totaal geen idee wat dat allemaal betekent. En zeker AVIRA IS ÉÉN VAN DE SLECHSTE PAKETTEN!!!
Hierna een stukje van de site http://www.topreviews.nl/anti-virus-software/de-beste-antivirus-software/
Op deze site wordt weergegeven welke pakketen het beste zijn en worden door hun ook getest.

Wij hebben wel degelijk een idee wat het allemaal betekend. Je hebt een site gevonden die zijn geld verdiend met het doorlinken van nietsvermoedende consumenten naar sites van betaalde virus scanners. (net als beslist.nl etc) Geen wonder dat ze net doen alsof onbetaalde scanners slecht zijn. Daar verdienen ze namelijk geen geld aan.

In werkelijkheid is een onbetaalde scanner exact even goed als een betaalde. Echter mist hij vaak verschillende super irritante en onnodige features.

[quote=ookgoed schreef op maandag 17 aug 2015, 15:19]Ik gebruik op mijn Windows 7 de McAfee total. Deze via ING rentepunten kunnen kopen voor 17.50 E
Officiele versie.
Dit is altijd beter dan gratis dingen welke nooit volledig zijn.

McAfee en Norton zijn op zichzelf al virussen. Ze vertragen je computer en zijn grandioos irritant met popups, updates, scans en dergelijke. Geef mij maar Malwarebytes, Avast en Microsoft Security Essentials. Zijn gratis, vangen evenveel virussen en zijn een stuk minder

vo
door voortah - Aug 17, 2015 om 18:53
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb AVG, maar dat is niet de oplossing. Niet is AVG een dure oplossing, ik heb tot op heden € 55,00 uitgegeven en heb nog lang niet alles. Steeds komen er schermpjes van AVG op mijn scherm om nog meer te kopen en dat is steeds € 27,99 en het wordt er niet beter door. Ben je beschermd? Maar nog niet helemaal dus. Kost handen vol geld en je computer maken ze gewoon bij AVG langzaam, moet je computer weer snel worden, klik dan op... En weer 27,99 weg. En zo gaat het maar door. Nee AVG komt er bij mij na deze periode nooit meer in.

valerius-2
door valerius-2 - Aug 17, 2015 om 21:15
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=voortah schreef op maandag 17 aug 2015, 18:53]Ik heb AVG, maar dat is niet de oplossing. Niet is AVG een dure oplossing, ik heb tot op heden € 55,00 uitgegeven en heb nog lang niet alles. Steeds komen er schermpjes van AVG op mijn scherm om nog meer te kopen en dat is steeds € 27,99 en het wordt er niet beter door. Ben je beschermd? Maar nog niet helemaal dus. Kost handen vol geld en je computer maken ze gewoon bij AVG langzaam, moet je computer weer snel worden, klik dan op... En weer 27,99 weg. En zo gaat het maar door. Nee AVG komt er bij mij na deze periode nooit meer in.

Alleen al daar voor ben ik gestopt met AVG, en ook dar men elke keer bericht kreeg dat zij hadden ingegrepen ik weet niet meer vaak.

jn
door jnes - Aug 17, 2015 om 22:02
4 Antwoorden / 0 Vragen

Er bestaat geen enkel goed anti virus programma, domweg omdat alle programma's altijd achter de feiten aanlopen. Windows Defender is minstens net zo goed of beter dan de meeste betaalde en dus commerciële programma's. Met Windows Defender en MalwareBytes samen heb je een prima basis om de pc zo schoon mogelijk te houden en dat kost je ook nog eens niets.

valerius-2
door valerius-2 - Aug 17, 2015 om 23:51
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=jnes schreef op maandag 17 aug 2015, 22:02]Er bestaat geen enkel goed anti virus programma, domweg omdat alle programma's altijd achter de feiten aanlopen. Windows Defender is minstens net zo goed of beter dan de meeste betaalde en dus commerciële programma's. Met Windows Defender en MalwareBytes samen heb je een prima basis om de pc zo schoon mogelijk te houden en dat kost je ook nog eens niets.

Idem, dito precies het zelfde totaal geen problemen.

empee
door empee - Aug 21, 2015 om 21:09
179 Antwoorden / 140 Vragen

[quote=empee schreef op zaterdag 15 aug 2015, 21:43]Met W 8.1 was de virusscanner Windows Defender niet voor iedereen een vooruitgang. Welke protectie heeft Windows 10 ?
Na enkele avonden Ziggo-storing toch een bedankje voor alle meningen en bijdrages. Ik ga eerst het advies van carola.83 proberen, dus free avast. Als dat niet bevalt, kom ik er bij jullie allemaal op terug.
Groetjes

Cookies
door Cookies - Aug 21, 2015 om 21:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dezelfde waardeloze Windows Defender. Je kunt de goede en gratis Avast downloaden (let op: even naar beneden scrollen op de pagina van Avast voor de free versie ) KLIK