Moet ik verzendkosten betalen bij defect product
Ik heb bij wehkamp een tv besteld. 29.95€ verzendkosten betaald. Op de website staat dat het product door de bezorger wordt uitgepakt en op schade wordt gecontroleerd. Tv werd bezorgd door postnl, maar voor de deur afgegeven. Ik vroeg nog wordt het nog gecontroleerd, maar nee. Postnl doet dit niet. Ok, uitgepakt en ja hoor, scherm was kapot. Gelijk wehkamp gebeld en de situatie uitgelegd. Wehkamp zei dat het product uitgepakt moest worden door de bezorger. Ook de behandeling van het omruilen was ik niet tevreden over. Ik heb hierop alles bij wehkamp geannuleerd. Maar krijg ik dan mijn verzendkosten terug. Ik begreep dus van niet, maar ze zouden kijken. Mijn geld voor de tv krijg ik wel terug. Ik zou dan verzendkosten moeten betalen voor een defect product
Van ed website: " Voor het verzendklaar maken, controleren en afleveren van de bestelling betaal je een bijdrage afhankelijk van de artikelsoort. Je betaalt alleen verzendkosten als je besluit artikelen te behouden. Retourneren is gratis."
U heeft besloten het artikel niet te behouden, dus mogen u ook geen verzendkosten berekend worden. Overigens, een post.nl bezorger die een pakket bij u thuis opent heb ik nog nooit van gehoord.
[quote=fara74 schreef op donderdag 8 okt 2015, 11:15]Ik heb bij wehkamp een tv besteld. 29.95€ verzendkosten betaald. Op de website staat dat het product door de bezorger wordt uitgepakt en op schade wordt gecontroleerd. Tv werd bezorgd door postnl, maar voor de deur afgegeven. Ik vroeg nog wordt het nog gecontroleerd, maar nee. Postnl doet dit niet. Ok, uitgepakt en ja hoor, scherm was kapot. Gelijk wehkamp gebeld en de situatie uitgelegd. Wehkamp zei dat het product uitgepakt moest worden door de bezorger. Ook de behandeling van het omruilen was ik niet tevreden over. Ik heb hierop alles bij wehkamp geannuleerd. Maar krijg ik dan mijn verzendkosten terug. Ik begreep dus van niet, maar ze zouden kijken. Mijn geld voor de tv krijg ik wel terug. Ik zou dan verzendkosten moeten betalen voor een defect product
Ps. Net bericht gehad van wehkamp dat ik mijn verzendkosten terug krijg. Maar het product had wel gecontroleerd moeten worden door de bezorger. Ze gaan hierover een klacht indienen. Ik vind het ook raar dat postnl dit behoort te doen. Ga toch ergens anders een tv halen. Beetje rare nasmaak aan over gehouden.
Goedemiddag, ik zie dat het reeds is opgelost.
Ter toelichting: Wij hebben onze eigen afspraken met PostNL. Dit houdt in dat de bezorger dient te controleren of het artikel onbeschadigt is overgekomen, omdat we het artikel anders niet aan onze klant leveren. De bezorger moet bij schade het product direct retour Wehkamp sturen, dan kunnen wij een nieuwe levering starten. We willen immers geen kapotte TV's leveren.
Na controle mag de bezorger de klant pas vragen om te tekenen, aangezien je tekent voor goede ontvangst. En om deze reden dienen wij een klacht in bij de vervoerder. De bezorger heeft in deze een belangrijk deel van zijn werk verzuimt, en dat kost klanten. We zijn in ieder geval blij dat je de klacht bij ons gemeld hebt.
Voor verder contact verzoek ik je ons rechstreeks te benaderen. Dit kan via socialmedia@wehkamp.nl, of via onze Facebook pagina en/of Twitter account.
Met vriendelijke groet,
webcare team wehkamp
@webcare team wehkamp; en wat was de reactie van PostNL op uw klacht? ;-). Aangezien ze u misschien iets serieuzer nemen dan de 'gewone consument'.
[quote=Wehkamp_Webcare schreef op donderdag 8 okt 2015, 14:29]
Met vriendelijke groet,
webcare team wehkamp
Netjes opgelost van Wehkamp lijkt me.
Als jullie dit nog lezen, zet er dan nog maar een paar klachten betreffende PostNL bij:
Dit soort dingen komen namelijk echt heel vaak voor bij Post NL. Dit is wel een van de slechtste en ongemotiveerde post bedrijven van nederland. Altijd van die ongeïnteresseerde asociale bezorgers.
Zo Vond een berzorger er het hier vorige maand genoeg om het pakket in de lift van de flat te zetten, en op de goede verdieping te klikken. En hebben we er ook een die na meerdere klachten bij post nl nog steeds alle pakketten voor de flat bij een persoon op de eerste verdieping aflevert, en bij de rest een briefje in de bus doen dat ze het daar op kunnen halen.
Daarnaast blijkt na een jaar op dit forum, ook dat ze gebruik maken van de ontwetendheid van de consument om hun eigen slechte omgang met pakketten en zelfs interne diefstal weg te wuiven.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer