ro
door robscheepers Feb 13, 2014 om 08:29
Elektronica & tv

Reparatie in garantie periode

Wij hebben een senseo automaat bij de BCC gekocht, waarmee je ook capuccino kan zetten. Na bijna een jaar goed gebruik krijgen wij alleen nog maar koude koffie. Wij terug naar de BCC voor garantie, dit is geen probleem en het apparaat wordt opgestuurd. Na 3 weken is deze retour en vol verwachting zetten wij het eerste bakkie. Echter na 4 kopjes weer koude koffie en wij dus weer terug. Met enige tegen zin van onze kant wordt het apparaat weer door de BCC opgestuurd. Na weer 3 weken komt het apparaat retour en testen we hem een keer in de winkel, alles lijkt goed maar thuis gaat het gelijk weer fout, koude koffie.Weer terug terug naar de BCC, dit wordt de 3de keer. De filiaal manager zegt het apparaat nogmaals te willen opsturen (belijd van BCC zegt hij), hier gaan wij niet mee accoord en willen een nieuwe of geld terug.Hij geeft nogmaals aan dat dit belijd is maar kan dat niet aantonen er staat ook niks over in de garantie voorwaarden of de UNETO-VNI.

De vraag is dus eigenlijk: Hoe vaak kan en mag, in dit geval, de BCC, dit apparaat laten repareren voordat er over wordt gegaan op vervanging? En moet er in de tussen liggende periode een vervangend toestel komen om koffie te kunnen zetten?( nu al 6 weken zonder senseo app.)

Alvast bedankt voor uw reactie,
M.vr.gr Rob

2537 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Feb 13, 2014 om 09:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Zij mogen zeker weer overgaan tot "reparatie". Waar bestaat die reparatie eigenlijk uit, als er nadien geen verschil is? En nee, ze hoeven geen leentoestel te geven. Een Senseo is toch niet van levensbelang, u zult vast nog wel een ander koffiezetapparaat hebben.

Er staat niet per se iets over in de wet hoeveel keer iets "gerepareerd" mag worden, maar het beleid is wel vaak drie keer.

ro
door robscheepers - Feb 13, 2014 om 10:05
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Als eerste bedankt bedankt voor uw reactie.

Aangezien wij vaak pas iets nieuws kopen als het ander kapot is beschikken wij dus niet over een tweede koffiezetter.

De reparaties van de eerste keer zijn: pomp en padhouders.
De reparaties van de tweede keer zijn: pomp en boiler.

zoekster
door zoekster - Feb 13, 2014 om 10:38
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

6 weken zonder uw apparaat en het nu weer weken kwijt zijn is te lang. U heeft recht op een leentoestel. Het is niet van levensbelang, maar wat is wel van levensbelang, een stofzuiger, een wasmachine?

Wat de reparatie betreft, u heeft de verkoper nu 2 keer de kans gegeven om het apparaat te laten repareren en nu is het nog niet goed. Het is inderdaad beleid van de witgoedverkopers om 3 keer te repareren, maar hoe redelijk dat is...

U heeft in principe de keus tussen vervanging en herstel. Als de vervanging een onredelijke eis zou zijn, dan heeft de verkoper het recht om te herstellen. Maar nu lijkt me dat helemaal geen onredelijke eis, het apparaat komt steeds nauwelijks gerepareerd terug en het defect is ook niet heel klein.
Het is alleen erg moeilijk om een vervanging voor elkaar te krijgen als de verkoper niet meewerkt.
Als ik u was zou ik in ieder geval een leentoestel eisen.
Ik bedoel maar: High service low prices?

hutch
door hutch - Feb 13, 2014 om 12:12
4515 Antwoorden / 29 Vragen
0

Tja, wat is redelijk en wat niet. Het staat mij bij dat in gelijksoortige situaties in de afgelopen jaren dat deze site bestaat, sprake was van maximaal 3x repareren.

Ook staat nergens (formeel) beschreven of dit maximaal 2x of 3x moet zijn, alvorens over te gaan tot het leveren van een geheel nieuw apparaat of tot terugbetaling van het oorspronkelijke aankoopbedrag.

In uw geval zou ik BCC een allerlaatste kans geven, waarbij dat ook uitdrukkelijk aangegeven wordt.

* * staat ook enige uitleg over uw probleem. Wel wordt daar over 2x gesproken.

Succes, gr. Hutch

alfatrion
door alfatrion - Feb 13, 2014 om 23:38
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

U kunt kiezen tussen een beroep doen op de wettelijke garantie of een beroep doen op de handelsgarantie.

Als u een beroep doet op de wettelijke garantie, dan moet u bewijzen dat het product ondeugdelijk was op het moment van aflevering en als gevolg daarvan een jaar later koude is gaan zetten. Als u slaagt in dit bewijs dat kunt u kiezen uit herstel, vervanging, ontbinding en prijsvermindering.

Als u een beroep doet op de handelsgarantie dan moet u zich aan de garantievoorwaarden houden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer