lo
door loekie271 Feb 13, 2015 om 13:16
Huishouden & energie

Bol.com vs externe aanbieders

Ik heb een kattenpaal besteld via Bol.com. Bij de informatie staat dat de ligplek voor de kat ca. 31 cm is. Dit is al wat krap want de kat is vrij groot, maar ik kan niet zo gauw een andere vinden die wel voldoet aan mijn eisen. Ik ontvang de paal via Rainbowshopping een externe aanbieder. Zodra ik de paal uitpakte viel mij op dat het ligplateau voor de kat veel kleiner was dan 31 cm. Deze meet namelijk (met de opstaande bontrand meegemeten) slechts 28,5cm. Het plateau zelf is zelfs maar 27cm. Dit is wel een beetje erg klein voor mijn kat die een kruising is tussen een maincoon en europese huiskat. Maar beide partijen blijven naar elkaar wijzen en ontkennen dat de informatie op de site onjuist is en ik zit met de terugzend kosten die toch nog zo'n € 15,00 zijn. Daarbij komt dat de paal nu in ene is afgeprijsd van € 55,99 naar € 49,99 en op de site van Tectake nu in ene ook staat voor slechts € 46,99 (bezorging overal gratis). Ik voel me nu dus flink bekocht en geen van beide partijen wil wijn bij de water doen. Indien gewenst kan ik de hele e-mail correspondentie aan u sturen met foto's. Ik weet gewoon niet meer wat te doen nu. Ik wil de paal terugsturen en een tegemoetkoming in de verzendkosten omdat de informatie op de site niet klopte.

24528 14 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Feb 13, 2015 om 14:09
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als ik u was zou ik wat foto's van de ligplek nemen met daarnaast een centimeter, zodat u bewijs heeft dat de ligplek echt kleiner is dan geadverteerd. Vervolgens stuurt u het product terug, zodat u in ieder geval uw aankoopbedrag terugkrijgt. U stuurt de foto's naar de verkoper en ook bol.com.
Als de informatie op de site van bol.com niet klopt, dan is bol.com ook verantwoordelijk.
Daarna gaan steggelen over de retourkosten. Het externe bedrijf is helaas Duits, dat maakt het ook weer ingewikkelder.
TecTake GmbH, 97999 Igersheim in Duitsland.

Al zou u aan kunnen kloppen bij de ECC. Maar al die troubles over 15 euro?

Als u uw klacht op de klachtenkompas.nl plaatst bij bol.com komt u er misschien ook samen uit.
U kunt het ook nog proberen bij thuiswinkel.org

Zelf vind ik dat zodra je via Bol.com bij een externe een overeenkomst sluit, dat Bol.com zich nergens meer verantwoordelijk voelt, terwijl ze toch via hun site de verkoper laten adverteren en informatie geven.

edrick3
door edrick3 - Feb 13, 2015 om 14:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo loekie271,

Je kunt de paal toch sowieso terugsturen binnen de bedenktijd.
Wat is je probleem dan.

.....geen van beide partijen wil wijn bij de water doen.....
Dat is ook zonde van de wijn. ;-)

Ben je toch niet tevreden over het artikel? Dan mag je het gratis retourneren en krijg je het gehele aankoopbedrag teruggestort op je rekening. Heb je betaald met een cadeaubon, dan wordt je cadeaubon weer opgewaardeerd.

Retourneren van artikelen bij andere verkopers en tweedehands is niet altijd gratis. Check de voorwaarden van de verkoper.

Cookies
door Cookies - Feb 13, 2015 om 14:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Het externe bedrijf is helaas Duits, dat maakt het ook weer ingewikkelder.
TecTake GmbH, 97999 Igersheim in Duitsland.......

Verkoper is Rainbow enz. Dat is een Nederlands bedrijf.

Op Bol.com staat bij deze verkoper aangegeven dat retourkosten voor eigen rekening zijn. Alleen bestellen en betalen loopt via Bol.com, ook dat staat vermeld KLIK

Cookies
door Cookies - Feb 13, 2015 om 14:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Ben je toch niet tevreden over het artikel? Dan mag je het gratis retourneren en krijg je het gehele aankoopbedrag teruggestort op je rekening. Heb je betaald met een cadeaubon, dan wordt je cadeaubon weer opgewaardeerd......

Niet terzake doende en daardoor verwarrend; dat stukje slaat op aankopen die geleverd zijn door Bol.com.

zoekster
door zoekster - Feb 13, 2015 om 14:19
10965 Antwoorden / 34 Vragen

De plateaus zijn overigens erg klein. 31 cm is al niet groot. Ik zie ook twee kleine poesjes op de foto staan, daar lijkt me deze krabpaal beter aan besteed.

zoekster
door zoekster - Feb 13, 2015 om 14:23
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=carola.83 schreef op vrijdag 13 feb 2015, 14:16]......Het externe bedrijf is helaas Duits, dat maakt het ook weer ingewikkelder.
TecTake GmbH, 97999 Igersheim in Duitsland.......

Verkoper is Rainbow enz. Dat is een Nederlands bedrijf.

Op Bol.com staat bij deze verkoper aangegeven dat retourkosten voor eigen rekening zijn. Alleen bestellen en betalen loopt via Bol.com, ook dat staat vermeld KLIK

Ze zitten ook in Nederland inderdaad. Tophoudster is Duits.
Rainbow Onlineshopping 24 Nederland BV is een bedrijf dat in handen is van een buitenlandse entiteit. De tophoudster in het buitenland van Rainbow Onlineshopping 24 Nederland BV is: TecTake GmbH, gevestigd in 97999 Igersheim in Bondsrepubliek Duitsland.
klik

Het gaat om gratis terugsturen wegens non-conformiteit. Niet om het gewone terugsturen wegens herroepingsrecht.

zoekster
door zoekster - Feb 13, 2015 om 14:30
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@loekie271, als een product non-conform is, dan beantwoordt het niet aan de overeenkomst. In de advertentie wordt inderdaad een diameter van 31 cm vermeld bij de plateaus, als dit 27 cm blijkt te zijn, dan is dat een non-conformiteit.
Daarmee heeft u recht op kosteloze vervanging/herstel, lukt dat niet (en dat zal wel het geval zijn) dan kunt u kosteloos het product retourneren, waarbij u uw zowel het aankoopbedrag als de retourkosten terugkrijgt.

door 1953 - Feb 13, 2015 om 17:13
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Terugzendkosten € 15,00?! Leve het webwinkelen met alle ellende van dien.

Als het ;product niet aan uw wensen voldeed, kunt u het product 'herroepen' en annuleren binnen 14 dagen. Als het volledig bestelde product(en) wordt geretourneerd naar BOL.com, dan dient BOL.com ook uw verzendkosten te doen vergoeden.

lo
door loekie271 - Feb 13, 2015 om 18:38
3 Antwoorden / 1 Vragen

Beste mensen, ik weet dat het een externe aanbieder is met andere retour voorwaarden. De kosten zijn dus voor mijn eigen rekening volgens het bedrijf. Echter ik beroep mij op het feit dat de afmetingen anders zijn dan in de verkoopinformatie wordt genoemd. Op basis daarvan heb ik het product aangeschaft. UIteraard heb ik foto's genomen met de meetlint erbij, maar zelfs nu blijven de partijen stug volhouden. Rainbowshopping/ Tectake zeggen dat het niet hun fout is dat mijn kat te groot is voor de paal en komen er niet voor uit dat de afmeting gewoon fout staat (zelfs in de technische handleiding staat dat deze 28,5cm is inclusief bontrand notabene). En Bol.com verwijst dat zij niet verantwoordelijk zijn voor deze informatie omdat deze door de andere partij zo wordt doorgegeven. Kastje muur, muur kastje dus..... heel heel heel erg frustrerend....

lo
door loekie271 - Feb 13, 2015 om 18:43
3 Antwoorden / 1 Vragen

En oh ja € 15 is voor sommigen niet veel maar voor mij is het wel veel. Bovendien is het een gewoon een principe kwestie en kwestie van fatsoen om mensen goed te helpen. Ik vraag niet eens meer het hele verzendbedrag ik ben al blij met teruggave van het verschil> de paal wordt via Tectake nu in ene voor € 46,99 aangeboden en bij Bol.com voor € 49,99 (prijs ging omlaag nadat ik dit verschil gemeld had rarararara). Dus een tegemoetkoming van € 5 - € 8 lijkt mij hier al heel schappelijk...

zoekster
door zoekster - Feb 13, 2015 om 19:08
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=loekie271 schreef op vrijdag 13 feb 2015, 18:43]En oh ja € 15 is voor sommigen niet veel maar voor mij is het wel veel. Bovendien is het een gewoon een principe kwestie en kwestie van fatsoen om mensen goed te helpen. Ik vraag niet eens meer het hele verzendbedrag ik ben al blij met teruggave van het verschil> de paal wordt via Tectake nu in ene voor € 46,99 aangeboden en bij Bol.com voor € 49,99 (prijs ging omlaag nadat ik dit verschil gemeld had rarararara). Dus een tegemoetkoming van € 5 - € 8 lijkt mij hier al heel schappelijk...

Wat wilt u nog van ons? Ik heb u toch gelijk gegeven en gezegd wat voor stappen er eventueel nog kunnen worden genomen?

Wij kunnen er verder ook niets aan doen. We werken noch bij Bol, noch bij Tectake.

lo
door loekie271 - Feb 13, 2015 om 19:25
3 Antwoorden / 1 Vragen

Nou ja zeg wat is dit nu weer een rare onvriendelijke reactie. Ik reageerde bovendien niet op uw reactie maar op die van 2 anderen die blijkbaar het bericht niet helemaal hadden gelezen. Dat u zich dan voelt aangesproken is uw probleem.
Ik heb alle genoemde stappen overigens reeds ondernomen, maar zonder resultaat dus... misschien moet ik inderdaad het woordje non-confirmiteit er nog tegenaan gooien.
Iig bedankt.

zoekster
door zoekster - Feb 13, 2015 om 19:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=loekie271 schreef op vrijdag 13 feb 2015, 19:25]Nou ja zeg wat is dit nu weer een rare onvriendelijke reactie. Ik reageerde bovendien niet op uw reactie maar op die van 2 anderen die blijkbaar het bericht niet helemaal hadden gelezen. Dat u zich dan voelt aangesproken is uw probleem.
Ik heb alle genoemde stappen overigens reeds ondernomen, maar zonder resultaat dus... misschien moet ik inderdaad het woordje non-confirmiteit er nog tegenaan gooien.
Iig bedankt.
U kwam zelf anders ook niet echt vriendelijk over, maar dat heeft u dan zeker niet door.
Dat maakt het niet echt aantrekkelijk om u verder te helpen.

Maar veel succes verder. Ik hoop dat u een lekkere mand vindt voor uw kat.

dr
door dreamers - May 31, 2015 om 19:13
6 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk eens bij Zooplus, nooit bij bol iets bestellen wat niet ook van bol afkomt. Is niet te vertrouwen. Zooplus heeft krabpalen voor grotere rassen, en anders eens vragen op een forum van het ras waar u kat van is.