yv
door yvonne13 Feb 7, 2013 om 10:43
Huishouden & energie

Ruilen dekbed

Afgelopen week heb ik 2 dekbedden 4 seizoenen 240x220 gekocht bij Slaaptotaal. Het ene dekbed hebben we uit de verpakking gehaald en nu bleek dat als je ze allebei in de hoes wil doen, dit niet echt goed past. Mijn zoon vond het dus niks en ik wilde er 1 ruilen voor een enkel dekbed 240x220. Toen ik Slaaptotaal belde kreeg ik al meteen te horen dat er niet geruild kon worden om hygiënische redenen. Ik meldde dat het andere dekbed niet uit de verpakking is geweest. Dat maakte niet uit ze mochten het niet terugnemen. Dit staat ook op de balie volgens mevrouw en op de verpakking. Wel het staat dus NIET op de verpakking en bij de balie zou ik het niet weten. Ik zei waarom zijn we daar niet op gewezen dat het produkt niet geruild mag worden. Dat was niet nodig want het stond bij de balie vermeld. Ik heb niets gezien en het is toch een kleine moeite om een klant erop te wijzen dat dit niet geruild of teruggebracht mag worden. Bij Slaaptotaal kan je dus niets ruilen of terugbrengen!!!!!! Ik vind dat ze de klant erop moeten wijzen dat dit niet kan. Wat met ik nu doen???

5247 30 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 7, 2013 om 10:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het dekbed houden. Je hebt geen recht op ruil. Koop is koop!!

ve
door verwijderd - Feb 7, 2013 om 10:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dus jij wilt andere klanten opzadelen met eventueel gebruikte dekbedden? Iedereen kan wel zeggen dat het alleen even uit de verpakking is geweest, kan net zo goed een nacht uitgeprobeerd zijn.

Wees blij dat Slaaptotaal ze niet terug brengt, weet jij tenminste ook zeker dat het een ongebruikt exemplaar is.

Tja, dat jij de mededeling op de balie niet gelezen hebt, kan de winkelier niks aan doen.

ve
door verwijderd - Feb 7, 2013 om 10:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Correctie: terug brengt moet natuurlijk terug neemt zijn.

ve
door verwijderd - Feb 7, 2013 om 10:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruik slechts 1 deel van het dekbed. Dan heb je ook een enkel dekbed.

ve
door verwijderd - Feb 7, 2013 om 10:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt ook passende hoezen kopen, dan is het probleem opgelost.

ve
door verwijderd - Feb 7, 2013 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat staat er nu precies bij de balie aangegeven? Ik neem aan dat het om de mededeling "gebruikte artikelen kunnen niet geruild worden" gaat. Dat is overal zo. Het dekbed wat u heeft gekocht is nu eenmaal in zekere zin gebruikt. U wilt alleen de gebruikte helft van een bestelling ruilen begrijp ik. Dat gaat dus adminstratief gezien alleen al niet. Het is alles of niets.

Zwemmer

ve
door verwijderd - Feb 7, 2013 om 14:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo yvonne13, heb eens op hun site gekeken, maar de klantvriendelijkheid is ver te zoeken. Hier schrijft men allemaal dat ze het met de methode van verkoop van de winkelier wel eens zijn, ik wijk een beetje af van die mening. Niet voor het éénmalig gebruik van het ene dekbed, daar kan ik me wel wat bij voorstellen maar het andere, nog niet geopende dekbed, daar had de winkelier toch wel wat coulance kunnen bieden om dat dekbed wel om te ruilen. Wat u kan doen? Kijken of het inderdaad staat aangegeven bij de balie. Zo ja, heeft u vette pech. Voor de goede orde: winkeliers die dekbedden wel terugnemen kunnen het zo verpakken dat een nieuwe klant absoluut niet kan zien dat het bij een ander in huis is geweest; ze sealen het weer als nieuw. En is in dit geval niet eens nodig als het niet is uitgepakt.

ve
door verwijderd - Feb 7, 2013 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwemmer schreef op donderdag 7 feb 2013, 12:13: Wat staat er nu precies bij de balie aangegeven? Ik neem aan dat het om de mededeling "gebruikte artikelen kunnen niet geruild worden" gaat. Dat is overal zo. Het dekbed wat u heeft gekocht is nu eenmaal in zekere zin gebruikt. U wilt alleen de gebruikte helft van een bestelling ruilen begrijp ik. Dat gaat dus adminstratief gezien alleen al niet. Het is alles of niets.

Zwemmer

Ts heeft 2 dubbele dekbedden gekocht en 1 dubbel dekbed uitgeprobeerd. Dus het is niet echt delft van een bestelling.

Maar zoals gezegd, koop is koop, en ruilen of terugbrengen is geen recht.

Juist als je wel, ongebruikte, spullen mag ruilen of terugbrengen, staat het op de bon.

Vaak is het lastig om een dubbel dekbed in een dekbedhoes te stoppen, ook omdat die vaak gekrompen zijn. Maar de zoon kan ook gewoon de ene winterhelft gebruiken, niets aan de hand.

ve
door verwijderd - Feb 7, 2013 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

........Voor de goede orde: winkeliers die dekbedden wel terugnemen kunnen het zo verpakken dat een nieuwe klant absoluut niet kan zien dat het bij een ander in huis is geweest; ze sealen het weer als nieuw.......

O, dat vind jij klantvriendelijker dan hygiënische producten niet terug nemen?

ve
door verwijderd - Feb 7, 2013 om 16:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een nieuw dekbed in een gebruikt dekbedovertrek doen geeft nooit een mooi resultaat dat duurt even. De verkoper gaat de dekbedden niet ruilen of terug nemen want kwalitatief is er niets mis mee. Dat het er in het begin niet zo mooi uitziet is uw zoons mening.

ve
door verwijderd - Feb 7, 2013 om 16:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op donderdag 7 feb 2013, 15:46: ........Voor de goede orde: winkeliers die dekbedden wel terugnemen kunnen het zo verpakken dat een nieuwe klant absoluut niet kan zien dat het bij een ander in huis is geweest; ze sealen het weer als nieuw.......

O, dat vind jij klantvriendelijker dan hygiënische producten niet terug nemen?

Wat is dan onhygiënisch aan een niet geopend dekbed? Je weet als klant echt niet dat, als er een dekbed gekocht word dit een "retourtje" is geweest; denk maar aan b.v. Wehkamp; dat kan ook terug,

ve
door verwijderd - Feb 7, 2013 om 16:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

(drukte op verkeerde knop;-) dat kan ook terug, alleen matrassen niet, andere lijfgoederen, maar wel weer kleding. Als de TS schrijft dat ander dekbed niet uitgepakt is kan men dat toch gewoon geloven?

ve
door verwijderd - Feb 7, 2013 om 16:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op donderdag 7 feb 2013, 16:33: (drukte op verkeerde knop;-) dat kan ook terug, alleen matrassen niet, andere lijfgoederen, maar wel weer kleding. Als de TS schrijft dat ander dekbed niet uitgepakt is kan men dat toch gewoon geloven?

Het gaat er niet om dat ze het niet geloven, het gaat er om dat ze aangeven dat soort spullen niet te ruilen. En daar staat de winkel mee in hun recht.

ve
door verwijderd - Feb 8, 2013 om 00:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op donderdag 7 feb 2013, 14:47: hallo yvonne13, heb eens op hun site gekeken, maar de klantvriendelijkheid is ver te zoeken.

Wat is er dan klantonvriendelijk aan die website?

tenormin schreef op donderdag 7 feb 2013, 14:47: Wat u kan doen? Kijken of het inderdaad staat aangegeven bij de balie. Zo ja, heeft u vette pech.

Zo nee, heeft u nog steeds vette pech. Koop is nog altijd koop. Uitzonderingen daarop is aan de verkoper en niet aan de koper.

ve
door verwijderd - Feb 8, 2013 om 08:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

De verkopende partij hoeft helemaal niet aan te geven dat je niet kan ruilen, als ze niets aangeven kan je er van uit gaan dat je niet mag ruilen. Als ze wel ruilen, dan geven ze dat wel aan.

En inderdaad, door hun is niet vast te stellen of het dekbed wel of niet gebruikt is. Je kan het zelf ook wel weer heel netjes inpakken.

ve
door verwijderd - Feb 8, 2013 om 12:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt dat je mag ruilen bij Wehkamp,maar als het uit de verpakking geweest is ,krijg je het op eigen kosten retour gestuurd.Bovendien is ruilen geen recht en in dit geval volkomen terecht dat er niet geruild wordt.
[
Wat is dan onhygiënisch aan een niet geopend dekbed? Je weet als klant echt niet dat, als er een dekbed gekocht word dit een "retourtje" is geweest; denk maar aan b.v. Wehkamp; dat kan ook terug,

ve
door verwijderd - Feb 8, 2013 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

De gesloten moeten ze wel terug nemen.
De open niet.
Als iemand het wel doet is dat Coulance.

Ondergoed en zo hetzelfde en weigeren mag dus.
Wel moet je er rekening mee houden dat de hoes groot genoeg is voor dikte dus klopt de oude hoes wel?

Enkel is het vaak slap en dubbel strak en daar hoorde zo.
Als je nieuwe overtrek koopt zou je ze gewoon kunnen gebruiken.

Wel voortaan kijken hoe dik je koopt en is de dubbele laag wel nodig?
Vele goed geïsoleerde woningen moeten juist een dunner dekbed hebben dus alleen mensen met koude kamer met raam open of oud huis kopen nog dikke dekbedden.

Verder is het mogelijk dat de oude overtrek door op 60 graden wassen is gekrompen in de loop der jaren.
Dus kijk eens naar nieuwe ruimere hoezen en was op 40 graden voor minder krimp.

ve
door verwijderd - Feb 8, 2013 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tot 15 karakters

Ze hoeven niets terug te nemen. Koop is koop.

ve
door verwijderd - Feb 8, 2013 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben vorig jaar bij slaaptotaal geweest om twee matrassen aan te schaffen.Had n dag van te voren gebeld of deze aanwezig waren in de winkel.Ik zaterdags naar de zaak en sta om 12.25 uur voor de deur ik wil naar binnen lopen en komt de verkoper naar de deur toe,die zegt ik ga nu even weg ik ga eten komt u over n uurtje maar terug.Zo wordt daar gewerkt ik dus daar mooit en never meer geweest

ve
door verwijderd - Feb 8, 2013 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een nieuw dekbed heeft zo wie zo een paar dagen nodig om zich te vormen. Door de verpakking wordt veel lucht onttrokken.

ve
door verwijderd - Feb 8, 2013 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Yvonne13,
ik heb een brandende vraag, want uw verhaal is mij totaal onduidelijk.
Om te beginnen : in 1 plastic verpakking zit 1 dekbed dat meestal bestaat uit 2 lagen.
Die 2 lagen zitten aan elkaar met drukkertjes, zodat je in de zomer er 1 laag kunt afhalen, indien gewenst.
Die 2 lagen zitten niet apart verpakt in plastic als je het dekbed koopt.
Die zitten met de drukkertjes aan elkaar vast in 1 verpakking
U verklaart dat verpakking nummer 2 niet is geopend.
Dus u heeft voor uw zoon 2 dekbedden voor 1 bed gekocht.
Want u zegt zelf dat verpakking no. 2 niet is geopend.
Wat ik ook niet snap : waarom wilt u 2 dekbedden in 1 hoes stoppen.
Dat zijn 4 lagen dekbed.
En als het een dekbed is dat uit 1 laag bestaat klopt uw verhaal ook niet echt.
Want uw zoon vond het maar niks en wilde 1 dekbed ruilen voor een enkel dekbed.
Wat ging er dan gebeuren met dekbed nummer 2 ?
Want uw zoon wilde er maar 1 ruilen.
Dus u en uw zoon wisten dat een enkel dekbed wel in de hoes zou passen ?
Wat is trouwens een enkel dekbed ?
Dat is net zo dik als een dekbed dat uit 2 lagen bestaat.
Uw vraag kan ik niet beantwoorden omdat ik van uw vraag geen bal snap.

ve
door verwijderd - Feb 8, 2013 om 14:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

@wimmie20

Misschien heeft mama 1 dubbel dekbed voor zichzelf gekocht en 1 dubbel dekbed voor haar zoon? U maakt er een hele roman van.

ve
door verwijderd - Feb 8, 2013 om 15:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vermoed dat in dit geval 2 helften van één dekbed ieder apart verpakt waren eigenlijk maar heb ik het mis moet TS me maar corrigeren...

Verder is het zo TS dat u NOOIT recht heeft op ruilen of retour brengen, dit is eventueel mogelijk uit coulance maar dit is zeker geen recht, wat u moet doen is al aangegeven, gewoon 1 dekbed gebruiken in de hoes, is vaak ook al warm zat trouwens...

ve
door verwijderd - Feb 8, 2013 om 23:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tijger,
u.
heeft niet zo goed opgelet.
1 dekbed werd uit de verpakking gehaald.
De andere niet.
Wat bleek : beide dekbedden pasten niet in 1 hoes.
Er werd dus een uitgepakte en een ingepakt dekbed in 1 hoes gestopt.
En wat bleek : dat paste niet.
Logisch toch ?
En daar begint het ruilverhaal vreemd te worden.
Lees het verhaal nog eens rustig, en vraag u af : er werden 2 dekbedden gekocht 240 bij 220 cm.
En zoonlief wil er 1 ruilen voor een dekbed 240 bij 220 cm.
Snapt u het nog ?
Als een dekbed uit 2 lagen bestaat zitten die in 1 verpakking met de drukkertjes gesloten.
Die zitten niet apart verpakt.
Ik snap er nog steeds geen bal van.
Er zijn dus 2 complete dekbedden gekocht.

tijger1 schreef op vrijdag 8 feb 2013, 14:27: @wimmie20

Misschien heeft mama 1 dubbel dekbed voor zichzelf gekocht en 1 dubbel dekbed voor haar zoon? U maakt er een hele roman van.

ve
door verwijderd - Feb 8, 2013 om 23:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

@wimmie 20

U bent, denk ik, niet zo goed op de hoogte van het dekbeddensysteem.

Je hebt 4-seizoenen dekbedden en die bestaan uit een zomer en een herfst gedeelte. Het zomergedeelte is het lichts en het herfst gedeelte wat zwaarder. Deze twee dekbedden kan je vaak aan elkaar bevestigen door middel van drukknopen of klittenband, of zo, dan krijg je de winteruitvoering. Uiteraard heb je dat systeem in verschillende maten, maar deze twee delen horen bij elkaar en zijn altijd samen verpakt.

Ts heeft dus twee keer een 4-seizoenen dekbed gekocht, dus beide bestaande uit twee delen. Blijkbaar een set voor haar zoon en waar die andere set voor is, weet ik niet, maar dat is ook niet van belang.

Zoonlief vond die set in zijn dekbed hoes maar niks en moeder wilde daarom die set omruilen voor een ander dekbed, uiteraard met dezelfde maat, wat uit maar 1 deel zou bestaan.

En dat wilde die zaak dus niet..

Het begint nu een beetje op Het Dekbed Mysterie te lijken.

Zo duidelijk?

ve
door verwijderd - Feb 9, 2013 om 00:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zijn de dekbedhoezen wel 240 x 220 cm ? Een 4-seizoenendekbed of een enkel dekbed maakt qua volume niet zo heel veel uit. Het kan zijn dat de dekbedhoezen heel veel gekrompen zijn maar als het vorige dekbed ook 240 x 220 cm was had dat ook niet gepast.

Ruilen is geen recht. Als je zoon 1 dekbed wil kun je toch, afhankelijk van het seizoen, het zomerdeel of het winterdeel gebruiken ?

ve
door verwijderd - Feb 9, 2013 om 01:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

tot15karakters schreef op vrijdag 8 feb 2013, 12:59: De gesloten moeten ze wel terug nemen.

Ze moeten helemaal niets. Koop = koop!!!!

ve
door verwijderd - Feb 9, 2013 om 02:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Spikkel begrijpt tenminste dat dit een vraag is waar iets niet klopt.
Tijger fantaseert maar dat bed 2 voor moeder was, maar dat bedenkt hij zelf, het staat niet in de vraag.
Opvallend bij dubieuze vragen is dat de vraagsteller een rare vraag stelt en dan volkomen verdwijnt.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=====

spikkel schreef op zaterdag 9 feb 2013, 00:30: Zijn de dekbedhoezen wel 240 x 220 cm ? Een 4-seizoenendekbed of een enkel dekbed maakt qua volume niet zo heel veel uit. Het kan zijn dat de dekbedhoezen heel veel gekrompen zijn maar als het vorige dekbed ook 240 x 220 cm was had dat ook niet gepast.

Ruilen is geen recht. Als je zoon 1 dekbed wil kun je toch, afhankelijk van het seizoen, het zomerdeel of het winterdeel gebruiken ?

ve
door verwijderd - Feb 9, 2013 om 02:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

In de winkel is het 'koop=koop'!

Ruilen is een gunst die verkopende partij kan verlenen.

Om hygiënische reden worden heel veel producten uitgesloten van een eventuele gunst tot ruiling, dit dient echter vooraf duidelijk kenbaar te worden gemaakt door verkopende partij.

ve
door verwijderd - Feb 9, 2013 om 08:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

@wimmie20

Ik fantaseer nier dat dekbed2 voor moeder was. Ik geef aan dat ik niet weet waar de tweede set voor was.

Blijkbaar hebt u nog nooit een 4-seizoenen dekbed gekocht of gebruikt.

Die zijn niet los verpakt en kan je niet apart kopen. Ook zijn ze wat moeilijker te gebruiken. In ieder geval de zoon vond het niets.

Maar het hele topic gaat niet over het dekbed dat de zoon getest had, het gaat over het ander 4-seizoenen dekbed, dat moeder ook gekocht had en wat ze nu terug wilde brengen