door 1953 Dec 31, 2014 om 23:43
Huishouden & energie

Wasmachine lekt water | Bosch Maxx WFO 3250

Onlangs begon mijn wasmachine, BOSCH MAXX WFO 3250, met een lekkage, vloer onder water.

Nu heb ik zelf al op het net al gekeken naar mogelijke oorzaken, w.o. een vraag uit 2008 van Papaya Vraag van Papaya uit 2008!

Het zou het venster e/o. het manchet kunnen zijn?

Wasmachine is tussen de 8 ~10 jaar oud!

9957 48 Rapporteer

door 1953 - Jan 1, 2015 om 00:44
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op woensdag 31 dec 2014, 23:59]Ik bedoel dus het filter afvoer bij het pompje, wat het water raar de af voer pompt.

Pluizenfilter het eerst nagekeken.

Zal er zeker naar gaan kijken in de loop van de (mid)dag.

door 1953 - Jan 1, 2015 om 12:30
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 1 jan 2015, 00:57] lees hier . Misschien helpt je dit iets verder.

Ga dit zeker bekijken de voorgestelde antwoorden. Ook al is het van de gebroeders Doeg!

tenormin
door tenormin - Jan 1, 2015 om 12:31
16851 Antwoorden / 108 Vragen

lees hier . Misschien helpt je dit iets verder.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 1, 2015 om 12:32
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik bedoel dus het filter afvoer bij het pompje, wat het water raar de af voer pompt.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 1, 2015 om 12:32
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Filter deksel los ge trilt, zelf ook een keer mee gemaakt.

edrick3
door edrick3 - Jan 2, 2015 om 02:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo 1953,

Mss heb je iets aan de handleiding: klik hier.

Zou in ieder geval de pomp en de aansluitingen even nakijken.

En nog de beste wensen.

aurora1
door aurora1 - Jan 2, 2015 om 02:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees anders ook nog klik hier (ander type Bosch), u kunt uw vraag daar anders ook nog stellen.

jo
door joentje1978 - Jan 3, 2015 om 02:39
367 Antwoorden / 6 Vragen

Je zou kunnen kijken of er een gaatje of scheurtje in de manchet zit, vergeet dan ook niet in de naden te kijken.

Je zou ook het pompfilter nog even kunnen controleren of er geen rommel zit op de punten waarop het pompfilter afdicht op het pomphuis maar omdat ik de indruk heb dat het spontaan begonnen is zal dat wel niet het geval zijn.

Lekt er veel water?
Lekt er constant water of op bepaalde momenten?

ga
door gasveld - Jan 3, 2015 om 02:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben onlangs meegemaakt dat mijn Miele wasmachine lekte, het water liep aan de voorkant (bij wasmiddelbakje) langs de machine af. Oorzaak; Vloeibaar wasmiddel koekt op den duur aan in de watertoevoer, waar je het vloeibaar wasmiddel indoet. Nadat mijn man er flink wat warm (dus niet kokend) water had door laten spoelen was het probleem opgelost. Dit was advies van de fabrikant. Nu doe ik voortaan het wasmiddel in een bol, die vaak op de flessen zit en leg het , alvorens de machine te sluiten, op het was goed. Opgelost!! succes

ka
door kaakje - Jan 3, 2015 om 02:39
109 Antwoorden / 0 Vragen

Ouderdom 8 tot 10 jaar zegt helemaal niks. De frequentie waarmee gewassen wordt is maatgevend. 1x of 10x per week wassen scheelt nogal. Het kan zoveel oorzaken hebben dat in feite alleen een deskundige achter de oorzaak kan komen en dan kan jezelf beslissen of herstel nog de moeite waard is. Dan ga je je namelijk wel afvragen of het nog wel de moeite waard is. Houd er wel rekening mee dat de voorrijkosten van een monteur tussen de €60,00 en de €85,00 liggen.

killroy
door killroy - Jan 3, 2015 om 02:39
87 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo 1953, ten eerste om het lek proberen te ontdekken haal de bovenplaat van de wasmaschine af, dan verwijder de achterwand zodat je alles goed kunt overzien, zet druk op de watertoevoer en laat de wasmaschine op een klein programma draaien, kijk naar het filterdeksel en naar de afdichtrubber van de deur, kijk eventueel met een zaklantaarn in de achterkant oftewel het binnenste van de waschine, loop de koppelingen van de waterslang na en de waterslangen zelf uiteraard, zo moet je uiteindelijk toch wel een lek kunnen opsporen dacht ik. Als je dan het euvel gevonden hebt en je denkt het zelf niet te kunnen repareren dan kun je altijd nog beslissen of je een service monteur laat komen om het te repareren. Bedenk wel dat je voor plusminus € 350.00 tegenwoordig toch al een hele goede wasmaschine hebt Kijk naar de reclame van de MM......

ar
door aram - Jan 3, 2015 om 02:41
136 Antwoorden / 1 Vragen

Sommige wasmachines hebben onderin een slangetje om al het eventuele water wat niet afgepompt word te verwijderen . Kan zijn dat het daar lekt wanneer het niet het manchet of de filter is . Om te zien of 1 van de inwendige slangen de boosdoener is zal de de machine opengemaakt moeten worden .
Sommige machines hebben geen roestvrij stalen bak , maar 1 van emaille .
Deze willen ook in de loop der tijd weleens gaan lekken wanneer er een muntje of iets dergelijks meegewassen word . Het emaille raakt beschadigd en de bak roest langzaam door .
10 Jaar oud ? Ligt aan het type machine met de keuze repareren of door een nieuwe te vervangen .

haarp
door haarp - Jan 3, 2015 om 02:41
514 Antwoorden / 62 Vragen

Misschien denk je "daar komt ie weer" Een machine van 8-10 jaar gaat bij mij naar de sloop. Voor € 250-350 heb je al een prima nieuwe A+ machine. Als je je oude machine repareert heb je kans dat volgende maand zich weer een probleem voordoet. KLIK HIER

door 1953 - Jan 3, 2015 om 02:43
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=haarp schreef op vrijdag 2 jan 2015, 18:22]Misschien denk je "daar komt ie weer" Een machine van 8-10 jaar gaat bij mij naar de sloop. Voor € 250-350 heb je al een prima nieuwe A+ machine. Als je je oude machine repareert heb je kans dat volgende maand zich weer een probleem voordoet. KLIK HIER

Meestal is dan het einde zoek om reparatie uit te voeren, of het moet voor een paar euro te verhelpen zijn zelf.

tenormin
door tenormin - Jan 3, 2015 om 02:44
16851 Antwoorden / 108 Vragen

Voor mij en raadsel waarom wasmachines het maar kort doen, relatief gezien. Als @haarp schrijft dat zijn machine na 8-10 jaar naar de sloop gaat, kan toch niet zo zijn dat "mij Bosch" al tig jaar draait? Snap er geen bal van dat de ene machine zo kort en de andere zo lang meegaat.

door 1953 - Jan 3, 2015 om 02:46
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 2 jan 2015, 19:49]Voor mij en raadsel waarom wasmachines het maar kort doen, relatief gezien. Als @haarp schrijft dat zijn machine na 8-10 jaar naar de sloop gaat, kan toch niet zo zijn dat "mij Bosch" al tig jaar draait? Snap er geen bal van dat de ene machine zo kort en de andere zo lang meegaat.

Hoorde dat het tegenwoordig schering en inslag is om een apparaat voor een bepaalde levensduur in te stellen, net na de garantie van 2, 5, 7 of 10 jaar!

Verwaste maximaal 3 draaien per week mee.

labren
door labren - Jan 3, 2015 om 02:47
862 Antwoorden / 0 Vragen

gewoon een nieuwe kopen , repareren kost meestal meer als een nieuwe was machine tegenwoordig

door 1953 - Jan 6, 2015 om 23:33
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Heb het probleem gelokaliseerd, kwam van achteren onderop (links) bij het afvoeren van de sop.
Zal nog nader onderzoeken of er iets is losgetrild of is verstopt geraakt.

door 1953 - Jan 6, 2015 om 23:33
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 3 jan 2015, 17:22]@1953,

Heb je nu al een (mogelijke) oorzaak gevonden?
Of ben je te druk met de computer? ;-)
Zoals al aangegeven: gezien de leeftijd van de machine gauw een nieuwe kopen en niet langer gaan zitten prutsen.

Suc6

Heb het probleem gelokaliseerd, kwam van achteren onderop (links) bij het afvoeren van de sop.
Zal nog nader onderzoeken of er iets is losgetrild of is verstopt geraakt.

sl
door slobberbone - Jan 13, 2015 om 23:32
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=haarp schreef op zondag 4 jan 2015, 17:41][quote=joost12 schreef op zaterdag 3 jan 2015, 17:13][quote=haarp schreef op vrijdag 2 jan 2015, 18:22]Misschien denk je "daar komt ie weer" Een machine van 8-10 jaar gaat bij mij naar de sloop. Voor € 250-350 heb je al een prima nieuwe A+ machine. Als je je oude machine repareert heb je kans dat volgende maand zich weer een probleem voordoet. KLIK HIER

ik heb mijn wasmachine meer dan 20 jaar gehad en maar 2 keer laten repareren, heb hem bij mijn verhuizing weg gegeven en dat is 5 jaar geleden en hij doet het nog, dit was toen best wel een duren Miele die zeer zeker niet in jou prijsklassen zat, dus wat jij zegt is onzin om hem naar de sloop te brengen

Als je een Miele wasmachine moet laten repareren dan ben je duur uit. Onderdelen van Miele zijn niet bepaald goedkoop.
Waarom heb je je Miele bij de verhuizing wegegeven? Dat lijkt mij ook niet goedkoop ... of heb je weer een Miele gekocht. Volgens mij ben je een rare eend.

Als je beetje handig bent kun je dat zelf en een Miele is een genot om aan te werken je draait de hele voorkant weg als een deur en je kan dan makkelijk overal bij.

En onderdelen zijn niet veel duurder en er is vaak ook een goedkoper alternatief beschikbaar en onderdelen zijn na ruim 30 jaar gewoon nog verkrijgbaar.

edrick3
door edrick3 - Jan 13, 2015 om 23:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=1953 schreef op dinsdag 6 jan 2015, 23:33][quote=edrick3 schreef op zaterdag 3 jan 2015, 17:22]@1953,

Heb je nu al een (mogelijke) oorzaak gevonden?
Of ben je te druk met de computer? ;-)
Zoals al aangegeven: gezien de leeftijd van de machine gauw een nieuwe kopen en niet langer gaan zitten prutsen.

Suc6

Heb het probleem gelokaliseerd, kwam van achteren onderop (links) bij het afvoeren van de sop.
Zal nog nader onderzoeken of er iets is losgetrild of is verstopt geraakt.

Als je het probleem gelokaliseerd hebt is het waarschijnlijk wél op te lossen.
Hoop voor je dat het iets 'eenvoudigs' is en je geen nieuwe machine hoeft te kopen.
We horen het nog wel.

Met vr,gr.

joost12
door joost12 - Jan 13, 2015 om 23:34
52 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=haarp schreef op zondag 4 jan 2015, 17:41][quote=joost12 schreef op zaterdag 3 jan 2015, 17:13][quote=haarp schreef op vrijdag 2 jan 2015, 18:22]Misschien denk je "daar komt ie weer" Een machine van 8-10 jaar gaat bij mij naar de sloop. Voor € 250-350 heb je al een prima nieuwe A+ machine. Als je je oude machine repareert heb je kans dat volgende maand zich weer een probleem voordoet. KLIK HIER

ik heb mijn wasmachine meer dan 20 jaar gehad en maar 2 keer laten repareren, heb hem bij mijn verhuizing weg gegeven en dat is 5 jaar geleden en hij doet het nog, dit was toen best wel een duren Miele die zeer zeker niet in jou prijsklassen zat, dus wat jij zegt is onzin om hem naar de sloop te brengen

Als je een Miele wasmachine moet laten repareren dan ben je duur uit. Onderdelen van Miele zijn niet bepaald goedkoop.
Waarom heb je je Miele bij de verhuizing wegegeven? Dat lijkt mij ook niet goedkoop ... of heb je weer een Miele gekocht. Volgens mij ben je een rare eend.

De reparaties die ik liet doen op mijn Miele wasmachine waren niet duur, hoefde zelfs geen voorrijkosten te betalen, dus dat viel niets anders dan mee

ik heb toen ik verhuisden 1 nieuwe gekocht en ja weer een Miele, en nee er mankeerde niks aan die andere, deze mensen hadden het niet breed en wouden hem heel graag hebben, dus ik heb hem zo weg gegeven omdat ze mijn altijd met diverse dingen hielpen

door 1953 - Jan 20, 2015 om 01:02
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Het bleek niet om de wasmachine te gaan.

Het probleem bevond, bevindt zich eigenlijk nog enigzins, zich in de afvoer van het sopwater elders, t.w.: nabij mijn Hr-ketel, daar komt een rubberslang uit in een kunststofpijp, samen met een koperenpijp met een kunststofmond bovenop - ontluchtingsmond o.i.d. Daar kolkte het sopwater uit. Nu staat een pannetje onder de afvoerpijp.

Na HG ontstopper in de afvoerpijp te hebben gegoten is het probleem wel vermindert naar een minimale hoeveelheid water.

Ga nogmaals een HG duo ontstopper gebruiken, anders wordt het de loodgieter die in zijn handen kan gaan wrijven.

sl
door slobberbone - Jan 20, 2015 om 10:12
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=1953 schreef op dinsdag 20 jan 2015, 01:02]Het bleek niet om de wasmachine te gaan.

Het probleem bevond, bevindt zich eigenlijk nog enigzins, zich in de afvoer van het sopwater elders, t.w.: nabij mijn Hr-ketel, daar komt een rubberslang uit in een kunststofpijp, samen met een koperenpijp met een kunststofmond bovenop - ontluchtingsmond o.i.d. Daar kolkte het sopwater uit. Nu staat een pannetje onder de afvoerpijp.

Na HG ontstopper in de afvoerpijp te hebben gegoten is het probleem wel vermindert naar een minimale hoeveelheid water.

Ga nogmaals een HG duo ontstopper gebruiken, anders wordt het de loodgieter die in zijn handen kan gaan wrijven.

Zou eerder gaan voor trekveer of keteltje heet water met soda, die gootsteen ontstopper is echt een vies goedje kan zelfs die dunne witte pc buisjes doen oplossen of de lijm ervan en dan ben je nog verder van huis.

door 1953 - Jan 20, 2015 om 10:12
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=slobberbone schreef op dinsdag 20 jan 2015, 09:05][quote=1953 schreef op dinsdag 20 jan 2015, 01:02]Het bleek niet om de wasmachine te gaan.

Het probleem bevond, bevindt zich eigenlijk nog enigzins, zich in de afvoer van het sopwater elders, t.w.: nabij mijn Hr-ketel, daar komt een rubberslang uit in een kunststofpijp, samen met een koperenpijp met een kunststofmond bovenop - ontluchtingsmond o.i.d. Daar kolkte het sopwater uit. Nu staat een pannetje onder de afvoerpijp.

Na HG ontstopper in de afvoerpijp te hebben gegoten is het probleem wel vermindert naar een minimale hoeveelheid water.

Ga nogmaals een HG duo ontstopper gebruiken, anders wordt het de loodgieter die in zijn handen kan gaan wrijven.

Dank voor de suggestie. Doch HG beweert dat het de leidingen niet aantast. De trekveer is ook al geprobeerd.

Zou eerder gaan voor trekveer of keteltje heet water met soda, die gootsteen ontstopper is echt een vies goedje kan zelfs die dunne witte pc buisjes doen oplossen of de lijm ervan en dan ben je nog verder van huis.

ph
door philip36 - Jan 20, 2015 om 10:15
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Het condenswater van de HR ketel zal wel voor de verstopping gezorgd hebben.
Dat is een smerig zurig goedje.
U zult dat met ontstopper niet klasr krijgen.
kijk ook eens naar de HR ketel, die kan zijn condenswater dan ook niet kwijt, en dat is een behoorlijke hoeveelheid.

door 1953 - Jan 20, 2015 om 10:16
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=philip36 schreef op dinsdag 20 jan 2015, 10:01]Het condenswater van de HR ketel zal wel voor de verstopping gezorgd hebben.
Dat is een smerig zurig goedje.
U zult dat met ontstopper niet klasr krijgen.
kijk ook eens naar de HR ketel, die kan zijn condenswater dan ook niet kwijt, en dat is een behoorlijke hoeveelheid.

De Hr-ketel is bijna 16 jaar oud. Vervanging van de Hr-ketel is een optie. Mogelijk dat het inderdaad condenswater is en voor de nodige kalkaanzetting heeft bewerkstelligd.

koekeloer
door koekeloer - Jan 22, 2015 om 11:28
562 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=1953 schreef op woensdag 31 dec 2014, 23:43]
Het zou het venster e/o. het manchet kunnen zijn?

Ja, dat zou kunnen.

joost12
door joost12 - Jan 22, 2015 om 11:30
52 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=haarp schreef op vrijdag 2 jan 2015, 18:22]Misschien denk je "daar komt ie weer" Een machine van 8-10 jaar gaat bij mij naar de sloop. Voor € 250-350 heb je al een prima nieuwe A+ machine. Als je je oude machine repareert heb je kans dat volgende maand zich weer een probleem voordoet. KLIK HIER

ik heb mijn wasmachine meer dan 20 jaar gehad en maar 2 keer laten repareren, heb hem bij mijn verhuizing weg gegeven en dat is 5 jaar geleden en hij doet het nog, dit was toen best wel een duren Miele die zeer zeker niet in jou prijsklassen zat, dus wat jij zegt is onzin om hem naar de sloop te brengen

sl
door slobberbone - Jan 22, 2015 om 11:33
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=1953 schreef op dinsdag 20 jan 2015, 10:16][quote=philip36 schreef op dinsdag 20 jan 2015, 10:01]Het condenswater van de HR ketel zal wel voor de verstopping gezorgd hebben.
Dat is een smerig zurig goedje.
U zult dat met ontstopper niet klasr krijgen.
kijk ook eens naar de HR ketel, die kan zijn condenswater dan ook niet kwijt, en dat is een behoorlijke hoeveelheid.

De Hr-ketel is bijna 16 jaar oud. Vervanging van de Hr-ketel is een optie. Mogelijk dat het inderdaad condenswater is en voor de nodige kalkaanzetting heeft bewerkstelligd.

Voor een verstopte afvoer de hele ketel vervangen !!! Zonde veel zuiniger zijn ze tegenwoordig ook niet dus als hij goed werkt houden is de afvoer niet demontabel ? Ik kan hem hier afkoppelen incl, Zwanehals en schoon kloppen/spoelen in de gootsteen.

Als ketel goed afgesteld staat plast ie als een oude dame :) ongeveer 1m3 gasverbruik is 1 liter condens water.

edrick3
door edrick3 - Jan 22, 2015 om 11:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@1953,

Dus nou wordt het een nieuwe HR-ketel ipv een nieuwe wasmachine? ;-)
Kijk eens hier wat ze er op Klusidee over schrijven.

Suc6

door 1953 - Feb 26, 2015 om 03:32
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Heb een aanbesteding, voor de verstopping van de afvoerleiding van het waswater, gedaan op Werkspot.nl. Vier reacties binnen 24 uren verkregen. Ga hen contacteren! De goedkoopste was met een richtprijs € 65,00 en de duurste € 125,00 all-in. Daarbij ook de beoordelingen in ogenschouw nemend. Een werkt € 120,00 all-in, no cure no pay, met twee maanden garantie.

haarp
door haarp - Feb 26, 2015 om 19:39
514 Antwoorden / 62 Vragen

Onze wasmachine is verleden week vrijdag stuk gegaan na 12 jaar trouwe dienst. Reparatie is belachelijk. Wij hebben een nieuwe machine gevonden voor € 399.00 inclusief installeren en de oude mee retour gegeven. Deze machine is echt super zuinig A+++ wat ook heel belangrijk is tegenwoordig.

ph
door philip36 - Feb 26, 2015 om 19:40
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Blijkbaar verkoopt de bouwmarkt ontstoppingmiddel voor condenswaterproblemen HR ketel.

https://groups.google.com/forum/m/#!topic/nl.doe-het-zelf/ZqgxTo1NNfE

joost12
door joost12 - Feb 26, 2015 om 19:41
52 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=haarp schreef op zondag 4 jan 2015, 17:41][quote=joost12 schreef op zaterdag 3 jan 2015, 17:13][quote=haarp schreef op vrijdag 2 jan 2015, 18:22]Misschien denk je "daar komt ie weer" Een machine van 8-10 jaar gaat bij mij naar de sloop. Voor € 250-350 heb je al een prima nieuwe A+ machine. Als je je oude machine repareert heb je kans dat volgende maand zich weer een probleem voordoet. KLIK HIER

ik heb mijn wasmachine meer dan 20 jaar gehad en maar 2 keer laten repareren, heb hem bij mijn verhuizing weg gegeven en dat is 5 jaar geleden en hij doet het nog, dit was toen best wel een duren Miele die zeer zeker niet in jou prijsklassen zat, dus wat jij zegt is onzin om hem naar de sloop te brengen

Als je een Miele wasmachine moet laten repareren dan ben je duur uit. Onderdelen van Miele zijn niet bepaald goedkoop.
Waarom heb je je Miele bij de verhuizing wegegeven? Dat lijkt mij ook niet goedkoop ... of heb je weer een Miele gekocht. Volgens mij ben je een rare eend.

koekeloer
door koekeloer - Mar 1, 2015 om 22:57
562 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=1953 schreef op woensdag 31 dec 2014, 23:43]Onlangs begon mijn wasmachine, BOSCH MAXX WFO 3250, met een lekkage, vloer onder water.

Het zou het venster e/o. het manchet kunnen zijn?

eclipse
door eclipse - Mar 2, 2015 om 20:15
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=1953 schreef op donderdag 1 jan 2015, 12:30][quote=tenormin schreef op donderdag 1 jan 2015, 00:57] lees hier . Misschien helpt je dit iets verder.

Ga dit zeker bekijken de voorgestelde antwoorden. Ook al is het van de gebroeders Doeg!

@@1953,
Gulle dag ?

eclipse
door eclipse - Mar 2, 2015 om 20:15
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op woensdag 31 dec 2014, 23:59]Ik bedoel dus het filter afvoer bij het pompje, wat het water raar de af voer pompt.
als je de zijde ervan noemt krijg je nog één TOPantwoord :-)

eclipse
door eclipse - Mar 2, 2015 om 20:16
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 2 jan 2015, 19:49]Voor mij en raadsel waarom wasmachines het maar kort doen, relatief gezien. Als @haarp schrijft dat zijn machine na 8-10 jaar naar de sloop gaat, kan toch niet zo zijn dat "mij Bosch" al tig jaar draait? Snap er geen bal van dat de ene machine zo kort en de andere zo lang meegaat.

@@ gedraaide wasbeurten en de kg `s per keer ?

sl
door slobberbone - Mar 2, 2015 om 20:16
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=haarp schreef op vrijdag 2 jan 2015, 18:22]Misschien denk je "daar komt ie weer" Een machine van 8-10 jaar gaat bij mij naar de sloop. Voor € 250-350 heb je al een prima nieuwe A+ machine. Als je je oude machine repareert heb je kans dat volgende maand zich weer een probleem voordoet. KLIK HIER

Zonde dat is meestal leeftijd van machine bij aanschaf vaak nog ouder, zo wassen wij voor 50-75 euro zo weer 10 jaar, ja dan is het een oude machine wel een beproefd model die dat makkelijk aankan en door de warmwateraansluiting ook nog een extreem zuinig :)

tenormin
door tenormin - Mar 2, 2015 om 20:17
16851 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=eclipse schreef op vrijdag 2 jan 2015, 20:33]@@ gedraaide wasbeurten en de kg `s per keer ?

Ja eclipse, ben geen dom blondje!

rots92
door rots92 - Mar 2, 2015 om 20:18
157 Antwoorden / 3 Vragen

Wasmachine van 8 tot 10 jaar, doe die stroomvreter de deur uit.

joost12
door joost12 - Mar 2, 2015 om 20:19
52 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 2 jan 2015, 19:49]Voor mij en raadsel waarom wasmachines het maar kort doen, relatief gezien. Als @haarp schrijft dat zijn machine na 8-10 jaar naar de sloop gaat, kan toch niet zo zijn dat "mij Bosch" al tig jaar draait? Snap er geen bal van dat de ene machine zo kort en de andere zo lang meegaat.

ik denk dat het ligt aan het merk en de prijs, die van mijn was een Miele en is 20 jaar mee gegaan na dat ik hem weg heb gegeven toen wij gingen verhuizen en dat was 5 jaar geleden en hij doet het nog steeds bij deze mensen

edrick3
door edrick3 - Mar 2, 2015 om 20:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@1953,

Heb je nu al een (mogelijke) oorzaak gevonden?
Of ben je te druk met de computer? ;-)
Zoals al aangegeven: gezien de leeftijd van de machine gauw een nieuwe kopen en niet langer gaan zitten prutsen.

Suc6

haarp
door haarp - Mar 2, 2015 om 20:20
514 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=joost12 schreef op zaterdag 3 jan 2015, 17:13][quote=haarp schreef op vrijdag 2 jan 2015, 18:22]Misschien denk je "daar komt ie weer" Een machine van 8-10 jaar gaat bij mij naar de sloop. Voor € 250-350 heb je al een prima nieuwe A+ machine. Als je je oude machine repareert heb je kans dat volgende maand zich weer een probleem voordoet. KLIK HIER

ik heb mijn wasmachine meer dan 20 jaar gehad en maar 2 keer laten repareren, heb hem bij mijn verhuizing weg gegeven en dat is 5 jaar geleden en hij doet het nog, dit was toen best wel een duren Miele die zeer zeker niet in jou prijsklassen zat, dus wat jij zegt is onzin om hem naar de sloop te brengen

Als je een Miele wasmachine moet laten repareren dan ben je duur uit. Onderdelen van Miele zijn niet bepaald goedkoop.
Waarom heb je je Miele bij de verhuizing wegegeven? Dat lijkt mij ook niet goedkoop ... of heb je weer een Miele gekocht. Volgens mij ben je een rare eend.

edrick3
door edrick3 - Mar 24, 2015 om 02:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=1953 schreef op donderdag 26 feb 2015, 03:32]Heb een aanbesteding, voor de verstopping van de afvoerleiding van het waswater, gedaan op Werkspot.nl. Vier reacties binnen 24 uren verkregen. Ga hen contacteren! De goedkoopste was met een richtprijs € 65,00 en de duurste € 125,00 all-in. Daarbij ook de beoordelingen in ogenschouw nemend. Een werkt € 120,00 all-in, no cure no pay, met twee maanden garantie.

Zag dat je de reparatie hebt laten uitvoeren en dat alles nu weer werkt.
Tja, vaatwasser en keukenkraan op dezelfde afvoer..... dan is de kans op verstopping inderdaad groter.
Hopelijk blijf je nu van verdere wateroverlast verschoond (maar ja, met zo'n nickname....);-)

door 1953 - Apr 26, 2015 om 13:48
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 3 mrt 2015, 18:24][quote=1953 schreef op donderdag 26 feb 2015, 03:32]Heb een aanbesteding, voor de verstopping van de afvoerleiding van het waswater, gedaan op Werkspot.nl. Vier reacties binnen 24 uren verkregen. Ga hen contacteren! De goedkoopste was met een richtprijs € 65,00 en de duurste € 125,00 all-in. Daarbij ook de beoordelingen in ogenschouw nemend. Een werkt € 120,00 all-in, no cure no pay, met twee maanden garantie.

Zag dat je de reparatie hebt laten uitvoeren en dat alles nu weer werkt.
Tja, vaatwasser en keukenkraan op dezelfde afvoer..... dan is de kans op verstopping inderdaad groter.
Hopelijk blijf je nu van verdere wateroverlast verschoond (maar ja, met zo'n nickname....);-)

Neen! De reparatie is niet uitgevoerd. Heb op advies van Bosch aantal handelingen gedaan. Edoch zonder enig resultaat tot nu toe.

Zet de Bosch aan en gaat korst spoelen.

Dan koffie zetten, maalt de bonen, wil dan koffie zetten na het bonenmalen, dan stokt het soms: waterreservoir knippert en stoom brandt dan, stoompijp uittrekken en stoom wordt afgeblazen. Stoompijpje weer dicht. Vervolgens de tweede poging: alleen warm water eerst nog aftappen. Koffiemaalsel komt dan in het opvangbakje terecht, ongebruikt.

door 1953 - Apr 26, 2015 om 13:50
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Oeps ik zat fout, dacht even aan mijn koffiezetter van BOSCH!