bi
door bikkel62 Apr 12, 2014 om 15:49
Winkels & webshops

Bonus korting van albert hein

Mijn vraag is of er meerdere mensen zijn die na het afrekenen van de boodschappen opgevallen is dat vaak de bonus korting niet volledig zijn verrekend.
Voor al de goedkopen boodschappen worden dikwijls niet verrekend .
Voorbeeld 2 stuks noedels voor 99ct normaal 59ct per stuk deze korting word systematisch overgeslagen terwijl de duurdere producten zo als vlees nagenoeg altijd verrekend worden .
Hoor graag de reacties.

9736 38 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 12, 2014 om 16:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo bikkel62,

Lijkt me niet dat dit 'systematisch' gebeurt.
Mocht het een keer gebeuren, dan even melden aan de kassa/servicebalie en het wordt geregeld.
Dus wel even de bon controleren.
Bonuskorting staat apart vermeld! De oorspronkelijke prijs staat dus óók op de bon.

mahadma
door mahadma - Apr 12, 2014 om 16:10
11541 Antwoorden / 51 Vragen

En je moet natuurlijk wel je bonuskaart laten scannen. Zonder dat krijg je niet de juiste (advertentie) korting.

bi
door bikkel62 - Apr 12, 2014 om 16:20
1 Antwoorden / 1 Vragen

Zo als aangegeven scan ik wel mijn bonuskaart maar met de regelmaat van de klok word er 1 van de 5 bonus producten niet de bonus van af gehaald en dat gebeurt dan met de goedkopere boodschappen zo als vandaag ook weer .Van de 10 keer boodschappen halen moet ik zeker 2keer terug om mijn bonus te verrekenen .
En het gaat altijd om kleine bedragen maar 100 keer klein bedrag maakt ook 1 grote .
Ik zie dit gewoon als diefstal

mahadma
door mahadma - Apr 12, 2014 om 16:24
11541 Antwoorden / 51 Vragen

@Bikkel62,

meldt dat dan eens over je plaatselijke appie gein heen op het hoofdkantoor.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 12, 2014 om 16:41
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Vaak zijn bonusaanbiedingen ook incoherent omschreven. Dan valt dat er net niet onder, dan is combineren niet mogelijk, op de 'bonustafels' liggen gewoon artikelen die er niet onder vallen etc etc.
Heb dit al met grote regelmaat meegemaakt (dat met die paar boodschappen die ik doe), dan weer naar de balie het uitleggen, je krijgt het dan wel weer terug overigens.

Aangezien ik daar geen zin meer in heb (tijdrovend), doe ik gewoon bijna geen boodschappen mee bij AH. Enkel 'n paar artikelen die ze elders niet hebben en heel soms nog aanbiedingen, die de moeite lonen en je daadwerkelijk regelmatig gebruikt.

En de Jumbo sla ik ook overigens over, hun nieuwe reclame is dan wel weer 'leuk' :-).

ho
door hopetobehelping - Apr 12, 2014 om 17:01
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Gelukkig heb ik nog nooit meegemaakt dat 'bonus' op de kassa bon geen 'bonus' is bij AH.
Wat ik wel regelmatig zie is dat er in de winkel een 'bonus' bord bij een artikel hangt maar dat de datum (die er in kleine lettertjes onder staat) al verstreken is.
Misschien dat dat geldt voor de gevallen waar u tegenaan loopt. Zo niet, dan zoals al aangegeven naar de klantenservice.

tenormin
door tenormin - Apr 12, 2014 om 17:01
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@bikkel62, nee, heb die problemen niet. De normale prijzen staan op de bon met een # ervoor en lager op de bon komt de verrekening.

@lekkerisdat, leuke reclame (zal wel aan mijn p.c. liggen) maar ik krijg: forbidden, haha. Je mag geen reclame maken, kennelijk. ?

zwemmer
door zwemmer - Apr 12, 2014 om 18:11
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Wat heb je eraan als er meerdere mensen zijn die door een tekortschietende kassa-invoer bij ah bonusregistraties misgelopen zijn? Dat komt zo nu en dan wel eens voor maar is geen systematische kwestie. Je kunt de ontbrekende bonustoepassing zelf laten herstellen bij ah.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 13, 2014 om 14:12
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 12 apr 2014, 17:01]@lekkerisdat, leuke reclame (zal wel aan mijn p.c. liggen) maar ik krijg: forbidden, haha. Je mag geen reclame maken, kennelijk. ?
Even rechts klikken en kiezen voor 'doel opslaan als' (iets van die strekking). Hierna kun je het gewoon afspelen.

yo
door yoko79 - Apr 14, 2014 om 12:40
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ooit eenmaal meegemaakt dat kaartje met bonisprijs van de week daarvoor niet verwijderd was. Prijsverschil werd alsnog verrekend.

di
door diversion - Apr 14, 2014 om 12:43
103 Antwoorden / 7 Vragen

Is mij nooit opgevallen. Maar het lijkt mij eerder een probleem met het invoeren in de computer van de betreffende winkel. Ook bij andere supermarkten komt het regelmatig voor dat producten die in de aanbieding zijn gewoon voor de reguliere prijs worden aangeslagen. Daarom moet je ook altijd de bon vragen en eventjes nalopen en bij problemen naar de kassa teruggaan. Over het algemeen krijg je dan gewoon je geld terug. Ik onderschrijf overigens ook de reactie van "lekkerisdat" over het vaak onduidelijke karakter van aanbiedingen bij supermarkten (niet alleen bij de AH), met bijvoorbeeld uitzonderingen (die ook nog eens heel summier zijn aangegeven) waar je pas bij de kassa achterkomt, bijvoorbeeld die smaak wel en de andere niet, dat gewicht of die inhoud wel en de andere niet.

tenormin
door tenormin - Apr 14, 2014 om 12:49
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zondag 13 apr 2014, 14:12]
Even rechts klikken en kiezen voor 'doel opslaan als' (iets van die strekking). Hierna kun je het gewoon afspelen.

Moet de fout wel bij mij liggen, ik krijg: HTTP-fout-403-Verboden. Maar goed, zal niet belangrijk zijn voor de bonus van A.H. ;-)

ri
door riaalphenaar - Apr 14, 2014 om 12:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan het nauwelijks geloven! Ik ben een AH klant en bij mij is dat nog NOOIT gebeurd! Zoek de fout maar eens bij uzelf!

hansje klein
door hansje klein - Apr 14, 2014 om 13:08
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Het blijft altijd oppassen en dán valt de schade wel mee. Dus een boekvol spelregels, goed op de bordjes letten, juiste artikel meenemen, bonusdatum vergelijken, OP=OP staat er soms bij, bonuskaart niet vergeten af te geven, aantal artikelen moet kloppen, met de scanner vergelijken indien onduidelijkheden, een bon laten schrijven wanneer het bonusartikel er niet is én....vooral direct achter de kassa nakijken, dat spaart terugmoeten.
Eén keer heb ik gemerkt,dat de bonus niet was verrekend en heb ik en heeft AH-Zaandam zoveel werk van gemaakt, dat ik moet aannemen, dat het niet vaak voorkomt!

we
door westraww - Apr 14, 2014 om 13:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik controleer altijd de kassabonnen. Bij AH komt het regelmatig voor dat de bon niet klopt, vooral met de bonussen. Bij andere winkels gebeurt dat zelden of nooit.

ma
door marleenvanh - Apr 14, 2014 om 13:09
451 Antwoorden / 1 Vragen

Het kan ook zijn dat ze, heel sneaky, van een bepaald soort artikelen niet alle varianten in de bonus hebben, maar...... die er wel naast zetten in het schap. U koopt twee verschillende varianten en de ene is wel bonus maar de andere niet. Voor beiden betaald u dan de gewone prijs..... Albert Heijn mag dan op de kleintjes letten. Wij, de klanten, moeten verduveld goed op Albert Heijn BLIJVEN letten!

ka
door kama - Apr 14, 2014 om 13:11
161 Antwoorden / 19 Vragen

Ik controleer altijd de kassabon. Het gaat altijd goed met de bonuskortingen.

audb
door audb - Apr 14, 2014 om 13:31
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Een AH winkel krijgt een bestand van het hoofdkantoor en daar kunnen ze niets aan veranderen deze bepaald ook direct wat een artikel welke in de bonus is moet kosten.
Maar net wat marleenvanh zegt het product moet dan wel in de lijst met aanbiedingen staan en ook bij C1000 komt het vaak voor dat net de duurdere uitvoeringen van een product niet in de aanbieding is of heel erg beperk aanwezig zijn.

jo
door joskaa - Apr 14, 2014 om 13:32
80 Antwoorden / 44 Vragen

Hangt helemaal af van de winkel waar u boodschappen doet, heeft ook niets te maken met de winkelketen.
Van de 10x dat ik boodschappen doe - maakt niet uit bij welke super, we hebben hier in de buurt zo ongeveer alles- krijg ik 3 tot 4 keer geld terug omdat de kassabon niet klopt.
Advies: altijd goed je bon controleren en ook (alvast thuis in de folders) kijken wat er nou precies in de aanbieding is. Soms zijn van bijv. een bepaald merk jam 4 variaties in de reclame, maar de andere varianten niet.

ar
door aram - Apr 14, 2014 om 14:19
136 Antwoorden / 1 Vragen

Ach , ik doe al jaren geen boodschappen meer bij ze .
Reden ervoor is zelden klopte de kassabon .
En dan elke keer weer naar die balie toe om het verschil recht te trekken .
Was het zat , er zullen best goede filialen er tussen zitten .
Jammer dat het gros het verknalt heeft .

defries
door defries - Apr 14, 2014 om 15:03
69 Antwoorden / 0 Vragen

Altijd opletten wat je uit het schap neemt. Voorbeeld 2 rookworsten AH volgens opgave met bonus. 2 rookworsten UNOX vallen daar dus niet onder.
En idd altijd de kassabon controleren. Als e.e.a. niet klopt ligt dat m.i. in de regel aan de juf achter de kassa en niet aan de super (persoonlijke ervaring).

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 14, 2014 om 15:05
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=audb schreef op maandag 14 apr 2014, 13:31]Een AH winkel krijgt een bestand van het hoofdkantoor en daar kunnen ze niets aan veranderen..
Incorrect met regelmaat heb je lokale extra aanbiedingen en/of artikelen die aan de houdbaarheidsdatum zitten (dan bedoel ik dus niet het 35 procent stickertje).

di
door diversion - Apr 14, 2014 om 15:10
103 Antwoorden / 7 Vragen

@defries: Hoe kan het nou aan de "juf achter de kassa" liggen? Die scant de producten alleen maar en kan voor de rest niks aan de prijzen of aanbiedingen doen. Het ligt eraan of de aanbiedingen in het computersysteem zijn ingevoerd of niet. En het verschil tussen AH rookworsten en Unox rookworsten lijkt met duidelijk, het gaat erom dat vaak binnen de diverse soorten rookworsten (om bij uw voorbeeld te blijven) van een merk dat in de aanbieding is onderscheid wordt gemaakt en je met de verkeerde bij de kassa staat als je niet goed oplet. Misschien gokken ze er dan wel op dat je ze dan desondanks maar meeneemt.

tenormin
door tenormin - Apr 14, 2014 om 15:24
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op maandag 14 apr 2014, 15:05]
Incorrect met regelmaat heb je lokale extra aanbiedingen en/of artikelen die aan de houdbaarheidsdatum zitten (dan bedoel ik dus niet het 35 procent stickertje).

Helemaal waar: 2 AH 's in elkaars buurt: de ene is zelfs (soms) goedkoper dan de andere Appie.

tobico
door tobico - Apr 14, 2014 om 16:04
9 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo,
Bij AH heb ik het wel eens gehad op maandag dat er iets in de bonuskorting niet klopte maar dit werdt dan bij de klantenservice verrekend en al snel aangepast in het centrale kassasysteem. Mijn ergernis is eerder de C1000 - Lelystad Jol die ik heel vaak moet confronteren met fouten in de aanbiedingsprijs. Op woensdag gaat daar de nieuwe folder in en op vrijdag / zaterdag als ik de aanbieding haal staat de foutieve prijs nog steeds in het kassa systeem. Ik zal toch niet de enige zijn geweest in die 2-3 dagen die de fout heeft opgemerkt en het verschil terug heeft gevraagd bij de kassa? Daar geloof ik niet in en nu ik hoor dat uw filiaal van AH (Ik geloof namelijk dat er zo nu en dan een ondernemer is die maling heeft aan de aanbiedingen vanuit het hoofdkantoor) dezelfde trucjes uithaalt wordt het tijd dat de klanten beter hun bon gaan nakijken. Ik doe dat altijd en het loont de moeite!

h19l49
door h19l49 - Apr 14, 2014 om 16:25
121 Antwoorden / 0 Vragen

@westraww,

De meeste klanten controleren hun kassa bon nooit en daar teren de supermarkten op, vooral bij AH klopt het vaak niet.
Eens was AH mijn favoriete winkel maar nu weet ik beter en haal alleen de aanbiedingen en zelfs daar moet je nog mee oppassen.
Ook Jumbo laat vaak steken vallen.

ge
door gerjos - Apr 14, 2014 om 16:39
14 Antwoorden / 0 Vragen

Werpt u een blik in Albert Heijn dan zal uw bonus geen korting zijn.

pi
door pieterwolters - Apr 14, 2014 om 17:58
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon even een bericht op twitter naar @albertheijn sturen als het structureel gebeurt en zij gaan de filiaalchef er op aanspreken. Werkt prima.

ma
door maus2 - Apr 14, 2014 om 18:35
37 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi, ook ik merk dit vaak. Als ik dan op Vrijdag kom, vraag ik me af of ik de eerste ben die dit merkt.
Of , laten ze het bij AH gewoon doorgaan, als er niemand reageert scheelt het weer geld voor hun.

forever-nl
door forever-nl - Apr 14, 2014 om 18:40
400 Antwoorden / 11 Vragen

Lang leve de Aldi en Lidl waar ze geen ingewikkelde bonus systemen kennen.

h19l49
door h19l49 - Apr 14, 2014 om 19:05
121 Antwoorden / 0 Vragen

@forever-nl,

En waar je stukken minder betaald voor een betere kwaliteit.
Maar ja, het schijnt voor sommige mensen een status te zijn om bij AH gezien te worden.

defries
door defries - Apr 14, 2014 om 19:13
69 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diversion schreef op maandag 14 apr 2014, 15:10]@defries: Hoe kan het nou aan de "juf achter de kassa" liggen? Die scant de producten alleen maar en kan voor de rest niks aan de prijzen of aanbiedingen doen. Het ligt eraan of de aanbiedingen in het computersysteem zijn ingevoerd of niet. En het verschil tussen AH rookworsten en Unox rookworsten lijkt met duidelijk, het gaat erom dat vaak binnen de diverse soorten rookworsten (om bij uw voorbeeld te blijven) van een merk dat in de aanbieding is onderscheid wordt gemaakt en je met de verkeerde bij de kassa staat als je niet goed oplet. Misschien gokken ze er dan wel op dat je ze dan desondanks maar meeneemt.
Ik zei toch eigen ervaring. Recent 3 komkommers (aanbieding) en 1 courgette gekocht. Volgens kassabon 2 komkommers (volle prijs) en 2 (dure) courgettes. Blijkt wel dat de kassière wel degelijk invloed heeft op de kassabon. En dit is maar 1 voorbeeld. Was overigens snel rechtgezet.

forever-nl
door forever-nl - Apr 14, 2014 om 19:16
400 Antwoorden / 11 Vragen

Volgens mij kun je bij alle (?) AH ook op een schermpje meekijken wat er langs de kassa gaat? Dan kun je het direct corrigeren en hoef je niet op de bon te wachten :|

tenormin
door tenormin - Apr 14, 2014 om 19:58
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Krijg hier de indruk dat iedereen (bijna dan) AH niet ziet zitten, slechte winkel is en er toch wel koopt. Dacht men nu echt dat er alleen in A.H. kassa fouten/aanslagen worden gemaakt? Beetje realistisch blijven, hoor. 't Is niet mijn 'hoofdwinkel' om te winkelen, dat is de PLUS, dichtbij, maar ook daar worden foute aanslagen gemaakt. Is trouwens, in mijn opinie, we; één van de zaken waar men gelijk, zonder onderhandelen, geld terugkrijgt als je met iets terugkomt, zelfs zonder bonnetje (want dat gaat onder het mom van 'goed voor het milieu'. Als je dat ook gebruikt is er geen discussie en krijg je je geld terug.

boeboelientje
door boeboelientje - May 2, 2014 om 14:12
21 Antwoorden / 5 Vragen

Ik kom het ook regelmatig tegen dat bonusaanbiedingen niet worden verrekend, hetzeflde ook met 35% kortingsartikelen. Ik controleer dan ook standaard altijd de kassabon. Het komt ook weleens voor dat alles goed verrekend is...maar dat is meer de uitzondering dan de regel. Van een AH-medewerker vernam ik dat dit voorkomt omdat artikelen niet goed zijn omgezet in het kassasysteem (prijs aangepast), maar of dit ook echt zo is kan ik niet zeggen....kortom...blijven controleren dus die kassabon!!!

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 3, 2014 om 16:19
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=boeboelientje schreef op vrijdag 2 mei 2014, 14:12]hetzeflde ook met 35% kortingsartikelen.
Deze moet je ook vooraan neerzetten, met het stickertje gericht naar het kassa-meisje en even lege ruimte dan de eventuele overige boodschappen.

boeboelientje
door boeboelientje - May 4, 2014 om 11:20
21 Antwoorden / 5 Vragen

@lekkerisdat: okay, dan ga ik dit proberen. De 35% korting producten vooraan zetten, misschien dat dat dan helpt...

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 4, 2014 om 12:18
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Altijd de bon nalopen en reclameren indien het niet klopt! Fouten zijn menselijk en het kan (ook bij AH) voorkomen dat artikelen in het winkelsysteem niet goed zijn geprijsd. Het kan ook voorkomen dat de persoon achter de jassa een 30% kortingstikker over het hoofd ziet.