Coulanceregeling 50/50 voor KPN schade
Mijn S4 scherm deed het niet meer en vertoonde geen krassen. Heb het ingeleverd bij een KPN winkel voor controle omdat het toestel nog geen jaar oud is. KPN winkel medewerker en ik zagen geen krassen verder, dus opgestuurd.
Omdat reparatie te duur was, heb ik 35 euro onderzoekskosten betaald en ontdekte dat er krassen op het scherm zaten.
De winkelmedewerkster bevestigde dit en ook dat de krassen / breuken aan de binnenkant van het mobielglas zitten en niet aan de buitenkant.
KPN klantenservice belde mij terug met een coulance voorstel van 50%/50% zodat ik "maar" 108 euro voor het scherm hoef te betalen; met 35 wordt dat zo'n 143euro.
Omdat de reparatiedienst de krassen zouden hebben gezien / gefotografeerd bij binnenkomst, en de winkelmedewerker zelf geen notities had gemaakt bij het opsturen, zou de mogelijkheid bestaan dat ik het dus "met krassen"heb aangeleverd. Onzin. Die schade moet ergens tussen de winkel en de reparatiedienst zijn gebeurd, en nu moet ik ervoor opdraaien.
Is dit het beste voorstel wat KPN kan doen en kunnen ze zeggen dat omdat de winkelmedewerker geen aantekeningen had gemaakt, de schade mischien al bij binnenkomst erop zat?
[quote=tijger1 schreef op dinsdag 25 aug 2015, 00:15]U levert een toestel in voor controle? Controle op wat?
Verklaart die medewerker van de winkel zwart op wit dat er geen krassen op zaten?
Het scherm deed het niet meer. Omdat het nog geen jaar oud was, bracht ik het naar de winkel voor controle en/of reparatie indien dat viel onder de standaard hardware garantie (dus geen verzekering).
Medewerker heeft ernaar gekeken en verder ook niets opgemerkt en het opgestuurd voor onderzoek, met verzoek van terugkoppeling van evt reparatiekosten indien het niet viel onder de normale hardware garantie.
Ik vind het een nogal onsamenhangend verhaal..... De reparatie was te duur, dus moet je €35 betalen aan onderzoekskosten. Maar nu zitten er krassen op het scherm, op een scherm wat het niet doet dus.
Maar je hebt toch besloten om de €35 te betalen? Voor welke kosten moet je dan opdraaien?
Je wilt nu een geheel nieuw scherm?
[quote=akkerdistel schreef op dinsdag 25 aug 2015, 15:11]Telefoon is een gebruiksvoorwerp, met een paar krasjes zou een scherm het niet mogen begeven.
Zoals ik het lees had het scherm het al begeven en is deze teruggekomen met krassen aan de binnenkant.
[quote=pino123 schreef op dinsdag 25 aug 2015, 15:53][quote=akkerdistel schreef op dinsdag 25 aug 2015, 15:11]Telefoon is een gebruiksvoorwerp, met een paar krasjes zou een scherm het niet mogen begeven.
Zoals ik het lees had het scherm het al begeven en is deze teruggekomen met krassen aan de binnenkant.
:) precies.
Ik heb de 35 euro onderzoekskosten betaald zodat ik het toestel terug kon krijgen.
Ik kreeg het terug met krassen a/d binnenkant, die er dus eerst niet waren.
Omdat KPN vind dat het niet te bewijzen is dat de schade (van krassen) bij hun is opgedaan, is de enige coulance regeling die ze voorstellen 50/50 voor het vervangen van het scherm.
Afgezien van het bedrag vind ik het raar dat ik dus er deels voor opdraai terwijl bij inname geen van ons beiden krassen hebben gedetecteerd op het scherm als reden van het niet functioneren van het scherm. Maar .... omdat de medewerker geen aantekeningen daarover heeft gemaakt, vind KPN dat het zelfs mogelijk is dat ik de "schuldige" ben en wil daarom geen ander "offer" doen.
Prima en dan nu dus het kapotte scherm voor 50/50 gemaakt worden.... Persoonlijk denk ik prima aanbod. Zoals tijger1 aangeeft, wie eist, bewijst. Dat gaat je niet lukken.
Ik zou het aanbod of accepteren, of mijn €35 euro terug eisen. Dit aangezien de krassen aan de binnenkant zitten.
Alleen ga je een hele procedure aan voor dit luttele bedrag.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer