ea
door eagleye Aug 25, 2015 om 00:02
Computers & telefonie

Coulanceregeling 50/50 voor KPN schade

Mijn S4 scherm deed het niet meer en vertoonde geen krassen. Heb het ingeleverd bij een KPN winkel voor controle omdat het toestel nog geen jaar oud is. KPN winkel medewerker en ik zagen geen krassen verder, dus opgestuurd.
Omdat reparatie te duur was, heb ik 35 euro onderzoekskosten betaald en ontdekte dat er krassen op het scherm zaten.
De winkelmedewerkster bevestigde dit en ook dat de krassen / breuken aan de binnenkant van het mobielglas zitten en niet aan de buitenkant.
KPN klantenservice belde mij terug met een coulance voorstel van 50%/50% zodat ik "maar" 108 euro voor het scherm hoef te betalen; met 35 wordt dat zo'n 143euro.
Omdat de reparatiedienst de krassen zouden hebben gezien / gefotografeerd bij binnenkomst, en de winkelmedewerker zelf geen notities had gemaakt bij het opsturen, zou de mogelijkheid bestaan dat ik het dus "met krassen"heb aangeleverd. Onzin. Die schade moet ergens tussen de winkel en de reparatiedienst zijn gebeurd, en nu moet ik ervoor opdraaien.

Is dit het beste voorstel wat KPN kan doen en kunnen ze zeggen dat omdat de winkelmedewerker geen aantekeningen had gemaakt, de schade mischien al bij binnenkomst erop zat?

659 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 25, 2015 om 00:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U levert een toestel in voor controle? Controle op wat?

Verklaart die medewerker van de winkel zwart op wit dat er geen krassen op zaten?

ea
door eagleye - Aug 25, 2015 om 12:01
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 25 aug 2015, 00:15]U levert een toestel in voor controle? Controle op wat?

Verklaart die medewerker van de winkel zwart op wit dat er geen krassen op zaten?
Het scherm deed het niet meer. Omdat het nog geen jaar oud was, bracht ik het naar de winkel voor controle en/of reparatie indien dat viel onder de standaard hardware garantie (dus geen verzekering).
Medewerker heeft ernaar gekeken en verder ook niets opgemerkt en het opgestuurd voor onderzoek, met verzoek van terugkoppeling van evt reparatiekosten indien het niet viel onder de normale hardware garantie.

pino123
door pino123 - Aug 25, 2015 om 15:06
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Ik vind het een nogal onsamenhangend verhaal..... De reparatie was te duur, dus moet je €35 betalen aan onderzoekskosten. Maar nu zitten er krassen op het scherm, op een scherm wat het niet doet dus.

Maar je hebt toch besloten om de €35 te betalen? Voor welke kosten moet je dan opdraaien?

Je wilt nu een geheel nieuw scherm?

akkerdistel
door akkerdistel - Aug 25, 2015 om 15:11
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Telefoon is een gebruiksvoorwerp, met een paar krasjes zou een scherm het niet mogen begeven.

pino123
door pino123 - Aug 25, 2015 om 15:53
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op dinsdag 25 aug 2015, 15:11]Telefoon is een gebruiksvoorwerp, met een paar krasjes zou een scherm het niet mogen begeven.

Zoals ik het lees had het scherm het al begeven en is deze teruggekomen met krassen aan de binnenkant.

ea
door eagleye - Aug 25, 2015 om 16:24
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=pino123 schreef op dinsdag 25 aug 2015, 15:53][quote=akkerdistel schreef op dinsdag 25 aug 2015, 15:11]Telefoon is een gebruiksvoorwerp, met een paar krasjes zou een scherm het niet mogen begeven.

Zoals ik het lees had het scherm het al begeven en is deze teruggekomen met krassen aan de binnenkant.

:) precies.
Ik heb de 35 euro onderzoekskosten betaald zodat ik het toestel terug kon krijgen.
Ik kreeg het terug met krassen a/d binnenkant, die er dus eerst niet waren.
Omdat KPN vind dat het niet te bewijzen is dat de schade (van krassen) bij hun is opgedaan, is de enige coulance regeling die ze voorstellen 50/50 voor het vervangen van het scherm.
Afgezien van het bedrag vind ik het raar dat ik dus er deels voor opdraai terwijl bij inname geen van ons beiden krassen hebben gedetecteerd op het scherm als reden van het niet functioneren van het scherm. Maar .... omdat de medewerker geen aantekeningen daarover heeft gemaakt, vind KPN dat het zelfs mogelijk is dat ik de "schuldige" ben en wil daarom geen ander "offer" doen.

tijger1
door tijger1 - Aug 25, 2015 om 16:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ja, het is nog steeds zo dat, wie eist, bewijst.

pino123
door pino123 - Aug 25, 2015 om 20:10
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Prima en dan nu dus het kapotte scherm voor 50/50 gemaakt worden.... Persoonlijk denk ik prima aanbod. Zoals tijger1 aangeeft, wie eist, bewijst. Dat gaat je niet lukken.

Ik zou het aanbod of accepteren, of mijn €35 euro terug eisen. Dit aangezien de krassen aan de binnenkant zitten.

Alleen ga je een hele procedure aan voor dit luttele bedrag.