we
door wendyhk Dec 21, 2009 om 22:12
Huishouden & energie

Feenstra (NUON) laat klanten 2 dagen zonder verwarming in vrieskoude

Het vroor vannacht 10 graden onder nul. Vanochtend om 9u werd ik wakker en mijn verwarming en warm water deden het niet. Ik belde elke paar uur Feenstra (onderdeel NUON), waarop ze iedere keer zeiden dat ik zou worden teruggebeld door een monteur. Nu, 's Avonds om 22u zit ik inmiddels in een vriezend huis en belde ik voor de vijfde keer die dag. De servicemedewerker zei toen dat ze geen enkele melding van mij kon vinden in het systeem.

Ik ga dus dadelijk in mijn huis, waar het inmiddels bijna vriest, slapen.
Ik heb hemel en aarde bewogen aan de lijn, maar de medewerkster zei alleen maar 'helaas, maar er zijn geen monteurs meer op pad'.

Ik kan alleen maar vrezen voor andere mensen (met name ouderen!) die dit ook overkomt.

Weet iemand of ik hier een schadevergoeding oid voor kan krijgen?

4291 20 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 21, 2009 om 22:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Je zal je contract erop moeten nakijken, ik had ook ooit zo`n geintje bij feenstra.........mijn woningbouw had een contract waarin stond dat ze binnen 24 uur een storing moesten verhelpen, duurde ook gewoon ff 23 uur voor ze eens kwamen aankakken...............

ve
door verwijderd - Dec 21, 2009 om 22:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Recht voor z`n raap en maak hier geen vrinden mee.(sorry)
Kom maar met de rode duimpjes

Opgeklopt verhaal,Me no believe.

T

ve
door verwijderd - Dec 21, 2009 om 22:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag wendyhk,

Je schrijft: Weet iemand of ik hier een schadevergoeding oid voor kan krijgen?

Wat is dan precies de schade in euro's uitgedrukt?

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Dec 22, 2009 om 02:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt mij belangrijker dat je het eerst weer warm krijgt. Daar zou ik eerst maar eens op gaan inzetten.
Een schadevergoeding? Dan zul je wel moeten aantonen dat je ook daadwerkelijk schade hebt geleden! En dat betwijfel ik.

Waarom wil iedereen toch meteen overal geld voor zien als iets eventjes niet werkt? We zijn zo langzamerhand een maatschappij van geldbeluste egoïsten geworden! Bovendien lost het niets op: het is simpelweg een sigaar uit eigen doos; zodra energiemaatschappijen veel zogenaamde schadevergoedingen moeten gaan uitkeren, zullen ze die ergens vandaan moeten toveren. Drie keer raden hoe ze dat doen.... Juist, door de prijzen te verhogen! Uiteindelijk ben je daardoor waarschijnlijk duurder uit (op de langere termijn). Alle kosten die gemaakt moeten worden, moeten doorberekend worden in de kostprijs. Dus uiteindelijk betaal je er zelf voor.

Kap nou toch eens met die claimcultuur die uit Amerika is overgewaaid. Dingen gaan nu eenmaal wel eens stuk, daar kan niemand iets aan doen. Wanneer de reparateur dan even niet thuis geeft, ja, dan is dat hele slechte dienstverlening! Maar geen reden om meteen maar geldelijk gewin eruit te peuteren.

Het is wel een hele vervelende situatie; ik herinner mij een stroomstoring in onze regio van een aantal jaren geleden, toen we bijna 18 uur zonder stroom zaten (en in ons geval dus ook zonder verwarming) en het vroor ook toen zo'n graadje of 8. Heel erg vervelend!

ve
door verwijderd - Dec 22, 2009 om 02:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op maandag 21 dec 2009, 22:57: Dag wendyhk,

Je schrijft: Weet iemand of ik hier een schadevergoeding oid voor kan krijgen?

Wat is dan precies de schade in euro's uitgedrukt?

Met
vriendelijke groet, ReadAC.

Uit frustratie heeft ie zijn vrouw de tanden uit der bek geslagen dus een nieuw gebit van 1500 euro. Hahaha.
Maar zonder gekheid,een schadepost zal er wel niet zijn maar het is wel vervelend als je geen douche kunt nemen. Je zult er s,nachts maar naast liggen.

ve
door verwijderd - Dec 22, 2009 om 02:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gut, je hebt wel een bijzonder slecht geïsoleerde woning als het er binnen een dag terugvalt van behaaglijk naar het vriespunt. Oftewel: je chargeert waarschijnlijk een beetje, niet?

Wel vervelend als het thuis koud is natuurlijk, maar kijk inderdaad even na over wat voor termijnen de overeengekomen dienstverlening spreekt. Je kunt ook een dagje in de bibliotheek doorbrengen als je het niet meer uithoudt, ik neem aan dat ze heus wel snel zullen komen.

Weet je waar je het trouwens heeeel snel warm van krijgt? Je stoep sneeuwvrij maken.

Over die schadevergoeding: kijk ook daar je contract op na, het lijkt me sterk dat er iets voor geregeld is, maar dat merk je vanzelf.

ve
door verwijderd - Dec 22, 2009 om 09:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hey dank voor al jullie antwoorden!
Klopt, het vroor nog niet gisterenavond, ik was de hele dag in een cafe gaan zitten omdat ik bang was om terug naar huis te gaan in die kou (dacht dat het nog sneller zou afkoelen). Daar dus elke paar uur NUON / Feenstra gebeld en dit prikbordbericht geschreven. Het was 14 graden toen ik aan kwam, en vanochtend 10.

Het zal me benieuwen wanneer de monteur vandaag komt, want daar kunnen ze natuurlijk weer geen uitspraak over doen.
Gemaakte kosten: 10 c p/m plus mobiele telefoonkosten. In totaal heb ik zeker een uur aan de lijn gehangen, ik denk wel 1,5.
En wat betreft claimcultuur: ik hoef idd niet per se een schadevergoeding, maar het is toch van den zotte dat elk bedrijf gewoon weg kan komen met iemand 2 dagen in een onverwarmd huis te laten zitten en dan ook nog alle meldingen niet opslaan in hun systeem.

ve
door verwijderd - Dec 22, 2009 om 10:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hi Wenddyhk,

ik snap dat je in al je frustratie je bericht hier nogal wat opgeklopt hier neer hebt gezet, goed dat je het wat nuanceerd. Blijft natuurlijk een feit dat het geen pretje is dat met dit weer de verwarming het niet doet, 10 graden is best frisjes in huis.
Heb je zelf een contract met Feenstra, of is dat via verhuurder? In het laatste geval zou ik naast Feenstra ook de verhuurder bellen, wie weet kunnen zij iets voor je betekenen.

Wij hebben ook geen goede ervaringen met Feenstra helaas, ook als eens 2 dagen zonder verwarming gezeten. OH-contract via verhuurder was bij hen, dus ja, je zit er aan vast. Dit jaar hebben ze een ander contract afgesloten, hoop dat dit beter is. Ze komen iig donderdag voor jaarlijks onderhoud, maar goed ook, want stond al weer regelmatig in storing, altijd bij een beetje vorst, en Feenstra kon het nooit oplossen. Hopelijk nieuwe bedrijf wel.

Ik hoop voor jou dat ze snel komen!

ve
door verwijderd - Dec 22, 2009 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb de woningbouw gebeld, maar daar zeggen ze het zelfde als ik al 2 dagen hoor: 'We kunnen alleen een melding aan Feenstra doorgeven dat ze het moeten bespoedigen' ... :-( Ik ga proberen de opzichter aan de lijn te krijgen...

ve
door verwijderd - Dec 22, 2009 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goed, de woningbouw heeft weer Feenstra gebeld, die zeiden dat ik een afspraak had tussen 13 en 17u vandaag en een half uur vantevoren zouden bellen als ze er zijn. Is niet waar, gisterenavond zeiden ze dat ze vandaag ergens over de hele dag zouden komen, en zouden bellen of het 's ochtends of 's middags zou worden.
En nu net staat er plotseling een monteur voor de deur. Geen telefoontje gehad. Voor hetzelfde geld was ik een boodschap doen en nog verder van huis geweest.
Goed, in elk geval heb ik hopelijk het komende uur weer warm water en verwarming. Na 40 uur zonder.

ve
door verwijderd - Dec 22, 2009 om 16:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is natuurlijk altijd het prettigst wanneer mensen (en bedrijven) doen wat ze beloven. Dat dat niet altijd gebeurt is jammer en daar kunnen goede en slechte redenen voor zijn. Geniet straks weer van de warmte en de douche (ik ken het gemis van beide in beperkte mate, je gaat het écht waarderen wanneer het ontbreekt).

ve
door verwijderd - Dec 22, 2009 om 16:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag wendyhk,

Het zou niet onverstandig zijn om nu eens goed uit te zoeken wat jouw rechten zijn in zo'n situatie. Natuurlijk ben je al lang blij dat je er nu weer warmpjes bij zit, maar voor hetzelfde geld heb je de koude hoofdprijs over 3 weken weer. Als je dan precies weet hoe de verhoudingen liggen en wat je rechten zijn, dan kun je je wellicht wat ellende besparen.

Ik wens je warme feestdagen en een voorspoedig nieuw jaar toe, ReadAC.

ve
door verwijderd - Dec 22, 2009 om 16:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hi Read, heb jij een goede website waar ik kan uitzoeken wat mijn rechten in zo'n geval zijn?
Dank voor het meelev/zen allemaal!

ve
door verwijderd - Dec 22, 2009 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

In de herhaling: het onderhouds[u]contract[/u].

ve
door verwijderd - Dec 22, 2009 om 17:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

@

Probeer eens:

Woonbond

Nieuwe Achtergracht 17
1018 XV Amsterdam

Tel.: 020-5517700

Info@woonbond.nl

http://www.woonbond.nl/

http://wetwegwijzer.bibliotheek.nl/docs/40.htm

Huurderslijn:

op werkdagen van 10.00-13.00 uur
op di.avond van 18.30-20.00

Andere handige links:

Meer informatie over het nieuwe huurrecht en alles wat daarmee te maken heeft kunt u vinden op de volgende websites:

www.huurcommissie.nl

Groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Dec 22, 2009 om 17:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

U bent verstoken geweest van woongenot. Gelukkig heeft u geen overlast door bevroren leidingen ondervonden.

Als ik u was zou ik schriftelijk een klacht indienen over de gang van zaken aan zowel woningbouwvereniging als bedrijf wat uw probleem had moeten oplossen.

Met als hoofdthema: hoe deze bedrijven in de toekomst een dergelijk in gebreke blijven denken te voorkomen.

ve
door verwijderd - Dec 22, 2009 om 17:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

U denkt dat U de enige bent in Nederland met verwarmingsproblemen? Hoeveel monteurs denkt U dat Feenstra in dienst heeft? Tienduizend?
Ik schaar U onder de personen die in de supermarkt ook blèren dat er een kassa bij moet......

ve
door verwijderd - Dec 22, 2009 om 19:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Thanks voor de tips Read & tdehond. (ik heb inderdaad zelf geen contract met Feenstra).

ve
door verwijderd - Dec 22, 2009 om 19:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi er kan wel eens wat stuk gaan.De mensen die op pad zijn doen hun best en hebben vast meer klanten waar ze naartoe moeten.En dat er dan wel eens wat mis kan gaan dat kan we zijn nu eenmaal mensen.Waar gewerkt word worden fouten gemaakt.Hier kunnen we weer wat van leren voor de hopelijk niet volgende keer.Ik hoop dat het probleem verholpen is.Groeten mhofman.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2010 om 07:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is natuurlijk logisch dat er met de kou van de afgelopen tijd meer storingen zijn dan gebruikelijk en dus is het druk bij het bedrijf.

Ik vind het niet erg om even te moeten wachten op een monteur, ik heb ook graag dat hij als hij bij mij bezig is de tijd neemt en ga er van uit dat dat ook bij anderen gebeurt.

Ik trek dus in de tussentijd wat extra warme kleding aan en ik hou het best uit !!!

We zijn natuurlijk enorm verwend de laatste jaren met al die warmte in huis, ik sta af en toe te kijken van de de hitte als je ergens binnen komt.
En dan maar klagen over de rekening................................