amd64
door amd64 Aug 26, 2011 om 00:52
Vrije tijd & tuin

Heli kapot door fabricagefout

Beste mensen,

Ik heb voor de lol eens een afstandbestuurbare helicopter gekocht.
En dan niet eentje die onmogelijk moeilijk te vliegen is, maar een 3ch besturing.
Deze helicopters staan bekent om hun stabiliteit, de besturing is vereenvoudigd met: omhoog/omlaag, voorwaards/achterwaards en links/rechts om de as.
Ze kunnen dus niet rollen.
Het type heli waar het om gaat is de Double Horse 9100 t.w.v. €59.95

Toen ik de heli thuis had en de accu geladen ben ik eerst gaan trimmer, zodat de heli bij alleen een omhoog besturing niet uitzichzelf voor of achterwaards links of rechts gaat.
tijdens het trimmer viel het mij op dat de heli continu een naar links zijwaardse beweging wou maken, een beweging die ik nou net niet kan corregeren.
Omdat een helicopter met (bijna) opstijgen een bal van overdruk veroorzaakt wordt de heli aan de grond wat instabiel, dit is normaal!
Dus heb ik hem laten stijgen ong 2 meter, maar het probleem blijft zicht voor doen, en toen aaaah wat jammer nou.
De heli rolt en donderd op de grond, rotor afgebroken.

Nu heb de de webshop waar ik hem gekocht hebSylvia's webshop
Op de hoogte gebracht van het probleem, maar zij gooien het meteen op hun algemene voorwaarden, dat een crash nooit garantie is.
Ik heb ze geprobeerd uit te leggen dat de crash veroorzaakt is door een probleem met de helicopter, echter mocht dit niet baten.
Zij wijzen mij op hun algemene voorwaardem, waar letterlijk is staat QUOTE De garantie vervalt: indien de afnemer de zaken heeft verwaarloosd.(b.v chrashen van de helicopter) EINDE QUOTE.

Ik wordt dus zonder dat mijn probleem gehoord of behandeld wordt beschuldigd dat ik mijn zaken heb verwaarloost.
De heli heeft zeggen en schrijven 30 sec gevlogen.
Ook geven zij aan in de algemene voorwaarden dat er maar 1 maand garantie op zit.

Ik heb aangeboden (terwijl ik dit niet verplicht ben lijkt mij) om de beschadigde delen te vervangen, om vervolgens de heli te retourneren tegen een nieuw exemplaar.
Echter zijn de mensen achter Syvia's webshop niet meer zo spraakzaam, want ik krijg geen antwoord op mijn mailtjes meer.

Wat moet ik hier nu mee aan?

MVG
Edwin Heesbeen

5302 18 Rapporteer

ikbenik
door ikbenik - Aug 26, 2011 om 02:00
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Ik ben bang dat het heel lastig wordt.

Dat die helikopter total-loss is, is zeer vervelend, maar daardoor is ook het bewijs dat er een fabrieksfout in zit, verdwenen.

De grote fout die jij zelf gemaakt hebt, is na constatering van een probleem toch door te blijven vliegen.
Had je die helikopter gelijk aan de grond gezet, was er niets aan de hand.

Aan de andere kant is het ook zo dat veel mensen niet kunnen vliegen, de helikopter door hun onkunde laten crashen en vervolgens garantie gaan claimen.

audb
door audb - Aug 26, 2011 om 14:24
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Algemene voorwaarden :
"De garantie vervalt: indien de afnemer de zaken heeft verwaarloosd.(b.v chrashen van de helicopter)"

Helaas voor deze shop dient de algemene voorwaarden te voldoen aan de wet.

Het is namelijk zo dat de verkopende partij aan moet kunnen tonen dat het ook moedwillig is gebeurt en als ze de heli niet eens hebben bekeken kunnen ze zich niet achter deze voorwaarden verstoppen.

Schrijf ze een aangetekende brief waar in u eist dat de heli door een derde partij wordt onderzocht.

Ten tweede ik lees dat ze maar een maand garantie geven?

Dit is zelfs twee jaar na ontvangst van de goederen! (Europese wetgeving)

Artikel 7. Retourneren / zicht termijn Dit is zelfs verlengt naar 14 dagen.

Maar als ik u was zou ik dit aan haar toe sturen kijken hoe ze reageert.

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Ontevredenheid_over_aankoop/Basisinformatie/Uw_rechten_bij_een_product_dat_niet_goed_ondeugdelijk_is (speelgoed valt hier gewoon onder)

Evt kan u hier ook met uw vraag terecht. www.consuwijzer.nl

ikbenik
door ikbenik - Aug 26, 2011 om 15:10
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=audb schreef op vrijdag 26 aug 2011, 14:24]
Het is namelijk zo dat de verkopende partij aan moet kunnen tonen dat het ook moedwillig is gebeurt en als ze de heli niet eens hebben bekeken kunnen ze zich niet achter deze voorwaarden verstoppen.

Als jij met je auto tegen de boom rijd en de auto is total loss, kun je ook geen garantie meer claimen als je van te voren erachter kwam dat er iets mis was met de auto en je bent toch door gaan rijden.

[quote=audb schreef op vrijdag 26 aug 2011, 14:24]
Ten tweede ik lees dat ze maar een maand garantie geven?

Dit is zelfs twee jaar na ontvangst van de goederen! (Europese wetgeving)

Je hebt het mis.
De verkopende partij is wel voor een langere periode aansprakelijk als het product niet conform de koopovereenkomst geleverd is.

Over die 2 jaar garantie is een fabeltje.
Dat is helemaal niet zo in de Europese Richtlijn bepaald.

frits
door frits - Aug 26, 2011 om 16:32
146 Antwoorden / 5 Vragen

Dit is duidelijk te wijten aan een aan slechte trimming, je moet bij het uit trimmen alleen op zeer lage hoogte "hooveren" en geen 2 mtr. Daarbij is met een RC Heli vliegen geen sinicure, ben zelf enthousiast RC vlieger.

1paul
door 1paul - Aug 26, 2011 om 17:38
3147 Antwoorden / 0 Vragen

Deze zin >>>>tijdens het trimmer viel het mij op dat de heli continu een naar links zijwaardse beweging wou maken, een beweging die ik nou net niet kan corrigeren.

re
door red1 - Aug 26, 2011 om 18:46
329 Antwoorden / 1 Vragen

heb zelf een E-Sky heli , maar die heb ik dus niet bij SILVIA'S webshop gekocht !! maar bij een echte hobby zaak (v-nix.nl )

ikbenik
door ikbenik - Aug 26, 2011 om 19:13
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Kort samengevat:

=amd64 schreef op vrijdag 26 aug 2011, 00:52:
tijdens het trimmer viel het mij op dat de heli continu een naar links zijwaardse beweging wou maken, een beweging die ik nou net niet kan corregeren.

Als je toen de heli aan de grond had gezet was er niets aan de hand geweest en had je gewoon garantie kunnen claimen.

=amd64 schreef op vrijdag 26 aug 2011, 00:52: Dus heb ik hem laten stijgen ong 2 meter, maar het probleem blijft zicht voor doen, en toen aaaah wat jammer nou.
De heli rolt en donderd op de grond, rotor afgebroken.

En hier maak je een grote fout.
Jij kunt wel zeggen dat het door een fout van de heli is, maar het kan net zo goed onkunde geweest zijn dat die heli daardoor gecrashed is.
Het bewijs dat het een fabricagefout is, heb je door je eigen stommiteit vernietigd.
Je had die heli nooit tot 2 meter moeten laten stijgen, maar gelijk aan de grond moeten zetten.

amd64
door amd64 - Aug 26, 2011 om 21:51
18 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=frits schreef op vrijdag 26 aug 2011, 16:32]Dit is duidelijk te wijten aan een aan slechte trimming, je moet bij het uit trimmen alleen op zeer lage hoogte "hooveren" en geen 2 mtr. Daarbij is met een RC Heli vliegen geen sinicure, ben zelf enthousiast RC vlieger.

Beste frits,

Bedankt voor je antwoord.
Echter heb je waarschijnlijk mijn verhaal niet goed gelezen.

De beweging die de heli maakt is niet te corrigeren met trimmen.
Het enige wat ik kan trimmen is: forwards/backwards en turnleft/turnright.
Ik heb de heli aan de grond getrimt, dus toeren maken todat hij net niet opstijgt, en dan alle valse forwards backwards en turnlef turnright bewegingen er uit halen.
Om even goed duidelijk te maken wat ik bedoel: als ik de heli met de neus naar het noorden laat wijzen en ik maak toeren, beweegt de heli zijwaards naar links, maar de neus blijft naar het noorden wijzen.
Deze beweging kan ik niet trimmen, deze beweging mag de heli uitzichzelf niet maken.

Ik heb de onderdelen inmiddels binnen en gemonteerd, de heli is weer volledig hersteld.
Ben er vanavond even binnen mee aan de slag gegaan, en heb het probleem doet zich nog steeds voor.
Toen kwam ik eigenlijk op het idee om eens te kijken of ik dit probleem kan verhelpen met een klein contragewicht, en wat denk je? opgelost!
Ik heb aan de rechter ski van de heli elke keer een klein kogeltje (uit een kogellager) gehangen, en na 9.3 gram was het voldoende.
De heli hooverd nu mooi in de lucht, zonder dat ik hoef bij te sturen.
De heli is (zonder kogeltjes) dus uit balans en had zonder deze kogeltjes nooit goed gevlogen.

MVG
Edwin

frits
door frits - Aug 27, 2011 om 00:00
146 Antwoorden / 5 Vragen

Inderdaad, had ik vergeten te vermelden dat het zwaarte punt ook goed moet worden ingesteld, succes

hu
door hugo909 - Aug 29, 2011 om 15:24
7 Antwoorden / 0 Vragen

Gaar verhaal, het zou Silvia's Webshop sieren als ze je een nieuwe zouden opsturen. Waarschijlijk zit er op zie heli's zo weinig marge dat ze niet over hun hart kunnen strijken. De fabricagefout is nu niet meer te herleiden, dit was wellicht anders geweest als de heli meteen terug gestuurd was.

Ik weet hoe verleidelijk het is om tóch te vliegen met een heli die niet in orde is, ik denk dat het een duur lesje is geweest, maar hoop dat je toch dat je doorgaat met heli-vliegen.

Hierboven wordt al melding gemaakt van een Esky heli. Een Lama is een super leuke heli om mee te beginnen. En mocht er onverhoopt iets niet kloppen, dan is onderdelen terugsturen vaak geen enkel probleem.

ma
door matra - Sep 15, 2011 om 08:04
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zit zelf ook wat in de branche en vlieg 30 jaar met modelheli's, ook met de laatste generatie goedkope chinese helikopters. Waar hier wel even aan voorbij gegaan wordt is dat de klant ( in dit geval amd64) bewust kiest voor een goedkope zaak die enkel aan boxmoving doet. Vele mensen willen niet ietsje meer betalen voor extra service. Bijvoorbeeld het trimmen en uitbalanceren van het toestel. Bij genoemde DH9100 is het vaak voldoende om de batterij enkele milimeter te verplaatsen om het zwaartepunt te hebben waar het moet; namelijk in de lijn van de hoofdas van de propellers. Deze eenvoudige checkup kan statisch gebeuren, dus zonder te vliegen. Ik vind het begrijpelijk dat dit soort webshops geen garantie kunnen geven bij onkunde van de piloot. AMD64 zal inmiddels wél weten dat hij niet moet opstijgen als op de grond al blijkt dat er met de balans iets mis is. Hier was mijns inziens geen sprake van een technisch mankement. En is dat er na een crash wel dan moet je met gezond verstand beseffen dat je gekozen hebt voor het "betere speelgoed" maar nog steeds in de categorie "wegwerptoestellen". Tenslotte wens ik nog aan de beginnende piloten het advies te geven om 'klein te beginnen'. Vlieg niet direct met toestellen van 300gr en 50cm lengte. Met dank aan diezelfde Chinezen leveren ze nu voor amper 20 euro prachtige heli's van amper 25gram en 20cm. Dus geen impact of beschadiging bij onzachte landing. En éénmaal je de beweging met de joysticks in de vingers hebt stap je over naar een groter model.

fr
door frits k - Sep 18, 2011 om 22:24
2 Antwoorden / 0 Vragen

tja als ik mijn auto stuk rij krijg ik ook geen nieuw

=amd64 schreef op vrijdag 26 aug 2011, 00:52: Beste mensen,

Ik heb voor de lol eens een afstandbestuurbare helicopter gekocht.
En dan niet eentje die onmogelijk moeilijk te vliegen is, maar een 3ch besturing.
Deze helicopters staan bekent om hun stabiliteit, de besturing is vereenvoudigd met: omhoog/omlaag, voorwaards/achterwaards en links/rechts om de as.
Ze kunnen dus niet rollen.
Het type heli waar het om gaat is de Double Horse 9100 t.w.v. €59.95

Toen ik de heli thuis had en de accu geladen ben ik eerst gaan trimmer, zodat de heli bij alleen een omhoog besturing niet uitzichzelf voor of achterwaards links of rechts gaat.
tijdens het trimmer viel het mij op dat de heli continu een naar links zijwaardse beweging wou maken, een beweging die ik nou net niet kan corregeren.
Omdat een helicopter met (bijna) opstijgen een bal van overdruk veroorzaakt wordt de heli aan de grond wat instabiel, dit is normaal!
Dus heb ik hem laten stijgen ong 2 meter, maar het probleem blijft zicht voor doen, en toen aaaah wat jammer nou.
De heli rolt en donderd op de grond, rotor afgebroken.

Nu heb de de webshop waar ik hem gekocht hebSylvia's webshop
Op de hoogte gebracht van het probleem, maar zij gooien het meteen op hun algemene voorwaarden, dat een crash nooit garantie is.
Ik heb ze geprobeerd uit te leggen dat de crash veroorzaakt is door een probleem met de helicopter, echter mocht dit niet baten.
Zij wijzen mij op hun algemene voorwaardem, waar letterlijk is staat QUOTE De garantie vervalt: indien de afnemer de zaken heeft verwaarloosd.(b.v chrashen van de helicopter) EINDE QUOTE.

Ik wordt dus zonder dat mijn probleem gehoord of behandeld wordt beschuldigd dat ik mijn zaken heb verwaarloost.
De heli heeft zeggen en schrijven 30 sec gevlogen.
Ook geven zij aan in de algemene voorwaarden dat er maar 1 maand garantie op zit.

Ik heb aangeboden (terwijl ik dit niet verplicht ben lijkt mij) om de beschadigde delen te vervangen, om vervolgens de heli te retourneren tegen een nieuw exemplaar.
Echter zijn de mensen achter Syvia's webshop niet meer zo spraakzaam, want ik krijg geen antwoord op mijn mailtjes meer.

Wat moet ik hier nu mee aan?

MVG
Edwin Heesbeen

dc
door dcourbois - Nov 30, 2011 om 15:57
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Edwin,

Ook ik heb in een opwelling een heli gekocht bij Sylvia's Webshop.
Helaas heb ik 3 weken moeten wachten voor ik hem binnen heb gekregen.

Ik heb hun meerdere malen gebeld, gemaild, noem maar op.

Tot ik de inschrijving heb gedownload en al hun gegevens heb ik gekregen heb ik ze een ingebreke stelling gestuurd.

Stom genoeg kreeg ik een half uur later een mail dat hij verzonden was wat fouten gehad bij tnt ( de bekende smoesjes )

Nu heb ik de helicopter binnen, nu is hij kapot geleverd, ik zie gewoon zonder hem uitelkaar te halen dat er een tandwiel kapot is.

Ik wacht ook nog op een reactie van hun.

Als je hun adres gegevens wil om ze een aangetekende brief te sturen laat het even weten. Dan mail ik je AL hun gegevens door.

Met vriendelijke groet

Dennis

we
door wesleyvanrieke - Mar 15, 2012 om 16:20
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dus een Syma-S107 bestelt op deze webshop, alleen wordt deze niet verzonden .. wat kan ik nu doen ? er wordt niet meer gereageert op e-mails.

we
door wesleyvanrieke - Mar 15, 2012 om 16:23
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=dcourbois schreef op woensdag 30 nov 2011, 15:57]Beste Edwin,

Ook ik heb in een opwelling een heli gekocht bij Sylvia's Webshop.
Helaas heb ik 3 weken moeten wachten voor ik hem binnen heb gekregen.

Ik heb hun meerdere malen gebeld, gemaild, noem maar op.

Tot ik de inschrijving heb gedownload en al hun gegevens heb ik gekregen heb ik ze een ingebreke stelling gestuurd.

Stom genoeg kreeg ik een half uur later een mail dat hij verzonden was wat fouten gehad bij tnt ( de bekende smoesjes )

Nu heb ik de helicopter binnen, nu is hij kapot geleverd, ik zie gewoon zonder hem uitelkaar te halen dat er een tandwiel kapot is.

Ik wacht ook nog op een reactie van hun.

Als je hun adres gegevens wil om ze een aangetekende brief te sturen laat het even weten. Dan mail ik je AL hun gegevens door.

Met vriendelijke groet

Dennis

zou ik die gevens mogen ..ik heb hetzelfde als jou.

dc
door dcourbois - Mar 15, 2012 om 19:34
2 Antwoorden / 0 Vragen

d.courbois@upcmail.nl

Stuur maar een mail!

fr
door frits k - Mar 18, 2012 om 22:32
2 Antwoorden / 0 Vragen

jammer dat je alleen de slechte dingen door mensen worden geplaats

heb erzelf een keer of 6 wat gekocht en 1 heli was stuk ,binnen 2 dagen een nieuwe en de oude mocht ik voor onderdelen houden

waar zie je dat nog!!

va
door vaniperen - Apr 16, 2012 om 22:42
1 Antwoorden / 0 Vragen

16 maart 2012 heb ik bij Sylvia's webshop een helikopter gekocht. Tijdens de 1e keer opstarten liep een motor vast. Dit gemeld en het antwoordt was," terug sturen en u krijgt uw geld terug want ik ben gestopt met de heli's ". Helikopter terug gestuurd maar tot nu toe ( ondertussen 4 e-mails gestuurd) geen enkele reactie ontvangen (dus ook geen geld ) Telefoon wordt ook niet opgenomen. Website is nu uit de lucht. Ik ben bang dat ik bij de neus ben genomen ( oplichting). Ik heb de eigenaar schriftelijk 10 dgn. respijt gegeven om te reageren. Het lijkt er op dat ik de zaak deze week uit handen moet geven. Eens kijken wat er gebeurt.