mi
door mimi87 Jul 29, 2014 om 14:36
Geldzaken & recht

Herrie

Ik woon zelf op de 2e etage, de winkel waar het om gaat zit op de begane grond, aan de overkant van de straat.

De kapsalon/barbershop heeft openingstijden tot 18.00 uur of tot 20.00 uur, maar 9 van de 10 keer is meneer veel langer geopend. Ook gebeurd het dat er 'savonds laat nog personeel of de eigenaar zelf langsgaan, muziek aanzetten, half uur voor de deur voorbijlopende dames lastigvallen, en weer naar huis.

Hij heeft harde muziek aanstaan, die ik aan de andere kant van mijn appartement nog hoor. De gesprekken die binnen in de kapsalon gevoerd worden zijn zo luid dat ik alles kan volgen. Ik weet volgens mij meer over meneer dan zijn eigen vrouw.

Meermalen heb ik bij de kapsalon al aangegeven dat ze erg luid zijn en of het niet wat zachter kan. Dit gaat dan 1 á 2 dagen goed en dan is het weer feest. De overige bewoners van het appartementencomplex ondervinden ook last van deze kapsalon en hebben ook geklaagd. Ook heb ik al bij de politie aangegeven dat ik er overlast van heb. Hier doen zij echter niks aan. Wat kan ik hier verder nog aan doen?

3060 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 29, 2014 om 14:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een rare kapperszaak. Praten die klanten dan allemaal op zaalsterkte? Of ligt het aan de warmte dat alles openstaat?

Hebt u dezelfde huisbaas? Daar eens gezamenlijk klagen.

mahadma
door mahadma - Jul 29, 2014 om 15:11
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Waarschijnlijk heeft de vraagsteller een meer dan optimaal gehoor. Iemand die binnen staat te praten met zijn klanten, zo luid dat er met een straatbreedte, mogelijk met 2 stoepbreedtes erbij, tussen de vraagsteller op de 2e etage aan de overkant en de zaak hij/zij "De gesprekken die binnen in de kapsalon gevoerd worden zijn zo luid dat ik alles kan volgen. Ik weet volgens mij meer over meneer dan zijn eigen vrouw. " hier in mijn visie toch hier niet ècht last van kan hebben.

Maak video opnamen (beeld + geluid) van deze "overlast" en ga daarmee dan eens naar uw wijkagent, en laat hem/haar oordelen.

Redacteur
door Redacteur - Jul 30, 2014 om 14:33
1054 Antwoorden / 62 Vragen

Enkele bijdragen zijn verwijderd.

Graag ingaan op de aan de orde gestelde vraag.

De redactie

Em
door Emmap - Jul 30, 2014 om 15:21
162 Antwoorden / 8 Vragen

Een kapsalon is een bedrijf, dus er zal iets van een vergunning of waarschijnlijker een zgn. melding bij je gemeente zijn gedaan - als dat voor deze bedrijfstak nodig is (wat ik eerlijk gezegd niet 100% zeker weet). Daar zullen dan waarsch. ook bedrijfstijden in opgenomen zijn.
Je gemeente, of mogelijk de recent opgerichte omgevingsdienst voor een hele cluster op het vlak van milieuwetgeving 'samenwerkende' kleinere gemeenten zou je er meer over moeten kunnen vertellen.
Ook zou daar een of meer medewerkers moeten zijn die gespecialiseerd zijn in geluid. Zij weten wat de normen voor deze situatie zijn, zij kunnen op jouw verzoek een of meer dagen metingen uitvoeren, en dan liefst niet op de manier van even langskomen en een paar minuutjes met een meter in de hand maar liever een paar dagen of een week aaneengesloten of mogelijk nog langer een meter plaatsen op een geschikte plek, een meter die continu meet en waarvan de metingen achteraf via de software van de meter op hun kantoor kan worden uitgelezen en beoordeeld.
Als de norm wordt overschreden, kunnen zij het gesprek met de ondernemer aangaan, dat hij zich op bepaalde tijden aan bepaalde normen moet houden, bv. in het tijdvak van 19.00 - 23.00 'avond' gelden iets strengere normen dan overdag van 07.00-19.00. Voor muziek gelden andere normen dan voor overig geluid.
Laat het je rustig uitleggen, leg ook zelf rustig je probleem uit en vraag hulp van de medewerkers van je gemeente of omgevingsdienst om het op te lossen.
Succes!

el
door elsels - Jul 30, 2014 om 15:35
34 Antwoorden / 0 Vragen

Als het een smalle straat is, weerkaast het geluid enorm.
Bij ligt er een veld tegenover het huis maar nog kan ik met dit weer, als de ramen open staan, mijn buurvrouw op de hoek (zitten 6 huizen tussen) letterlijk verstaan. Als zij buiten staat natuurlijk.

labren
door labren - Jul 30, 2014 om 17:10
862 Antwoorden / 0 Vragen

mimi heeft volgens mij een super gehoor

ma
door manwijf - Jul 31, 2014 om 08:49
574 Antwoorden / 1 Vragen

Je hoeft geen uitzonderlijk gehoor te hebben om buren van de overkant of van 3 a 4 tuinen verder op te horen! Ik hoor de schreeuwende kinderen van de overkant ook achter in de tuin. Geluid van anderen m.n. irritant geluid als gillen en schreeuwen, te luide muziek, te hard praten en voortdurend (namaak) lachen en niet te vergeten bellen (!) is niet prettig om naar te luisteren. Een keer kan alles, maar elke dag weer het zelfde liedje word je knetter van.

Het is de tijd: niemand wil meer rekening met elkaar houden. Wij woonden vroeger in een kinderrijke buurt, maar hadden nooit last van elkaar. Kon je heerlijk rustig in de tuin zitten. Ik zou dan ook geen hoop hebben, dat dit ooit over zal gaan.

Op dit forum hoef je overigens niet op veel steun te rekenen...