ro
door robbert29 May 12, 2014 om 10:58
Geldzaken & recht

Hoe kan Bol.com zijn klanten zo slecht behandelen?

Op 17 april 2014 heb ik via Bol.com 16 GB geheugen besteld (twee modules van 8 GB) voor € 84,99. Ik heb hiervoor eerst op verschillende vergelijkingssites de prijzen vergeleken, welke tussen de 80 en 120 euro lagen. Uiteindelijk heb ik voor Bol.com gekozen, omdat deze mij het betrouwbaarste leek. Nadat ik mijn bestelling had gedaan zag ik dat een tussenleverancier van Bol.com sneller kon leveren. Dit was Twizzo.nl (eigenlijk gewoon Alternate.nl). Ik heb mijn bestelling bij Bol geannuleerd en de bestelling bij Twizzo gedaan voor een prijs van €83,50. Na een week heb ik nog een e-mail gestuurd, wanneer ik het geheugen zou binnenkrijgen. Het zou nog een weekje duren vanwege vertraging bij de leverancier.

Op 29 april kreeg ik eindelijk mijn geheugen binnen. Toen ik het pakketje opende zag ik dat er een geheugenmodule ontbrak. Ik heb toen contact opgenomen met Twizzo (Alternate.nl). Zij verwezen mij door naar Bol.com. Vreemd want Bol.com verwees mij vervolgens weer terug naar Twizzo. Ik had een eenvoudige vraag: mijn bestelling compleet maken. Na een tijd kreeg ik antwoord van Bol.com: “U geeft aan dat u van de verkoper niet heeft ontvangen wat u besteld heeft. Wij begrijpen dat dit erg vervelend voor u is.

Verkopers via bol.com verzenden hun bestellingen zonder tussenkomst van bol.com. Geschillen kunt u enkel met de verkoper oplossen. Daarom hebben wij alvast aan de verkoper doorgegeven dat u een verkeerd artikel ontvangen heeft. We hebben gevraagd om binnen twee werkdagen met u contact op te nemen.
We gaan ook na of de verkoper binnen die tijd met u contact opneemt en een oplossing aanbiedt. Als dat niet het geval is, zullen we de verkoper daarop aanspreken. Wij houden u dan uiteraard op de hoogte via e-mail."

Daarna kreeg ik het bericht dat het om een fout geprijsd product zou gaan! Ik heb geantwoord met de melding dat we een verkoopovereenkomst hebben en dat het juiste product gewoon geleverd kan worden. De prijzen op verschillende vergelijkingssites liggen ook rond de 80 tot 100 euro en op de website van Bol.com waren verschillende aanbieders met prijzen tussen de 80 en 100 euro. Daarbij is er een verkeerd product geleverd, dat heeft niets met Artikel 4 te maken.
Een paar dagen later kreeg ik een korte mail dat ze niet mijn product gaan leveren en ik het retour kan sturen. De verzendkosten zijn bij deze retour voor uw eigen rekening. BELACHELIJK! Ik heb toch geen fout gemaakt!!

Vervolgens heb ik contact gezocht met het thuiswinkel waarborg. Deze doen dus helemaal NIETS voor je! Het enige antwoord van het Thuiswinkel waarborg kreeg was dat Bol.com een kennelijke vergissing heeft gemaakt. Verder helpen ze niet.

Op 12 mei heb ik contact gezocht met Das rechtsbijstand. En zij wisten te vertellen dat ze heel erg veel klachten krijgen over Bol.com. Helaas wordt een zaak onder de 175 euro niet in behandeling genomen. Juridisch gezien sta ik volledig in mijn recht en lapt Bol.com en Alternate alle wetten aan hun laars, maar zij weten dat bij dit soort bedragen de consument geen poot heeft om op te staan. Ze adviseerde om het geheugen terug te sturen. Dat scheelt een hoop stress en ellende. Uw recht hebben en krijgen is iets heel anders zei ze. Ze vond het heel erg, want dit gebeurd heel erg veel. Het verlies en de kosten moet ik, ondanks dat duidelijk in de wet is vermeld dat dit niet mag, toch voor lief nemen!

Hoe kan het dat Bol.com zomaar de regels aan zijn laars kan lappen? Waar kan ik nu nog terecht?

14433 9 Rapporteer

zoekster
door zoekster - May 12, 2014 om 11:22
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het is helemaal geen kennelijke vergissing, Thuiswinkel maakt zich er zo makkelijk vanaf. Waardeloos.

Zet uw klacht nog eens op klachtenkompas.nl van de consumentenbond. Daar zit webcare van Bol.com, dat lijkt mij de grootste kans om nog iets binnen een redelijke termijn te bereiken.

In het uiterste geval zou u naar de geschillencommissie Thuiswinkel kunnen gaan, lees dan wel goed de brochure door.
klik HIER

boppe1943
door boppe1943 - May 12, 2014 om 11:34
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Ik vind dat Bol.com nog coulant is geweest toen u de bestelling annuleerde. Dat is namelijk bij de meeste webshops niet mogelijk. De reden hiervoor is dat een bestelling direct wordt opgenomen in het levertraject.
En al dat gedoe voor een prijsverschilletje van € 1,49 en een veronderstelde snellere levering wat Twizzo niet heeft waargemaakt. U kunt zich een hoop gedoe op de hals halen als u uw gelijk wilt halen, maar heeft u dat er echt voor over? In dat geval wens ik u succes.

gompy2
door gompy2 - May 12, 2014 om 11:50
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb geen oplossing in deze, ik heb wel een tip voor in de toekomst.

Sinds een aantal jaren verdwijnen er steeds meer pakketjes of artikelen uit pakketjes op zeer onverklaarbare wijze.
Reclameren bij die bezorgdiensten is totaal zinloos, als men dat zo leest in de diverse forums, zij doen er niets mee.
Bol.com is een onderdeel van Albert Heijn geworden en om die reden kan men artikelen die men bij Bol.com heeft gekocht bij een filiaal van A.H in de buurt laten bezorgen en zelf het artikel daar afhalen.
Iets meer moeite, maar ook voordelen.
De bezorglijn is korter, dus minder personen krijgen die (misschien waardevolle) artikelen in handen.
Bezorgers aan huis met misschien duistere ideeën worden op die manier omzeilt, en men kan een artikel eventueel bij de afhaalbalie van het A.H filiaal ter plekke al uitpakken en controleren of alles er in zit wat men besteld heeft, de baliemedewerker/ster is dan vaak aanwezig en kan als getuige dienen.
Tis omslachtig maar kan in mijn optiek veel gez**k met leveranciers voorkomen die soms niet eens schuld hebben.
Er zijn steeds meer leveranciers waarbij je op die manier de pakketten bij een afhaal service kan laten bezorgen, dat is niet voor niets...

ro
door robbert29 - May 12, 2014 om 13:01
2 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=boppe1943 schreef op maandag 12 mei 2014, 11:34]Ik vind dat Bol.com nog coulant is geweest toen u de bestelling annuleerde. Dat is namelijk bij de meeste webshops niet mogelijk. De reden hiervoor is dat een bestelling direct wordt opgenomen in het levertraject.
En al dat gedoe voor een prijsverschilletje van € 1,49 en een veronderstelde snellere levering wat Twizzo niet heeft waargemaakt. U kunt zich een hoop gedoe op de hals halen als u uw gelijk wilt halen, maar heeft u dat er echt voor over? In dat geval wens ik u succes.

Ik snap niet zo goed wat je er coulant aan vindt. Het gaat niet om 1,49, maar om een product dat verkeerd is geleverd. Ik heb uiteindelijk 8 GB geheugen gekregen in plaats van 16 GB. Lees eerst eens wat er staat en geef dan een oordeel.

corv
door corv - May 12, 2014 om 13:30
41 Antwoorden / 1 Vragen

ach ja Bol.com daar heb ik at mee te stellen gehad.
jaren geleden toen ze nog alleen boeken verkochten bestelde ik regelmatig totdat ik een gesplitste levering kreeg en twee maal verzendkosten moest betalen. dat heb ik natuurlijk niet gedaan en gewoon 1.95 van de rekening afgetrokken het waren ten slotte hun eigen voorwaarden dat bij gesplitste verzending slechts éénmaal betaald moest worden.
Daarna aanmaning op aanmaning en ..............ja hoor incassobureau. uitgelegd en niets meer gehoord
totdat na een jaar incassobureau twee zich melden met een vordering die was opgelopen tot 45 euro.
Dat was snel opgelost met een pissig mailtje en tot nu toe is het stil.
Het verbaast mij dan ook niet te horen dat ze nog steeds klanten behandelen als onmondige kinderen.

boppe1943
door boppe1943 - May 13, 2014 om 10:46
1129 Antwoorden / 98 Vragen

[quote=robbert29 schreef op maandag 12 mei 2014, 13:01][quote=boppe1943 schreef op maandag 12 mei 2014, 11:34]Ik vind dat Bol.com nog coulant is geweest toen u de bestelling annuleerde. Dat is namelijk bij de meeste webshops niet mogelijk. De reden hiervoor is dat een bestelling direct wordt opgenomen in het levertraject.
En al dat gedoe voor een prijsverschilletje van € 1,49 en een veronderstelde snellere levering wat Twizzo niet heeft waargemaakt. U kunt zich een hoop gedoe op de hals halen als u uw gelijk wilt halen, maar heeft u dat er echt voor over? In dat geval wens ik u succes.

Ik snap niet zo goed wat je er coulant aan vindt. Het gaat niet om 1,49, maar om een product dat verkeerd is geleverd. Ik heb uiteindelijk 8 GB geheugen gekregen in plaats van 16 GB. Lees eerst eens wat er staat en geef dan een oordeel.

Het zou helpen wanneer u in uw topic niet zoveel onnodige details zou melden en de vraag beknopt houdt. Voorbeeld:

Ik heb on line bij Twizzo 16 GB geheugen besteld, bestaande uit 2 modules van 8 GB. Toen het pakketje arriveerde zag ik dat men niet twee maar één module had gestuurd. Ik heb toen contact opgenomen met Twizzo. Ik werd doorverwezen naar Bol.com. Twizzo blijkt een partner te zijn van Bol.com. Die heeft de klacht doorgegeven aan Twizzo. Daarop kreeg ik bericht dat het artikel fout geprijsd zou zijn. Ik zag echter dat elders de prijzen voor dit product € 80-100 zijn, ik heb er € 83,50 voor betaald, dus een fout lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Ik heb erop aangedrongen de bestelling alsnog volledig te leveren. Ik kreeg een afwijzend antwoord. Ik kon de bestelling retourneren, echter op mijn kosten!!! Ik heb inmiddels contact opgenomen met Thuiswinkel Waarborg, maar die doet niets voor me. Mijn rechtsbijstandsverzekeraar kan niets voor me doen, omdat een zaak onder de € 175 niet in behandeling wordt genomen. Waar kan ik nu nog terecht?

boppe1943
door boppe1943 - May 13, 2014 om 10:56
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Na het bovenstaande heb ik ook even gegoogled. De prijsindicatie € 80 - € 100 klopt wel, maar die geldt voor één module van 8 GB. Blijkbaar heeft u hier te maken met een kennelijke fout. Daar kunt u niets tegen beginnen.

gompy2
door gompy2 - May 13, 2014 om 11:41
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat Boppe1943 gelijk heeft over de prijs van € 84,99 en dan 1 module, ik weet het haast wel zeker.
Hieronder een lijstje bij Bol.com met een prijsopgave van €75 tot €100, en dan moet je maar eens zien wat je er voor krijgt.
Ik denk dat je je gewoon verkeken hebt.

Klik hier-> Geheugen bij Bol.com

gompy2
door gompy2 - May 13, 2014 om 11:49
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Toevoeging, 2 modules heb ik ook gezien voor €84,99 maar dan zijn het 2x4GB=8GB.
Misschien daar mee in de war?