si
door sil versteeg Dec 29, 2012 om 09:31
Vakantie & reizen

Holiday Cars failliet, reeds betaald

In februari 2013 heb ik in Lissabon voor 2 weken een auto gehuurd via vliegtickets.nl en zij doen dit via holiday cars. Ik heb bewust in een goedkope maand geboekt en ruim op tijd, beiden om de kosten te drukken. Vandaag kreeg ik een mail van holiday cars, dat er hoogstwaarschijnlijk een faillissement volgt en ik dus in lissabon niet kan rekenen op deze auto en opnieuw moet betalen. Maar welk bedrag? Het blijkt dus dat in deze crisistijden een contract niets waard is, maar hoe bescherm ik me tegen verdere oplichterij? Ik heb intussen het genoemde mailadres van advocaten gemaild. Wat kan ik verder nog doen? Ik vind het heel erg voor onze vakantie en weet even niet meer wat verder nog te doen. Hebben jullie verdere info of tips hoe hiermee om te gaan? Ik heb holiday cars ook al geprobeerd te bellen, maar krijg een bandje met dezelfde tekst als de informatiemail.

8207 9 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Dec 29, 2012 om 09:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Een bedrijf dat failliet is, kun je natuurlijk niet meer bereiken! Je hebt toch bericht ontvangen met gegevens van de betreffende curator? Daar moet je je melden als schuldeiser. Kun je aansluiten helemaal achter aan de lange rij van de schuldeisers. Houd er maar rekening mee dat je je geld kwijt bent.

diumenge
door diumenge - Dec 29, 2012 om 10:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Uit de aangehaalde tekst van de informatiemail begrijp ik dat het bedrijf nog niet failliet is, maar zo'n aankondiging voorspelt niet veel goeds.

U schrijft over bescherming tegen verdere oplichting, faillissement is natuurlijk lang niet altijd oplichterij. Pas dus op met dat soort taal.

Het was al verstandig om contact op te nemen met de advocaat en verder moet u uiteraard niets meer betalen. Zolang ze nog niet echt failliet zijn bestaat het contract nog steeds en dienen ze dat uit te voeren.

gallito
door gallito - Dec 29, 2012 om 19:23
479 Antwoorden / 66 Vragen

Kassa besteedde er al aandacht aan

http://kassa.vara.nl/actueel/consumentennieuws/artikel/nieuws/veel-gedupeerden-door-failliet-holidaycars/?vHash=c749c73j

De surceanse van betaling van HolidayCars is 27 december 2012 gevolgd door een volledig faillissement.

Mochten er mensen in problemen zijn cq geld kwijt raken, de gegevens van de surseance zijn :

Holiday Cars International Bv
Algemene gegevens:
Bedrijfsnaam: Holiday Cars International Bv
Vestigingsadres: Menneweg 141
Postcode: 2172 HC
Plaats: Sassenheim
KVK-nummer: 23082651
Rechtbank Den Haag
Rechter-com: mr. R. Cats
Insolventienr.: S.12/47
Publicaties van de rechtbank:
Datum : 21-12-2012
Omschrijving : verlening voorlopige surseance op 19 december 2012
crediteurenvergadering op 22 maart 2013 om 9:00 – Locatie: Prins Clauslaan 60 Den Haag
Kenmerk rechtbank : sgr.12.47.S.3300.1.12

sw
door swat1500 - Dec 30, 2012 om 15:07
3792 Antwoorden / 0 Vragen

Naast hetgeen anderen u reeds geadviseerd hebben zult u opnieuw een auto moeten huren via een ander bedrijf, anders staat u in februari 2013 zonder auto in Lissabon. U kunt natuurlijk ook ter plaatse een auto huren maar dan zult u wel een credit card moeten hebben.

ro
door ron530 - Dec 30, 2012 om 15:26
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Bij een Faillissement sta je als consument achter in de rij, van het betaalde geld zie je niets meer terug. Wellicht biedt vliegtickets.nl nog een oplossing zij hebben de reis immers verkocht.

vl
door vliegtickets - Jan 2, 2013 om 18:41
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=sil versteeg schreef op zaterdag 29 dec 2012, 09:31]In februari 2013 heb ik in Lissabon voor 2 weken een auto gehuurd via vliegtickets.nl en zij doen dit via holiday cars. Ik heb bewust in een goedkope maand geboekt en ruim op tijd, beiden om de kosten te drukken. Vandaag kreeg ik een mail van holiday cars, dat er hoogstwaarschijnlijk een faillissement volgt en ik dus in lissabon niet kan rekenen op deze auto en opnieuw moet betalen. Maar welk bedrag? Het blijkt dus dat in deze crisistijden een contract niets waard is, maar hoe bescherm ik me tegen verdere oplichterij? Ik heb intussen het genoemde mailadres van advocaten gemaild. Wat kan ik verder nog doen? Ik vind het heel erg voor onze vakantie en weet even niet meer wat verder nog te doen. Hebben jullie verdere info of tips hoe hiermee om te gaan? Ik heb holiday cars ook al geprobeerd te bellen, maar krijg een bandje met dezelfde tekst als de informatiemail.

jo
door jorisw - Jan 2, 2013 om 18:43
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=sil versteeg schreef op zaterdag 29 dec 2012, 09:31]Het blijkt dus dat in deze crisistijden een contract niets waard is, maar hoe bescherm ik me tegen verdere oplichterij?

Een faillisement is geen oplichterij. De meeste bedrijven gaan echt liever door dan dat ze failliet gaan hoor.

si
door sil versteeg - Jan 9, 2013 om 11:08
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het spijt me als ik het woord "oplichterij" genoemd heb, want inderdaad is een faillissement geen oplichterij. Ik vroeg in mijn eerste boze emotie (het is tenslotte mijn geld waar ik naar kan fluiten)m.n. af of ik nog wel ergens op kan vertrouwen en hoe ik me als consument tegen zo'n verlies kan beschermen. Hoe had ik vooraf inzicht kunnen krijgen in de financiele situatie van Holiday Cars en voor mijn toekomst in andere bedrijven? Als consument sta ik nu achterin de rij, terwijl ik het minst zicht heb kunnen hebben op de financiele status Holiday Cars, m.n. als men ook nog een actuele prijs heeft ontvangen. Ik neem dan aan dat het wel goed zit en voel me dan (al dan niet bedoeld) toch enigszins 'bestolen'. Ik moet er dus vanuit gaan dat er geen valse verwachtingen zijn gewekt en er bij voorbaat nog niet eerder duidelijk was dat men deze dienst niet kon leveren. Laat ik maar uitgaan van deze positieve aanname.

POSITIEF in het geheel is tot nog toe de rol van VLIEGTICKETS.NL die niets aan het faillissement van Holiday Cars kan doen, maar momenteel hard op zoek is naar een oplossing. Ik heb er alle vertrouwen in dat het daarmee toch nog voor een groot deel goed gaat komen en onze vakantie zeker zal gaan slagen.

wimmi20
door wimmi20 - Jan 9, 2013 om 17:28
2154 Antwoorden / 7 Vragen

klop bij koekel in holidaycars reviews.
Veel van de klachten gaan over boeventuig.
U heeft zaken gedaan met de reis verkoper, niet met de autoverhuurder.
U heeft reis en autohuur als 1 bundel gekocht.
De reis verkoper is aansprakelijk.
Mogelijk gaat deze zich beroepen op overmacht.
Laat u niet afbluffen.
Serieus advies : luister naar Zoekster en bel het juridisch loket.