kl
door klant21 Dec 30, 2009 om 15:56
Geldzaken & recht

Is Oxxio betrouwbaar?

Kreeg net medewerkers van Oxxio aan de deur (colportage), of ik over wilde stappen van Nuon naar Oxxio. Ik dacht 'O nee he, daar gaan we weer'. Paar maanden geleden hetzelfde gehad met E-On. Dit contract heb ik op het nippertje opgezegd. Oxxio klonk echter veel vertrouwder en klantvriendelijker in hun benadering. Zo gaven ze mij 3 maanden proeftijd om daarna wel of niet over te gaan op een jaarcontract. Heb uiteindelijk toch getekend met in m'n achterhoofd dat ik binnen een week het contract kan opzeggen via een aangetekende brief.
Net als met E-On ben ik achteraf gaan zoeken op internet naar ervaringen van andere consumenten met Oxxio. Ik zie zowel hele positieve als hele negatieve reacties.
En toch blijkt Oxxio uitgeroepen te zijn tot meest voordelige keus door de Consumentenbond... zie hier zelf het logo op de informatiefolder. Ook hebben ze het zgn. ITO-certificaat ontvangen voor beste bereikbaarheid en klantvriendelijkheid. Dus wie of wat moet ik nu geloven? Is Oxxio echt betrouwbaarder en goedkoper als mijn huidige leverancier, de NUON? Of schuilt er een addertje onder het gras waardoor ik er achteraf veel spijt van zal krijgen? Graag 1 of meerdere reacties van mensen die ervaring hebben met Oxxio (GEEN medewerkers van Oxxio zelf a.u.b.!).

42384 44 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 30, 2009 om 16:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom achteraf gaan kijken wat er over geschreven word.
Doe dat eerst bespaar je een hoop ellende en ergenis.
Er zijn goede en slechte reactie voor de taak om af te wegen of u wel of niet er op ingaat.
Groet Valerius

ve
door verwijderd - Dec 30, 2009 om 16:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Valerius,

Ik denk dat klant 21 allang beseft dat hij/zij beter vooraf had kunnen kijken.

Maar wat zijn jouw ervaringen met Oxxio (tenzij je bij Oxxio werkt) ?

ve
door verwijderd - Dec 30, 2009 om 16:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat ik ook niet van tevoren wist dat ze aan de deur zouden komen. Anders had ik echt wel informatie bij elkaar gesprokkeld via het internet.

ve
door verwijderd - Dec 30, 2009 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladja schreef op woensdag 30 dec 2009, 16:10: Valerius,

Ik denk dat klant 21 allang beseft dat hij/zij beter vooraf had kunnen kijken.

Maar wat zijn jouw ervaringen met Oxxio (tenzij je bij Oxxio werkt) ?

Nu mijn ervaringen met oxio zijn alleen via een familielid en die heeft dus geen klachten dus daarom de een wel en de andere niet.
tenzij je bij Oxxio werkt Met mijn leeftijd van 80 ik denk niet dat ze daaraan zullen beginnen. En al zal dat dan nog niet ben blij dat ik geen moeten meer heb ik lang genoeg gewerkt om nu het te kunnen uitzingen. 45 jaar in 3 beroepen.
Groet Valerius

ve
door verwijderd - Dec 30, 2009 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Was het bij NUON dan zo slecht dat je "aan de deur" een andere leverancier accepteert?
Oxxio is al eens in Radar en/of Kassa geweest.
Je wist niet dat ze aan de deur zouden komen.........schrijf je. Het lijkt wel of je dan iets verplicht bent te doen. En dan tekenen en later op internet zoeken.....Ik begrijp het echt niet.

ve
door verwijderd - Dec 30, 2009 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

krieties schreef op woensdag 30 dec 2009, 16:37: Was het bij NUON dan zo slecht dat je "aan de deur" een andere leverancier accepteert?
Oxxio is al eens in Radar en/of Kassa geweest.
Je wist niet dat ze aan de deur zouden komen.........schrijf je. Het lijkt wel of je dan iets verplicht bent te doen. En dan tekenen en later op internet zoeken.....Ik begrijp het echt niet.

Aanvankelijk zei ik ook nee, maar ze kwamen op mij veel overtuigender en klantvriendelijker over als bij E-On toenertijd. Ook leek er geen vuiltje aan de lucht, zou 3 maanden proeftijd krijgen en kon dan alsnog het contract opzeggen. Bij E-On zat ik meteen 3 jaar vast aan een contract. Maar ja, had ik maar bedacht dat ze kunnen praten wat ze willen maar het misschien niet eens waar kunnen maken.
En v.w.b. NUON? Ja, ben er niet echt tevreden over. Ze zijn duur en telkens als ik een jaar zuinig ben geweest met energie en in aanmerking kom voor een verlaging van het termijnbedrag, verzinnen ze weer iets waardoor ik toch weer extra moet betalen. Daarom was het aanbod van Oxxio zo aanlokkelijk. Maar ja, welke eventuele ellende staat mij te wachten naast een laag energietarief? Zal het achteraf het wel waard zijn?
Vandaar mijn vraag.
Graag antwoorden die mij verder kunnen helpen, dus geen verwijten.

ve
door verwijderd - Dec 30, 2009 om 19:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste klant 21
Jaren geleden ben ik naar Oxxio overgestapt omdat een kennis van ons voor hen werkte. Tot op dit moment ben ik nog steeds bij Oxxio en heb nog geen enkel noemenswaardig probleem met ze gehad. Telefonisch contact wordt bijzonder goed opgeslagen, zelfs een tussen neus en lippen door opmerking van mijzelf werd (naar achteraf bleek) opgeslagen in hun systeem.
Toen ik ze maanden later eens belde om mijn maandtarief te verhogen (huis uitgebouwd dus meer gasgebruik) vroegen ze gelijk hoe het was afgelopen (met die opmerking die ik maakte) dit vond ik prettig en ik heb alleen maar goede ervaringen. Klachten zijn er ook , die lees ik ook wel eens, maar die zijn er net zo van Nuon, E-on, Nem en de andere leveranciers. Of het nu echt veel goedkoper is weet ik niet, als ik de prijzen met de Nuon vergelijk ben ik voordeliger uit, maar het vergelijken wordt je haast onmogelijk gemaakt.
Volg je hart en laat je niet gek maken door positieve dan wel negatieve berichten, als je twijfelt ,,,,,lekker bij de Nuon blijven.

Groet Mastag

ve
door verwijderd - Dec 30, 2009 om 19:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hartelijk bedankt voor dit antwoord ;)

ve
door verwijderd - Dec 31, 2009 om 15:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gisteravond in de radionieuwsdienst was een bericht dat de energienota's in 2010 30 euro zouden dalen, maar dat de belasting 20 euro hoger werd.
Er werd ook gezegd dat is gebleken dat overstappen maar een tijdelijk voordeel oplevert en dus weinig zin heeft.
Dit bericht klonk mij als muziek in de oren, ik heb het altijd al gedacht. We worden gewoon belazerd. Gewoon bij Nuon blijven zou ik zeggen.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2009 om 15:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al jaren Oxxio en heb nooit aanmerkingen gehad. De administratie wordt correct bijgehouden, tegoeden worden netjes teruggestort en Oxxio is voordelig.
Ik zou overigens nooit ingaan op colporteurs of andere mensen die je iets proberen te verkopen zonder dat je erom gevraagd hebt. Ze zijn wel vaker met stoere praatjes aan de deur geweest, maar je hoort de agressiviteit gewoonweg. Zeker bij de colporteurs van energiebedrijven en in deze tijd.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2009 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag klant21,

Als het goed is, krijg je binnenkort schriftelijk bericht dat je een kontrakt met hen hebt afgesloten. In dat bericht moet wettelijk ook staan dat je (vanaf de datum dat je de brief daadwerkelijk hebt gekregen) 7 werkdagen bedenktijd hebt en hoe je het kontrakt weer kunt annuleren. Als je annuleert, doe dat dan altijd aangetekend en met bewijs van ontvangst. Overigens zijn er veel klachten op de diverse sites geplaatst over dit bedrijf. Nogal vaak lees je dat veel consumenten klagen over de kwaliteit en de klantonvriendelijkheid van de helpdesk en over de onjuiste rekeningen die ze krijgen (vooral in het tweede jaar). Ook het weer opzeggen schijnt een hele klus te zijn bij dit bedrijf.

Sukses en groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2009 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

@read
Inderdaad, juist omdat er ook best veel negatieve reacties zijn in de media/internet over Oxxio heb ik het zekere voor het onzekere genomen en diezelfde dag nog een aangetekende brief gestuurd naar Oxxio om het contract te annuleren.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2009 om 17:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag klant21,

Dat is dus naar mijn mening een heel verstandige beslissing geweest.

Eenh prettige jaarwisseling toegewenst, ReadAC.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2009 om 17:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je jezelf een hoop ellende wilt besparen............. mijd dan Oxio aan alle kanten want het zijn een stelletje boeven.

ve
door verwijderd - Jan 3, 2010 om 19:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben enkele jaren geleden klant geweest van Oxxio. Destijds wachten zij vele jaren met de eindnota opmaken na een overstap. Sowieso kreeg ik geen jaarlijkse eindafrekening, ben dus overgestapt omdat ik dat niet wilde. Daarna gemaild gebeld en geschreven en niets hielp. Bij de Geschillencommissie uiteindelijk is het opgelost. Zij hadden zoveel Oxxio klachten dat er dagenlang alleen zaken van Oxxio behandeld werden! Oxxio zelf was te beroerd om te komen. Al met al een puinhoop. Daarna heb ik van kennis vernomen dat Oxxio zeer veel afgeschreven had en dit niet terug wilde betalen. Allemaal smoesjes en zeker 900 euro achterhouden. Dus Oxxio? nee voor mij nooit meer.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2010 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier minder goede ervaringen: Woningstichting had oxxio als tussenleverancier op mijn nieuwe adres, ik wilde e-on. Die wilden mij best accepteren, maar omdat oxxio de boel niet in het landelijk systeem bijhoudt, en keer op keer de ws weer als nieuwe bewoner aanmeldde, schoot dat niet erg op. WS meldde zichzelf steeds weer af, ik meldde me weer aan bij e-on, en oxxio meldde vervolgens de ws weer aan. Waardoor e-on mij niet aan kon melden bij hen! Drama was het om dat aan oxxio uit te leggen, een jaar lang geprobeerd! een jaar lang dus wel energie gehad en geen voorschotten betaald. Leuke jaarrekening werd dat. Voor de WS, want die stonden bij oxxio als bewoner... :S

ve
door verwijderd - Jan 6, 2010 om 13:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben zelf al sinds 2004 klant van Oxxio voor zowel gas als elektra en nog steeds tot volle tevredenheid. Overzichtelijke facturen en prima se

ve
door verwijderd - Jan 6, 2010 om 13:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo allemaal, ik ben jaren geleden ook bij oxxio geweest.
heb nooit geen problemen gehad toen, de problemen begonnen pas
nadat ik ongeveer 8 maanden bij een andere leverancier zat.
En dit is echt met geen pen te beschrijven wat er toen gebeurde, ik was
dus al 8 maanden bij een ander en ineens was ik weer terug bij oxxio,
er werd na 8 maanden ineens weer door oxxio geld van mijn rekening
gehaald en mijn leverancier toen essent was zomaar stopgezet, ik heb
toen oxxio gebeld hoe dat zat en dat ze met hun klauwen van mijn rekening
af moesten blijven, maar oxxio vertelde toen dat ze mij per ongeluk hadden
geheractiveerd en dat ze dat zo gauw mogelijk weer terug zouden draaien.
ik had helemaal geen boodschap aan dat verhaal en heb bij de bank
het geld laten stoneren. nou lieve mensen dat heeft bij elkaar alles een jaar
geduurd voor het allemaal weer in orde was, want oxxio bleef maar doorgaan
want ik nam nu van hun af en was dus verplicht om te betalen.
ik heb nog nooit met een incaso buro van doen gehad en nu bleven de brieven
het incasso buro binnenkomen, woest was ik, tot huilens toe echt waar want je bent zo machteloos, dus ik ben een jaar met behulp van een advokaat bezig geweest om alles in orde te krijgen 1 jaar. echt te gek voor woorden dat zoiets kan dat die bedrijven zomaar aan je rekening kunnen komen ongelovelijk maar echt heel erg waar, echt echt heel zenuwslopend met dreigingen van afsluiting enz enz enz. gelukkig is het allemaal in orde gekomen maar niet dankzij oxxio maar dankzij mijn advokaat en heeft het mij niks gekost. en een week nadat alles in orde was had oxxio de brutale moed om te bellen of ik wilde overstappen,
ik wil hier maar mee zeggen dat ik het vermoeden heb dat niet alleen oxxio dit kan doen maar al die bedrijven. je bent geen baas meer over je eigen rekening.
ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met die ervaring.
alvast de vriendelijke groetjes en nog een GELUKKIG NIEUWJAAR ALLEMAAL.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2010 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag mistyrial,

Jij ook een gelukkig en vooral gezond 2010 toegewenst. Jouw ervaringen met dit bedrijf worden blijkbaar gedeeld door veel ex-klanten. Op de verschillende consumentensites zijn er nog steeds veel klachten, maar dat moet gezegd worden: minder dan vroeger.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2010 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lieve mensen, laat de graaiende energiemaatschappijen toch niks automatisch van je rekening afschrijven.
Gewoon gelijk blokkeren die hap en zelf bepalen wat en wanneer je betaald.
Ik doe dat al jaren zo, baas over mn eigen geld.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2010 om 18:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben nu 2 jaar bij Oxxio en moet eerlijk zeggen, dat ze betrouwbaar overkomen .
Ik heb onlangs mijn gascontract weer verlengt en kreeg een prijs die 6 cent per m3 als mijn laatste prijs, dus mooi meegenomen.
Het enige waar men wat moeilijker mee is zijn de tijdstippen van de jaarafrekeningen, die heb ik nog nooit op tijd ontvangen.
Verder totaal geen problemen.

Henk Loeffen

ve
door verwijderd - Jan 6, 2010 om 19:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zat ook bij Oxxio, op zich geen problemen totdat zij door een fout VAN HUN KANT mij dreigde af te sluiten.
Van ellende ben ik toen maar overgestapt, en uiteindelijk gaven zij hun fout toe, en kon ik bij ze blijven.
Maar ja, toen was ik dus al overgestap naar Energie direct.

Netjes binnen 7 dagen telefonisch de aanmelding bij Ed ongedaan gemaakt, alles was geregeld volgens de medewerker.

Nou je raadt het al, ze weten van niks, dus nu zit ik ongewild vast aan Energie direct.
Dat zijn pas een stelletjes matennaaiers!!

ve
door verwijderd - Jan 6, 2010 om 19:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag sonjaatje,

Je had het kunnen weten!!!

Groetjes, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2010 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja idd, maar schriftelijk opzeggen kon niet meer aangezien het de 7e dag was.
Het zou zo moeten zijn dat je erop mag vertrouwen dat hetgene dat je aan de tel afspreekt ook correct nageleefd wordt.

Jaja Sonjaatje, dream on...............

ve
door verwijderd - Jan 9, 2010 om 17:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

sonjaatje schreef op woensdag 6 jan 2010, 19:12:
Netjes binnen 7 dagen telefonisch de aanmelding bij Ed ongedaan gemaakt, alles was geregeld volgens de medewerker.

Nou je raadt het al, ze weten van niks, dus nu zit ik ongewild vast aan Energie direct.
Dat zijn pas een stelletjes matennaaiers!!

Da's het gemene ervan... een medewerker aan de telefoon kan van alles met je afspreken en regelen, maar je hebt geen tastbaar zwart-op-wit bewijs. Dat weten ze, dus als het hun voordeel oplevert, doen ze uiteraard of ze nergens van afweten. Altijd zorgen dat je een schriftelijke bevestiging krijgt van de gemaakte afspraak.

ve
door verwijderd - Jan 9, 2010 om 17:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag gebeld door OXXIO.
Aangezien ik me aangemeld heb bij het bel-me-niet register, bevreemd mij dit zeer.
Het geeft me dus zo gezegd geen betrouwbare indruk.
Je snapt natuurlijk wel, dat ik met zulke maatschappijen geen afspraken maak.

ve
door verwijderd - Jan 9, 2010 om 17:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

oxxio,zou het niet doen.

ve
door verwijderd - Oct 8, 2010 om 19:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

nadeel van oxxio is dat je de leveringskosten aan hun betaalt en de netwerkkosten aan de eigenaar van het gasnet waar je woont
groetjes loods

ve
door verwijderd - Oct 8, 2010 om 21:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

loods schreef op vrijdag 8 okt 2010, 19:07: nadeel van oxxio is dat je de leveringskosten aan hun betaalt en de netwerkkosten aan de eigenaar van het gasnet waar je woont
groetjes loods

@loods,
Kijk even naar de datum, we zijn nu 10 maanden verder.
En vraagsteller heeft ergens al aangegeven dat OXXIO niet door gegaan is.

Vr.gr. poltol

ve
door verwijderd - Oct 8, 2010 om 22:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie nu minder nieuwe berichten dus nog niet echt betrouwbaar maar ik zou zeggen minder slecht als vroeger!

ve
door verwijderd - Oct 8, 2010 om 23:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

invalide schreef op vrijdag 8 okt 2010, 22:04: Ik zie nu minder nieuwe berichten dus nog niet echt betrouwbaar maar ik zou zeggen minder slecht als vroeger!
[/quote

D!RK:
misschien moet je een cursus begrijpend lezen gaan volgen.....

ve
door verwijderd - Oct 9, 2010 om 18:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben nu een aantal jaren klant bij Oxxio en moet eerlijk zeggen , dat het mij meer dan 100% meevalt. Ze zijn soms wel goedkoper soms even duur als andere, maar ze bellen mij keurig op als mijn jaarcontract afloopt en doen mij dan een fatsoenlijk voorstel.
Dus van eventuele slechte berichten heb ik notie.

Henk Loeffen

ve
door verwijderd - Feb 4, 2011 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Maxiem

Vorig jaar heb ik me aangemeld bij Oxxio. Ik heb netjes online mijn meterstanden doorgegeven en toen ging het mis. Oxxio heeft de meterstanden niet in hun systeem verwerkt en verzaakt door te geven aan mijn oude leverancier dat ik ben overgestapt

Hierdoor betaal ik nu al een paar maanden dubbele voorschotbedragen, zowel aan de oude als nieuwe leverancier. De oude leverancier kan er weinig aan doen aangezien Oxxio niets doorgeeft.

Oxxio weigert elke vorm van medewerking, zo willen ze me geen nieuwe meterstandenkaart toesturen zodat ik opnieuw de standen kan doorgeven. Telefonisch kan ik mijn meterstanden ook niet doorgeven. ook willen zij geen medewerker langs sturen om de standen op te nemen.

Pas toen ik overgemaakte voorschotbedragen ben gaan terugboeken kwam Oxxio in actie. Ik werd gebeld door een medewerker van Oxxio die mij ronduit onbeschoft te woord stond. Hij liet me geen moment uitspreken. Hij kwam met allerlei schijnoplossingen waarbij ik vooral actie moest ondernemen om mijn gelijk aan te tonen. Hij beschuldigde mij er zelfs van dat ik zou hebben verzaakt de meterstanden door te geven en dat ik maar op tijd had moeten signaleren dat zij hun zaakjes niet op orde hebben

Belachelijke gang van zaken dus. Ik heb de medewerker gezegd dat ik me direct weer ging aanmelden bij mijn oude leverancier hetgeen ik inmiddels ook heb gedaan

De onterecht in rekening gebrachte voorschotbedragen heb ik teruggeboekt.

Ik verwacht binnenkort reactie van Oxxio die waarschijnlijk met een deurwaarder zal gaan dreigen. Ze komen maar, Oxxio maakt mij de pis niet lauw!

ve
door verwijderd - Aug 22, 2011 om 18:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan zeggen dat ik met dezelfde twijfel zat. Ik heb toen op Oxxio ervaringen en widt toen dat ik beslist niet naar Oxxio moest verhuizen.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2011 om 18:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze vraag werd gesteld in december 2009.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2011 om 16:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb gelezen dat ervaringen met Oxxio positiever zijn dan ervaringen met de Nederlandse energiemaatschappij.
Ik zal niet snel mijn betrouwbare Oxxio achterlaten en overstappen naar een energieleverancier waar ik nog veel meer negatieve verhalen over hoor. Oxxio is wat mij betreft een van de weinige wel betrouwbare energieleveranciers. Ik lees over Oxxio meer positieve dan negatieve ervaringen.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2011 om 16:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Alfonds

Welkom hier :)

Als ik even zoek binnen vraag en beantwoord krijg ik toch de nodige vragen rond Oxio:
klik hier

Ook binnen discussies was niet iedereen enthousiast:
klik hier

ve
door verwijderd - Jun 22, 2012 om 08:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ze waren bij mijn ouders in de straat aan het colporteren en ze waren volgens mijn moeder zeer opdringerig.
Ga niet met een colporteur in gesprek als U niets wilt kopen aan de deur van wie dan ook, bedank beleefd en sluit meteen de deur.

ve
door verwijderd - Jun 22, 2012 om 08:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een sticker op de deur waarop staat dat aan de deur niet gekocht wordt, voldoet.
Wordt er toch aangebeld dat informeert u of colporteur kan lezen. Meestal is dat het geval. U wijst dan naar de sticker, wenst een prettige dag en sluit de deur.

Wilt u de sticker “Nee, verkopers niet welkom!” bestellen? Dat kan! Om de sticker te ontvangen, doet u het volgende:

Schrijf op een envelop uw eigen naam en adres. Plak op deze envelop ook een postzegel!

Stuur deze envelop, in een andere envelop, naar:

Kassa
O.v.v. Sticker-actie
Postbus 3000
1200 CZ HILVERSUM

bron: reactie van redactie op deze site.

jobiejoba schreef op vrijdag 22 jun 2012, 08:04: Ze waren bij mijn ouders in de straat aan het colporteren en ze waren volgens mijn moeder zeer opdringerig.
Ga niet met een colporteur in gesprek als U niets wilt kopen aan de deur van wie dan ook, bedank beleefd en sluit meteen de deur.

ve
door verwijderd - Jun 22, 2012 om 09:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat colporteren brengt zo wat eigen perikelen met zich mee. Ik heb een keer colporteurs aan de deur gehad die mij wijs wilden maken dat mijn energieleverancier véél te duur is. Ik moest maar overstappen naar Oxxio. Bla, bla om niet doorheen te komen haast. Het ging om jonge mensen die op deze manier een ekstra centje bij wilden verdienen. Dat die opdringerigheid averechts werkt moesten ze nog leren. Ik heb ze weggestuurd want ik had al Oxxio...... en ben daar al jaren en jaren dik tevreden mee. Een prima en zeer voordelige maatschappij. Alleen de colporteurs moeten ze nog een beetje bijles geven.

Zwemmer

ve
door verwijderd - Jun 22, 2012 om 11:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwemmer schreef op vrijdag 22 jun 2012, 09:42: ?..want ik had al Oxxio...... en ben daar al jaren en jaren dik tevreden mee. Een prima en zeer voordelige maatschappij. Alleen de colporteurs moeten ze nog een beetje bijles geven.

Zwemmer

Alleen de colporteurs les geven, ze moeten iedereen bij Oxxio les geven, ze kunnen niks daar, ja mensen oplichten en adminstratie bijhouden kunnen of willen ze niet!
Als er hier ooit weer iemand van Oxxio aan de deur komt, want dan loopt het slecht met hem af!!!
Als je ellende wil moet je Oxxio nemen, zo niet trap dan niet in die oplichters van Oxxio!

ve
door verwijderd - Jun 22, 2012 om 11:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als er hier ooit weer iemand van Oxxio aan de deur komt, want dan loopt het slecht met hem af!!!

Lijkt mij onnodig. Even melden dat aan de deur niet gekocht wordt en de deur weer sluiten lijkt mij voldoende.

ve
door verwijderd - Jun 22, 2012 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op vrijdag 22 jun 2012, 11:26: Als er hier ooit weer iemand van Oxxio aan de deur komt, want dan loopt het slecht met hem af!!!

Lijkt mij onnodig. Even melden dat aan de deur niet gekocht wordt en de deur weer sluiten lijkt mij voldoende.

Sticker van Kassa zit al heel lang boven de bel, maar die eikels van Oxxio doen net of het niet hebben gezien!

ve
door verwijderd - Nov 18, 2014 om 20:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

OXXIO is zeer onbetrouwbaar! komen geen afspraken en halen andere leveranciers neer om zoveel mogelijke consumenten te ronselen voor hun eigen organisatie. In principe kijken ze zichzelf in de spiegel wanneer ze consumenten overtuigen dat andere leveranciers zoals NUON en ESSENT overvragen, bedriegen en oplichten. Houd ze zover mogelijk weg van je deur en als ze je zo hinderlijk achtervolgen op publieke plaatsen, bel dan de politie voor stalking! Dat voorkomt dat je torenhoge rekeningen krijgt toegestuurd en dat je na opzegging te horen krijgt dat zij geen zaken doen met klanten die opzeggen dus DAS incasso terecht moet! Niets wat ze beloven klopt! In tegenstelling tot wat ze beloven betaal je wel alle kosten van opzegging na een jaar contract, sterker nog je krijgt plotseling te horen dat het contract niet 1 maar 3 jaar is. Ook krijg je de Ipad of Iphone pas nadat ze voldoende van je hebben geprofiteerd terwijl Essent je al vanaf het begin van het aangaan van het contract al een "cadeau/gift" geeft. Boeven bende Vertrouw ze voor je leven niet!