bl
door blackpearl Mar 30, 2014 om 09:19
Elektronica & tv

Onnodig met kosten opgezadeld

Wij hebben destijds een Samsung tv gekocht bij BCC. Nu verschijnt er sinds een tijdje al een geheel zwart blok wat 1/4 van het beeldscherm laat verdwijnen. Bij samsung gemeld en ik moest wat testjes doen of het eventueel aan de decoder lag,niet dus.Weer samsung gebeld en de vrouw van de helpdesk adviseerde een monteur langs te laten komen.Toen werd ik door Selectro gebeld dat ze langs zouden komen om de reparatie op locatie uit te voeren.Die monteur komt binnen met de reparatiebon opgerold in zijn hand en zegt gelijk dat is niet meer te repareren.mag ik even 112,50 euro ontvangen voor voorrijdkosten en reparatie.Ik samsung gebeld en gevraagd waarom zeggen jullie niet gelijk door de telefoon dat dit niet meer te repareren is.ja sorry mevrouw maar wij zijn technisch niet onderlegd.En dat noemt zich een helpdesk.Toen hebben ze intern overlegd met de klantenafdeling.Aan de hand van het typenummer hebben ze toen geconstateerd dat de onderdelen voor de tv niet meer aan te komen zijn.waarom hebben ze dat niet gelijk gedaan?
1. Krijg een medewerkster van samsung die technisch gezien niets van tv's weet 2. onderdelen die zijn niet meer zijn te bestellen en 3 ik zou een klacht mogen indienen bij samsung waarvoor ik papieren thuis zou krijgen.gister kreeg ik echter gewoon de factuur van Selectro met het bedrag wat ik moest betalen voor de voorrijdkosten.€112,50 wil ik ook wel zo snel verdienen..........

1571 5 Rapporteer

ro
door ron530 - Mar 30, 2014 om 09:56
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Waarom heeft u geen contact met BCC opgenomen daar heeft u het toestel gekocht. Zij hadden u kunnen vertellen of het toestel nog reparabel zou kunnen zijn. De helpdesk van Samsung is eerste lijn hulp, de telefonistes zijn geen techneuten zij adviseren over mogelijke oplossingen. Is het probleem niet eenvoudig te verhelpen dan geven ze u de mogelijkheid om een reparatiebedrijf in te schakelen. Dat bedrijf werkt niet voor de kat zijn viool en rekent kosten waar u voor opdraait.

Cookies
door Cookies - Mar 30, 2014 om 11:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=ron530 schreef op zondag 30 mrt 2014, 09:56]Waarom heeft u geen contact met BCC opgenomen daar heeft u het toestel gekocht. Zij hadden u kunnen vertellen of het toestel nog reparabel zou kunnen zijn.

Wie? De verkopers van BCC? Die hebben er de ballen verstand van.

ro
door ron530 - Mar 30, 2014 om 13:10
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De verkoper is en blijft het eerste aanspreekpunt of zie ik zo bleek.

mahadma
door mahadma - Mar 30, 2014 om 13:22
11541 Antwoorden / 51 Vragen

1. Krijg een medewerkster van samsung die technisch gezien niets van tv's weet

Als ze telefonistes een technische opleiding gaan geven worden het dure 0900 nummers.

2. onderdelen die zijn niet meer zijn te bestellen

Eens zijn de onderdelen op. Vroeger waren er voor de T Fordjes 30 jaar onderdelen. Tegenwoordig gaan de modellen zo snel, dat die termijn aanzienlijk korter is geworden.

3 ik zou een klacht mogen indienen bij samsung waarvoor ik papieren thuis zou krijgen.gister kreeg ik echter gewoon de factuur van Selectro met het bedrag wat ik moest betalen voor de voorrijdkosten.€112,50 wil ik ook wel zo snel verdienen..........

Tja als u een monteur besteld kost dat geld, u werkt zelf ook niet voor niets, maar waarom niet eerst naar de verkoper gegaan? Èn, niet hatelijk bedoeld, maar als wij tegenwoordig iets kopen, moet het levenslang mee gaan en levenslang garantie hebben, althans, die indruk krijg ik. Maar willen wij daarvoor betalen? Nee.

gi
door gipsy32 - Jul 3, 2014 om 03:48
1 Antwoorden / 0 Vragen

Goede dag,
Het volgende ,ik heb en half jaar geleden en Samsung led tv gekocht bij de mediamarkt.na thuis komst zag ik al en klein zwart streepje niet echt storend, na 6maanden was het erger geworden. Dus Samsung gebeld.. kort erna en afspraak met Selectro BV , na en paar dagen stond hier en monteur op de stoep, de monteur stelde zich netjes voor en echt super netjes gaat de man meteen aan het werk, het ging echt netjes het led scherm was zo vervangen , na een paar dagen was er iets anders aan de hand , dus weer en afspraak gemaakt en alweer was het zo gefikst. En echt elke monteur doet zijn uiterste best en ook via de telefoon mega netjes wordt je behandeld , en elke vraag wordt goed beantwoord . na en tijdje tv vertoonden weer kuren dus weer bellen met Samsung en echt ook mega netjes was er meteen en afspraak met Selectro BV , helaas moesten ze de tv mee nemen, wat best vervelend kan zijn voor vele van jullie maar netjes en leen tv gekregen echt super service van hun, kijk mensen vele van jullie gaan tekeer van Samsung en Selectro dit of dat, maar vergeet niet jullie mogen ook blij zijn want bij welk merk heb je huis bezoek en reparatie bij je thuis ,daar komt ook nog bij als garantie dingen niet lopen zoals wij Nederlanders het willen zien dan maar media erbij halen. Maar het is zo elke garantie geval is iets wat de wet der Nederlanden heeft vast gesteld ik heb twee jaar rechten gestudeerd en geloof mij het is heel vaak de wetgeving die het probleem is als het om garantie kwestie gaat. In vele gevallen die ik nu gelezen heb op de forums gaat iedereen zo tekeer terwel het juist is dat het altijd goed komt en geduld is er niets bij. De mensen van Selectro doen hun best en gaan er echt niet vandoor met je tv, en dat het even kan duren oké geduld mensen, hun doen alles in opdracht van Samsung Delft en het is niet dat er 1 iemand en storing heeft nee er zijn meer mensen en dat kan niet meteen geregeld worden. En Selectro BV stuurt en aanvraag naar Samsung en daar bekijken ze elk probleem op zich.. en komen uiteindelijk met en terug koppeling naar Selectro of het verkoop punt van aanschaft van u product. Dus en oplossing komt er altijd. Maar het is natuurlijk vervelend maar mensen aan elke appelboom zitten rotten appels dat is ook met massa productie er kan altijd en fout zijn maar om daar de hard werkende mensen op aan te vallen vindt ik niet netjes. En voorbeeld u vindt het ook niet leuk als u aangevallen wordt door frustratie van iemand terwel u een opdracht uitvoer van u werkgever, terwel je aan regels vast zit die de staat heeft gemaakt zowel voor u te beschermen zowel en bedrijf te beschermen. Dus wees volwassen en gedraag je tegen mensen die u apparaat probeert te maken . onthoud mensen maken fouten u ook en misschien bij elk geval op zich kan en foutje ontstaan maar om hun zo uit te maken nee vindt ik en vele met mij niet netjes houd de eer aan je zelf. En Kassa, Rader, Consumentenbond zijn goed voor klachten en het is super dat het bestaat maar alleen trappen tegen bedrijven is ook niet alles zijn dingen niet netjes dan is het goed dat hun juridische raad geven en aandacht maar dit is in vele gevallen ook terecht maar in vele gevallen ook niet m.v.g. stefan
Bedankt Samsung en Selectro BV voor de snelle service groet stefan