sa
door samf Nov 10, 2009 om 16:39
Computers & telefonie

Opzeggen van een tussentijds verhoogd abonnement. Kan dat?

In augustus 2008 heb ik mijn Vodafone Scherp Special 1 abonnement laten verlengen met één jaar. Dit hield in dat ik een nieuw contract had van 19-11-2008 tot 19-11-2009. In mei 2009 heb ik dit abonnement laten verhogen, binnen de duur van het verlengde contract dus. Vanaf juni 2009 ben ik de kosten gaan betalen die bij het verhoogde abonnement horen. Er werd mij destijds verteld dat deze verhoging alleen mogelijk was als het nieuwe abonnement met een jaar verlengd zou worden vanaf het moment dat het oude abonnement zou aflopen. Ik heb een bevestigingsbrief gekregen van de tussentijdse verhoging met de mededeling dat vanaf dat moment de nieuwe gebruikerskosten in rekening worden gebracht. Tevens heb ik een bevestiging van het verhoogde abonnementscontract dat officieel ingaat op 19-11-2009 en loopt tot 19-11-2010. In feite heb ik een abonnement van anderhalf jaar.

Mijn vraag is: kan ik dit verhoogde abonnement 'gewoon' opzeggen? Temeer omdat het contract op dit moment nog niet is ingegaan. Of zit ik er wel degelijk tot 19-11-2010 aan vast? Gisteren vond ik op de website van Vodafone de opmerking dat het (tussentijds) verlengen of verhogen alleen met de duur van één jaar kon. Dit zou kunnen betekenen dat het contract niet tot november 2010 zou lopen maar tot mei 2010. Helaas kan ik deze opmerking niet meer terugvinden.

Alvast bedankt!

2426 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 10, 2009 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik het goed begrijp heeft u een nieuw abonnement afgesloten er is gelijk met het nieuwe abonnement een prijs verhoging ingegaan.
Die was op dat moment dus nog niet kenbaar gemaakt.
Volgens mijn idee kunt u er nog vanaf omdat zij dat eerder kenbaar moeste maken.
Valerius

ve
door verwijderd - Nov 10, 2009 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het was een tussentijdse verhoging (meer belminuten) van een lopend abonnement, met uiteraard hogere gebruikerskosten. Dat zou als een nieuw abonnement kunnen worden gezien. Er werd mij verteld dat deze verhoging alleen mogelijk was als het verhoogde abonnement nog een jaar doorliep. Ze hebben inderdaad voor dat extra jaar gelijk een contract opgestuurd. Hier staat op vermeld dat het van november 2009 tot november 2010 loopt. Dit is hetzelfde abonnement als de tussentijdse verhoging. (qua belminuten en gebruikerskosten) Van de tussentijdse verhoging heb ik alleen bevestigingsbrief gekregen geen nieuw contract.

Nogmaals bedankt.

ve
door verwijderd - Nov 10, 2009 om 17:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sag samf,

Mijn inschatting is, dat je er aan vast zit tot 19-11-2010. Je zou hierover even kontakt kunnen opnemen met:

.............................

Stuur een mailtje naar Bas of Antoine of Jan

vodafonewebrelations.nl@vodafone.com

(zet in dat mailtje je klantnummer en je mobiele nummer)
en .................geef in je mailtje ook aan, dat je een bericht hebt geplaatst op KASSA.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Nov 10, 2009 om 17:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste ReadAC en valerius,

Bedankt voor jullie reactie. Ik zal een mailtje sturen. Ik hou jullie op de hoogte.

Mvg,

Samf

ve
door verwijderd - Nov 10, 2009 om 19:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

De einddatum is toch gewoon te vinden in My Vodafone?

Hoe kan ik de einddatum van mijn abonnement opvragen?
De einddatum van je abonnement vind je in My Vodafone. Ga in het menu 'Mijn gegevens' naar 'Contract einddatum'.

ve
door verwijderd - Dec 3, 2009 om 18:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou inmiddels zijn we een aantal weken verder. Via de mail heb ik bericht gehad dat het blijft zoals het is. Ik had ook een opzegbrief gestuurd naar Vodafone, naar aanleiding daarvan ben ik opgebeld. Zij waren van mening dat ik had moeten reageren op de bevestiging van het nieuwe contract. Ondanks dat het voor mij niet duidelijk was dat het feitelijk om een nieuw contract ging en niet om een verlenging.

In een notendop wat er is gebeurd:
Destijds werd mij verteld dat deze wijziging (verhogen abonnement) alleen kon worden doorgevoerd op voorwaarde dat aan het eind van het contract (19-11-2009) het contract zou worden verlengd. Het lijkt mij niet meer dan gebruikelijk dat na de initiële duur van het abonnement (twaalf maanden), het abonnement wordt voortgezet voor onbepaalde tijd. De medewerker heeft echter een nieuw abonnement afgesloten, zes maanden voor het einde van het lopende contract. Dit nieuwe abonnement is net als de wijziging een Scherp 500 minuten abonnement en gaat in op 19 november 2009 (einddatum lopende contract) en eindigt op 19 november 2010, dit was mijns inziens niet de afspraak.

Tevens staat in de Algemene Voorwaarden nergens vermeld dat het afsluiten van een nieuw abonnement, ingaande op het moment dat het lopende abonnement afloopt, een voorwaarde is voor het wijzigen van een abonnement. Het lijkt mij niet meer dan redelijk dat het abonnement dat tot 19-11-2009 liep wordt voortgezet voor onbepaalde tijd.

Misschien staan ze formeel wel in hun recht, maar ik vind het een naar verkooptrucje wat 'ze' hebben uitgehaald.