ol
door oltman Jan 22, 2015 om 13:42
Huishouden & energie

Seats and Sofas

wat moet ik hier mee

Wij Hebben ons 2 jaar geleden ook laten verleiden tot hebt kopen van een bank bij Seats and Sofas.
Na een korte tijd gingen de veer pakketten stuk, na gebeld te hebben met de winkel , werden er nieuwe veer pakketten besteld half jaar levertijd
De nieuwe veer pakketten werden er netjes in gezet. Klaar dachten wij.
Nou dat hebben we geweten.
Na een paar werken veer pakketten weer stuk , maar weer bellen
Na een paar week kwam de stoffeerder , na een gesprek met de stoffeerder is er toen besloten er moest maar polyether in gezet worden, maar er moest wel een veenpakket mee voor de maat.
Weer een paar weken wachten , de polyether werd er in gezet, iedereen blij NEE DUS.
Na een week zakte het eerste pakket al naar beneden, Wij maar weer bellen.
Na een paar week wachten op de stoffeerder kregen we het telefoon nummer van de stoffeerder konden we zelf bellen.
Wij gebeld met de stoffeerder wanneer zij lang kwamen en waarom dat het zo lang duurde.
Het antwoord was u heeft er voor gekozen om in Groningen te gaan wonen zij kwamen daar niet elke week.
Na een aantal reparaties van op vullen en lijmen is de bank nu zo ver dat hij niet meer te repareren is.
Seats and Sofas had maar besloten dat er weer veren pakketten in moesten.
19-1-2015 stoffeerder komt langs met de nieuwe pakketten
Na dat ik hem had laten kijken naar de voorkant van de bank, die nu ook helemaal ingezakt was, zij de stoffeerder dat hij daar niets meer mee kon
Er moest naar een andere oplossing worden gezocht ,dan heeft het ook geen zin dat de veenpakketten er in gezet werden, zij ik tegen de stoffeerder, die heeft hij toen ook maar weer mee genomen.
21-1-2015 weer gebeld met Seats and Sofas we zouden terug gebeld worden.
Vandaag 22-1-2015 zijn we gebeld door de service manager Nou daar word je vrolijk van.
Het was mijn keuze dat de bank niet gerepareerd was en dat de pakketten er niet ingezet waren.
Maar om ons tegemoet te komen konden we wel een bank uitzoeken maar we moesten wel bij betalen.

Ik wil mijn geld terug

3088 8 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jan 22, 2015 om 14:07
10965 Antwoorden / 34 Vragen

In feite heeft u recht op kosteloos herstel of vervanging, herstel is zinloos gebleken, dus nu komt kosteloze vervanging in zicht.
Waarbij dat laatste zelfs de vraag is, omdat de tijd waarin uw bank nu nog steeds niet goed is veel te lang duurt. Maar zelfs kosteloze vervanging willen ze niet leveren, dus dan komt ontbinding van de overeenkomst in zicht.

Tja, hoe dwing je dat af? Dit is een slecht bekend staande toko. Heeft u misschien een rechtsbijstandverzekering? Hoeveel heeft de bank gekost?

U zou nog een klacht op klachtenkompas.nl kunnen neerzetten, maar verwacht er niet te veel van. Het is niet voor niets dat S&S niet bij een geschillencommissie is aangesloten. Goedkoop is hier zeker duurkoop.

ol
door oltman - Jan 22, 2015 om 14:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wij Hebben ons 2 jaar geleden ook laten verleiden tot hebt kopen van een bank bij Seats and Sofas.
Na een korte tijd gingen de veer pakketten stuk, na gebeld te hebben met de winkel , werden er nieuwe veer pakketten besteld half jaar levertijd
De nieuwe veer pakketten werden er netjes in gezet. Klaar dachten wij.
Nou dat hebben we geweten.
Na een paar werken veer pakketten weer stuk , maar weer bellen
Na een paar week kwam de stoffeerder , na een gesprek met de stoffeerder is er toen besloten er moest maar polyether in gezet worden, maar er moest wel een veenpakket mee voor de maat.
Weer een paar weken wachten , de polyether werd er in gezet, iedereen blij NEE DUS.
Na een week zakte het eerste pakket al naar beneden, Wij maar weer bellen.
Na een paar week wachten op de stoffeerder kregen we het telefoon nummer van de stoffeerder konden we zelf bellen.
Wij gebeld met de stoffeerder wanneer zij lang kwamen en waarom dat het zo lang duurde.
Het antwoord was u heeft er voor gekozen om in Groningen te gaan wonen zij kwamen daar niet elke week.
Na een aantal reparaties van op vullen en lijmen is de bank nu zo ver dat hij niet meer te repareren is.
Seats and Sofas had maar besloten dat er weer veren pakketten in moesten.
19-1-2015 stoffeerder komt langs met de nieuwe pakketten
Na dat ik hem had laten kijken naar de voorkant van de bank, die nu ook helemaal ingezakt was, zij de stoffeerder dat hij daar niets meer mee kon
Er moest naar een andere oplossing worden gezocht ,dan heeft het ook geen zin dat de veenpakketten er in gezet werden, zij ik tegen de stoffeerder, die heeft hij toen ook maar weer mee genomen.
21-1-2015 weer gebeld met Seats and Sofas we zouden terug gebeld worden.
Vandaag 22-1-2015 zijn we gebeld door de service manager Nou daar word je vrolijk van.
Het was mijn keuze dat de bank niet gerepareerd was en dat de pakketten er niet ingezet waren.
Maar om ons tegemoet te komen konden we wel een bank uitzoeken maar we moesten wel bij betalen.

De bank koste 1200 Euro

Groeten Oltman Jansen

edrick3
door edrick3 - Jan 22, 2015 om 14:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo oltman,

Lees hier en gebruik de voorbeeldbrief.

Suc6

zoekster
door zoekster - Jan 22, 2015 om 14:25
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Oké, 1200 euro is nog wel de moeite waard om voor te strijden.
U heeft waarschijnlijk geen rechtsbijstandverzekering, dan zou u zelf een jurist in kunnen schakelen, deze bijv. klik HIER schijnt vrij goedkoop te zijn. U kunt op dat forum ook nog een keer uw vraag stellen.

Soms kan een scherpe brief van een jurist wonderen doen, dan snappen ze dat ze er niet mee weg komen.

U kunt het nog een keer met een voorbeeldbrief van Consuwijzer proberen, maar daar verwacht ik, eerlijk gezegd, niet zoveel van.

mahadma
door mahadma - Jan 22, 2015 om 14:27
11541 Antwoorden / 51 Vragen

En er kopen nog steeds mensen banken bij die S en S. Als iemand één seconde zoekt op good old koekel hebben ze wekenlang klachten te lezen ..............

edrick3
door edrick3 - Jan 22, 2015 om 14:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=mahadma schreef op donderdag 22 jan 2015, 14:27]En er kopen nog steeds mensen banken bij die S en S. Als iemand één seconde zoekt op good old koekel hebben ze wekenlang klachten te lezen ..............

OT
Maar zo'n gratis 11-delig huishoudpakket doet wonderen. ;-)

rosetta
door rosetta - Nov 12, 2015 om 02:07
16 Antwoorden / 1 Vragen

Nou houd je hart maar vast wij zijn hier omdat wij leerklasse 2 (hetdikste leer ) op de bank en stoelen lieten zetten, nog is goed weg gekomen. Binnen 1 jaar moet de veren al gesprongen zijn en net 2 jaar en net over de garantie heen, gebeurde het onverstelbare..Mijn verhaal staat ook op facebook met de foto. De monteur kwam en adviseerde ons meteen een polyether vulling, hebben wij gedaan. Kosten 300 euro met voorijden. Wij kochten bij Seats en Sofa's de dure Mcqueen, met een dikke laag leer, de dikste die er was. Zie hier de link en dan pas schrik je echt.
Zaak loop nog want volgens de consumentenbond moet het bankstel 10 jaar
mee kunnen gaan. Door de vele klachten en tevens de foto's Wil Radar hier al een tv uitzending aan besteden, maar ik liet dit ook bij Kassa vallen, die kunnen het met hun toneel spelers zo precies neer zetten. In feite durf ik niet meer op de andere stoel of bank te gaan zitten.

door 1953 - Nov 12, 2015 om 03:03
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=rosetta schreef op donderdag 12 nov 2015, 02:07]Nou houd je hart maar vast wij zijn hier omdat wij leerklasse 2 (hetdikste leer ) op de bank en stoelen lieten zetten, nog is goed weg gekomen. Binnen 1 jaar moet de veren al gesprongen zijn en net 2 jaar en net over de garantie heen, gebeurde het onverstelbare..Mijn verhaal staat ook op facebook met de foto. De monteur kwam en adviseerde ons meteen een polyether vulling, hebben wij gedaan. Kosten 300 euro met voorijden. Wij kochten bij Seats en Sofa's de dure Mcqueen, met een dikke laag leer, de dikste die er was. Zie hier de link en dan pas schrik je echt.
Zaak loop nog want volgens de consumentenbond moet het bankstel 10 jaar
mee kunnen gaan. Door de vele klachten en tevens de foto's Wil Radar hier al een tv uitzending aan besteden, maar ik liet dit ook bij Kassa vallen, die kunnen het met hun toneel spelers zo precies neer zetten. In feite durf ik niet meer op de andere stoel of bank te gaan zitten.

Een topic van 10 maanden oud lijkt mij irrelevant om erop nog op te reageren. U kon beter een eigen topic over uw probleem met ... starten.

Seats and Sofas: goedkoop is duurkoop en leven nog steeds bij het welzijn van de kopers naïviteit en het gratis huishoudelijk pakket. Zo goedkoop is het bedrijf nou ook weert niet.