ik
door ikhebeenvraag Jul 12, 2011 om 12:00
Computers & telefonie

Teveel betaald voor reparatie???

Beste allemaal,

Ik zit met een vraag:

Mijn trackpad van mijn laptop(Macbook Pro) functioneert niet goed, daarom ben ik naar Xando(Apple Premium Reseller) gegaan en die hebben mijn laptop naar CARD Services in Zwolle gebracht. Dit is een Apple Authorised Service Provider.

Nadat ze een nieuwe "topcase kabel" in mijn laptop hebben geplaatst is mijn laptop teruggebracht naar Xando waar ik hem weer heb opgehaald en ongeveer €100,- moest aftikken.

Eenmaal thuis kom ik er achter dat het probleem nog steeds niet is verholpen. Ik dus terug naar Xando en zij hebben hem weer naar CARD Services gebracht.

Ik krijg net een belletje dat deze reparatie €242,- gaat kosten omdat nu opeens de hele "topcase" vervangen moet worden. In de prijsopgave staat ook dat er uit coulance geen arbeidsloon wordt gerekend.

Totaal is het dus bij elkaar €342,- terwijl het mij eigenlijk €242,- zou moeten kosten aangezien de eerste reparatie mijn probleem niet heeft opgelost.

Wat moet ik nou doen? Moet ik akkoord gaan ?
Ze berekenen deze keer geen arbeidsloon....
Of is het reparatiecentrum nalatig geweest omdat zij niet hebben gechecked of tijdens de 1e reparatie het probleem wel is opgelost?
Zou ik die €100,- misschien terug kunnen krijgen?

Wie heeft hier ervaring mee?

Bedankt voor uw tijd.

4139 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

maccer
door maccer - Jul 12, 2011 om 12:36
27 Antwoorden / 1 Vragen
0

Beste,

Ik neem aan dat er geen garantie en ook geen Apple Care meer op deze MBP zit.
Het hangt een beetje af van de leeftijd van de notebook.... Is deze meer dan 2 jaar oud, dan wordt het toch wel moeilijk.
Geen arbeidsloon uit coulance is in principe mooi, maar in die €100 van de eerste keer zit natuurlijk ook de 'reparatie' die geen reparatie is eigenlijk. Misschien kan je vragen of dat onderdeel ook in mindering gebracht kan worden.

Je zou misschien ook nog even kunnen bellen met Apple zelf (0900-7777-703) en vragen of zij nog wat voor je kunnen betekenen.

ik
door ikhebeenvraag - Jul 12, 2011 om 12:43
7 Antwoorden / 3 Vragen
0

Hallo maccer,

Allereerst bedankt voor je reactie.

Mijn Macbook Pro is bijna 3 jaar oud, hier zit dus geen garantie meer op.
Ook heb ik helaas geen Apple Care er bij genomen.
Een tijdje terug heb ik Apple zelf gebeld met de vraag of ik een uitzondering kon krijgen aangezien ik veel Apple producten in mijn bezit heb. Dit wilden ze wel doen als het een onderdeel betrof wat essentieel was voor de laptop. Een topcase lijkt mij essentieel. CARD Services heeft contact opgenomen met Apple, Apple vertelde dat ik er toch geen garantie op kon krijgen. Ik denk dat ze een beetje langs elkaar heen hebben gewerkt. Als ik met een prijsopgave van €345,- kom bij de medewerker van Apple die ik heb gesproken, zou ik dat bedrag dan toch vergoed kunnen krijgen?

maccer
door maccer - Jul 12, 2011 om 13:00
27 Antwoorden / 1 Vragen
0

Helemaal honderd procent vergoed krijgen, lijkt mij niet aannemelijk.
Gezien de eerdere toezegging (heb je de naam genoteerd van die medewerker?) van Apple om een essentieel onderdeel te vergoeden (geheel of gedeeltelijk?) lijkt mij het niet onredelijk dat er een coulance van 50/50 geldt. Dus dan zou het jou ongeveer €170 tot €200 kosten.

Buiten alles geldt ook nog dat bij nagenoeg ieder product na 6 maanden de bewijslast ligt bij de eigenaar.

Ik zou Apple toch nog even bellen als ik jou was. Je hebt verder niets te verliezen.

angelbinky
door angelbinky - Jul 13, 2011 om 14:40
10 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste,

Het probleem zou de eerste keer al verholpen moeten zijn, het is immers de bedoeling dat de laptop weer naar behoren functioneert als hij gemaakt is, toch?! Je hebt daarom wel recht op vermindering van de kosten. Er staat sowieso garantie op het product wat vervangen is, dus dat zouden ze er zo weer uit kunnen halen en vervangen voor het hele element.
Wij hebben een soortgelijk probleem aan de hand gehad, alleen kwam de laptop ongerepareerd terug, maar wel 350,00 euro betalen. Wij mochten ter compensatie een geheel nieuwe laptop uitzoeken, de fout lag bij de reparateur, maar de winkel vond dat dit niet kon. Over 'coulance' gesproken.
Succes!

jaapje_1
door jaapje_1 - Jul 13, 2011 om 15:27
315 Antwoorden / 0 Vragen
0

In principe heeft card het product getest toen ze hem gerepareerd hebben en blijkbaar goed bevonden, anders stuur je hem niet terug. Op een reparatie heb je garantie. Het product is na reparatie binnen garantie kapot gegaan dus probleem van card services ondanks dat er een ander component vervangen moet worden.
Of je daar veel kans van slagen mee haalt durf ik niet te garanderen maar je kan het altijd proberen.

Wat je in iedergeval behoort te krijgen: vermindering van de reparatie met het al betaalde bedrag en compensatie voor de tijd dat je het apparaat de tweede keer kwijt bent.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Al
Alwin Stuit - Apr 26, 2024 om 09:37
Winkels & webshops

Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei

CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer