gisela_1
door gisela_1 Aug 15, 2014 om 13:41
Computers & telefonie

UPC/Scheer&Foppen

Beste mensen,

Dit vind ik toch wel een kennisgeving waard:

En weer gaat het over: UPC!!

Na diverse klachten van mij richting UPC over telefonische benadering en een bombardement per post dacht ik er eindelijk van af te zijn! Niets is dus minder waar!

De nieuwe methode:

Gisteren (11 augustus 2014) ontving ik per post.nl een aan mij persoonlijk gerichte brief met als afzender: Scheer&Foppen! Hm, ik ben nog nooit in deze winkel winkel geweest, nog persoonlijk nog digitaal! Hoe komen zij aan mijn gegevens? Privacyschending! Ik opende de brief en wat zag ik:

“Wij adviseren u ‘UPC’ “...en dan het hele bekende promoverhaal en de folder van UPC! Onder het motto: ‘Meer genieten en aanzienlijk besparen!’

Dit gaat toch duidelijk te ver , de burger heeft toch recht op privacy en bescherming van zijn gegevens!

Met vriendelijke groet,

Gisela

884 32 Rapporteer

czar
door czar - Aug 15, 2014 om 14:55
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Het is al veel vaker langs gekomen dat bedrijven hun klantgegevens misbruiken.
Simpel gezegd: het is niet toegestaan en u kunt een klacht indienen bij het CBP (College Bescherming Persoonsgegevens). KLIK

Het CBP is het controlerende orgaan en kan (zware) boetes opleggen.
Dat bedrijven het misbruik opnemen in hun algemene leveringsvoorwaarden doet er eigenlijk niet zoveel toe. Je mag geen strafbare feiten opnemen in je ALV. Het is alleen toegestaan als u nadrukkelijk akkoord bent gegaan en dat is niet door een vinkje te zetten dat u akkoord gaat met de ALV.

gisela_1
door gisela_1 - Aug 15, 2014 om 14:58
136 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=czar schreef op vrijdag 15 aug 2014, 14:35]Het is al veel vaker langs gekomen dat bedrijven hun klantgegevens misbruiken.
Simpel gezegd: het is niet toegestaan en u kunt een klacht indienen bij het CBP (College Bescherming Persoonsgegevens). KLIK

Het CBP is het controlerende orgaan en kan (zware) boetes opleggen.
Dat bedrijven het misbruik opnemen in hun algemene leveringsvoorwaarden doet er eigenlijk niet zoveel toe. Je mag geen strafbare feiten opnemen in je ALV. Het is alleen toegestaan als u nadrukkelijk akkoord bent gegaan en dat is niet door een vinkje te zetten dat u akkoord gaat met de ALV.

Bedankt! Dat had ik al gedaan! Blij dat mijn kijk erop bevestigd wordt! Gr. G.

czar
door czar - Aug 15, 2014 om 15:29
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=gisela schreef op vrijdag 15 aug 2014, 14:58]
Bedankt! Dat had ik al gedaan! Blij dat mijn kijk erop bevestigd wordt! Gr. G.

Mooi!
Hoe meer concrete klachten, des te eerder het CBP zal ingrijpen.
Klagen helpt! Roep ik al jaren :-)

De wetgeving gaat nog wel wat verder. Bedrijven moeten aangeven welke gegevens ze verzamelen en tot welk doel en die informatie aanleveren aan het CBP. In sommige gevallen moeten ze zelfs wachten op toestemming voordat ze ook maar 1 persoonsgegeven mogen vastleggen.

Maar ja, soms ligt de bewijslast van misbruik nogal lastig.
Misschien heeft UPC die gegevens helemaal niet aangeleverd aan Scheer & Foppen en waren uw persoonsgegevens afkomstig van uw AH-klantenkaart?
Eigenlijk moet je steeds een andere schrijffout in je naam of adresgegevens maken en vast leggen welke gegevens je aan welk bedrijf hebt aangeleverd, dan kun je de oorsprong achterhalen. Dan zul je schrikken wie bestanden aan wie verkoopt en weer doorverkoopt en weer doorverkoopt....

gisela_1
door gisela_1 - Aug 15, 2014 om 15:32
136 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=czar schreef op vrijdag 15 aug 2014, 15:29][quote=gisela schreef op vrijdag 15 aug 2014, 14:58]
Bedankt! Dat had ik al gedaan! Blij dat mijn kijk erop bevestigd wordt! Gr. G.

Mooi!
Hoe meer concrete klachten, des te eerder het CBP zal ingrijpen.
Klagen helpt! Roep ik al jaren :-)

De wetgeving gaat nog wel wat verder. Bedrijven moeten aangeven welke gegevens ze verzamelen en tot welk doel en die informatie aanleveren aan het CBP. In sommige gevallen moeten ze zelfs wachten op toestemming voordat ze ook maar 1 persoonsgegeven mogen vastleggen.

Maar ja, soms ligt de bewijslast van misbruik nogal lastig.
Misschien heeft UPC die gegevens helemaal niet aangeleverd aan Scheer & Foppen en waren uw persoonsgegevens afkomstig van uw AH-klantenkaart?
Eigenlijk moet je steeds een andere schrijffout in je naam of adresgegevens maken en vast leggen welke gegevens je aan welk bedrijf hebt aangeleverd, dan kun je de oorsprong achterhalen. Dan zul je schrikken wie bestanden aan wie verkoopt en weer doorverkoopt en weer doorverkoopt....

AH-klantenkaart en UPC-reclame via Scheer&Foppen? Waar is het verband? Fijn weekend! Gr. G.

czar
door czar - Aug 15, 2014 om 15:55
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=gisela schreef op vrijdag 15 aug 2014, 15:32]
AH-klantenkaart en UPC-reclame via Scheer&Foppen? Waar is het verband?

Ik bedoel: misschien is er geen verband.

AH verkoopt uw adresgegevens aan Scheer & Foppen en die doen u toevallig een aanbieding voor een aansluiting bij UPC, omdat ze met UPC een actie hebben. Dat kan ook nog natuurlijk.
Het hoeft niet zo te zijn dat UPC ook uw adresgegevens heeft aangeleverd aan Scheer & Foppen, daarom ligt de bewijslast ook zo moeilijk.

Als er in de brief iets staat over uw huidige abonnement bij UPC, dan bewijst dat pas dat UPC met uw gegevens strooit.

gompy2
door gompy2 - Aug 15, 2014 om 16:01
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=czar schreef op vrijdag 15 aug 2014, 15:29]
Maar ja, soms ligt de bewijslast van misbruik nogal lastig.
Misschien heeft UPC die gegevens helemaal niet aangeleverd aan Scheer & Foppen en waren uw persoonsgegevens afkomstig van uw AH-klantenkaart?
Eigenlijk moet je steeds een andere schrijffout in je naam of adresgegevens maken en vast leggen welke gegevens je aan welk bedrijf hebt aangeleverd, dan kun je de oorsprong achterhalen. Dan zul je schrikken wie bestanden aan wie verkoopt en weer doorverkoopt en weer doorverkoopt....
Lekkerisdat heeft nog wel een aluhoedje over, wel afgedragen, maar wellicht werkt ie nog wel...

costnix
door costnix - Aug 15, 2014 om 17:19
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon retourzenden met de tekst "Ongewnste reclame! Nu zal ik ZEKER niets bij u kopen"

door 1953 - Aug 15, 2014 om 18:11
3725 Antwoorden / 95 Vragen

'Niet geschoten is altijd mis!'

Gisteren 11 augustus ... en de topic is van 15 augustus 2014!

gerbera
door gerbera - Aug 15, 2014 om 23:04
7364 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=1953 schreef op vrijdag 15 aug 2014, 18:11]'Niet geschoten is altijd mis!'

Gisteren 11 augustus ... en de topic is van 15 augustus 2014! Kan het ff niet volgen, gisteren was het toch echt 14 augustus dus vandaag is het 15 augustus.

czar
door czar - Aug 15, 2014 om 23:14
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=gerbera schreef op vrijdag 15 aug 2014, 23:04]Kan het ff niet volgen, gisteren was het toch echt 14 augustus dus vandaag is het 15 augustus.

TS schreef vandaag (zie vraag): "Gisteren (11 augustus 2014) ontving ik per post.nl een aan mij persoonlijk gerichte brief " ...

Was mij ook al opgevallen, maar ja, we gaan niet op alle slakken zout leggen.

diumenge
door diumenge - Aug 15, 2014 om 23:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wij niet, 1953 wel.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 16, 2014 om 08:32
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=gompy2 schreef op vrijdag 15 aug 2014, 16:01]Lekkerisdat heeft nog wel een aluhoedje over, wel afgedragen, maar wellicht werkt ie nog wel...
Belachelijk! Niet waar! Als deze versleten is, vouw ik gewoon een nieuwe. Heb overigens een nieuw model onder de knie, gaaf hè!?

[quote=czar schreef op vrijdag 15 aug 2014, 15:29]Eigenlijk moet je steeds een andere schrijffout in je naam of adresgegevens maken en vast leggen welke gegevens je aan welk bedrijf hebt aangeleverd, dan kun je de oorsprong achterhalen.
Mensen zouden ook eens wat vaker niet hun echte gegevens moeten opgeven. Zelfs ik heb een AH bonuskaart (zie ik daar gompy2 van de stoel vallen? ;-)), gewoon op naam gezet van iemand die mij toch niet zo ligt :-). Never nooit niet dat ik AH mijn gegevens cadeau doe (en ja ik pin dus nooit bij AH, sowieso is cash betalen verstandiger en veiliger ook qua privacy).

Verder maak ik online gebruik van het catch-all principe. Word je mailadres misbruikt zie je gelijk van welk bedrijf ze dit verkregen hebben.

czar
door czar - Aug 16, 2014 om 10:09
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zaterdag 16 aug 2014, 08:32]Mensen zouden ook eens wat vaker niet hun echte gegevens moeten opgeven. Zelfs ik heb een AH bonuskaart (zie ik daar gompy2 van de stoel vallen? ;-)), gewoon op naam gezet van iemand die mij toch niet zo ligt :-).

Gompy2 ? :-)
Ik heb alleen een Gamma-pas.
Nou ja, die heb ik geerfd van mijn vader, dus die staat niet op mijn naam.

[quote=lekkerisdat schreef op zaterdag 16 aug 2014, 08:32]
Verder maak ik online gebruik van het catch-all principe. Word je mailadres misbruikt zie je gelijk van welk bedrijf ze dit verkregen hebben.

Dat is wel een top-idee!
Dan gewoon de bedrijfsnaam aan wie je het opgeeft voor het @-teken zetten.
ah@mijndomein.nl, kassa@mijndomein.nl, bol@mijndomein.nl etc.

Ik heb mijn catch-all 4 jaar geleden al uitgeschakeld, want ik kreeg meer dan 200 spam-berichten per dag, en ik weiger een spam-filter te gebruiken.
Ik kan wel een aparte mailbox bedrijven@mijndomein.nl aanmaken en daar de catch-all op laten binnen komen, dan houd ik het gescheiden van mijn prive-mail.
Top-idee!

gompy2
door gompy2 - Aug 16, 2014 om 10:42
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zaterdag 16 aug 2014, 08:32]
Belachelijk! Niet waar! Als deze versleten is, vouw ik gewoon een nieuwe. Heb overigens een nieuw model onder de knie, gaaf hè!?
Mijn oprechte bewondering hoor, jij maakt echte kunstwerken...
Daar komt geen enkele Aliën radiation doorheen, dat weet ik zeker.

[quote=zaterdag 16 aug 2014, 08:32]
Mensen zouden ook eens wat vaker niet hun echte gegevens moeten opgeven. Helemaal mee eens.
Echter is het niet altijd de schuld van de persoon zelf en waarschijnlijk kan TS er zelf ook niets aan doen maar ze kan er wel stappen tegen ondernemen.

Een voorbeeld, eigen ervaring.
Ik rij een bepaald merk auto waar Pon de importeur van is.
Tot 2009 woonde ik in een ander deel van Nederland als waar ik nu woon, en mijn auto
was keurig tot dan in onderhoud bij de dealer waar ik dat ding ooit had gekocht.
In 2010 kreeg ik ineens een brief van de dealer hier in de buurt, die overigens slecht bekend stond, dat het tijdstip van de jaarlijkse APK-keuring nadert en of ik maar even een afspraak wilde maken....
Ik had nog nooit geen enkel contact gehad met die dealer, en zal het ook nooit hebben trouwens, want die lui zijn gewipt als dealers van het merk auto wat ik rij.
Hoe komen die gasten aan mijn naam en adres en postcode en weten ze welk merk en type auto ik rij?
Juist van Pon.
En zo werkt dat.
Ik heb die plaatselijke dealer een bericht gestuurd dat ze als de wiedeweerga al mijn gegevens uit hun bestand moet verwijderen daar ik anders verdere stappen zou ondernemen en ze aan zou geven bij het College Bescherming Persoonsgegevens.
Nooit geen last meer gehad.

[quote=zaterdag 16 aug 2014, 08:32]
(en ja ik pin dus nooit bij AH, sowieso is cash betalen verstandiger en veiliger ook qua privacy).

Verder maak ik online gebruik van het catch-all principe. Word je mailadres misbruikt zie je gelijk van welk bedrijf ze dit verkregen hebben.
Ik ben heel blij dat ik jouw leven niet hoef te leiden Lekkerisdat, maar daarom ben je nog niet slecht hoor ;-)

czar
door czar - Aug 16, 2014 om 11:00
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zaterdag 16 aug 2014, 10:42]
Hoe komen die gasten aan mijn naam en adres en postcode en weten ze welk merk en type auto ik rij? Juist van Pon.
En zo werkt dat.

Vrijwel iedereen in NLD krijgt een brief dat z'n APK nadert.
Volgens een garage kopen/krijgen ze die gegevensbestanden bij RDC.NL, een branche-organisatie die de RDW als partner heeft.

gompy2
door gompy2 - Aug 16, 2014 om 11:13
2796 Antwoorden / 0 Vragen

De onderhoud gegevens over mijn auto heeft Pon ook, daar wordt een database van bijgehouden.
Als ik mij afmeld bij mijn oude dealer en meld wat mijn nieuwe woonaders is, dan weet Pon dat ook, en zo werkt dat.
Eind september 2009 verhuist, februari 2010 bericht van die dealer hier in de buurt.
Van de RDW?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 16, 2014 om 11:23
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=czar schreef op zaterdag 16 aug 2014, 10:09]
Ik kan wel een aparte mailbox bedrijven@mijndomein.nl aanmaken en daar de catch-all op laten binnen komen, dan houd ik het gescheiden van mijn prive-mail.
Dat is inderdaad wel tricky, dat je spam gaat krijgen (valt hier vooralsnog nog reuze mee). Aan de andere kant kun je de adressen ook weer simpel blokkeren (als je die mogelijkheid hebt) hier laat ik ze doorsturen naar bijvoorbeeld noreply@mijndomein.nl heb je er ook geen last meer van.
Als je wel de mogelijkheid hebt tot sub-mailadressen (of hoe je dat noemt) zit je helemaal gebakken (die mogelijkheid mis ik hier).

[quote=gompy2 schreef op zaterdag 16 aug 2014, 10:42]Helemaal mee eens.
Echter is het niet altijd de schuld van de persoon zelf en waarschijnlijk kan TS er zelf ook niets aan doen maar ze kan er wel stappen tegen ondernemen.
Klopt, zeer onwenselijk wanneer ze dit doen.
Daarnaast heb ik 'n hekel aan het langdurig opslaan van mijn gegevens of niet makkelijk de mogelijkheid bieden om het te verwijderen (of het enkel niet meer toegankelijk maken, maar gewoon blijven bewaren).

Zo is mijn ov-chipkaart verlopen, op ov-chipkaart.nl kun je wel jouw account verwijderen (waarschijnlijk over 5 jaar definitief) maar op ns.nl is dit niet mogelijk. Moet je eerst weer contact opnemen met de klantenservices waarbij je al jouw naw gegevens weer moet opgeven.. die ze dus ook weer opslaan en bewaren.

[quote=gompy2 schreef op zaterdag 16 aug 2014, 10:42]Ik ben heel blij dat ik jouw leven niet hoef te leiden Lekkerisdat, maar daarom ben je nog niet slecht hoor ;-)
Wees blij, heb er regelmatig ook veel moeite mee :-).

Cookies
door Cookies - Aug 16, 2014 om 11:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zaterdag 16 aug 2014, 08:32]
Mensen zouden ook eens wat vaker niet hun echte gegevens moeten opgeven. Zelfs ik heb een AH bonuskaart (zie ik daar gompy2 van de stoel vallen? ;-)), gewoon op naam gezet van iemand die mij toch niet zo ligt :-). Never nooit niet dat ik AH mijn gegevens cadeau doe (en ja ik pin dus nooit bij AH, sowieso is cash betalen verstandiger en veiliger ook qua privacy).

Ronduit aso om je Ah bonuskaart op naam van een ander te zetten! Hoop dat de buurman jouw gegevens op zijn kaart laat zetten. Bovendien is het nergens voor nodig, want je kunt ook een anonieme kaart gebruiken.

Over je paranoia v.w.b. pinnen, zal ik het maar niet hebben.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 16, 2014 om 12:38
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 16 aug 2014, 11:37]Ronduit aso om je AH bonuskaart op naam van een ander te zetten!
Dat is het ook.

czar
door czar - Aug 16, 2014 om 13:12
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 16 aug 2014, 11:37]Ronduit aso om je Ah bonuskaart op naam van een ander te zetten!
Ronduit aso om alleen korting te geven als je dat laat registreren.

Overigens, supermarkten hebben natuurlijk onderzoek gedaan naar het percentage klanten dat hun werkelijke persoonsgegevens op geeft. Dat blijkt ruim 90% te zijn. Na verloop van tijd verouderen die gegevens natuurlijk wel, al was het maar doordat klanten verhuizen.
90% is een hele hoge score voor marketingbedrijven, dus die gegevens zijn erg waardevol.

diumenge
door diumenge - Aug 16, 2014 om 13:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Die korting krijg je ook op een anonieme kaart.

Cookies
door Cookies - Aug 16, 2014 om 13:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zaterdag 16 aug 2014, 12:38][quote=carola.83 schreef op zaterdag 16 aug 2014, 11:37]Ronduit aso om je AH bonuskaart op naam van een ander te zetten!
Dat is het ook.

Zelf paranoia bij alles wat je maar bedenken kunt, maar wel kwistig rond strooien met andermans gegevens! Terwijl dit helemaal nergens voor nodig is. Hoop dat er veel mensen met jouw gegevens al dan niet op het web rond strooien.

Cookies
door Cookies - Aug 16, 2014 om 13:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

O, wacht: dat kan natuurlijk niet wat ik hoop, want zelfs familie enz. weten natuurlijk je naw-gegevens niet.

czar
door czar - Aug 16, 2014 om 13:24
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 16 aug 2014, 13:14]Die korting krijg je ook op een anonieme kaart.
Bij de AH hebben ze misschien anonieme kaarten, bij al die andere bedrijven meestal niet.
En wat is dat voor onzin met die kaarten?
Doe gewoon de prijs omlaag.

gompy2
door gompy2 - Aug 16, 2014 om 13:26
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 16 aug 2014, 13:14]Die korting krijg je ook op een anonieme kaart.
Klopt helemaal, maar op een geregistreerde krijg je nog "speciale" aanbiedingen.
Mijn vrouw moest zich ook zo nodig laten registreren en dan krijgt ze mail, 1 keer in de zoveel tijd.
Aanbiedingen die echt helemaal nergens op slaan en artikelen die we eigenlijk nooit kopen, en daar zou het voor bedoeld zijn, om te de mensen aanbiedingen te geven van boodschappen die men geregeld koopt, lariekoek.
De laatste, helemaal een lachtertje:

Jp, SPECIAAL VOOR JOU OP JE BONUSKAART

Voor snelle beslissers 100% korting op bezorg- of servicekosten! Doe je boodschappen online en laat ze bezorgen of haal ze op bij één van onze Pick Up Points. Deze aanbieding geldt alléén deze week bij bezorgen of ophalen van je boodschappen op woensdag t/m zaterdag*. Let op: vol=vol.

*Alleen geldig voor Mijn Bonus-deelnemers. 1 x per persoon. Geldig van woensdag 13 t/m zaterdag 16 augustus 2014. Tabak, geneesmiddelen, zuigelingenvoeding tot 1 jaar, boeken, telefoonkaarten, postzegels, cadeaubonnen, loten, beltegoed, statiegeld en emballage zijn uitgezonderd van deze actie. Het minimale orderbedrag is 100 euro exclusief servicekosten, bezorgkosten en statiegeld. Niet geldig in combinatie met andere kortingscodes of -acties. Algemene voorwaarden voor online bestellen zijn van toepassing.

AH Voor snelle beslissers 100% korting op bezorg- of servicekosten!
Wordt de e-mail niet goed weergegeven klik dan hier.

Van dat soort aanbieding ga je echt van uit je dak hoor.

diumenge
door diumenge - Aug 16, 2014 om 13:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, ze kunnen je tenslotte alleen speciale aanbiedingen doen als ze je gegevens hebben.

Maar inderdaad slaan die aanbiedingen nergens op, ik krijg ze ook. Misschien omdat ik ondanks de kaart weinig bij de AH kom en ze dus weinig data te minen hebben over mij.

diumenge
door diumenge - Aug 16, 2014 om 13:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=czar schreef op zaterdag 16 aug 2014, 13:24]Bij de AH hebben ze misschien anonieme kaarten, bij al die andere bedrijven meestal niet.
En wat is dat voor onzin met die kaarten?
Doe gewoon de prijs omlaag.
Zolang die kaart niet verplicht is zie ik het probleem niet. Het zijn commerciële bedrijven die graag data over hun klanten verzamelen. Je hoeft de kaart niet te gebruiken en je mag ook naar een andere winkel die gewoon lage prijzen heeft. Aldi en Lidl werken voor zover ik weet niet met dit soort kaarten.

czar
door czar - Aug 16, 2014 om 13:41
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 16 aug 2014, 13:31]Zolang die kaart niet verplicht is zie ik het probleem niet. Het zijn commerciële bedrijven die graag data over hun klanten verzamelen.
Kortom, met een kaart verkoop je je privacy.
Ik zie het probleem zelfs niet als de kaart wel verplicht zou zijn.
Maar dan ook niet gaan zeuren als jan-en-alleman opeens van alles over je weet.

Ik ga wel naar andere winkels.
Ik vind de AH zo wie zo een ramp, tenminste die in centrum Hengelo wel.
Je kan niet eens gratis je auto kwijt en het is er altijd pleuris-druk met sukkels die een kaart hebben :-)

Cookies
door Cookies - Aug 16, 2014 om 13:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Kortom, met een kaart verkoop je je privacy.........

Dat is een keuze, niemand verplicht je ergens een kaart te nemen. Lekkerisdat is blijkbaar zo inhalig dat hij zelfs die 'speciale' AH aanbiedingen niet wil missen.

diumenge
door diumenge - Aug 16, 2014 om 13:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Uiteraard verkoop je in bepaalde mate je privacy voor wat korting. Dat is echter een keuze.

czar
door czar - Aug 16, 2014 om 14:19
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 16 aug 2014, 13:51]Uiteraard verkoop je in bepaalde mate je privacy voor wat korting. Dat is echter een keuze.
Je zou het ook een vorm van verleiding of misleiding kunnen noemen.

Dit Kassa! forum staat vol met vragen over privacy en hoe een bedrijf aan hun gegevens komt en of dat eigenlijk wel mag. Kennelijk beseffen veel mensen niet goed dat een kortingskaart niet alleen korting inhoudt, maar ook dat je je privacy verkoopt. Zo bezien is het een vorm van misleiding.

En dan heb je nog de bekende 'van mij mogen ze alles weten, ik heb niets te verbergen', totdat ze tegen de lamp lopen. Nah ja, het zijn ook niet alleen de kaarten, ook de tracking-cookies en sociale netwerken.

Ik ben er voorzichtig mee, maar ook ik ontkom er niet altijd aan.
Het is weer typisch een voorbeeld van het prisoner's dilemma (KLIK!)

Cookies
door Cookies - Aug 16, 2014 om 15:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.........Kennelijk beseffen veel mensen niet goed dat een kortingskaart niet alleen korting inhoudt, maar ook dat je je privacy verkoopt........

Jij en lekkerisdat kunnen zich dat natuurlijk helemaal niet voorstellen, maar er zijn VEEL mensen die daar geen enkele moeite mee hebben.