Hallo, wij hebben via hotelkamerveiling vouchers gekocht voor 2 x 1 week in het prachtige beierse woud, die hebben wij betaald en de bonnen gekregen, nu willen wij boeken en blijkt het hotel failliet, hotelkamer veilig zegt niets te kunnen doen en de heer Volker pechtold uit duitsland geeft niet thuis, Wat kunnen wij doen om onze vakantie te redden
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
[quote=johnvanpoolen schreef op donderdag 20 jun 2013, 12:16]Wat kunnen wij doen om onze vakantie te redden
Niets.
Het staat duidelijk in de voorwaarden.
Mocht het echt niet mogelijk zijn uw waardebon te verzilveren binnen de daarvoor gestelde geldigheidstermijn, dan kunnen uitsluitend wij u naar eigen inzicht besluiten u de mogelijkheid te bieden gebruik te maken van een couponcode. Deze couponcode geeft u recht op dezelfde waarde als het winnende bod van de desbetreffende veiling inclusief veilingkosten. Met deze couponcode kunt u het eerder genoemde bedrag herbesteden op onze website. Het is alleen mogelijk gebruik te maken van de waardebon, indien de waardebon nog niet verlopen is. Een andere oplossing dan de couponcode bieden wij u in deze gevallen niet.
Wij hebben de waardebonnen gekocht voordat het hotel dicht ging, en ze zijn nog geldig tot augustus van dit jaar ? Als wij gebruik kunnen maken van een coupon code zodat wij voor de zelfde waarde een andere vakantie kunnen boeken, zouden wij erg gelukkig zijn
[quote=johnvanpoolen schreef op donderdag 20 jun 2013, 13:01] Als wij gebruik kunnen maken van een coupon code zodat wij voor de zelfde waarde een andere vakantie kunnen boeken, zouden wij erg gelukkig zijn
Daarvoor moet je bij vakantieveilingen zijn, maar het is aan hun of zij dat willen of niet.
Ik vraag me af wat ze met 'naar eigen inzicht' bedoelen. Maar contact opnemen met vakantieveiling voor een couponcode. Willen ze niet mee werken, dan zou u een klacht kunnen indienen bij Thuiswinkel.org. KLIK
Wij hebben toen het voor ons duidelijk was dat het hotel failliet was contact gehad met henk Sterkenburg van kamerveiling en die heeft niets verteld over een coupon code alleen dat hij niets voor ons kon betekenen dan alleen het email adres opzoeken van de heer pechtold in duitsland want daar was ons geld heengegaan ?, ga nu wel even contact opnemen met vakantie veilingen en vragen naar de coupon code ?, we houden jullie op de hoogte
Heb net contact gehad met de klanten (service) die zeggen dat zij niets kunnen doen en dat de verantwoordelijkheid ligt bij henk sterkenburg want zij zijn alleen tussenpersoon, laat de heer sterkenburg dat nu ook zeggen, ik vind het heel triest dat een gezin op deze manier de vakantie ontnomen wordt.
Ik heb een kennis gebeld die nogal veel weet van die veilingen en volgens haar heeft vakantieveilingen nog helemaal niets aan het hotel betaald, dus er is geen geld in Duitsland, alles zit nog in de portemonnee van vakantieveilingen.nl.
Pas bij een boeking wordt er geld overgemaakt aan het hotel, waarbij vakantieveilingen een percentage van de boeking behoudt. Dus nu houden ze uw geld zonder er een dienst voor te leveren. Het zou anders zijn geweest als het hotel steeds vol was, dan heb je als het ware pech, maar in dit geval is het gewoonweg onmogelijk dat je ook maar iets krijgt geleverd voor het geld en zouden ze u een vervangende code moeten aanbieden.
Dus nogmaals mijn advies, dien een klacht in bij Thuiswinkel.org. en kijk of die kan bemiddelen.
Komt u er dan nog niet uit, leg het dan bij de Geschilencommissie Thuiswinkel KLIK voor, kost 25 euro, maar dat is natuurlijk peanuts in vergelijking met dat je vakantie naar de maan is en bovendien krijg je dat geld terug als je in het gelijk wordt gesteld. Lees goed de brochure door KLIK
Als u een rechtsbijstandverzekering heeft, dan natuurlijk die er meteen op zetten.
Succes! Hopelijk heeft u toch nog een leuke vakantie...
O excuses, ik zie dat er een verschil is tussen vakantieveiling.nl en hotelkamerveiling.nl
Mijn fout, sorry. Deze is niet aangesloten bij de geschillencommissie.
Bah, hier baal ik wel van, nu heb ik u blij gemaakt met een dode mus.
Het enige wat nu nog overblijft is zelf via een procedure voor uw rechten te gaan vechten. Misschien kunt u dan hier nog terecht bij een jurist die u voor een zacht prijsje wil helpen, als u geen rechtsbijstandverzekering heeft.
Volgens Thuiswinkel.org moet je eerst je klacht 'voorleggen' er staat niet bij schriftelijk en de klacht lijkt me telefonisch uitgebreid behandeld, maar in het kader van eventuele juridische vervolgstappen, toch maar mail en brief sturen.
Zie wel dat Thuiswinkel.org ook klachten van niet aangesloten leden behandelt, daarin bemiddelen ze ook. Dan kunt u gebruik maken van het klachtenformulier KLIK
Als je op Google zoekt zijn er een aantal klachtensite's waar hotelkamerveiling.nl bekend is. Als je via die klachtensite's gaat rammelen dan nemen die contact op met degene waar het over gaat en wordt de klacht daar gedeponeerd met de vraag of het klopt en of ze nog een weerwoord hebben. Voor dat soort rammelen zijn ze meestal gevoelig voor en komt men vaak tot een oplossing. Ik denk dat dat sneller werkt als via andere organisatie's, daar duurt het meestal wat langer. Niet geschoten, altijd mis..
Schrijf/mail/bel ze dat je het aan elke klok, groot of klein, zult hangen die je kunt vinden. Geloof me, lawaai maken is de beste remedie. En Google de volgende keer eerst voor je ooit maar iets doet via internet
[quote=ikbenik schreef op donderdag 20 jun 2013, 16:09]Met alle respect, maar als je bij dit soort sites je vakantie wilt boeken vraag je er gewoon weg om om opgelicht te worden.
Ik loop juist met een wijde boog om dit soort sites heen.
Ik begrijp werkelijk niet dat mensen bij dit soort site's hun vakantie gaan boeken. En nu de oplossing voor hun probleem?
[quote=gompy2 schreef op donderdag 20 jun 2013, 16:43][quote=ikbenik schreef op donderdag 20 jun 2013, 16:09]Met alle respect, maar als je bij dit soort sites je vakantie wilt boeken vraag je er gewoon weg om om opgelicht te worden.
Ik loop juist met een wijde boog om dit soort sites heen.
Ik begrijp werkelijk niet dat mensen bij dit soort site's hun vakantie gaan boeken. En nu de oplossing voor hun probleem?
Die is er niet.
Kijk, het lijkt alsof ik mensen belachelijk maak.
Maar als iemand midden in de stad met groot geld in de hand loopt en vervolgens bestolen wordt, gaat men kijken hoe die dieven aangepakt kunnen worden en wordt de "gedupeerde" zielig gevonden. In plaats van: Eigen schuld.
Bij veilingsites zoals bij de TS weet iedereen met een beetje verstand dat die sites gemeden moeten worden. Vooral omdat bepaalde kaarten gekocht zijn en men vervolgens niet bij de betreffende hotel gaat kijken naar informatie.
Als ik een hotel nodig heb, ga ik kijken bij het hotel zelf. En eventueel op internet zoeken naar kortingsbonnen. Als ik bij Center Parcs op vakantie wil, ga ik dus bij Center Parcs zelf boeken. En niet via zeer vage websites. Zoals bij veilingsites. Dat klinkt zo vaag en heel vaak is dat ook zo. Het is nog maar de vraag of je daadwerkelijk daar terecht kunt. Als een boeking normaal bijvoorbeeld €300,- kost en via die veilingsites kost het maar €50,- dan springen veel mensen als gekken op die veilingsites af en denken dat zij dan goedkoop een vakantie geboekt hebben. Ik mijdt het juist.
Het punt bij de TS is gewoon dat die veilingsite kortingsbonnen gekocht heeft bij het betreffende hotel. De site is daarbij geen partij. Nu het hotel failliet is, staat de TS met lege handen. En daar is niets aan te doen. Wat kan de TS doen om de vakantie te redden? Niets. Ja, bij een ander hotel gaan boeken. En wel rechtstreeks en niet via zo'n vage veilingsite.
Dat is hetzelfde als mensen via een veilingsite plaatsen reserveren in het vliegtuig. Als men dan met het vliegtuig wilt gaan is nog maar de vraag of ze mee mogen. Heel vaak kan dat dan niet. En moeten mensen op het vliegveld achterblijven.
Bij veilingsites zoals bij de TS weet iedereen met een beetje verstand dat die sites gemeden moeten worden. Vooral omdat bepaalde kaarten gekocht zijn en men vervolgens niet bij de betreffende hotel gaat kijken naar informatie.
Sorry hoor maar dit ben ik niet eens,wij maken al jaren gebruik van hotelkamerveiling en altijd naar tevredenheid, toen ik deze bonnen kocht was het hotel nog operationeel met goed reply, dat ze later failliet gaan kon ik niet weten en zeker niet voorzien, ben het wel met u eens dat ze het af laten weten en vind de manier waarop hotelkamerveiling en consorten dit afhandelen beneden peil.
[quote=worst schreef op donderdag 20 jun 2013, 12:32][quote=johnvanpoolen schreef op donderdag 20 jun 2013, 12:16]Wat kunnen wij doen om onze vakantie te redden
Niets.
Het staat duidelijk in de voorwaarden.
Mocht het echt niet mogelijk zijn uw waardebon te verzilveren binnen de daarvoor gestelde geldigheidstermijn, dan kunnen uitsluitend wij u naar eigen inzicht besluiten u de mogelijkheid te bieden gebruik te maken van een couponcode. Deze couponcode geeft u recht op dezelfde waarde als het winnende bod van de desbetreffende veiling inclusief veilingkosten. Met deze couponcode kunt u het eerder genoemde bedrag herbesteden op onze website. Het is alleen mogelijk gebruik te maken van de waardebon, indien de waardebon nog niet verlopen is. Een andere oplossing dan de couponcode bieden wij u in deze gevallen niet.
[quote=worst schreef op donderdag 20 jun 2013, 12:32][quote=johnvanpoolen schreef op donderdag 20 jun 2013, 12:16]Wat kunnen wij doen om onze vakantie te redden
Niets.
Het staat duidelijk in de voorwaarden.
Mocht het echt niet mogelijk zijn uw waardebon te verzilveren binnen de daarvoor gestelde geldigheidstermijn, dan kunnen uitsluitend wij u naar eigen inzicht besluiten u de mogelijkheid te bieden gebruik te maken van een couponcode. Deze couponcode geeft u recht op dezelfde waarde als het winnende bod van de desbetreffende veiling inclusief veilingkosten. Met deze couponcode kunt u het eerder genoemde bedrag herbesteden op onze website. Het is alleen mogelijk gebruik te maken van de waardebon, indien de waardebon nog niet verlopen is. Een andere oplossing dan de couponcode bieden wij u in deze gevallen niet.
Ze hebben dus gekozen voor de oplossing van de Couponcode, wij zijn erg blij en tevreden dank je wel voor alle raad en hulp
Hotelkamerveiling heeft contact gezocht nadat ik dus op aanraden van jullie ben gaan rammelen en bellen, mevrouw [edit-redactie] van hotelkamerveiling heeft de klacht serieus genomen en er voor gezorgt samen met nog een paar vriendelijke collega's dat wij alsnog op vakantie kunnen, wij zijn erg blij met deze oplossing. Jeanette nogmaals bedankt . en in bovenstaande reactie werd gezegt deze veiling sites te mijden, ik was het daar al niet mee eens en kan nu volmondig zeggen (kost wat moeite om het voor elkaar te krijgen) maar als er een probleem is lossen ze het wel op.
Wij zijn tevreden en zullen zeker gebruik blijven maken van hotelkamerveiling.nl
[quote=johnvanpoolen schreef op donderdag 27 jun 2013, 08:51]Hotelkamerveiling heeft contact gezocht nadat ik dus op aanraden van jullie ben gaan rammelen en bellen, mevrouw [edit-redactie] van hotelkamerveiling heeft de klacht serieus genomen en er voor gezorgt samen met nog een paar vriendelijke collega's dat wij alsnog op vakantie kunnen, wij zijn erg blij met deze oplossing. Jeanette nogmaals bedankt .
Proficiat met het bereikte resultaat. Kun je ook zeggen via welke site je je klacht allemaal hebt gemeld en via welke site je antwoord hebt gekregen wat tot dit resultaat heeft geleid?
[quote=gompy2 schreef op donderdag 27 jun 2013, 09:25][quote=johnvanpoolen schreef op donderdag 27 jun 2013, 08:51]Hotelkamerveiling heeft contact gezocht nadat ik dus op aanraden van jullie ben gaan rammelen en bellen, mevrouw [edit-redactie] van hotelkamerveiling heeft de klacht serieus genomen en er voor gezorgt samen met nog een paar vriendelijke collega's dat wij alsnog op vakantie kunnen, wij zijn erg blij met deze oplossing. Jeanette nogmaals bedankt .
Proficiat met het bereikte resultaat. Kun je ook zeggen via welke site je je klacht allemaal hebt gemeld en via welke site je antwoord hebt gekregen wat tot dit resultaat heeft geleid?
Uiteraard via deze site en via de consumenten bond, verder heb ik het op twitter gezet en op facebook, en via een klachten site (dacht dat die link via jou kwam) in ieder geval iedereen hartelijk bedankt
Op mijn desktop met Windows 11 staan op het beginscherm meerdere pictogrammen, die ik vaak gebruik. Nu wil ik er eentje bij zetten, maar ik heb dat al zolang niet meer gedaan dat ik niet meer weet hoe dat moet. Wie kan en wil me helpen?
Lees meer
SInds augustus 2023 heb ik een nieuwe Acer laptop gekocht toen nog bij BCC. Maar van begin af aan komt er bij Zoom de muziek niet door als ik een webinar heb. De host plaats een muziek/lied en ik hoor dan niets of alleen de menselijke stem. Het geluid doet het verder goed. Waar ligt dit aan is dit Windows 11 of ligt het aan de laptop? Wie kan me hierbij helpen?
Lees meer
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti
...
Lees meer
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is. Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken. 12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen. Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen... iemand enig idee wanneer het binnen komt? heb het voor volgende week (30 augustus) nodig. Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer