go
door goud20 May 8, 2014 om 08:40
Computers & telefonie

Welke stappen kan ik tegen Telfort ondernemen

Kort geleden is bij ons glasvezel in huis aangelegd. Ik ben ervan uitgegaan dat men dit deed om alle huizen in mijn woonplaats Huizen voor te bereiden op de toekomst.

Na paar weken begon Telfort ons telefonisch te benaderen en werd aan mijn medebewoner meerdere malen telefonisch het volgende gezegd:

U heeft nu een ADSL aansluiting, wij gaan binnenkort stoppen met uitzenden van deze signaal daarom is het nodig dat u overstapt op glasvezel want deze is immers in uw huis geïnstalleerd.

Omdat het abonnement op mijn naam staat heeft mij medebewoner dit eerst met mij overlegd en ik heb dit altijd geweigerd omdat ik dit nonsens vond. Dit kan helemaal niet, iemand een duurder abonnement aansmeren door iemand een verhaal voor te houden wat helemaal niet waar is in mijn ogen. Na iedere afwijzing bleef Telfort ons telefonisch te benaderen.

Na een aantal keer telefonisch contact met Telfort te hebben gehad en onder druk dat er geen signaal meer uitgezonden zou worden heeft mijn medebewoner hiermee ingestemd.

Door bepaalde omstandigheden ben ik paar weken niet thuis geweest. Na terugkomst heeft mijn medebewoner mij dit medegedeeld. Ik heb vervolgens contact gehad met Telfort om verhaal te halen. Ik heb eerst contact gehad met Telfort ADSL afdeling, men kon mij alleen zeggen dat mijn ADSL abonnement blijft doorlopen en dat alleen mijn telefoonaansluiting beëindigd is omdat ik blijkbaar was overgestapt naar een andere provider. Ik heb toen mijn verhaal toegelicht en de medewerker vertelde mij dat dit niet kan en dat ik hierover een klacht moet indienen. Nog mooier is dus dat mijn huidige abonnement niet is opgezegd en dat deze gewoon doorloopt! Nu zit ik dus met twee abonnementen.

Vervolgens heb ik aan hem gevraagd of hij mij door kan verbinden met Telfort glasvezel afdeling, dit is ook gedaan. Ook hier heb ik mijn verhaal toegelicht. Men kon mij hier wel vertellen dat ik heb ingestemd met een glasvezel abonnement en dat deze inmiddels actief is, mijn telefoonabonnement wordt eind mei beëindigd. Omdat annuleringsperiode inmiddels voorbij is kan ik dit niet meer terugdraaien. Enige wat deze medewerker mij aanbood is om mijn glasvezel abonnement af te kopen. Hij was wel bereid om mijn ADSL abonnement te beëindigen. Dit is helemaal niet wat ik wil, ik moet dus nu tussen 15 en 20 euro meer gaan betalen voor iets wat ik helemaal niet wil en waarvoor ik niet heb gekozen. Deze medewerker heeft tevens aangeboden om een klacht in te dienen en vertelde mij dat een externe organisatie klanten benaderd om hen nieuwe producten aan te bieden.

Hoe kan het zo zijn dat men je een duurder abonnement aansmeert onder valse verhaal?

Mijn vraag is:
Wat kan ik hier tegen doen?
Abonnement staat op mijn naam, ik heb nooit telefonisch toestemming gegeven voor overstap maar dat heeft mijn medebewoner gedaan. Kan ik hier wat mee?
Abonnement is middels een leugen aangesmeerd, wat kan ik hiermee?

Alvast bedankt voor al uw hulp.

1631 4 Rapporteer

gompy2
door gompy2 - May 8, 2014 om 09:57
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Je verschuilt je nu achter het feit dat je medebewoner die handelingen heeft gedaan, terwijl jij de eigenlijke afnemer bent, en daarvoor verantwoordelijk bent, en je ook al wist wat er speelde.
De medebewoner heeft in een eerder stadium al met je overlegd.
Als die medebewoner niet handelingsbekwaam is, of blijkt te zijn, had je dat die medebewoner duidelijk moeten maken dat je nergens mee akkoord gaat, of zou gaan.

Er zijn instanties waar je met je klacht terecht kunt als je bij Telfort je gelijk niet denkt te halen.
Quote:

Ga naar de Geschillencommissie

Komt u er niet uit met uw aanbieder? Dan kunt u de Geschillencommissie vragen een uitspraak te doen. De Geschillencommissie is een groep mensen die bij een meningsverschil beslist wie gelijk heeft.

Het werk van De Geschillencommissie is niet gratis. U betaalt klachtengeld. Op de website van De Geschillencommissie leest u hoeveel dat is. U kunt er ook lezen wanneer De Geschillencommissie u kan helpen. En hoe u uw meningsverschil kunt aanmelden. Dat kan via de website van De Geschillencommissie maar ook per post.

Bron, klik-> Vraag of klacht over mijn aanbieder van telefonie, internet of televisie

zoekster
door zoekster - May 8, 2014 om 10:10
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als het contract middels een leugen is aangesmeerd, kunt u een beroep doen op bedrog en dwaling (google maar even op die begrippen in de wet). Daarmee is het nieuw afgesloten contract door u te vernietigen.

Ook begrijp ik dat het contract op uw naam staat en niet op de naam van uw huisgenoot, dus u bent dit contract helemaal niet aangegaan. Tenzij u uw huisgenoot gemachtigd heeft om namens u op te treden. U kunt ook nog de voicelog opvragen waarin Telfort moet bewijzen dat u dit contract heeft afgesloten.

U kunt een aangetekende brief sturen naar Telfort om het contract te vernietigen of u maakt gebruik van het contactformulier van Telfort (zowel van glasvezel als van adsl) Verzoek uitdrukkelijk om een schriftelijk antwoord binnen bijv 14 dagen.

Komt u er niet uit met Telfort, dan kunt u naar de geschillencommissie.

Om het allemaal wat sneller te laten verlopen is flink lawaai maken op internet ook altijd een goede instaak. Denk aan het Radarforum, klacht.nl en de klachtenkompas.nl

Telfort kan zich niet verschuilen achter de uitbesteding van de werving voor glasvezel, Telfort blijft hoofdverantwoordelijk.

Ik ga er hierbij vanuit dat er geen colportage aan dit contract vooraf is gegaan toen u glasvezel in uw huis liet aanleggen, waarbij u heeft getekend voor een glasvezel abonnement bij Telfort.
Maar ook dan moet het contract voldoen aan de Colportagewet, waarbij de belangrijkste wel is dat u een getekend contract heeft gekregen met een ontbindingstermijn van 8 dagen.

go
door goud20 - May 8, 2014 om 12:09
1 Antwoorden / 2 Vragen

Misschien wek ik op deze manier de indruk op dat ik mij verschuil achter mijn medebewoner maar als iemand tegen je zegt dat er geen signaal meer uitgezonden zal worden en ik ben zelf niet aanwezig dan moet je wel een beslissing nemen.

Die beste man is uit gegaan van het verhaal dat er geen signaal uitgezonden zou worden, dit was een leugen.
Vervolgens wordt je een nieuwe abonnement aangesmeerd, waarom wordt dan je oude abonnement niet opgezegd. Beide abonnementen zijn bij Telfort, is dat niet een beetje vreemd? En natuurlijk wil Telfort nu glasvezel abonnement behouden, het is nu ieder maand 15 of 20 euro meer.

Zover ik van mijn medebewoner heb begrepen heeft hij niets getekend en is alles puur telefonisch verlopen.

gompy2
door gompy2 - May 8, 2014 om 13:20
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Dan er tegen in beroep gaan.
Het gesprekslog eerst opvragen zoals zoekster al opperde, en gaan reclameren.
Er komt hier ook geregeld een webcare langs van de diverse telco's, waaronder ook die van Telfort en het daar aankaarten, maar eerst eens beginnen op het Telfort-forum zelf.
En inderdaad zoals eerder aangehaald, negatief rammelen op de diverse klachtensite's kan wonderen doen.