aquarius
door aquarius Jul 25, 2014 om 16:05
Computers & telefonie

Wie adviseert laatste der Mohikanen over aanschaf mobieltje?

Goedemiddag. Ik ben een vrijwel volslagen leek op het gebied van mobiele telefonie. Ooit heb ik een goedkoop toestelletje gekocht bij AH met een beltegoed van € 5,-. Het ging meteen al mis, want toen ik onderweg een dringend telefoontje moest plegen bleek dat ik eerst dat beltegoed had moeten opwaarderen. Ik kon niet bellen. Ik heb het ding bijna nooit gebruikt en nadat het simlockvrij gemaakt kon worden heb ik een prepaid starterspakket gekocht bij de Hema. Dat moest elk jaar met minstens € 10,00 opgewaardeerd worden. Omdat ik met het mobieltje zelden of nooit belde, liep het niet gebruikte beltegoed elk jaar op. Een jaar geleden kocht ik ook weer een bonnetje met beltegoed, maar ik heb de tijd laten verstrijken waarin ik dat beltegoed op m'n mobiel had moeten zetten. Nu is al het opgebouwde beltegoed verloren gegaan. Het nieuw aangekochte beltegoed kan niet gebruikt worden en m'n 06 nummer is vervallen. Zo staat het inderdaad ook in de handleiding. Tegenwoordig kun je haast niet meer zonder een mobieltje en zeker voor senioren is het aan te raden om zo'n ding bij je te hebben, vooral nu er geen openbare telefooncellen meer zijn. Maar abonnementen zoals ik gehad heb bij AH en de Hema vind ik niks, want dat opwaarderen vergeet ik, omdat het maar 1x p.j. hoeft te gebeuren. Het inmiddels hoogbejaarde, zware, maar zelden gebruikte mobieltje is nu zowat een museumstuk en ik wil hem nu vervangen door een aantrekkelijk jong ding. Een eenvoudige, voornamelijk om te bellen en gebeld te worden en te sms'en. Een camera'tje en/of FM-ontvanger zijn welkom, maar niet noodzakelijk. Verder wil ik liever geen Hemakaart meer. Ik heb iets gehoord over een simkaart die niet verloopt, maar die je eenmaal in de zoveel tijd moet activeren. Weet u welke kaart dit is?

Ik ben regelmatig in het buitenland. Het zou handig zijn als ik ook in het buitenland kan bellen. Niet naar Nederland, maar in het betreffende land zelf (mijn partner heeft een gsm bij zich waarop naar NL kan worden gebeld). Ik neem aan dat ik dan een lokale simkaart moet kopen? Ik heb wel eens gehoord dat dat mogelijk is. Kortom ik heb de klok horen luiden, maar ik weet niet waar de klepel hangt. Wat moet ik, behalve de telefoon, verder nog aanschaffen? Heeft u a.u.b. advies, ook wat de telefoon betreft? Ik ben al eens in een telefoonwinkel geweest voor advies, maar als men beseft dat ik geen "vette klant" ben heeft men totaal geen interesse en gaat die uit naar de volgende klant. Alvast hartelijk bedankt.

1886 34 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Jul 25, 2014 om 16:42
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Beste aquarius, Kijk even op deze site. Beltegoed onbeperkt houdbaar onder voorwaarde dat u 1x per 6 maanden een telefoontje pleegt.

http://mobiel.kpn.com/kpn-prepaid/kpn-prepaid-sim-only-micro

aurora1
door aurora1 - Jul 25, 2014 om 16:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u alleen voor bellen of sms'en de gsm gebruikt zou ik een eenvoudig, goedkoop en simlockvrij/los toestel kopen.
Kijk eens bij Simyo voor een prepaid simkaart. Binnen het half jaar 1 x een sms sturen of telefoontje plegen en uw beltegoed blijft verder staan.
klik hier. Bekijk ook de tarieven. Opwaarderen kan alleen via uw account bij Simyo.
Op hun site staan bij Telefoonshop diverse losse toestellen, bijv.: klik hier. Ik begrijp uit de tekst aan de rechterkant dat ze alleen losse telefoons verkopen die dan simlockvrij zullen zijn.
U kunt daarover eventueel eerst nog een mailtje aan Simyo sturen.
Met een aankoop via internet is het doorgaans wel ietwat lastiger als de gsm stuk gaat.
Loop anders eens binnen bij de Belcompany en Dixons voor een gewone simlockvrije gsm, dus geen smartphone, maar koop daar geen simkaart of telefoon met simkaart.
Kijk bijv. even klik hier.

aurora1
door aurora1 - Jul 25, 2014 om 16:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Aanvulling: voor het buitenland kunt u het beste in het betreffende land een prepaid simkaart kopen. Ik zou dan wel eerst via internet, bijv. via vakantieforums, uitzoeken welke provider u daar het beste kunt nemen.

ekiem
door ekiem - Jul 25, 2014 om 17:08
676 Antwoorden / 100 Vragen

Voor een deel is dit een zeer herkenbaar verhaal. Ik heb dit op de volgende manier opgelost, nl een "afdankertje van een kennis gekregen en daar mijn "oud " kaartje in gedaan. ( van T-Mobile ) . Het opwaarderen gaat online met een minimaal bedrag van 10 euro. Ik zorg ervoor dat ik minimaal 1 keer per half jaar bel en dat is het dan. Nadat je voor 50 euro hebt opgewaardeerd is het bellen 9 cent per minuut.
Bellen kan ook in het buitenland maar dat blijft een dure hobby. Als je " vergeet" te bellen dan vervalt je beltegoed en nummer.

In het buitenland ga ik met mijn tablet op de WiFi of ik gebruik Skype.

Ekiem

gompy2
door gompy2 - Jul 25, 2014 om 17:18
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Even een toevoeging op Aurora1 v.w.b. het opwaarderen via een account.
Ik bel zelf ook al jaren via Simyo, uiteraard vanwege het goedkope tarief, maar ook, omdat het een dochter is van KPN, het gebruik maakt van het netwerk van KPN.
Het opwaarderen kan ook automatisch gebeuren.
Als het beltegoed onder de 2 Euro komt kun je aangeven dat het automatisch opgewaardeerd wordt (minimaal 10 Euro), tenminste zo heb ik het.
Bij Simyo kun je ook altijd en overal opwaarderen via je mobiel. Activeer dit eenmalig via Mijn Simyo. Je kunt dan altijd opwaarderen en je saldo controleren via de gratis opwaardeerlijn 1244.

Verder zou ik het forum eens bezoeken en bekijken hoe men daar met de klanten omgaat en problemen opgelost worden als die gemeld worden.
Een verademing, echt.
Klik-> Simyo Forum

gompy2
door gompy2 - Jul 25, 2014 om 17:25
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Hier nog een lijstje met prijzen en meer informatie v.w.b. prepaid weetjes
Klik-> Prepaid Simkaart

aurora1
door aurora1 - Jul 25, 2014 om 17:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voor zover ik weet kun je (helaas) niet meer via je mobiel opwaarderen bij Simyo. Dat is per 1 april jl afgeschaft (wegens het stoppen van die dienstverlening door de KPN). Ik heb daar op 11 maart een mailtje over ontvangen van Simyo.

aurora1
door aurora1 - Jul 25, 2014 om 17:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@ekiem, waarom zou je voor 50 euro opwaarderen als je alleen incidenteel belt of sms't? Lees de vraag nog maar eens door.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 25, 2014 om 17:54
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=aurora1 schreef op vrijdag 25 jul 2014, 17:33]Voor zover ik weet kun je (helaas) niet meer via je mobiel opwaarderen bij Simyo. Dat is per 1 april jl afgeschaft (wegens het stoppen van die dienstverlening door de KPN). Ik heb daar op 11 maart een mailtje over ontvangen van Simyo.
Dat is juist en zeer te betreuren. Toch raad ook ik Simyo aan. Ben je in het buitenland en je hebt toegang tot, stabiel, wifi, zou ik gebruik maken van het internet op te bellen.

ekiem
door ekiem - Jul 25, 2014 om 17:55
676 Antwoorden / 100 Vragen

Sorry, ik heb het niet goed uit gelegd. Ik zit al ruim 15 jaar bij t-mobile en je kon inderdaad mobiel opwaarderen toen destijds vanaf 5 euro.
Maar goed, in de tussentijd heb ik met al dat opwaarderen ondertussen voor 50 euro verbeld !!!!!! Toen die actie er was heb ik hen hierover gebeld want ik betaalde per minuut toch al 35 cent. Dat was dus vorig jaar en ik zat toen op 40 euro. Ik heb toen op gewaardeerd en......bingo , ik zat op 50 euro en kan voortaan voor 9 ct per min bellen.

Ach ik weet best dat dit allemaal goedkoper zal kunnen maar met zo'n Sim only abbo ben je na een maand je minuten kwijt.
In mijn geval ben ik dus 12 maanden van 2, 50 euro = 27, 50 per jaar. Nu is dat 2× 10 euro per half jaar =20 euro.

Ik bel gewoon erg veel en vaak vast en dat mobieltje heb ik alleen om in nood te kunnen bellen. Vandaar dat ik eens per half jaar een reden moet bedenken om te bellen ( mobiel) .

Ekiem

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 25, 2014 om 18:18
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@Ekiem
Dan is Simyo stuk goedkoper voor je, hoef je niet iedere 6 maanden op te waarderen en betaal je 10 cent p/m.

gompy2
door gompy2 - Jul 25, 2014 om 19:24
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=aurora1 schreef op vrijdag 25 jul 2014, 17:33]Voor zover ik weet kun je (helaas) niet meer via je mobiel opwaarderen bij Simyo. Dat is per 1 april jl afgeschaft (wegens het stoppen van die dienstverlening door de KPN). Ik heb daar op 11 maart een mailtje over ontvangen van Simyo.Klopt, dat is ook zo, wij hebben toen ook die mail gehad, was het vergeten.
Ik gebruik nu zo'n Mijn Simyo app, werkt ook wel leuk, daar kun je je tegoed ook bekijken, maar meestal let ik er nooit op.
Na het automatisch opwaarderen krijg ik altijd een sms dat het beltegoed weer opgewaardeerd is geworden met het bedrag wat ik ooit aangeven heb, 10 Euro dus.
Het totale beltegoed staat er dan in.

dirck
door dirck - Jul 25, 2014 om 21:14
3201 Antwoorden / 3 Vragen

@lekkerisdat,

Bij T-Mobile hoef je niet elke 6 maanden op te waarderen. Het enigste wat je hoeft te doen is 1 keer in het half jaar gebruik te maken van je mobieltje.
Door zelfs alleen maar de saldolijn eventjes te bellen (het gratis 1244 nummer), kun je weer een half jaar vooruit.

@aquarius,

Misschien dat de Nokia 108 wel wat voor u is, deze is ook verkrijgbaar in een dual-sim versie. Hier kun je dan 2 simkaartjes in stoppen, uw normale prepaid kaartje, maar ook bijvoorbeeld een kaartje die u alleen in het buitenland gebruikt.
Dit is een heel goedkoop mobieltje (simlockvrij, 25 tot 30 euro), maar wél met FM radio, een simpele vga camera met video functie en plaats voor een geheugenkaartje.

Groet, Dirck

gompy2
door gompy2 - Jul 25, 2014 om 22:10
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ekiem schreef op vrijdag 25 jul 2014, 17:55]
Maar goed, in de tussentijd heb ik met al dat opwaarderen ondertussen voor 50 euro verbeld !!!!!! Toen die actie er was heb ik hen hierover gebeld want ik betaalde per minuut toch al 35 cent. Dat was dus vorig jaar en ik zat toen op 40 euro. Ik heb toen op gewaardeerd en......bingo , ik zat op 50 euro en kan voortaan voor 9 ct per min bellen.

Ach ik weet best dat dit allemaal goedkoper zal kunnen maar met zo'n Sim only abbo ben je na een maand je minuten kwijt.
In mijn geval ben ik dus 12 maanden van 2, 50 euro = 27, 50 per jaar. Nu is dat 2× 10 euro per half jaar =20 euro.

Bij T-Mobile prepaid betaal je na € 50 opwaarderen 15 cent per minuut en geen 9 cent, nog een dure dus met een aantal anderen vergeleken.
Quote:
Tarieven T-Mobile PrePaid Voordeel (na € 50 opwaarderen)

Bekijk de tarieven en specificaties van T-Mobile PrePaid Voordeel (na € 50 opwaarderen). Benieuwd naar ervaringen met T-Mobile van andere gebruikers? Lees de klantervaringen.
Specificaties

Belvorm
Prepaid

Startpakket met simkaart
€ 9,95

Minuutkosten
€ 0,15

Sms tarief
€ 0,10

Geldigheidsduur bundel
6 maanden

Netwerk
T-Mobile

T-mobile standaard 35 cent
T-mobile Bonus bellen 29 cent.

Bron, klik-> T-Mobile

Hier onder een lijst met aanbieders, de geldigheid van het beltegoed en voorwaarden en welk netwerk ze gebruiken.

Wat is de geldigheidsduur van het beltegoed?
De geldigheidsduur van het beltegoed verschilt per aanbieder. Bij sommigen is het een half jaar, bij anderen 'onbeperkt' onder bepaalde voorwaarden. Meer hierover kun je vinden in de detailinformatie van het prepaidpakket bij de vergelijking van prepaid.
In onderstaand overzicht staat de geldigheid/houdbaarheid beknopt weergegeven. Als je tijdig opwaardeert/de aansluiting gebruikt (tegoed opmaakt), dan behoud je het tegoed. Dit noemen de meeste aanbieders 'onbeperkt houdbaar'. Bij DekaMobiel en Dirk Mobiel staat in de voorwaarden dat het niet gebruikte beltegoed 12 maanden na de aanschaf komt te vervallen.
Aanbieder Maanden Voorwaarden Netwerk

AH Mobiel 9 opwaarderen KPN
ALDI Talk 12 opwaarderen KPN
*bliep 6 gebruik of opwaarderen T-Mobile
DekaMobiel 6 gebruik of opwaarderen Vodafone
Dirk Mobiel 6 gebruik of opwaarderen Vodafone
HEMA 12 opwaarderen KPN
Hi 6 opwaarderen KPN
Hollandsnieuwe 6 opwaarderen Vodafone
Jumbo Mobiel 12 opwaarderen KPN
KPN 6 gebruik of opwaarderen KPN
Kruidvat 12 opwaarderen KPN
Lebara 6 opwaarderen KPN
Lycamobile 3 opwaarderen KPN
Mobile Vikings 6 opwaarderen KPN
Ortel 6 opwaarderen KPN
Simyo 6 gebruik KPN
Tele2 6 opwaarderen T-Mobile
Telfort 6 opwaarderen KPN
T-Mobile 6 gebruik of opwaarderen T-Mobile
Toggle 80 dagen gebruik of opwaarderen KPN
Vodafone 12 opwaarderen Vodafone
Klanten van PostNL Mobiel kunnen het tegoed tot juli 2014 gebruiken. Daarna stopt de dienstverlening volledig. GT Mobile is per 22-01-2014 opgegaan in Lycamobile.

Bron, klik-> Bellen.com

aquarius
door aquarius - Jul 26, 2014 om 11:47
259 Antwoorden / 63 Vragen

Hartelijk bedankt voor uw adviezen. Het was Simyo waar ik naar zocht. De beoordelingen zijn weliswaar niet allemaal top, maar welke is dat wel. En voor de weinige keren dat ik onderweg moet bellen of gebeld word durf ik Simyo wel aan. De Nokia 108 lijkt mij prima. Dirck schrijft dat je die ook met dual-sim kunt kopen. Is dat handig? Wellicht attendeert Dirck me hierop, omdat er dan geen kaartje verwisseld hoeft te worden en dat je het niet gebruikte kaartje dan niet kwijt kunt raken?
Nogmaals mijn dank, prettig weekend.
Aquarius.

aurora1
door aurora1 - Jul 26, 2014 om 15:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoe dual sim werkt is op internet te vinden. Koop wel eerst een toestel en pas erna een simkaart want dan weet u wat voor soort simkaart u nodig heeft.

gompy2
door gompy2 - Jul 26, 2014 om 17:51
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zaterdag 26 jul 2014, 15:03]Hoe dual sim werkt is op internet te vinden. Koop wel eerst een toestel en pas erna een simkaart want dan weet u wat voor soort simkaart u nodig heeft.
Het schijnt een gewone mini sim te zijn, die vroeger in bijna elke gsm ging (2FF)
Maar bij de specificatie's kan ik niet vinden dat het een dual sim is, en in de gebruikershandleiding staat er ook niets over in, dus eerst kopen zou niet slim zijn ;-)

Dat is jammer want een dual sim zou uitermate geschikt zijn voor TS omdat die ook regelmatig in het buitenland zit en en daar ook landelijk belt, is voor iemand die weinig belt is een lokaal simkaartje de handigste oplossing denk ik.
Quote:

Connectiviteit

SIM-kaarttype: Mini SIM-kaart
Dual SIM: Niet van toepassing
Oplaadaansluitingen: Laadaansluiting van 2.0 mm
AV-aansluitingen: 3,5 mm audioaansluiting
Bluetooth: Bluetooth 3,0
Bluetooth-profielen: Object Push-profiel (OPP) 1.1

Gegevensnetwerk

GSM-netwerk: 900 MHz, 1.800 MHz

Bron, klik-> Gedetailleerde specificaties voor de Nokia 108

diumenge
door diumenge - Jul 26, 2014 om 18:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je moet dan ook de dual sim versie hebben...

gompy2
door gompy2 - Jul 26, 2014 om 18:38
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad diumenge, dat moet 'm dan worden :-)
Voor 35 Eurootjes is de Waterman de man bij Otto, exslusief bezorging...
Klik-> Dual-sim
Verder een handzaam toestelletje zo te zien.

aurora1
door aurora1 - Jul 26, 2014 om 21:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Inderdaad, als je koopt dan kies je voor de gewone gsm of de dual sim, dat lijkt me voor de hand te liggen (dat je daarop let). Dat hoeft toch niet (óók) uitgelegd te worden?

dirck
door dirck - Jul 26, 2014 om 21:37
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Bij de Kijkshop is hij nog goedkoper, €29,99

aurora1
door aurora1 - Jul 26, 2014 om 21:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als we nog even doorzoeken dan komen we straks nog een gratis versie tegen (niet bedoelend op afbetaling "gratis")....

gompy2
door gompy2 - Jul 26, 2014 om 22:13
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Hmm, baas boven baas...
Klopt Dirck, en géén bezorgkosten, wel Thuiskopieheffing € 6,05 en dat vind ik weer niet bij Ottootje.

@Aurora1 ja dat soort "gratis" telefoons zie je wel bijna dagelijks langskomen.

Cookies
door Cookies - Jul 26, 2014 om 23:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=dirck schreef op zaterdag 26 jul 2014, 21:37]Bij de Kijkshop is hij nog goedkoper, €29,99

Duo sim is heel wat anders dan dual sim.

aquarius
door aquarius - Jul 27, 2014 om 10:52
259 Antwoorden / 63 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zaterdag 26 jul 2014, 15:03]Hoe dual sim werkt is op internet te vinden. Koop wel eerst een toestel en pas erna een simkaart want dan weet u wat voor soort simkaart u nodig heeft.

Waarom Aurora1? Past niet elke simkaart in elke mobiele telefoon?

Heeft iemand enig idee of ik met Simyo en de Nokia 108 simlockvrij een goede koop doe? Want dit advies maakt me onzeker.

Ook de opmerking van Carola.83 dat duo sim en dual sim niet hetzelfde is. Ik heb beide begrippen gegoogled, maar bij "duo" komt "dual" tevoorschijn. Het lijkt dus hetzelfde.

Of is het misschien beter om in het buitenland een goedkoop mobieltje te kopen met een simkaartje uit dat land?

diumenge
door diumenge - Jul 27, 2014 om 11:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 26 jul 2014, 23:49]Duo sim is heel wat anders dan dual sim.
Lijkt me een schrijffout. Bij de specificaties staat bij de Technische details bij Dual SIM een vinkje.

@aquarius, je hebt normale, micro en nano sim. Volgens mij gebruiken de meeste toestellen normaal of micro, Apple gebruikt nano in de nieuwste iPhone's. Gewoon het toestel kopen en kijken wat er in gaat, meestal kan je van uit de normale sim een micro sim halen. Het betreft namelijk alleen het formaat, de chip is hetzelfde in alle gevallen.

diumenge
door diumenge - Jul 27, 2014 om 11:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik zie trouwens dat deze Nokia een mini sim heeft, dat is wat ik met een normale sim bedoel. Ze noemen het mini omdat je nog eerder een complete simkaart in het toestel moest stoppen.

Voor het geschetste gebruik lijkt dit toestel mij overigens een prima keuze.

gompy2
door gompy2 - Jul 27, 2014 om 11:17
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=aquarius schreef op zondag 27 jul 2014, 10:52][quote=aurora1 schreef op zaterdag 26 jul 2014, 15:03]Hoe dual sim werkt is op internet te vinden. Koop wel eerst een toestel en pas erna een simkaart want dan weet u wat voor soort simkaart u nodig heeft.

Waarom Aurora1? Past niet elke simkaart in elke mobiele telefoon?

Heeft iemand enig idee of ik met Simyo en de Nokia 108 simlockvrij een goede koop doe? Want dit advies maakt me onzeker.

Ook de opmerking van Carola.83 dat duo sim en dual sim niet hetzelfde is. Ik heb beide begrippen gegoogled, maar bij "duo" komt "dual" tevoorschijn. Het lijkt dus hetzelfde.

Of is het misschien beter om in het buitenland een goedkoop mobieltje te kopen met een simkaartje uit dat land?Ik denk dat je met dit mobieltje zeer zeker een goede koop doet als je de mogelijkheden bekijkt en af zet tegen de prijs.
Als ik een zelfde soort beller/gebruiker was als jij, zoals je tenminste aangeeft wat voor een gebruiker je bent, en veel in het buitenland zou zijn, zou ik dezelfde keus maken.
Wat Aurora1 denk ik bedoeld is, maar daar zal zij/hij zelf wel antwoord op geven,dat je drie soorten sim-kaarten en als je een simkaart besteld bij Simyo of om het even waar, je aan moet geven welk soort simkaart je moet hebben.
Er is een Mini, dat is de gewone meestal simkaart die in gewone GSM's wordt gebruikt, een Micro die meestal in de smartphones wordt gebruikt, en de Nano, voor de nieuwe Apple's.
Als je op onderstaande link klikt ga je een PDF handleiding downloaden van de Nokia 108 en kun je alles bekijken.

Klik-> Gebruikershandleiding Nokia 108 Dual SIM

diumenge
door diumenge - Jul 27, 2014 om 12:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Vanaf morgen bij AH, voor maar € 9,95:

AH Mobiel + Alcatel OT10.10

Per set
-Simlockvrij
-Kleurenscherm, radio en handsfreefunctie
-Inclusief AH Mobiel prepaid startpakket met max. -15 euro gratis beltegoed

OP=OP

Eerst het beltegoed opmaken en dan een goedkoop abonnementje met nummerbehoud aanvragen, goedkoper kan bijna niet. Dan wel sim verwisselen in het buitenland.

aurora1
door aurora1 - Jul 27, 2014 om 13:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Op deze site klik hier staat de informatie over de gewone 108 en de dual sim.
Ik zou overigens een gsm gewoon in Nederland kopen.
De uitleg van @gompy2 geeft over mijn reactie is zoals ik het bedoelde.

aurora1
door aurora1 - Jul 27, 2014 om 14:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Correctie: de uitleg van @gompy2 over mijn reactie is... etc.

aquarius
door aquarius - Jul 28, 2014 om 10:11
259 Antwoorden / 63 Vragen

Wederom hartelijk bedankt voor de adviezen en uitleg. Heel nuttig allemaal.
Met vriendelijke groet,
Aquarius.

Cookies
door Cookies - Jul 28, 2014 om 10:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@aquarius:

Een Dual SIM-telefoon is een mobiele telefoon waar twee simkaarten tegelijk in kunnen, zodat in plaats van twee toestellen (bijvoorbeeld privé en werk, of binnenland en buitenland) met één toestel kan worden volstaan.

Twee simkaarten voor hetzelfde nummer heet (in Nederland) duo sim.

Mocht je de Nokia 108 bij de Kijkshop willen kopen, zou ik toch even checken of dit toestel dual sim eeft. De Kijkshop geeft nogal eens foute / slordige informatie, dus voor hetzelfde geld gaat het bij hun over de Nokia 108 (dus niks duo of dual)

gompy2
door gompy2 - Jul 28, 2014 om 11:21
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 28 jul 2014, 10:18]@aquarius:

Een Dual SIM-telefoon is een mobiele telefoon waar twee simkaarten tegelijk in kunnen, zodat in plaats van twee toestellen (bijvoorbeeld privé en werk, of binnenland en buitenland) met één toestel kan worden volstaan.

Twee simkaarten voor hetzelfde nummer heet (in Nederland) duo sim.
Toevoeging op Corola.83
Quote:
Duo SIM-kaart:
Een DuoCard bestaat uit twee SIM-kaarten voor dezelfde aansluiting.
Deze SIM-kaarten kun je in verschillende toestellen plaatsen (bijvoorbeeld mobiele telefoon en carkit).
Zo heb je twee telefoons waarop je met hetzelfde nummer bereikbaar bent, zonder de SIM-kaart over te hoeven plaatsen.
Let op: Heb je beide toestellen aan staan dan komen je gesprekken binnen op het toestel dat je het laatste hebt gebruikt.
Een Duo SIM-kaart is niet bedoeld voor gelijktijdig gebruik van twee toestellen.
Let op: Een Duo SIM-kaart is niet geschikt voor Prepaid

Bron, klik-> Algemene informatie SIM-kaarten