ZIGGO: digitale televisiezenders
Heb 'Alles-in-1' van ZIGGO met het extra pakket.
Televisie: Sony Bravia KDL-40EX700 met Neotion module CI+ (beiden juli 2010). Softwareversie(Sony): PKG4.114.EUL-0108.
Daarnaast is nog een HUMAX iHDR-5200C interactieve HD-recorder actief..
Aansluiting in de woonkamer: driewegverdeler (aan): datakabel (naar Ubee-modem), televisie & radio.
Coaxkabel (nieuw) vanuit uitgang verdeler naar ingang HUMAX en doorgelust van de HUMAX antenne uit (met nieuwe) coaxkabel naar de televisie.
Via de HUMAX goed beeld en geluid van alle beschikbare zenders zowel met de scartkabel en de HDMI-kabel.
Via de televisie en de NEOTION module CI+ worden niet alle zenders correct doorgegeven, deze geven een haperend geluid en het beeld is digitaal verstoord - analoog geen problemen mee.
Het betreft de digitale televisiezenders: EEN HD (kanaal 25); BBC 1, 2 & 4 (kanalen 601, 602 & 604); en ARD (kanaal 610).
De zenders hebben een signaalsterkte tussen de 30 en de 50!
Deze zenders hebben vanuit ZIGGO een frequentie 428.008 MHz. Dit probleem doet zich ruim twee voor, daarvoor was alles in orde.
De goede (overige) zenders hebben een signaalsterkte tussen de 70 en 100 in.
Fabrieksinstellingen deze week drie maal opnieuw uitgevoerd.
Neotion module drie maal opnieuw geactiveerd.
Klantenservice ZIGGO biedt - afgezien van nieuwe coaxkabel en toezending van een nieuwe coaxkabel - een monteur aan voor het geschetste probleem. Het lag volgens ZIGGO in eerste instantie aan de coaxkabel, waarom dan wel de overige zenders in orde ook via de HUMAX?!
Rechtstreeks de coaxkabel vanuit de verdeler naar de televisie biedt ook geen soelaas.
Telefonie: perfect!
Internet Wi-Fi 60 Mb/s: geeft ook 60 Mb/s (100%)!
Mijn vraag is wat kan ik zelf nog doen om de verstoring (blokkerig & horizontale/verticale strepen) van de digitale zenders op te lossen?
Nieuwe CI+module van Quantis of Smits?
Korte aanvulling op mijn vraag: HUMAX iHDR-5200C ontvangt de interactieve data van ZIGGO middels een (54 Mb/s) WI-FI-dongle.
Men leze voor twee: twee weken.
[quote=valerius-2 schreef op zaterdag 1 jun 2013, 13:59]Het enige wat ik nog kan bedenken is de kabel connector in de tv (de aansluitin in de tv zelf iets mis is.
Smartcard in de module al een de chip schoon geveegd.De module al een keer opniew ingebracht.Dit zijn alleen maar sugesties.
Smartcard al schoongemaakt. Nieuwe smartcard - bijgeleverd bij de HUMAX - omgewisseld met de CI+ en uit de smartcard uit CI+ in de HUMAX geplaatst. Resultaat hetzelfde beeld blijft.
De module al verschillende keren eruit en er weer geplaatst in common interface van de Sony.
[quote=valerius-2 schreef op zaterdag 1 jun 2013, 13:59]Het enige wat ik nog kan bedenken is de kabel connector in de tv (de aansluitin in de tv zelf iets mis is.
Smartcard in de module al een de chip schoon geveegd.De module al een keer opniew ingebracht.Dit zijn alleen maar sugesties.
De doorgifte van de overige zenders worden wel correct en ongestoord doorgegeven, als die kabelconnector defect zou zijn, dan zouden die andere zenders nimmer, ook de analoge zenders, kunnen ontvangen.
[quote=carrie schreef op zaterdag 1 jun 2013, 18:58]Enige tijd geleden had ik precies hetzelfde probleem. Nieuwe kabel gekregen, hielp niet. Toen is er een monteur geweest, en bleek het aan de ingang van de decoder te liggen. Kreeg gratis een nieuwe decoder, probleem opgelost.
Heb geen decoder!
Standaardantwoord blijkt maar weer dat het aan de (coax)kabel ligt.
Wonder boven wonder waren de beelden over de genoemde zenders - signaalsterkte 70> - zonder enig probleem gisteravond en vannacht te volgen, alleen EEN gaf nog een keer een korte digitale hapering.
Wacht af of dit een tijdelijke/definitieve opleving is of dat het probleem weer wederkeert?
[quote=ron530 schreef op zondag 2 jun 2013, 12:01]De wand contactdoos in de woonkamer geeft vaak problemen door veroudering treed er signaal verlies op. Met 70% zit je toch aan de ondergrens die zou over het hele gebied minstens 90% moeten zijn. Wat betreft de decoder die is niet zo kritisch wat signaal kwaliteit betreft.
Er zijn zenders die 100% halen.
[quote=gerboe schreef op zondag 2 jun 2013, 12:05]Haal de driewegverdeler er tussenuit. En dan een goeie nieuwe coaxkabel rechtstreeks aansluiten.
Daarmee waren bij mij vergelijkbare problemen opgelost.
Gehandeld volgens de aan wijzigingen van ZIGGO!
[quote=ron530 schreef op zondag 2 jun 2013, 12:17][quote=gerboe schreef op zondag 2 jun 2013, 12:05]Haal de driewegverdeler er tussenuit. En dan een goeie nieuwe coaxkabel rechtstreeks aansluiten.
Daarmee waren bij mij vergelijkbare problemen opgelost.
Leuk bedacht maar zonder die drieweg splitter werkt internet en telefonie niet meer. Het is wel een optie om het signaal zonder die splitter te testen. Signaal zonder splitter goed dan is de splitter defect, signaal nog steeds slecht dan is de wandcontactdoos defect.
Er zat zelfs nog eerst een Traffic versterker tussen voor de interactieve Cisco-hd-recorder.
De Cisco is er twee terug al tussenuit gehaald.
Als je er van overtuigd bent dat alle kabels e.d. goed zijn en de meeste zenders de 100% halen dan kan het niet aan de tv of installatie liggen. Wat ik wel vaker meemaak is dat weersomstandigheden bepalend zijn voor de kwaliteit, die lossen zich vanzelf weer op.
[quote=ron530 schreef op zondag 2 jun 2013, 13:20]Als je er van overtuigd bent dat alle kabels e.d. goed zijn en de meeste zenders de 100% halen dan kan het niet aan de tv of installatie liggen. Wat ik wel vaker meemaak is dat weersomstandigheden bepalend zijn voor de kwaliteit, die lossen zich vanzelf weer op.
Nu was het beeld van BB1 (601) verstoord met een signaalsterkte 50, toch wel beeld met wat verstoringen doorheen.
Nu dacht ook nog even, je probeert alles uit te sluiten, dat de Wi-Fi van de modem/laptop een probleem zou kunnen zijn, of de Wi-Fi-adapter achter de HUMAX, edoch het resultaat verbeterd zich niet.
[quote=dearagain schreef op zondag 2 jun 2013, 17:18]*als je problemen houdt, dan zou ik toch maar gebruik maken van het monteursaanbod
Dat houd ik zeker in overweging het aanbod.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Gaat de energiemij rekening houden met gehuurde zonnepannelen?
Ik heb een huurhuis van Ymere. Door hen werd mij zonnepannelen te huur aangeboden via Iederzon. Dat was de enige mogelijkheid om zonnepannelen te nemen. In het kader van de groene energie heb ik deze genomen. Dit is een wel een contract van 30 jaar en daar betaal ik momenteel elke maand ruim 36 euro voor. Deze pannelen leveren overigens lang niet de beloofde opbrengst (Ik verwacht nog niet een ... Lees meer
Boete betalen bij abbostop
Ik heb per ongeluk via Abbostop.nl mijn koboplus abonnement laten stopzetten. Ik dacht dat ik rechtstreeks bij Koboplus opzegde.
Kreeg direct een mail met een betalingsverzoek van 29.95. Direct gemaild dat het een vergissing was. Viel geen discussie over te voeren. Heb de afschrijving terug laten boeken. Dag later een mail met eis dat ik binnen 7 dagen 29,95 + 12,95 boete moest betalen. Via e
...
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer