ralphgypsie
door ralphgypsie Feb 11, 2017 om 10:20
Voeding & gezondheid
Frituur olie 3liter

wie kan mij zeggen waar men klagen kan over de inhouwd van de verpaking waar 3 liter op staat maar het er geen zijn !!

of wie het ook de zelfde al vaker mee gemaakt  ??

of ik nu merk koop van diamand of en eigen merk van ah -jumbo -plus - aldi- lidl .er staat 3 liter op maar daat werkelik is dat niet

maar je moet wel betalen voor 3 liter !!

in mijn pan moet 3 liter in  staat duidelik aan geven streep  maar  moet steets 2 flesen frituur olie kopen om aan die 3 liter te komen

vind ook nergens een site waar ken er over klagen kan of dat er eens onderzoek na wort gedaan  hoe zit

iki vind mis lijdent  men moet ten slote voor 3 liter betalen  en er zit maar 2 of 2 en half liter in

17795 39 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Feb 11, 2017 om 10:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoe weet u of het streepje in uw pan klopt?:-))

ralphgypsie
door ralphgypsie - Feb 11, 2017 om 10:28
5 Antwoorden / 3 Vragen

nou  hoe ik weet of de streepje in me pan klop heb ik getest met ander vloei stof  water !!

marita5
door marita5 - Feb 11, 2017 om 10:34
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo RalphGypsie ,

Als dit zo is , stel uw vraag / of klacht dan bij Diamant , klik op de rode regel .

http://diamant.nl/vragen

tijger1
door tijger1 - Feb 11, 2017 om 10:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus dan maar klacht indienen bij Diamant, AH, Jumbo, Plus, Aldi en Lidl.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 11, 2017 om 10:42
7214 Antwoorden / 3 Vragen

edit

fa
door familyman - Feb 11, 2017 om 10:46
888 Antwoorden / 1 Vragen

En hoeveel cc is het verschil? Het soortelijk gewicht van de verschillende frituur olieën is rond de 0.9 tot 09,4. En dat is wat anders als water met 1,0

tijger1
door tijger1 Feb 11, 2017 om 12:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een liter is een liter, het gaat niet over kilo's.

tijger1
door tijger1 Feb 11, 2017 om 12:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts schrijft toch al dat hij 500 tot 1000 cc mist? Oftewel een halve tot een hele liter.

dokun
door dokun Feb 13, 2017 om 12:25
152 Antwoorden / 0 Vragen

Nou als er 3 liter op de fles staat is het onmogelijk dat er structureel 1 of een halve liter verschil in zit (zeldzame productiefouten daar gelaten).

Wij gebruiken ook soms Diamand 3lter flessen en die zijn gewoon 3 liter (tot het streepje) bij ons. Ook de 3 lier flessen frituurolie van LIDL zijn ook gewoon 3 liter als wij ze kopen.

Er klopt denk ik iets niet met uw eigen methode waarmee u de inhoud van uw frituurapparaat meet. Heeft uw apparaat geen 4liter inhoud..?

fa
door familyman Feb 13, 2017 om 12:32
888 Antwoorden / 1 Vragen

Dokun, ik ben niet de vraagsteller. Wij hebben overigens geen friteuse met vet, maar een air-fryer ...............

hansje klein
door hansje klein - Feb 11, 2017 om 11:15
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Eerst de producent vragen ...... (u heeft een afwijking van de inhoud in liters vastgesteld) en daarna de informatie van de Overheid lezen: Voedingsvragen en opmerkingen

Ook wanneer ene deelneemster namens @Tijger1 straks weer gaat reageren met: 'komt ie weer met zijn Consumentenbond', (waarvan ik overigens NIET lid ben), zie ik ook mogelijkheden om op uw vaststelling te kunnen laten reageren door de producent door georganiseerde maatschappelijke druk en/om tevens het dilemma breder te kunnen rondtoeteren.

VRAAG: Wie is volgens het etiket de producent van dit product namens DIAMANT?

1 - Plaats uw klacht op Klachtenkompas.nl en uw klacht wordt aansluitend publiekelijk afgehandeld via de Vereniging Consumentenbond (de grootste consumentenvertegenwoordiger en oppasser) die het bericht 1:1 aan de producent gaat doorsturen. U en alle consumenten worden aansluitend op de website van Klachtenkompas.nl op de hoogte gehouden.

2 - Plaats uw klacht en foto op het CB-forum, (waaraan ik overigens óók niet deelneem) en u krijgt misschien contact met de redactie binnen de Bond die over voeding gaat en er een artikel over kan schrijven dat in een gids of via een persbericht een breed publiek kan bereiken: klets-plaatjes

tijger1
door tijger1 Feb 11, 2017 om 12:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een rare reactie. Het kan natuurlijk niet dat er maar 2 tot 2,5 liter olie in een kan zit, als daar op staat dat er drie liter inzit. "Georganiseerde maatschappelijke druk", doe niet zo gek. En wat voor dilemma?

hansje klein
door hansje klein Feb 11, 2017 om 12:36
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Tijger1..... in B&V....

De 'rare' reactie is het antwoord op de eerst gestelde vraag "waar kan ik een klacht indienen?" om het dilemma van het verschil tussen het opgegeven aantal liters en de gemeten inhoud aan te kunnen geven.

Voor de vaststelling van dit 'dilemma' is alleen de TS verantwoordelijk, ik gebruik dit spul niet, kan de naam van de producent en ook de vermeende afwijking niet vaststellen. De Consumentenbond heeft na een eigen test het wasmiddel ARIËL (in de kleine verpakking) een predicaat gegeven en nu blijkt, dat in hetzelfde wasmiddel in de familieverpakking voor de helft uit vulstoffen bestaat. M.a.w. consumenten worden bewust op het verkeerde been gezet en ik ben een voorstander van zèlf aanklagen ...... wat TS hier van plan is klaarblijkelijk. Of het daadwerkelijk wáár is ......? Dat zullen we dan zien!

tijger1
door tijger1 Feb 11, 2017 om 13:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts vroeg overigens niets over mij, dus ik begrijp niet wat het nut er van is mijn naam aan te halen. En wat hebben vulstoffen in een wasmiddel van doen met ja dan nee twee of drie liter frituurolie. De Ts stelt niet dat hij twee liter olie krijgt met daarnaast een liter vulvloeistof.

hansje klein
door hansje klein Feb 11, 2017 om 13:28
3037 Antwoorden / 62 Vragen

...... ik laat u de laatste vraag èn het laatste woord ..... (uit beleefdheid!).

gerbera
door gerbera - Feb 11, 2017 om 11:34
7374 Antwoorden / 14 Vragen

Een verschil van een half tot een liter vindt ik wel erg veel en lijkt mij dat dit niet kan. Flessen worden machinaal gevuld en kan mij niet voorstellen dat de vulmachine niet is afgesteld op de juiste hoeveelheid. Daarbij is ook de temperatuur van belang, hoe warmer de olie des te groter is het volume en komt u wel op die 3 liter.
Laat de fles eens goed uitlekken en vul hem dan met 3 liter water, ben bang dat die dan overloopt.

tijger1
door tijger1 Feb 11, 2017 om 12:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als die kan overloopt met drie liter water, kan er geen drieliter olie in gezeten hebben.

edrick3
door edrick3 - Feb 11, 2017 om 11:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

men moet ten slote voor 3 liter betalen  en er zit maar 2 of 2 en half liter in
Overdrijven is ook een vak.....
Hier klopt natuurlijk niets van.

Cookies
door Cookies - Feb 11, 2017 om 11:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, niet meegemaakt, of ik nu merk koop van diamand of en eigen merk van ah -jumbo -plus - aldi- lidl

ma
door manwijf Feb 13, 2017 om 12:32
574 Antwoorden / 1 Vragen

Pardon?

Cookies
door Cookies Feb 13, 2017 om 12:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Pardon??????

ma
door manwijf Feb 14, 2017 om 09:09
574 Antwoorden / 1 Vragen

U hoeft niet te schreeuwen!

Be
door Ben22 - Feb 11, 2017 om 12:00
57 Antwoorden / 6 Vragen

U betaalt voor de fles met inhoud, waarom denkt u dat u voor 3l betaald?

edrick3
door edrick3 Feb 11, 2017 om 12:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

omdat er 3l op de verpakking staat!

Be
door Ben22 Feb 11, 2017 om 12:44
57 Antwoorden / 6 Vragen

En hoeveel liter water gaat er in die fles?

fa
door familyman - Feb 11, 2017 om 12:18
888 Antwoorden / 1 Vragen

"ik vind mislijdent  men moet ten slote voor 3 liter betalen  en er zit maar 2 of 2 en half liter in"  Van dit laatste geloof ik nu helemaal niks. Zo'n afwijking bestaat niet. Vooral niet als er verder geen onderzoek qua gewicht/reeël volume  enzo gedaan is, en alleen maar het streepje op de frituurpan geloven ......

ma
door manwijf Feb 13, 2017 om 12:34
574 Antwoorden / 1 Vragen

"mislijdent" nog wel... Toe maar!

fa
door familyman Feb 13, 2017 om 12:38
888 Antwoorden / 1 Vragen

@manwijf, er is een deel gekopieerd zoals geschreven door de vraagsteller ........., vandaar de quotjes.

ma
door manwijf Feb 14, 2017 om 09:10
574 Antwoorden / 1 Vragen

Je hebt gelijk!

lo
door lovewinnie - Feb 11, 2017 om 13:28
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Er zit indd geen 3 liter in. Heb 3 liter nodig voor mijn pan. Houdt hem na leeg gooien in de pan nog lang op zijn kop. Toch de 2, 5 liter op zijn hoogst dat er uit komt.
Dat is niet alleen bij diamant maar ook bij ah.  precies genoeg want zit tussen de min en max streep in maar niet wat ze beloven.

dokun
door dokun Feb 13, 2017 om 12:29
152 Antwoorden / 0 Vragen

Dan gooit u de helft er zeker naast..?

Het bestaat gewoon niet dat er structueel een halve tot een hele liter te weinig in zit! Dit is onmogelijk omdat in de fabrieken de flessen ook gewogen worden voordat ze de fabriek uitgaan.

hansje klein
door hansje klein - Feb 11, 2017 om 13:52
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Overigens ..... na de eerste bevestiging nu door @lovewinnie, dat de inhoud van 3-ltr inderdaad niet klopt

Er bestaat óók een 2 ltr-fles Diamant-frituurvet en de opmerking dat automatisch wordt gevuld kan ook betekenen, dat de  instelling voor twee liter bij de grotere 3-ltr-fles verkeerd werd gebruikt .... of niet?

Ben benieuwd of er nog meer bevestigingen komen dat de inhoud dus inderdaad niet klopt met de opdruk.

tijger1
door tijger1 - Feb 11, 2017 om 14:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zie van de meeste merken kannen van twee en drie liter. Dus hebt u niet de verkeerde gekocht? En hebt u werkelijk van al die merken kannen aangeschaft? U hebt toch geen frites-kraam?

lo
door lovewinnie - Feb 11, 2017 om 14:24
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb altijd die boven in de foto

Diamant de frituur specialist. Toevallig ga ik de pan schoonmaken en verversen. Zal de diamant eerst afmeten in grote maatbeker tot 1 liter en zou dat 3 x moeten kunnen doen.. Kom er zo op terug.

hansje klein
door hansje klein - Feb 11, 2017 om 14:31
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik zie overigens nog steeds géén klacht op Klachtenkompas.nl of Kletsplaatje .....

maar we hebben straks de KASSA-nieuwsbrief nog ...... !!

diumenge
door diumenge Feb 11, 2017 om 14:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat?! Volgt TS uw langdradige advies om 'op zijn vaststelling te kunnen laten reageren door de producent door georganiseerde maatschappelijke druk en/om tevens het dilemma breder te kunnen rondtoeteren' niet direct op? Schande!

hansje klein
door hansje klein Feb 11, 2017 om 14:43
3037 Antwoorden / 62 Vragen

De tegen-test loopt momenteel nog.

Lees het nieuws terwijl het gebeurt...!

@Diumenge, wat was uw constructieve advies, ben het even vergeten ..... toch niet een V&B-collega aan het been pissen? Ik had het ook over eventueel bereids eerder geplaatste klachten op andere media met dezelfde inhoud over afwijkingen van inhoudsopgaven.

diumenge
door diumenge Feb 11, 2017 om 15:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Mijn constructieve advies is om geen langdradige, maar wél in begrijpelijk Nederlands geformuleerde, reacties te geven. Want reacties zoals bijvoorbeeld "Ik had het ook over eventueel bereids eerder geplaatste klachten op andere media met dezelfde inhoud over afwijkingen van inhoudsopgaven." daar kunnen maar weinig mensen wat mee.

hansje klein
door hansje klein Feb 11, 2017 om 15:43
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Diumenge. Ik zie m.b.t. de oorspronkelijke topic-vraag geen enkele reactie van u.

Dus ga nu liever niet andere reageerders, die zelfs meerdere alternatieven opsommen (waardoor het een langer antwoord wordt), aan het been p.....   Om vervolgens uw eiegen wens te vervullen zal ik het kort houden: U gaat met off-topic-notificaties in de mailbox mij en andere andere lezers vervelen.

Wat mij betreft dus einde discussie!

diumenge
door diumenge Feb 11, 2017 om 17:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het gaat niet om de geboden alternatieven, het gaat om de bijna onbegrijpelijke wartaal.

lo
door lovewinnie - Feb 11, 2017 om 14:45
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat de pan niet klopt. Zojuist afgemeten voor het de pan inging. Kwam uit op 2,8 liter ongeveer. Zonder helemaal uit te laten druipen. Dus wellicht met helemaal uitdrukken dat ik toch op bijna 3 liter uitkom. De pan heeft echter aan dat er geen 3 liter inzit.
Heb een inventum

hansje klein
door hansje klein Feb 11, 2017 om 14:56
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dus de topic is een storm in een glas water of in een frituurpan en een ruime tolerantie bij Inventum? Best mogelijk, dat dit een bewuste Invenrum-veiligheidstolerantie is. In ieder geval is er in de Diamantfles eerder iets minder afgevuld dan iets meer!

tijger1
door tijger1 Feb 11, 2017 om 17:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De afwijking mag bij die hoeveelheid maar 1,5 procent zijn. Dus de afwijking is bij 2.8 liter te groot.

jo
door jorisw Feb 11, 2017 om 19:11
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Maar als je de fles helemaal laat uitlekken komt er nog heel veel uit. Ik heb van die doorzichtige flessen frituurolie van AH en als ik die heb leeggegooid, zit er na een paar uur weer een flinke laag op de bodem die eerst op de zijkanten zat.

tijger1
door tijger1 Feb 11, 2017 om 20:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jorisw. Éénvijfde liter?

ja
door janf43 - Feb 11, 2017 om 17:21
733 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens hier en controleer het label op de achterkant van de container. Als u echt kunt bewijzen dat er een afwijkend volume wordt verkocht dan staat in de link ook hoe te handelen.

hansje klein
door hansje klein Feb 11, 2017 om 17:43
3037 Antwoorden / 62 Vragen

De afwijking mag dus 0,45 ltr zijn ..... en mogelijkerwijze wordt dit dan pijnlijk precies aangehouden!

M.a.w. met extra winst kunnen de flessen afgevuld worden zònder te kunnen klagen.

De vraagsteller heeft dus gelijk! maar heeft daarom nog géén rechten.

ja
door janf43 Feb 11, 2017 om 17:57
733 Antwoorden / 0 Vragen

1.5% van 3 liter is echt geen 0,45 liter. Even een komma wat verplaatsen? Als u dat doet zult u zien dat het verschil 3 eetlepels mag zijn.

tijger1
door tijger1 - Feb 11, 2017 om 17:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De afwijking van de inhoud mag 1,5 procent zijn. Meer niet.

http://www.food-info.net/nl/qa/qa-pr5.htm

jo
door jorisw Feb 11, 2017 om 19:13
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Maar dat is zo'n stomme EU regel. Diamant is vast voor Nexit gegaan en negeert terecht de knettergekke eisen van Brussel ;-)

hansje klein
door hansje klein - Feb 11, 2017 om 18:01
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Uiteindelijk blijkt nu, dat de TS in deze topic helemaal gelijk heeft. Er kan/mag zelfs tot 0,45 ltr te weinig afgevuld worden. Zie de beide verschillende links van @Janf43 en @Tijger1.

M.i. gaat dit over een achterhaalde regeling uit een tijd, dat nog onnauwkeurig werd afgevuld. Met de huidige nauwkeurige en geautomatiseerde metingen wordt dus iedere fles precies met de grootsmogelijke winst tot aan de minimale toegestane tolerantie verkocht. Uitvluchten vanwegen uitzetten en krimpen van vloeistoffen kunnen ook niet aangedragen worden wanneer een fles niet helemaal randvol gevuld is. Men kan trouwens dan ook nog een grotere fles/container gebruiken ...... toch? NB. Er was in de topic ook nog sprake van verschillende merken die allemaal ditzelfde deficiet bleken te hebben.

Tenslotte @Ralphgypsie, u gaf eerder aan een vlotte babbel te hebben, dan heb ik een telefoonnummer/adres voor u om dit probleem nog eens stevig te kunnen gaan aankaarten. Dus het probleem van de absurde toegestane tolerantie. U kunt ook deze topic als bijlage per e-mail meesturen en misschien reageert u later nog eens op uw eigen topic, waar uiteindelijk toch best belangstelling voor was (ook wanneer @Diumenge nog steeds niet alles begrepen heeft).

Ik hoop vooral, dat de redactie besluit om deze interessante topic in de KASSA-nieuwsbrief op gaan te nemen ......

___________________________________________________________________________________________________

Controle

Keuringsambtenaren van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit controleren door middel van een feitelijk onderzoek middels steekproeven van waren uit partijen genomen op het in de bovenstaande tabel aangegeven goedkeur- onderscheidenlijk afkeurcriterium. Consumenten die afwijkingen constateren kunnen daarvan aangifte doen via de website van de NVWA of via hun gratis telefoonnummer 0800-0488 (de warenklachtenlijn).

diumenge
door diumenge Feb 11, 2017 om 18:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

1,5% van 3 liter is 0,045 liter en niet 0,45 liter (dat is 15%). En in alle links moet het www.nvwa.nl zijn en niet www.vwa.nl.

Cookies
door Cookies Feb 11, 2017 om 18:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

TS heeft helemaal geen gelijk en jij moet nog maar eens terug naar de schoolbanken!

dokun
door dokun Feb 13, 2017 om 12:33
152 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals zo vaak geeft u weer een antwoord wat dus niet klopt! Misschien is het beter als u telkens zulke onzin berichten als waarheid verspreid om te stoppen met reageren op dit forum.

hansje klein
door hansje klein Feb 13, 2017 om 14:04
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Dokun. Wanneer u ergens een reactie plaatst, is het, zoals hier, onduidelijk of u op de laatste reactie reageert, op de voorlaatste of op mijn bovenste post. Ik ga ervan uit dat u @Carola.83 bedoelde ......
Misschien voortaan uw post duidelijker adresseren met @ ...

diumenge
door diumenge Feb 13, 2017 om 15:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Hansje Klein, Dokun bedoelde uiteraard jouw reactie. Ik begrijp het allemaal wel hoor, alleen met bepaalde wartaal heb ik moeite...

hansje klein
door hansje klein Feb 13, 2017 om 15:41
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Diumenge. Ik neem voorlopig nog het aantal PLUSJES als graadmeter ... niet uw oorvegen, maar zal me concentreren vaker in Jip en Janneke-taal te gaan schrijven.

Deal?

tijger1
door tijger1 Feb 13, 2017 om 15:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje. Ik zal het maar neerzetten, anders weet u niet dat het voor u is. Als iemand in een reactie een reactie plaatst is die laatste reactie uiteraard bestemd voor diegene die in het topic gewoon een reactie heeft geplaatst. Dus dan hoeft er uiteraard geen @ voor. Reageert iemand in een reactie op iemand anders die ook in die reactie heeft gereageerd, dan moet er wel een @ plus naam voor. Duidelijk?

hansje klein
door hansje klein Feb 13, 2017 om 16:06
3037 Antwoorden / 62 Vragen

VRAAG (aan mijzelf): Is dit nu een Tijger1 - interpretatie of internationaal bij V&B-vastgelegd .... ?

Ik @...  niet meer bij onder-reacties en moest vandaag ook al Jip en Janneke-taal gaan schrijven t.b.v. een andere V&B-deelnemer.

Was dat nu alles?

diumenge
door diumenge Feb 13, 2017 om 17:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Doe maar in gewoon Nederlands Hansje Klein, da's voldoende.

hansje klein
door hansje klein Feb 13, 2017 om 17:28
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik zal er toekomstig aan denken ...

tijger1
door tijger1 Feb 13, 2017 om 18:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje, (nog maar even voor de zekerheid erbij) U hoeft in het geheel geen Jip en Janneke taal te schrijven, maar lees uw eigen reactie voordat u die plaatst, misschien ziet u dan zelf ook de pompeuze wartaal en kunt u dat tijdig aanpassen
En ook nog als antwoord op uw vraag aan uzelf, V&B is Nederlands dus niet internationaal.

hansje klein
door hansje klein Feb 13, 2017 om 23:12
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Tijger1. In aller ernst ...

Wanneer u zo'n enorme behoefte heeft aan een sparringpartner of iemand om tegen te schoppen of u zich zo erg verveelt ... zoek dan a.u.b. iemand anders bij voorbeeld de sportschool, schop tegen een stevige boom in het park of ga vrijwilligerswerk doen in het bejaardencentrum waar je gezellige met doven kunt kletsen, maar bemoeit u zich nu even niet met discussies die hier tussen andere deelnemers en mij lopen.

En wat mijn reacties betreft waarbij u zich wèl voelt aangesproken: "Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is", maar u hóeft er toch niet (dagelijks) naar te luisteren en te proberen harder te gaan fluiten?

tijger1
door tijger1 Feb 13, 2017 om 23:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje. Maar u begrijpt het blijkbaar nog steeds niet. Er worden hier geen privé duscussies gevoerd. Als u een reactie plaatst, kan iedereen daar op reageren en zich mee bemoeien. Als u dat niet wenst, kunt u beter naar een forum gaan waar u priveberichten  kunt uitwisselen.

hansje klein
door hansje klein Feb 14, 2017 om 00:09
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Tijger1.

Ik begrijp het weer eens niet? Over discussies wordt hier steeds geegd, dat ze ongewenst zijn, iemand moet natuurlijk her laatste woord hebben en dan is er tenslotte nog de uitleg over het begrip OFFTOPIC:

Offtopic is een term die vaak in nieuwsgroepen en op forums gebruikt wordt. Het is een Engelse term die kan worden vertaald als buiten het onderwerp. ... Wanneer er op het internet in een bepaald (discussie)onderwerp (thread) over andere zaken dan de kern van dat onderwerp wordt gesproken is dat offtopic.

Tijd om eerst maar eens naar bed te gaan. Goede nacht en tot morgen!

alexishoop
door alexishoop - Feb 11, 2017 om 18:16
562 Antwoorden / 6 Vragen

hmm interessante vraag, consumentenbond is net een actie gestart tegen misleidende label info, misschien dat zij hierover ook wel een standpunt hebben, het zal toch niet zo zijn dat ook firtuurvet/olie fabrikanten hun inhoud labelen aan de hand van het verwerk produkt, in dit geval dus 3liter bij 180 graden.

overigens hoef je een friteuse niet tot het streepje afvullen, 75% is ook prima ,het steepje is namelijk de minimale hoeveelheid voor de termostaat, als je minder gebruikt moet je het iets minder heet instellen om oververhitting van je olie te voorkomen, scheelt ook nog energiekosten, maar nog beter was natuurlijk frituren in een airfryer, dan heb je maar 1 lepel olie of vet nodig en is nog gezonder ook.

tijger1
door tijger1 - Feb 11, 2017 om 18:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@alexishoop

Maar een winkel mag geen 3 liter olie verkopen en maar 2,5 liter in die kan stoppen. Ook al zou je met 75% toekunnen.

Cookies
door Cookies - Feb 11, 2017 om 18:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En ik hoop dat de redactie besluit dit nonsens topic met verkeerde berekeningen (nou ja, berekeningen, rekensommetje van de lagere school) niet in de Nieuwsbrief op te nemen.

DOOR HANSJE KLEIN - 11 FEB. 2017 OM 18:01
1033 ANTWOORDEN / 19 VRAGEN

Uiteindelijk blijkt nu, dat de TS in deze topic helemaal gelijk heeft. Er kan/mag zelfs tot 0,45 ltr te weinig afgevuld worden. Zie de beide verschillende links van @Janf43 en @Tijger1.

M.i. gaat dit over een achterhaalde regeling uit een tijd, dat nog onnauwkeurig werd afgevuld. Met de huidige nauwkeurige en geautomatiseerde metingen wordt dus iedere fles precies met de grootsmogelijke winst tot aan de minimale toegestane tolerantie verkocht. Uitvluchten vanwegen uitzetten en krimpen van vloeistoffen kunnen ook niet aangedragen worden wanneer een fles niet helemaal randvol gevuld is. Men kan trouwens dan ook nog een grotere fles/container gebruiken ...... toch? NB. Er was in de topic ook nog sprake van verschillende merken die allemaal ditzelfde deficiet bleken te hebben.

Tenslotte @Ralphgypsie, u gaf eerder aan een vlotte babbel te hebben, dan heb ik een telefoonnummer/adres voor u om dit probleem nog eens stevig te kunnen gaan aankaarten. Dus het probleem van de absurde toegestane tolerantie. U kunt ook deze topic als bijlage per e-mail meesturen en misschien reageert u later nog eens op uw eigen topic, waar uiteindelijk toch best belangstelling voor was (ook wanneer @Diumenge nog steeds niet alles begrepen heeft).

Ik hoop vooral, dat de redactie besluit om deze interessante topic in de KASSA-nieuwsbrief op gaan te nemen ......
___________________________________________________________________________________________________
Controle

Keuringsambtenaren van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit controleren door middel van een feitelijk onderzoek middels steekproeven van waren uit partijen genomen op het in de bovenstaande tabel aangegeven goedkeur- onderscheidenlijk afkeurcriterium. Consumenten die afwijkingen constateren kunnen daarvan aangifte doen via de website van de NVWA of via hun gratis telefoonnummer 0800-0488 (de warenklachtenlijn).

tijger1
door tijger1 Feb 13, 2017 om 13:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het staat dus juist wel in de nieuwsbrief. Hoe is het mogelijk.:-((

Cookies
door Cookies Feb 13, 2017 om 13:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: Vermoedde het al, tnx voor bevestiging. Hoe dat mogelijk is? Gewoon zonder kritische blik wat onderwerpen er in ple*ren.

tijger1
door tijger1 - Feb 11, 2017 om 18:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje klein

Die regeling inzake E (inzake de inhoud  en gewichten van voorverpakte voedingsmiddelen) is helemaal niet achterhaald. En zo groot is die tolerantie ook niet.

Sommetjes van de vijfde klas lagere school. Tegenwoordig zevende leerjaar genoemd.

aurora1
door aurora1 - Feb 11, 2017 om 20:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Daar geloof ik helemaal niets van, dat er in plaats van 3 liter maar 2 of 2,5 liter in die verpakking zit.
Overigens heb ik er geen ervaring mee want ik doe in de regel niet aan frituren en al helemaal niet met frituurolie, ook niet die van Diamant.

hansje klein
door hansje klein - Feb 12, 2017 om 10:30
3037 Antwoorden / 62 Vragen

SORRY .....
Inderdaad heb ik in de aangegeven tabel 15 gelezen i.p.v. 1,5 en....

zie, dat de redactie van KASSA momenteel gelukkig met ´bewegen´ druk is en deze FLOP-topic niet in de nieuwsbrief heeft gezet. Omdat de vraagsteller (1) beweerde de inhoud te hebben nagemeten ben ik op het verkeerde been gezet en de rest was de wens van de gedachte mijnerzijds ...... óók nadat een andere deelneemster (2) meldde géén grotere afwijking kon te kunnen stellen!

(1)  ralphgypsie - 11 feb. 2017 om 10:28

.....nou  hoe ik weet of de streepje in me pan klop heb ik getest met ander vloei stof  water !!

(2) lovewinnie - 11 feb. 2017 om 14:45

....Ik denk dat de pan niet klopt. Zojuist afgemeten voor het de pan inging. Kwam uit op 2,8 liter ongeveer. Zonder helemaal uit te laten druipen. Dus wellicht met helemaal uitdrukken dat ik toch op bijna 3 liter uitkom. De pan heeft echter aan dat er geen 3 liter inzit.

ERGO: Ik begrijp daarom nu het vaak erg kritische beginpunt beter van ervarener deelnemers/deelneemsters ...... en moet toekomstig minder goedgeloofs zijn!

dokun
door dokun Feb 13, 2017 om 12:36
152 Antwoorden / 0 Vragen

Je geeft gewoon andere de schuld van het feit dat je niet kunt lezen en al helemaal niet kunt rekenen.   Je bent helemaal niet op het verkeerde been gezet door TS die is gewoon erg helder en heeft ook niemand anders op het verkeerde been gezet. Gewoon begrijpend lezen en er niet bovenop springen omdat je zo graag wilt reageren...

hansje klein
door hansje klein Feb 13, 2017 om 16:54
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Sorry?

TS geeft direct in het begin duidelijk aan, dat hij met water de inhoud heeft gecontroleerd en daar ga je dan vervolgens van 'niets anders dan de reine waarheid uit ... '

tijger1
door tijger1 Feb 13, 2017 om 17:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje. U gaat van de "reine waarheid" uit. Mooi, maar als iemand hier dus gewoon complete nonsens verkoopt, gaat u daarin voluit mee, zonder uw verstand te gebruiken. Op 11-2 17.31 uur werd al geschreven dat de tolerantie 1,5% mag zijn, zo ook om 17,57 als reactie op u van 17.43 en nog beweert u om 18.01 dat er dus een tolerantie zou mogen zijn van 0,45 liter en blijft u doorgaan over het gelijk van de Ts.

hansje klein
door hansje klein Feb 13, 2017 om 18:16
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Uw inmenging in een gesprek met iemand anders ...

Ik was blind, naïef en ook nog kortzichtig, heb overigens al eerder sorry gezegd (opzoeken) en trek speciaal voor @Tijger1 nòg eens extra het boetekleed aan ... ben echter ook niet te beroerd om er nog iets bij te leren en dus wantrouwender te worden t.o.v. beweringen van topicstarters en reageerders! Ik heb overigens uw nauwkeurige documentatie/opsomming niet meer gecontroleerd ... en ja, rekenen kon ik dus óók niet!

Door het aantal geplaatste plusjes (elders op andere topics natuurlijk), denk ik tòch nog even actief te mogen blijven en de ban van het forum nog nèt rakelings aan mij is voorbij gegaan.

See you!

tijger1
door tijger1 Feb 13, 2017 om 19:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

We voeren hier geen gesprekken, maar er worden topics geplaatst en daarop wordt gereageerd. En ook op die reacties kan en mag weer gereageerd worden.

tijger1
door tijger1 - Feb 12, 2017 om 11:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje

Maar ook al zou u in de tabel de 15 GRAM verwisseld hebben met de 1,5 PROCENT, ging trouwens over een andere hoeveelheid, dan moet uw verstand toch ingeven dat wat de Ts stelt onmogelijk is.

Dus u hoeft niet minder goedgelovig te zijn, zelf nadenken over wat iemand stelt, helpt.

hansje klein
door hansje klein Feb 12, 2017 om 11:24
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Tijger1, dat is dus waar ......

Met mijn tussendooropmerking in dezelfde topic maar over het Ariël-waspoeder, wilde ik juist aangeven dat men de producenten nooit werkelijk kan vertrouwen en hier zèlfs de professionele testers van de Consumentenbond NIET op de hoogte waren van het gesjoemel met niet werkzame vulmiddelen in de grotere verpakking waardoor de was niet gelijk werd behandeld dan met waspoeder van hezelfde merk uit de geteste kleine verpakking.

Met deze actuele ervaring, die de Bond n heeft na-onderzocht, in het achterhoofd meende ik dat Diamant en consorte best óók eens op de sjoemeltoer zouden kunnen zijn ...... resp. de wettelijke tolerantiegrenzen verouderd zouden kunnen zijn geweest.

Bij Ariël had ik gelijk, bij het frituurvet zat ik er compleet naast.

tijger1
door tijger1 Feb 12, 2017 om 11:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U begrijpt het nog steeds niet. Het ging niet over de kwaliteit van de olie, geen idee of ze daar nog minderwaardig spul doorheen mengen of zo, maar over zo iets simpels als de hoeveelheid.

hansje klein
door hansje klein Feb 12, 2017 om 12:14
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Tijger1. Ik wéét best, dat het Ariël-verhaal anders ligt en ik heb óók begrepen dat het niet om een  samenstelling noch om frituurvet gaat. Mijn punt is, dat je ook nog zo grote/bekende productnamen NIET op voorhand kunt vertrouwen en voegde een voorbeeld van één van de grootste wasmiddelenproducenten Henkel in Düsseldorf bij.

Ik heb in de topic nog naar de naam van de producent van Diamant gevraagd ..... maar het is dus niet meer actueel daar het probleem inmiddels een doorgeprikt ballonnetje is.

..... en ga nu niet reageren met de opmerking, dat het helemaal niet om ballonnetjes ging ;-))

dokun
door dokun Feb 13, 2017 om 12:40
152 Antwoorden / 0 Vragen

Ja hoor Hansje, je blijft jezelf (zoals gewoonlijk) weer goedpraten met allerlei nonsense argumenten. Ariel heeft hier niets mee van doen. Het doet ook niet terzake dat je daar  "gelijk had".

Je moet gewoon gaan stoppen met al die nonsense antwoorden die je constant plaatst!

al
door alexander100 - Feb 13, 2017 om 12:17
13 Antwoorden / 0 Vragen

Ik controleer altijd in de supermarkt bij de groente en/of vleesafdeling of er inderdaad het gewicht in zit wat er op staat en het gebeurd in 75 % van de gevallen dat er (stukken) minder in zit (bv 2 kg sinaasappels = 1.8 kg), hoe wordt je belazerd, ik laat dan altijd een leidinggevende oproepen en daar zijn ze niet altijd blij mee, en krijg dan vaak de opmerking als er 1 sinaasappel meer in gaat dan is het over de 2 kg. hoe bedoel je service

jo
door jorisw Feb 13, 2017 om 15:47
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik neem aan dat je die winkels ook hebt aangegeven wegen overtreding van de relevante wetten. Zo niet, ga dat dan nog even gauw doen. Dat heeft meer effect dan het hier melden.

ha
door harryromijn - Feb 13, 2017 om 12:44
272 Antwoorden / 0 Vragen

In de EU is in 1980 al de afspraak gemaakt, dat als een bedrijf met statistische proeven en metingen aan kan tonen, dat GEMIDDELD een bepaald gewicht / volume in een verpakking zit, dat gewicht vermeld mag worden met een "e" erachter. Anders moet het vermelde er ALTIJD inzitten. ( oftewel: zonder "e'tteken - van bijv buitend e EU - zit er altijd GEMNMIDDELD iets meer in ) Daarnaast mag de afwijking niet meer zijn dan een bepaalde tolerantie. Bijv een blikje van 250 ml MOET de werkelijke inhoud tussen 241 en 259 liggen, met gemiddeld 250 ml. ( N.B.: de huidige machinale afvullingen zijn beduidend beter geworden + er wordt altijd al wat over gevuld, dus ligt anno 2017 zo tussen de 249 en 252 ml. Dit alles bij EU/NLe kamertemperatuur = 20 C.
Even verder lezen, zie https://nl.wikipedia.org/wiki/E-teken . Zie ook http://wetten.overheid.nl/BWBR0003310/2012-03-21 en http://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/?uri=uriserv:l32029 en http://www.nmi.nl/nl/e-teken-voorkom-ncfs/.Even googelen - anno 2017 toch niet echt een intellectueel hoogstandje met bijv. "afvullen e-teken EU regeling".
Bij een afvulgewicht / volume van 1-10 kg/ltr mag er mag er wettelijk een tolerantie zijn van + / - 1,5%, doch... GEMIDDELD: NUL. Dus.. het KAN voorkomen, dat je 1,5% minder in die 3 ltr verpakking vindt, dus .. - 45 ml, maar ook + 45 ml. Tijd dus, dat sommigen leren rekenen, % sommetjes, ik dacht vroeger 4e klas lagere school.
Als dus 2 flessen met opdruk 3 ltr nodig zijn om een pan met 3 ltr te vullen, dan:

a)      belazert al jaren de fabrikant, Vandemortele, resp. de andere private label leveranciers, dit wel op een enorme wijze, met de hele retail keten in slaap ( zijn ook niet achterlijk, nemen regelmatig steekproeven en krijgen de uitslagen van de meetwaarden van de fabrikant) en de controlerende instantie NVWA bewusteloos ( die controleert). Sorry, doch... als oud-supermarkt inkoper ken ik Vandemoortele al sinds 1977. Idem de NVWA. Die weten echt wel, wat ze doen.  ( zie ook http://www.diamant-foodservice.com/contact-vandemoortele/adres-en-contactformulier )

b)   De inhoudsaanduiding van uw pan deugt van geen kanten. Even controleren: water weegt - zo goed als - 1 kg voor 1 ltr ( bij 20C) = 3 Havo natuurkunde kennis. Dus op de weegschaal en er 3 ltr water indoen. Het geheel moet dan 3 kg zwaarder geworden zijn. Had ik eerst even gedaan, voordat ik met dit verhaal naar buiten was gekomen.

c)    zeker weten, dat met 3 ltr gevuld moet worden, en niet met 6 ltr ? Even lezen dus.

d)   u vermeldt een klinkklaar onzin-verhaal zonder enige onderzoek vooraf.

ji
door jingle - Feb 13, 2017 om 13:56
36 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij zal het gemiddeld toch kloppen hoor...
Met de winterse kou kom je op 2,5 liter uit... en in de zomer op 3,5 liter..
Dus voortaan gewoon in de zomer de frituur verversen...

tijger1
door tijger1 Feb 13, 2017 om 14:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nog gekker.

pk49
door pk49 - Feb 13, 2017 om 14:08
243 Antwoorden / 2 Vragen

als je een keer veel tijd overhebt loont het ook om de inhoud van veel verpakkingen na te kijken.Zitten er werkelijk de hoeveelheid vitaminentabletten in die op de verpakking staat ? Toen mijn kinderen aan het leren tellen waren heb ik ze 'n keer dat laten natellen. En het klopt dat er vaak niet de hoeveelheid in de potje/doosje zit, dat er op de verpakking angegeven zit. Soms tientallen te weinig. Volgens mij is in het verleden hier al en test over geweest bij Kassa/Radar.

lp
door lpaard1981 - Feb 13, 2017 om 14:31
50 Antwoorden / 1 Vragen

het soortelijk gewicht van vet is anders dan van water.
Vet is ook zwaarder dan water het maakt dus niet uit welk merk het is. Net zoals bijv. potgrond dat heeft ook een ander soortelijk gewicht dan water.
gewoon 2 flessen kopen dus.

tijger1
door tijger1 Feb 13, 2017 om 16:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Afgezien van het feit dat het hier helemaal niet over het gewicht gaat, maar over de inhoud in liters, is wat u zegt ook nog onjuist. Het soortelijk gewicht van vet en olie is juist lager dan dat van water

ra
door ralph69 - Feb 13, 2017 om 14:51
14 Antwoorden / 0 Vragen

Als er een E-teken op staat, mag het volume van 3 liter maximaal 1.5% afwijken (45 ml). Klopt dit niet, dan kan u klagen bij de Nederlandse Voedsel en Waren Autoriteit, die behoort dit te controleren.
https://nl.wikipedia.org/wiki/E-teken

ch
door chronisch zieke - Feb 13, 2017 om 14:52
19 Antwoorden / 0 Vragen

In de hoop dat u er dan meer dan één koopt? ;)

simon55
door simon55 - Feb 13, 2017 om 14:54
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Zit er in n fles cola wel n liter of anderhalf en hoe weet u dat dan ........met n zelfgemaakt liter kannetje.Laatst kocht ik kaas staat op de verpakking 537 gram verpakking d r af en wat denkt U..........mooi niet blijkt t maar 504 gram te zijn zo ken ik nog wel n uurtje doorgaan.En jajajaja bij mij zat er DRIE volle liters in ,dus u wordt genaaid

tijger1
door tijger1 Feb 13, 2017 om 16:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En het de winkel daar over aangesproken?

simon55
door simon55 Feb 13, 2017 om 16:19
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Waarover aangesproken tijgertje

tijger1
door tijger1 Feb 13, 2017 om 16:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat die kaas niet weegt wat er op staat? En de naam is tijger1.

simon55
door simon55 Feb 13, 2017 om 18:55
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@tijger 1

T Zal me worst zijn

tijger1
door tijger1 Feb 13, 2017 om 18:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt het anders wel nagewogen:-))

simon55
door simon55 Feb 13, 2017 om 21:37
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ja grappig he maar ga niet terug naar de winkel want dan kan ik de hele dag daar wel mee bezig zijn en kom ik niet meer aan andere dingen toe

tijger1
door tijger1 Feb 13, 2017 om 23:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus gewoon alleen maar klagen. Nuttig.

simon55
door simon55 Feb 14, 2017 om 11:06
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik klaag nooit ik noemde n voorbeeld

tijger1
door tijger1 Feb 14, 2017 om 11:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan is het maar goed dat u uw loon niet meer in een zakje krijgt. Wel natellen, maar bij een verschil niet klagen.:-))

simon55
door simon55 Feb 14, 2017 om 11:12
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Je lijkt wel n miereneuker

vr1944
door vr1944 - Feb 13, 2017 om 15:21
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Waarschijnlijk is dit zoals dat de laatste tijd vaker voorkomt een vraag om te peilen hoeveel antwoorden je kan scoren op een vraag die als je een beetje nadenkt niet kan kloppen. In feite wordt hier beweert dat Diamand cs de boel oplicht .Als er 3 liter op fles staat zit er 3 liter in punt uit.

jo
door jorisw Feb 13, 2017 om 15:50
4340 Antwoorden / 1 Vragen

En als Diamant de boel echt zou bedonderen, dan was er allang een publiciteitsgeile advocaat opgestaan die dit onderwerp groots had aangepakt.

tijger1
door tijger1 Feb 13, 2017 om 16:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jorisw. Met een claimstichting of zo:-))

simon55
door simon55 Feb 13, 2017 om 16:21
1556 Antwoorden / 5 Vragen

D r zit meer in haha.....in Amerika moet TS zijn krijgt ze hogere vergoeding

ma
door marie47 - Feb 14, 2017 om 16:37
40 Antwoorden / 0 Vragen

Als je na gebruik de olie weer in de fles doet zal er altijd minder in gaan, een deel verdampt altijd.