Je
door Jeroen2424 Dec 13, 2023 om 08:39
Vrije tijd & tuin

Museumkaarten nooit ontvangen

In augustus 2023 heb ik onze museumkaarten (2x) verlengd én betaald, maar na drie maanden nog niets ontvangen. De helpdesk zegt steeds toe duplicaten te sturen en dat zou tot nu toe 5x (!) gebeurd zijn, maar ook die niet ontvangen. We kunnen nu al drie maanden niet naar een museum. De helpdesk zegt iedere klacht serieus te nemen, maar na vijf pogingen om duplicaten te sturen is het nog niet opgelost. Ik twijfel sterk aan hun mogelijkheid  het probleem op te lossen.
Graag jullie hulp.

Met vriendelijke groet,

Jeroen van der Doef

3635 8 Rapporteer
Ja
door JannyBoe - Dec 13, 2023 om 08:43
516 Antwoorden / Vragen

U zou ze kunnen vragen om een manier van verzenden met track and trace te gebruiken. En/of afhalen op een post-/pakketpunt.
Dan kan het haast niet meer misgaan toch...?

mahadma
door mahadma - Dec 13, 2023 om 08:49
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Weet u zeker dat er een juist adres gebruikt wordt?

Stuur ze en een brief en een gelijke email met bericht: stuur de kaarten naar een postafhaal adres bij u in de buurt. En binnen 10 dagen.

5 x niet ontvangen na toezegging komt mij wel moeilijk te geloven voor, of ze nemen een loopje met u, of ze liegen, of uw post wordt ontvreemd. Heeft u wel een prive postadres zodat niemand uw post kan wegnemen?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 13, 2023 om 10:46
16850 Antwoorden / 202 Vragen

(Ook) Mijn vraag: heeft u gecontroleerd/nagevraagd of men het juiste adres hanteert om te verzenden?

Mijn meest ultime advies is: in gebreke stellen en levering vorderen binnen 14 dagen, zo niet, uw geld terug. Daarna indien u toch de kaarten wel wenst: kopen bij een museum dat deelneemt.  https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/   Hoe dan ook: de verzender/verkoper is degene die verantwoordelijk is voor goede verzending en ontvangst en zo er sprake zou kunnen zijn van onjuiste bezorging of ontvreemding, dan is het de verzender die de bezorgsdient dient aan te spreken.

Je
door Jeroen2424 - Dec 13, 2023 om 22:30
1 Antwoorden / 1 Vragen

De kaarten worden niet verstuurd naar een post afhaalpunt, alleen naar een huisadres. Ook een adres van een familielid is op advies van Museumkaart een keer geprobeerd zonder resultaat. En ons adres is iedere keer gecontroleerd. Op email, en op invullen van het online vragenformulier op hun site wordt niet gereageerd.

Ja
door JannyBoe - Dec 14, 2023 om 07:57
516 Antwoorden / Vragen

Hallo Jeroen, je zou nog eens kunnen proberen te bellen met de Museumvereniging via 020-5512900. De ze organisatie gaat over de kaart en je belt dan met een ander nummer dan de servicedesk van de kaart. Overige gegevens van de Museumvereniging staan onder aan deze pagina.

Als dat ook niet werkt dan zou ik in de pen klimmen en de koop ontbinden. U hebt iets gekocht en niet gekregen en de verkoper ruim voldoende in de gelegenheid gesteld om een en ander recht te zetten. Zie de website van Consuwijzer voor info en voorbeeldbrieven.

mo
door mof - Dec 15, 2023 om 16:12
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ligt het probleem dan wel bij hen? Als zij de kaarten versturen kunnen zij er dan nog iets aan doen anders dan u uw abonnementsgeld terug te betalen zodat u geen kaarten meer hoeft te gebruiken maar voor alle musea entree gaat betalen? Is dat wat u wilt?

Doan
door Doan - Feb 28, 2024 om 20:58
1 Antwoorden / Vragen

Ik herken het probleem, heb precies hetzelfde meegemaakt!
Bellen, mailen met klantenservice MJK en intussen heb je wel betaald middels ideal en kun je geen gebruik maken van het de bestelde Museumkaart.

Onbegrijpelijk dat er niet meteen zoals bij elke internetbestelling geen bevestiging van verzending met track en trace wordt toegestuurd voor een product van €70,-.

1paul
door 1paul - Mar 1, 2024 om 16:54
3149 Antwoorden / 0 Vragen

worden deze toevallig per mail verstuurd en zo ja komen ze dan in de verkeerde mailbox terecht??

Bijv. ongewenste mail of naar een adres welk niet van u is, welk adres heeft u doorgegeven??

optie 2 is dan maar naar uw huisadres toe laten sturen!!!