Si
door Sigi41 Mar 16, 2024 om 21:11
Winkels & webshops

Bestelling niet geleverd, wel betaling vereist

Eind november heb ik een online bestelling van 25 euro gedaan bij Intertoys, die op 1 december door DHL geleverd zou worden. DHL heeft wel gemeld dat de bestelling geleverd zou zijn, maar heeft die dag geen bestelling geleverd. Dit gemeld bij Intertoys en eind december een e-mail ontvangen dat ik de bestelling nageleverd zou krijgen of mijn geld terug kon krijgen. Ik had echter voor betalen via Klarna gekozen, omdat ik pas wilde betalen na levering, omdat dit wel eens mis gaat. Intertoys gaf aan dit te melden aan Klarna, zodat de betaling uit hun systeem zou worden gehaald. Nadat dit niet gebeurd was nogmaals contact opgenomen met Intertoys. Het zou druk zijn bij de administratie, maar het zou goed komen. Nadat het nog steeds in het systeem van Klarna bleef staan nogmaals contact opgenomen. Opeens was de betaling overgenomen door Klarna en moest Klarna het onderzoeken. Het was nu hun probleem. Klarna beloofde het te onderzoeken, maar meldde vervolgens dat Intertoys had gemeld dat de bestelling gewoon geleverd was geworden en daarom moest volgens Klarna gewoon aan hen betaald worden. Voor hen was de zaak afgedaan en voor klachten moest ik me maar tot Intertoys wenden. Intertoys ontkent nu ook hun toezegging van eind december en verwijst naar het onderzoek van Klarna, waar zij niets aan kunnen veranderen. Ik moet volgens hen gewoon 25 euro aan Klarna betalen voor een nooit geleverde bestelling. Wat is nu de beste volgende stap?

3759 11 Rapporteer
sjjoppy
door sjjoppy - Mar 16, 2024 om 21:40
7190 Antwoorden / 3 Vragen

Het is misschien beter als Klarna contact opneemt met DHL.

https://nl.trustpilot.com/review/www.intertoys.nl

Si
door Sigi41 Mar 17, 2024 om 09:24
Antwoorden / 2 Vragen

Klarna zegt Intertoys moet dat doen. En Intertoys zegt Klarna moet het nu regelen. Ik lees via die link naar Trustpilot soortgelijke verhalen met dezelfde problemen. Ik ben dus niet de enige...

pe
door pebk Mar 20, 2024 om 16:23
581 Antwoorden / 0 Vragen

Precies. Intertoys is de opdrachgever. Intertoys moet het met Klarna oplossen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 16, 2024 om 22:32
2057 Antwoorden / Vragen

De eerste stap is alle correspondentie veilig stellen en kijken of daaruit blijkt dat u gemeld heeft dat de levering niet heeft plasts gevonden en dat Intertoys daarop reageert. As u dat zwart op wit heeft zou ik met Klarna gaan praten. Als u dat niet zwart op wit heeft zou ik mijn knopen tellen en bedenken wat je wil voor €25.

pr
door prikker Mar 20, 2024 om 14:34
15 Antwoorden / 1 Vragen

Wat bedoel je met correspondentie waaruit blijkt dat de levering niet heeft plaatsgevonden ?!?

Hij heeft 't nooit ontvangen.. natuurlijk is daar geen correspondentie van... DHL beweert 't wel geleverd te hebben.

Da's nu precies de essentie van het probleem !

Geen levering betekent geen voltooiing van een koop, dus ook geen betaling.

Klarna is alleen niet de partij tot wie hij zich moet richten, maar tot Intertoys... die zijn verantwoordelijk voor het tekortschieten van DHL.

Het is niet aan de ontvanger om te bewijzen dat een levering niet plaatsgevonden heeft, dat kan hij namelijk nooit.

Het is aan de leverantier om te bewijzen dat deze wel heeft plaatsgevonden... en daarmee de opdrachtgever Intertoys.

Als de levering dus niet heeft plaatsgevonden is maar één aktie correct, de verkoper in gebreke stellen en niet betalen.

Dan is het aan de verkoper om te bepalen hoe sterk zijn zaak is en of hij een rechtzaak wil beginnen over die €25... niet aan de koper. Jij draait de bewijslast om een of andere mysterieuze reden om... zo werkt rechtspraak niet.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Mar 20, 2024 om 15:25
2057 Antwoorden / Vragen

Je leest slecht, ik heb niet gezegd dat je kunt bewijzen dan de levering niet heeft plaats gevonden, ik heb gezegd dat je gemeld hebt dat de levering niet heeft plaats gevonden en hoe Intertoys daarop heeft gereageerd. Het maakt je zaak gewoon sterk als je dat zwart op witr hebt.
Verder benader is het niet zo theoretisch als jij maar zeg dat als je dat sterke bewijs hebt je hopelijk eea met Klarna kunt kortsluiten en als je dat niet hebt of je dan zin hebt voor €25 het gevecht aan te gaan.

pr
door prikker Mar 20, 2024 om 22:08
15 Antwoorden / 1 Vragen

Over slecht lezen gesproken, hij heeft nog niet betaald... hij betaald achteraf omdat zoals hij zelf aangeeft 'omdat dit wel eens mis gaat'.
Hij schrijft dit ook letterlijk : "
Ik moet volgens hen gewoon 25 euro aan Klarna betalen voor een nooit geleverde bestelling."

Maar terugkomend op m'n vorige bericht en je reaktie daarop. Hij moet niet bewijzen dat hij gemeld heeft dat hij de levering niet heeft ontvangen, dat doet hij al continu.

De bewijslast ligt uitsluitend bij de verkoper Intertoys om te bewijzen dat de levering via DHL heeft plaatsgevonden en of zij het de moeite waard vinden om voor die 25 euro een rechtszaak op te starten. Klarna is geen partij in dit geschil tussen koper en verkoper.

Kijk iets meer naar jezelf als je andere mensen iets verwijt... want je slaat alle planken mis weer.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Mar 20, 2024 om 22:28
2057 Antwoorden / Vragen

Als je niet in staat bent te zien dat je me letterlijk verkeerd quote denk ik dat je beter bij iemand anders kan gaan mekkeren.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Mar 16, 2024 om 22:33
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Sigi41,

Print al uw mailverkeer uit en stuur alles aangetekend op met een begeleidende klachtbrief aan Klarna Nederland.
Bewaar een kopie voor uzelf.

Zie bijgevoegde foto voor postadres.

pr
door prikker Mar 20, 2024 om 14:38
15 Antwoorden / 1 Vragen

Klarna is geen partij in dit geschil... Intertoys is in gebreke gebleven (omdat hun leverantier -DHL- niet geleverd heeft).

DHL zal moeten bewijzen dat ze wèl geleverd hebben... niet de klant dat hij niet ontvangen heeft (want dat kan namelijk nooit).

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Mar 20, 2024 om 17:13
2057 Antwoorden / Vragen

Klarna is geen partij?  Lees even verderop van iemand die uiteindelijk toch betaald heeft, aan Klarna.

pr
door prikker Mar 20, 2024 om 22:08
15 Antwoorden / 1 Vragen

Klarna is geen partij in dit geschil tussen koper en verkoper.

Wat een ander gedaan heeft is aan die persoon... iedereen maakt fouten.

marita5
door marita5 - Mar 17, 2024 om 09:06
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Sigi41 ,

Veelgestelde Vragen ,

Wat als ik niet tevreden ben over hoe Klarna het probleem heeft opgelost?

Als u niet tevreden bent met de oplossing, kunt u nog steeds contact opnemen met de verkoper en, indien noodzakelijk, juridische stappen ondernemen. In dit opzicht biedt de kopersbescherming van Klarna alleen een extra mogelijkheid voor geschillenbeslechting om u te helpen een terugbetaling te krijgen voor uw bestelling in het geval van een gerechtvaardigde claim via kopersbescherming.

Zie ook deze links ,

https://www.klarna.com/nl/klachten/

Intertoys is aangesloten bij Thuiswinkel.org , u kunt daar ook nog een klacht indienen ,

https://www.thuiswinkel.org/leden/intertoys/certificaat/

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/helpcenter/klacht-indienen/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 17, 2024 om 10:28
16850 Antwoorden / 202 Vragen

In ieder geval niet betalen. De verzender dus Intertoys is verantwoordelijk voor de juiste verzendingt en zal dus moet kunnen aantonen dat u het wel werkelijk ontvangen zou hebben. Het lijkt mij dat dat niet kan. Bovendien zijn er m.b.r. niet adequate leveringen van DHL al meerdere klachten bekend zoals bij mij het zonder melden een pakket voor de deur zetten op een weinig opvallende plek en ook het plaatsen van een pakket voor mijn deur, al iets langer geleden, wel aangebeld maar meteen weggeloopen terwijl het pakket helemaal niet voor mij bleek te zijn. Dat heb ik toen teruggebracht naar een DHL Servicepunt.

Nog stelliger: zijdens Klarna dient men bewijs te leveren dat het bij u zou zijn afgeleverd en uitsluitend een melding van DHL aan Klara is beslist niet afdoende.
Het komt vaker voor bij Klarna maar ook hier is het de aanhouder die wint, vraag dus om schriftelijk bewijs zo men 'voet bij stuk'blijft houden. Laat u niet intimideren, zo men toch zou overgaan tot een invorderingsprocedure (via een deurwaardersexploit) is het wel van belang om daarop te reageren bij de rechtbank omdat er anders sprake zou kunnen zijn van een 'bij verstek oordeel' doch zal indien u aangeef dat het aan bewijs ontbreekt de eiser 'de staart tussen de benen krijgt'. Oook m.b.t. het oirspronkelijke bedrag ad. €25,00. U kunt dan zelfs als tegevvordering kosten die u zelf iun deze alsdan heeft moete maken vorderen.

Zie naast gegeven aanwijzingen ook nog:  https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu

ka
door kaartendraak Mar 20, 2024 om 13:09
180 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zou het zelf echt niet naar een DHL servicepunt gebracht hebben, als het adres dichtbij is iig wel naar de juiste ontvanger, maar anders zou ik van DHL geeist hebben dat ze het bij een volgende ronde op zouden halen of de werkelijke ontvanger op de hoogte stellen waar het pakket ligt. Je kan verdorrie toch niet voor iedereen pakketbezorger gaan worden als de officiele bedrijven de boel verkloten?

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 20, 2024 om 16:15
16850 Antwoorden / 202 Vragen

?? Ik heb het juist weggebracht naar een servicepunt, vlak bij, om ook te regelen dat de bezorger in kwestrie zou worden aangesproken op het ongewenste gedrag. Deze bleek al eerder gewaarschuwd te zijn en men zou passaender maatregelen gaan treffen vanuit het verdeelpunt.

Ka
door Kariena - Mar 18, 2024 om 11:45
3 Antwoorden / Vragen

Ik heb hetzelfde meegemaakt met een bestelling van Middo. Deze zou geleverd zijn bij de buren toen we nb op vakantie waren in Oostenrijk. Natuurlijk niet. Klarna hield vast aan het feit dat DHL een leveringsbewijs had voor het juiste adres. Dat was echter niet het onze  maar dat van de buren die nooit iets hebben ontvangen. Na maanden over en weer gemaild te hebben, moeten we toch het bedrag van €71 betalen. Klarna hield vast aan het Leveringsbewijs van DHL. Echt onrechtvaardig en je kunt er dus niets aan doen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Mar 18, 2024 om 13:09
2057 Antwoorden / Vragen

Hoezo kun je niets doen, je kunt gewoon weigeren te betalen en dan gaan ze maar bewijzen dat je het hebt ontvangen.

ga
door gastonf Mar 20, 2024 om 12:41
20 Antwoorden / 6 Vragen

Inderdaad ( Henk de 7e). Klarna gedraagt zich als incassoburo, probeert je angst aan te praten en te laten betalen. Klarna kan niets met een of ander leveringsbewijs. Intertoys dient te bewijzen dat het pakket daadwerkelijk aan de geadreseerde is afgeleverd. DHL is deze alleen maar de transporteur.
Overigens, moest er niet getekend worden voor ontvangst? Wiens handtekening was dat dan? DHL zou als het pakket voor de deur zou zijn neergezet zelf getekend moeten hebben. Dat is valsheid in geschrifte. Laat Klarna maar eens met bewijzen komen en laat je niet intimideren door die grappenmakers.

ze
door zeemannetje - Mar 18, 2024 om 11:46
120 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, Klarna zal met DHL dit moeten oplossen. Het is best vaak zo dat bezorgers een pakketje afleveren bij een buur en geen bericht welke buur dat geweest is. Zelfs zonder eerst bij het juiste adres geprobeerd te hebben. Het is mij al een aantal keren overkomen dat ik thuis was en opeens een bericht kreeg dat iets was afgeleverd. Gelukkig was die buur zo vriendelijk om zelf naar mij op zoek te gaan maar meestal wachten mensen totdat jij komt.
Tegenwoordig laat ik wat niet door een brievenbus past altijd op een Post/DHL en wat meer punt afleveren.

Ka
door Kariena - Mar 18, 2024 om 11:48
3 Antwoorden / Vragen

Ik heb hetzelfde meegemaakt met een bestelling van Middo. Deze zou geleverd zijn bij de buren toen we nb op vakantie waren in Oostenrijk. Natuurlijk niet. Klarna hield vast aan het feit dat DHL een leveringsbewijs had voor het juiste adres. Dat was echter niet het onze maar dat van de buren die nooit iets hebben ontvangen. Na maanden over en weer gemaild te hebben, moeten we toch het bedrag van €71 betalen. Klarna hield vast aan het leveringsbewijs van DHL. Echt onrechtvaardig en je kunt er dus niets aan doen.

Franske1958
door Franske1958 - Mar 20, 2024 om 14:05
426 Antwoorden / 2 Vragen

Ik denk dat de verzender het verschil weten tussen iemand die echt een pakketje niet heeft ontvangen en iemand die
alleen maaar zegt dat er niets is ontvangen en op die manier het product voor ofwel een tweede keer wil ontvangen
ofwel zijn geld terug wil hebben en dus dat "niet ontvangen" pakketje gratis heeft ontvangen.

mahadma
door mahadma Mar 20, 2024 om 22:19
11541 Antwoorden / 51 Vragen

voor 25 euro liegen doe je niet

1paul
door 1paul - Mar 21, 2024 om 08:50
3148 Antwoorden / 0 Vragen

Niet betalen en de mail van Intertoys doorsturen naar Klarna met de mededeling dat u nog steeds op de terugbetaling wacht.

Als men dreigt met incasso staat u uitermate sterk dus laat ze maar, u heeft een belofte schriftelijk gedaan door de leverancier, die telt voor de rechter erg sterk..

Tegelijk maan Intertoys om binnen 15 dagen over te gaan tot verzending dan wel terugbetaling, vul in welke u wilt, doen ze dit niet kunt u zelfs zelf een deurwaarder inschakelen!!

mo
door mof - Mar 23, 2024 om 09:57
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft besteld bij Intertoys. Intertoys is de leverancier. Intertoys moet leveren. Doet Intertoys dat niet dan moet Intertoys u het aankoopbedrag terugbetalen. Dat hoeft niet over Klarna.Intertoys kan dit ook direct aan u uitbetalen.