Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: forumessent
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Feb 1, 2016 om 13:59Heb een probleem met de jaarafrekening van essentBeste Marie-Louise,
Graag willen we samen met u de jaarafrekening doornemen en al uw vragen beantwoorden. Als u dit ook wilt kunt u een email sturen naar webcare@essent.nl met daarin uw naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer en en kopie van uw bericht. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Met vriendelijke groet,
Angelique
Essent Klantenservice
Webcare -
Oct 7, 2015 om 13:36Essent komt verplichtingen niet naBeste Ylbunnig,
Hartelijk dank voor uw bericht. U klaagt erover dat de Media Markt bon die wij hebben verstuurd geblokkeerd was. Tot op heden heeft u nog geen nieuwe ontvangen. Terugbelafspraken zijn niet nagekomen waardoor u het gevoel heeft dat u niet geholpen wordt. Ik vind het erg vervelend dat u dit zo ervaart en bied hiervoor mijn excuses aan. Graag zoek ik het e.e.a. voor u uit. Hiervoor verzoek ik u uw naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer en een kopie van uw bericht te mailen naar webcare@essent.nl. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Ik verzoek u om, indien mogelijk, uw bericht te wijzigen zodat de namen van medewerkers niet genoemd worden. Dit in verband met privacy.
Met vriendelijk groet,
Dave
Essent Klantenservice
Webcare -
Aug 26, 2015 om 19:41Boete EssentBeste Fjmsmits,
U vraagt of wij u een opzegvergoeding in rekening mogen brengen als u verhuist naar een adres waar geen gasaansluiting is.
Wanneer een klant met twee producten (elektriciteit en gas) gaat verhuizen waar maar een product afgenomen kan worden, wordt dit automatisch door ons systeem herkent en zullen wij geen opzegvergoeding in rekening brengen. Mocht dit onverhoopt wel gebeuren, dan melden wij het betreffende product alsnog boetevrij af.
Echter kan het zijn dat er wel een gasaansluiting is, maar dat de eigenaar van het pand een leveringsovereenkomst heeft met een andere leverancier die hij of zij niet wilt opzeggen. Dan is het feitelijk wel mogelijk om de levering mee te nemen, maar wordt er voor gekozen (helaas niet door de klant, maar de verhuurder) om dat niet te doen. In dat geval brengen wij wel een opzegvergoeding in rekening.
Uit uw bericht begrijp ik dat er in uw nieuwe woning geen gasaansluiting is, maar wel een opzegvergoeding in rekening is gebracht. Als u in een e-mail naar webcare@essent.nl uw postcode, huisnummer, geboortedatum en kopie van dit bericht stuurt, kijk ik graag voor u na waarom er een opzegvergoeding in rekening is gebracht en of dit terecht is.
Ik hoor graag van u.
Met vriendelijke groet,
Dave
Essent Webcare -
Aug 6, 2015 om 08:51contract bij EssentBeste alexven,
In uw bericht op dit forum geeft u aan dat er onduidelijkheden zijn omtrent het contract .
Om dit uit te zoeken, verzoek ik u uw naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer en een kopie van uw bericht te mailen naar webcare@essent.nl. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Met vriendelijk groet,
Angelique
Essent Klantenservice
Webcare -
Jul 17, 2015 om 14:08sigaar uit essent doosBeste Tijger1,
Wij hebben verschillende aanbiedingen met een drie jarig contract. Vandaar dat ik de gegevens opvraag om bij deze klant specifiek te kijken naar zijn aanbieding. In deze situatie is een algemeen antwoord niet voldoende.
Met vriendelijke groet,
Angelique
Essent Klantenservice
Webcare -
Jul 17, 2015 om 13:37sigaar uit essent doosBeste Kowaski
In uw bericht op dit forum geeft u aan dat u graag wilt weten of het klopt dat er een verschil in vastrecht zit met het flexibel contract en het drie jarige contract.
Uiteraard wil ik dit graag voor u uitzoeken. Hiervoor verzoek ik u uw naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer, geboortedatum en een kopie van uw bericht te mailen naar webcare@essent.nl. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Met vriendelijk groet,
Angelique
Essent Klantenservice
Webcare -
May 26, 2015 om 08:24onterechte afmeldingBeste bram21,
In uw bericht op dit forum geeft u aan dat u een eindafrekening heeft ontvangen in verband met de onterechte overstap. Ik wil dit graag voor u uitzoeken.
Hiervoor verzoek ik u uw naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer en een kopie van uw bericht te mailen naar webcare@essent.nl. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Met vriendelijk groet,
Angelique
Essent Klantenservice
Webcare -
May 11, 2015 om 19:32JaarafrekeningBeste rontayson,
In uw bericht op dit forum geeft u aan dat u een bijbetaling heeft ontvangen op de jaarafrekening en geen betalingsregeling kon treffen.
Ik wil dit graag voor u uitzoeken. Hiervoor verzoek ik u uw naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer, geboortedatum en een kopie van uw bericht te mailen naar webcare@essent.nl. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Met vriendelijk groet,
Angelique
Essent Klantenservice
Webcare -
Apr 13, 2015 om 08:40over te stapperBeste Gabrielle,
U geeft aan dat u 300 euro dient te betalen aan Essent. Het is mij niet geheel duidelijk of u het heeft over het voorschot of een waarborgsom.
Bij nieuwe klanten toetsen wij altijd op kredietwaardigheid, dit is een standaard procedure in de energiebranche. Hieruit kan komen dat u een waarborgsom dient te betalen.
Het voorschot baseren wij op het standaard jaarverbruik. Mocht u meer informatie wensen, dan ontvangen we graag uw naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer en een kopie van uw vraag per emil aan webcare@essent.nl. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Met vriendelijke groet,
Angelique
Essent Klantenservice
Webcare -
Apr 1, 2015 om 11:585-jarig contract EssentBeste Harmendouwe,
Het is erg jammer om te horen dat je deze ervaring hebt. In de MediaMarkt doen wij graag een aanbod aan onze bestaande klanten. Hier hebben wij echter wel richtlijnen voor.
Op het moment dat je een klant bent van Essent zijn er twee mogelijkheden voor het ontvangen van correspondentie, waaronder contractverleningen: Per e-mail en per post. Als ik het zo lees is jouw voorkeur per e-mail en heb je ook een (correct) e-mailadres doorgegeven. Redelijkerwijs verlangt Essent van haar klanten dat als zij een e-mail krijgen dat die ook gelezen wordt. Deze verantwoordelijkheid ligt te allen tijde bij de klant.
Je geeft aan dat in de winkel je gegevens gecheckt zijn. Als er in de MediaMarkt een overeenkomst wordt afgesloten communiceren wij naast zaken als tarieven, betaalwijze, voorschot, indien van toepassing bedenktijd en andere zaken ook de wijze waarop wij de bevestiging van deze overeenkomst sturen.
Als de bevestiging verstuurd is naar het door jou opgegeven e-mailadres, wat jouw voorkeurskanaal is, gaat indien van toepassing een bedenktijd van veertien kalenderdagen in. Als wij in deze periode geen annulering hebben ontvangen gaat het contract in en wordt het bindend. Dat is ook gebeurd bij jou als ik het zo lees.
Wij kunnen geen overeenkomst afsluiten zonder klantcontact. Hier wordt streng op gecontroleerd. Je vrouw is met Essent in gesprek gegaan bij de stand van Essent in de MediaMarkt. Nadat gegevens zijn doorgegeven en het aanbod is besproken kan het aanbod pas verwerkt worden.
Ik zou hierover graag verder in gesprek gaan om jouw specifieke situatie door te nemen. Als jij dit ook wilt ontvang ik graag een e-mail op webcare@essent.nl met een kopie van jouw klacht,je postcode, huisnummer, telefoonnummer en ter controle de geboortedatum van de contractant. Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijke groet,
Dave
Essent Webcare