hu
door hugodevos Jun 20, 2008 om 22:51
Auto & vervoer

Defect elekrische fiets Aldi

ik heb een elektrische fiets bij Aldi gekocht , na een week was de schakelaar E/Max defect , wie heeft ervaring met dit soort problemen bij de klanten service van Aldi?


1828 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

harrie
door harrie - Jun 21, 2008 om 08:08
765 Antwoorden / 36 Vragen
0

Hugodevos.


Als het goed is heeft u bij de fiets een service telefoon nummer ontvangen. Volgens afspraak wordt de fiets dan binnen 10 dagen ter plaatse gerepareerd.


Ik ben nieuwsgierig of deze termijn gehaald wordt, overigens heb ik een E-mail adres van de fabrikant.   SI-Zweirad@Prophete.net


Groeten Harrie

ca
door carrie - Jun 21, 2008 om 13:32
79 Antwoorden / 1 Vragen
0

als je iets bij de aldi koopt, is het gebruikelijk dat je bij gebreken contact opneemt met de fabrikant of de importeur.bij kleinere artikelen kun je ze kosteloos opsturen, hoe het met een fiets gaat, weet ik niet, dat zal de fabrikant je wel vertellen.

hu
door hugodevos - Jun 21, 2008 om 13:42
7 Antwoorden / 1 Vragen
0

bedankt Harrie

ik heb een mail gestuurd naar de leverancier, doch geen reactie, wel na mijn telefonische boodschap , ze halen de 10 dagen niet hebben ze aangegeven en de monteur moet dan vanuit Duitsland wel in deze regio komen.
Het servicenummer is prima , je kan je boodschap inspreken en na een of 2 dagen wordt je terug gebeld , ze proberen in het Nederlands te reageren.
In ieder geval hebben ze me een datum gegeven ,dat de monteur langs komt.
ben benieuwd hoe het verloopt.
groet

hugo

 



hu
door hugodevos - Jun 21, 2008 om 13:47
7 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hallo Carrie
bedankt voor je reactie, inderdaad is dat zo ,wat je vermeld, ik heb wel ervaring met andere artikelen , maar een fiets is dat lastig omdat het kennelijk vanuit Duitsland niet makkelijk inplanbaar is .
Ik heb inmiddels een datum van de leverancier gekregen.
We wachten af hoe het verloopt.

groet

hugo




harrie
door harrie - Jul 31, 2008 om 08:59
765 Antwoorden / 36 Vragen
0

Hallo Hugo.


Ik ben nieuwsgierig hoe het afgelopen is. Dit omdat de fiets binnenkort weer in de aanbieding is.


Groeten Harrie

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jul 31, 2008 om 10:00
3809 Antwoorden / 46 Vragen
0

Dag Hugo,

Uw fiets moet met zo min mogelijk overlast en zo snel mogelijk gerepareerd worden. Lukt dit niet, dan heeft u recht op geld terug.

Verplichting verkoper bij garantie. Uitspr. Hof v. Europa 17-4-08

Een gekocht goed moet voldoen aan de verwachtingen welke u daar aan mag hebben. Dat noemt de wetgever overeenstemming.

Dit schrijft de Europeese wetgeving voor:

- De verkoper is jegens de consument aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat bij aflevering van de goederen.
- In geval van gebrek aan overeenstemming, heeft de consument het recht dat de goederen kosteloos door herstelling in overeenstemming worden gebracht,
  of dat de prijs op passende wijze wordt verminderd of dat de koopovereenkomst met betrekking tot deze goederen wordt ontbonden. (Dan geldt geld terug. H.)
- Herstelling of vervanging moet, rekening houdend met de aard van de goederen en het gebruik van de goederen dat de consument wenste,
   binnen redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de consument plaatsvinden.
- De term kosteloos heeft betrekking op de kosten die gemaakt moeten worden om de goederen in overeenstemming te brengen, met name de kosten van
   verzending, loon en materiaal.

-De consument kan een passende prijsvermindering of ontbinding van de overeenkomst verlangen:

            - indien hij geen aanspraak kan maken op herstelling of vervanging of

            - indien de verkoper niet binnen een redelijke termijn tot genoegdoening is overgegaan of

            - indien de verkoper niet zonder ernstige overlast voor de consument tot genoegdoening is overgegaan.
Einde citaat.

Europeese wetgeving gaat boven Nederlandse wetgeving, voor zover de Nederlandse wetgeving op dit gebied beperkter is. De Nederlandse wetgeving op dit
gebied mag wel uitgebreider zijn, dus meer bescherming bieden voor de consument.

In dit geval lijkt het me redelijk dat de verkoper u geld terugbetaald.

Hardware ERror MAN.




hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jul 31, 2008 om 10:01
3809 Antwoorden / 46 Vragen
0

PS: de laatste regel hoort er nog even niet bij, doch ik ben even benieuwd als Harrie hoe dit afloopt.
H.



hu
door hugodevos - Aug 4, 2008 om 19:47
7 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hallo Harrie

Er is na het afspreken van een bezoekdatum een monteur met een bestelbus uit Duitsland gekomen en heeft bij mij in de straat de fiets gerepareerd, die meneer sprak Duits en was een hele week in Holland.
Ze hebben een groot verzorgings gebied en dat wordt over 35  monteurs is verdeeld.
De fiets was in een half uur gerepareerd,de schakelaar ec/mac blijf ik toch wel zwak vinden .Ik ben tevreden over de service.
Wel moet je over wat vaardigheden beschikken als je de fiets koopt.
Er komt een vrachtwagen bij je langs , de chauffeur geeft je een grote smalle stevige doos waarin de fiets zit.
het kost wat moeite om de fiets er uit te krijgen en het stevige karton te verwijderen.
daarna moeten de pedalen gemerkt links en rechts gemonteerd worden en het stuur moet op de goede hoogte gezet worden en de handrem moet in de juiste stand gezet worden.
De Duitse firma heeft een Hollandse vervoersmaatschappij ingehuurd voor het afleveren van ingepakte fiets er wordt door die firma een afspraak gemaakt voor de leverings datum.
Ik ben tevreden over het product en de service

Groet

Hugo






hu
door hugodevos - Aug 4, 2008 om 19:55
7 Antwoorden / 1 Vragen
0

Harrie en hardwerrorman

bedankt voor de informatie en belangstelling , ik hoop dat andere lezers niet schromen om zo´n sobere en degelijke fiets te kopen.

groet

Hugo



Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Martijn van den Ham
Martijn van den Ham - May 7, 2024 om 18:46
Huishouden & energie

LOQED slim slot

Ik ben in het bezit van een slim slot van LOQED waar ik zeer veel plezier van heb krijg ik zojuist een mailt binnen dat ze genoodzaakt zijn de cloud dienst betaald te maken voor een bedrag van € 4,95 per maand. Mag dit zo maar?!!!
Het slot heb ik uitgekozen gezien de functionaliteiten die er op zitten en dat er geen abonnement op zat en nu wordt er toch een abonnement door je strot gedrukt. ... Lees meer

Vp
Vpk75 - May 12, 2024 om 14:33
Geldzaken & recht

BKR gegevens, moeten die gewaarmerkt zijn?

Wij willen een nieuwe woning bezichtigen en de cooperatie vraagt om de BKR gegevens. Het gaat om een vrije sector woning. Maar die gevens kosten gewaarmerkt 15 euro pp.
Is dat nodig of mag ik het ook, aangezien ik het gratis mag inzien, screenshotten en in een document zetten, denkt u?
Dat mag wel met de BRP gegevens, staat er. Daar staat het namelijk gewoon bij vermeld, in de info voora ... Lees meer

Geboren Amsterdammer
Geboren Amsterdammer - Jan 10, 2024 om 22:32
Winkels & webshops
Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?

Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?

Geachte forumleden,

Ik sjouw al dagen mijn lege flessen van de ene naar de andere supermarkt.....

Zou het kunnen ,dat de supermarkten te veel lege blikjes en plastic flessen krijgen aangeboden en dat zij express de automaten uitzetten omdat ze anders verlies erop lijden?

Kortom : Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan? Lees meer