di
door dirk23 Nov 15, 2008 om 08:35
Auto & vervoer

Goed slot voor scooter

Ik heb er een gezien bij Halfords van 60 cm. Hij heeft 2 of 3 sterren (voor verzekering) en is een paar tientjes goedkoper dan het slot van mijn dealer.

Wat is de beste lengte voor een slot en welke kan ik het beste kopen?

15958 18 Rapporteer

stacey
door stacey - Nov 15, 2008 om 13:27
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Moeilijk te zeggen daar niemand weet over wat voor sloten je het hebt........

Ik zou zeggen beugelslot om je wiel te blokkeren en goede ketting voor om hek zodat ze hem niet achterin aanhanger kunnen gooien ;-)

Informeer anders bij de verzekeraar dan weet je zeker dat je een door hun goedgekeurd  slot hebt zodat ze bij diefstal niet onder uitkeren kunnen uitkomen door te zeggen dat je geen juiste beveiliging had.........

Succes,

ja
door jan6255 - Nov 17, 2008 om 15:43
9 Antwoorden / 5 Vragen

Een 4 sterren slot is op dit moment het beste wat je kan kopen, ikzelf zou een kettingslot adviseren van ABUS, kijk anders even op de navolgende site: (HOOG ANTINK)

http://www.marktplaza.nl/winkel.php?shop_nr=556566&shopgrp_nr=1#shop

di
door diederik8628 - Nov 17, 2008 om 15:48
2 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien een alarm systeemop de scooter met startonderbreker

kosten 45,00 euro

goedkoper dan de scooter kwijt

diederi8628

ta
door tar - Nov 17, 2008 om 16:39
522 Antwoorden / 9 Vragen

Goedkoop is duurkoop; als je een “gewilde” scooter hebt ben je helaas een paar honderd euro kwijt aan sloten… helaas het is niet anders. Denk hierbij aan de grote en middelgrote steden.

Bedenk wel, bij normaal gebruik gaan deze sloten jaren en jaren lang mee! Dus de afschrijfkosten per jaar zijn relatief erg klein. Soms krijg je extra korting van de verzekeraar bij kwalitatief goede sloten.

De (verzekerings)kosten van een nieuwe scooter zijn hoger, zeker als deze voor de 2de keer wordt gestolen.

De soort beveiliging ligt ook aan het type scooter!

Is de scooter erg gewild, dan wordt beveiliging lastig en duur.

Als je de scooter echt niet kwijt wil raken.

1 Schijfremslot, 1 (bewegings)alarm en 1 beugelslot om de scooter aan een paal vast te zetten.

ta
door tar - Nov 17, 2008 om 16:40
522 Antwoorden / 9 Vragen

De iets professionelere scooterboefjes hebben b.v. HEEL GEWOON de beschikking over:

http://makita.nl/page.asp?groupid=-1&itemid=40095&search=true&svalue=haakse%20slijper&adv=true

B.v. deze slijpschijf slijpt een zeer zware ketting/beugelslot binnen 2 minuten door!!! (En de omstanders kijken vaak niet eens om, laat staan dat ze er iets van durven te zeggen).

Schijfremsloten:

Bijna niet door te slijpen of te knippen als deze nauw om de remschijf sluit, waardoor de scooter meestal blijft niet wordt gestolen.

http://www.motoport.nl/Content/Accessoires/Schijfremsloten.cfm

http://www.abus.de/us/main.asp?ScreenLang=us&sid=36556423160350171120086225178117&select=0105b05&ArtikelGrID=154

ta
door tar - Nov 17, 2008 om 16:40
522 Antwoorden / 9 Vragen

Beugelsloten:

http://www.abus.de/us/main.asp?ScreenLang=us&sid=36556423160350171120086225178117&select=0105b01&ArtikelGrID=150

Bedenk wel, als de dieven de tijd en gelegenheid krijgen dan is elk slot te kraken.

donkschr
door donkschr - Nov 17, 2008 om 16:41
78 Antwoorden / 14 Vragen

Een kettingslot is naast een stuurslot een veilige oplossing.

Belangstelling? Ik heb nog een goed kettingslot in de aanbieding. Zie:

http://buurtlink.nl/1447BB/purmerend/Westland/617162/Kettingslot+AXA+Cherto+100

Ik heb deze gekocht voor een fiets, maar is veel te zwaar om mee te nemen.

toolboy
door toolboy - Nov 17, 2008 om 16:48
965 Antwoorden / 40 Vragen

Een opzichtige camera plaatsen.Met een sticker melding daarnaast.Deze scooter wordt continue bewaakt.

Groet T

ta
door tar - Nov 17, 2008 om 17:04
522 Antwoorden / 9 Vragen

Sorry, maar:

Helaas is de Axa Cherto 100 niet getest op Ice spray "bestendigheid".

Met een spuitbus Ice spray (ongeveer 5 euro) koel je een schakel van deze keting af en daarna is deze schakel met een klein hamertje simpelweg kapot te slaan. Gemiddelde tijdsduur: 1.5 minuten...

ta
door tar - Nov 17, 2008 om 17:05
522 Antwoorden / 9 Vragen

keting = ketting

pk49
door pk49 - Nov 17, 2008 om 21:28
243 Antwoorden / 2 Vragen

ik rijd al 12 jaren een scooter omdat ik werk heb midden in de stad en mijn auto nergens kan parkeren.Ik heb zelf een alarm ingebouwd(niet echt moeilijk) in kombinatie met een zware kettingslot.Er zijn diverse pogingen ondernomen om mijn scooter te stelen maar dat is nooit gelukt.Bij de minste aanraking gaat het alarm af,met enorm kabaal.Er is een backup accu, wil men de accu van de scooter onklaar maken, gaat het alarm ook af.Verkrijgbaar bij o.a. www.motozoom.nl. Kosten ergens rond de 70 euro.Prima oplossing,want er is geen enkele slot tegen opgewassen.

zathros
door zathros - Nov 18, 2008 om 07:16
10 Antwoorden / 3 Vragen

Ik werk zelf in een rijwielzaak en zie verschillende ook goedgekeurde sloten gekraakt.

Accu machines zijn voor dieven een grote hulp, of ze boren het cilindertje uit. Laatst Kwam er iemand met een goedgekeurd slot wat gekraakt was en uit de sporen bleek dat een  moerenkraker(verkrijgbaar bij veel gereedschapwinkels) de meeste kettingsloten gewoon kan kraken. Electrisch accu gereedschap is vaak zo goedkoop voor een dief dat tegenwoordig het een standaard uitrusting is.. Een betonschaar word nog maar sporadisch gebruikt.

 Heus schijfremsloten in combinatie met alarm is de naar verhouding goedkoopste en meest efficiente oplossing. Daarnaast een stijf beugelslot met zo min mogelijk ruimte om erbij te kunnen

Camera's helpen echt niet zelfs niet als ze werken want de meesten hebben een muts op waardoor ze nauwelijks herkenbaar zijn.

koop een goed alarm en schijfremsloten, zorg ook voor een goede start onderbreker, een kettingslot voorkomt alleen maar dat ze in een aanhanger kunnen gooien. En zorg er ook voor dat ze niet bij de bedrading kunnen van het alarm.

Veel succes.

Grts.

Ted

an
door ankhor - Nov 18, 2008 om 09:55
122 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou gaan voor een kettingslot.

Want als ze je dan van je scooter willen trekken dan kan je de ketting tenminste gebruiken om ze af te rammelen, een slot is helaas tegenwoordig niet meer genoeg om je te verzekeren\dat je je scooter niet kwijt bent.

di
door dirk23 - Dec 1, 2008 om 10:43
249 Antwoorden / 137 Vragen

sorry voor de late reactie maar ik was deze vraag helemaal vergeten.

Ik haal vandaag mijn piaggio zip af en krijg er een slot bij van 3 sterren. Ik neem aan dat er een stuurslot op zit.

Wat is een schijfremslot en hoe moet je die plaatsen? Zit die er nooit standaard op?

di
door dirk23 - Dec 1, 2008 om 10:57
249 Antwoorden / 137 Vragen

vooral hoe werken die schijfremsloten? Bijven ze altijd aan het (voor?)wiel zitten. Werken ze met een sleuteltje? En welke kan ik het best kopen?

De hema verzekering eist hem.

ta
door tar - Dec 1, 2008 om 14:23
522 Antwoorden / 9 Vragen

Een schijfremslot zet je op de schijfrem van je voor en/of achterwiel.

Het liefst op beiden wielen als dit kan, zo wordt je scooter bijna nooit  gestolen.

Het schijfremslot wordt gewoon geopend met een sleutel.

Ligt aan hoeveel geld je wilt uitgeven; De duurdere schijfremsloten (met “uitboorbeveiliging”, is erg belangrijk!) zijn bijna onmogelijk te kraken en gaan vele jaren probleemloos mee; dus de kosten over al die jaren zijn erg laag.

Een willekeurig voorbeeld van schijfremsloten, er zijn vele andere merken verkrijgbaar:

http://www.abus.de/us/main.asp?ScreenLang=us&sid=36556423160350171120086225178117&select=0105b05&ArtikelGrID=154

ta
door tar - Dec 1, 2008 om 15:11
522 Antwoorden / 9 Vragen

Jouw overgebleven vraag: "Bijven ze altijd aan het (voor?)wiel zitten".

Nee, een schijfremslot blokkeert het wiel wel volledig als het op slot is gedaan, maar het slot zit niet vast aan je wiel; het slot is met de sleutel gewoon lost te maken net zoals een kettingslot.

di
door dirk23 - Dec 1, 2008 om 15:13
249 Antwoorden / 137 Vragen

Das duidelijk, dankjewel. Dat wordt aanschaffen.