ad
door adminkindercampuszuidas.nl Mar 17, 2017 om 11:31
Auto & vervoer

GVB scholenkaart

Het Gemeentevervoerbedrijf van Amsterdam (GVB) faciliteert speciale scholendagkaarten. Voor €2,- kan een leerling de hele dag door de stad reizen als de klas een dagje uit wil. Dat is natuurlijk niet duur. Echter, je bent verplicht om er minimaal 50 af te nemen. Stel dat je er 51 nodig hebt, dan moet je er 100 afnemen. De kaartjes zijn binnen vijf werkdagen op het adres waar het verzoek vandaan komt. Dat is ook wel redelijk traag, voor 2017. De kaartjes zijn geldig tot en met 31 december van het jaar waarin de kaartjes gekocht zijn. Vooral dit laatste is wel erg vreemd. Immers, cadeaubonnen - bijvoorbeeld - zijn veel langer geldig, en binnenkort zelfs onbeperkt (heb ik me laten vertellen). Handelt het GVB wel conform de regels?

2565 13 Rapporteer

fa
door familyman - Mar 17, 2017 om 11:40
888 Antwoorden / 1 Vragen

Handelt het GVB wel conform de regels?

Ten eerste: Het is een aanbieding van het GVB om de speciale kaartjes voor hun prijs, hun levertijd, hun aantal en hun geldigheidsduur te verkopen. Ten tweede: U bent daar niet de baas, dus uw gedachte zijn uw gedachten maar snijden geen hout bij het GVB. Ten derde: U weet van te voren of en wanneer u die speciale kaartjes nodig gaat hebben en hoeveel.

Judge Judith op tv zou zeggen: "Goodbey".

Wat die vergelijking met kadobonnen betreft, gemiddeld zijn  die ook maar één jaar geldig, en als u die gvb kaartjes koopt in januari zijn ze ook een jaar geldig. Maar u moet zich niet zoveel onzin laten vertellen.

tijger1
door tijger1 - Mar 17, 2017 om 12:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u weet toch van te voren hoeveel kinderen er mee gaan? Ook zullen er wel andere klassen een dagje uitgaan?

Zeg 3 klassen van 30 leerlingen, hebt u er tien over, nog veel voordeliger dan anders.

Traag binnen vijf werkdagen? Dat uitje komt toch niet op als kakken? Koop ze nu hebt u negen maanden de tijd om ze te gebruiken en anders maar lopen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 17, 2017 om 12:05
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Of wilde u 50 kaarten voor uzelf kopen zodat u gedurende het jaar goedkoop kunt reizen.
Minimaal 50 is iets anders als PER 50. Minimaal 50 houdt in dat u er ook 51 of 63 kunt kopen.

marita5
door marita5 - Mar 17, 2017 om 12:16
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Adminkindercampuszuidas ,

Echter, je bent verplicht om er minimaal 50 af te nemen

Bestellen

De scholendagkaart is uitsluitend te bestellen door geregistreerde basisscholen, kinderdagverblijven en voor- en naschoolse opvang in de regio Amsterdam. Het aantal te bestellen kaarten is 50 stuks of een veelvoud daarvan.

Lees hier , klik op de rode regel .

https://www.gvb.nl/zakelijk/scholendagkaart

fa
door familyman - Mar 17, 2017 om 12:17
888 Antwoorden / 1 Vragen

Van de site:

Scholendagkaart

De GVB scholendagkaart is een papieren chipkaart voor basisscholen, kinderdagverblijven en naschoolse opvang. De kaart is geschikt voor begeleide schoolreizen en kost € 2,- per kind. De dagkaart kan door kinderen en hun begeleiders onbeperkt worden gebruikt in GVB tram, bus en metro.

Geldigheid

De scholendagkaart is na de eerste check-in te gebruiken tot het einde van diezelfde dag. De kaart is niet geldig in de nachtbus. Binnen deze periode kan onbeperkt worden overgestapt op andere GVB-lijnen. Ook voor de scholendagkaart geldt dat iedereen altijd moet in- en uitchecken. De scholendagkaart is alleen bij GVB geldig; overstappen op bijvoorbeeld Connexxion of Arriva is niet mogelijk.

Bestellen

De scholendagkaart is uitsluitend te bestellen door geregistreerde basisscholen, kinderdagverblijven en voor- en naschoolse opvang in de regio Amsterdam. Het aantal te bestellen kaarten is 50 stuks of een veelvoud daarvan.

Om te kunnen bestellen maakt u een account aan op het GVB Zakelijk portaal. Als u een account heeft, logt u in en kunt u uw bestelling plaatsen.

Uw bestelling wordt binnen 5 werkdagen geleverd.  Na levering van de vervoerbewijzen ontvangt u een factuur, die u binnen 1 maand moet voldoen.

Wi
door Wil_H - Mar 17, 2017 om 12:31
270 Antwoorden / Vragen

Als je er 51 nodig hebt bestel je er 50 en koop je 1 kinderdagkaart apart voor 1 kind. Totaal heb je dan 51 dagkaarten voor 102,50 Euro. Deel dat bedrag door 51 en dan kom je per kind uit op een besteding van 2.01 Euro.
Hopelijk houden juliie in de budgetering er wel rekening mee dat deze kaarrten alleen voor kinderen gelden en dat de begeleiders dus een dagkaart van 7.50 Euro moeten hebben.
En er staat dat de kaarten binnen de 5 werkdagen worden geleverd.
Hopelijk werken jullie een beetje georganiseerd en weten jullie al veel langer als 5 werkdagen van te voren wanneer je hoeveel kaarten nodig gaat hebben.
Dat de kaarten maar tot uiterlijk december geldig zijn is logisch. Jaarlijks worden de tarieven verhoogd en het zou voor het GVB onrendabel worden als veel mensen in 2025 nog rondreizen op kaarten die in 2017 tegen een veel lager tarief zijn verkocht.

jo
door jorisw - Mar 17, 2017 om 12:46
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Op de zuidas klotst het geld over de plinten momenteel, dus een enkel kinderkaartje voor de normale prijs kan er toch wel af?

fa
door familyman Mar 17, 2017 om 12:54
888 Antwoorden / 1 Vragen

Joris, het gaat hier wel om 50 hele eurocenten .........

ha
door halex - Mar 17, 2017 om 12:59
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Dit forum is voor consumentenvragen. Iemand die meer dan 50 buskaartjes wil kopen, lijkt mij geen consument.

bokskabouter
door bokskabouter - Mar 17, 2017 om 13:08
32 Antwoorden / 4 Vragen

Kan Kassa niet een aparte rubriek openen onder de titel 'oeverloos gezeur' want zoals een van de respondenten terecht opmerkt dat als je met 51 kinderen op stap gaat er één (1) kaartje tegen het normale tarief moet worden bijgekocht. Dus met de totale prijs gedeeld door 51 heb je nog een koopje.

ne
door neodutchio - Mar 17, 2017 om 14:07
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Aanvraag bij kassa is gedaan. Alleen of 'pleur je gezeur' ook komt is maar de vraag.

aurora1
door aurora1 - Mar 17, 2017 om 14:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zo'n riante regeling en nog niet tevreden?
Als u in het onderwijs werkt zou u voldoende opgeleid moeten zijn om te kunnen bedenken dat deze regeling niet te vergelijken valt met cadeaubonnen.
Als u 5 dagen "redelijk traag" vindt dan kunt u ze toch zelf ophalen? Het is toch niet vanmorgen bedenken en een uur later met 50 + x leerlingen op pad?
En, zoals al is gezegd, u heeft een zakelijke vraag en dit is een consumentenforum.

kv
door kvjapio - Mar 17, 2017 om 15:03
281 Antwoorden / Vragen

Dit lijkt me typisch een gevalletje van 'naar een klacht toewerken'. Oh ja, een GVB kaartje is geen cadeaubon.

gerbera
door gerbera - Mar 18, 2017 om 12:04
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Handelt het GVB wel conform de regels?
Natuurlijk wel, het is een service wat het GVB biedt en daar maken ze zelf de regels voor.
En als u die regels leest ziet u dat ze conform die regels handelen.
Mag aannemen dat u op uw campus ook regels heeft die door de leiding zijn opgesteld en waar u zich aan dient te houden.