vd
door vdijken May 14, 2005 om 08:18
Auto & vervoer

Naam garage onder kentekenplaat

Mijn auto komt altijd van een lokale garage, maar ik laat het onderhouden in de plaats waar ik dan werk. Veel makkelijker ivm files en een tijdelijke auto. Nu is het mij al twee keer overkomen dat tijdens de beurt de garage ook de zwarte rand om de kentekenplaat vervangt met de naam van zijn eigen garage. En dat is zo haastig gedaan dat het ook nog rammelt en je denkt dat het er zo afvalt! Het laatst is mij dat bij Terberg in Nieuwegein gebeurd (Opel). Darvoor bij een Fiat garage in Utrecht waarvan ik de naam niet meer weet.

Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben en hebben ze actie ondernomen? Ze declareren tenslotte tijd bij jou of de leasemaatschappij. En misschien wil ik wel niet met reclame voor die garage rondtijden.

8858 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 14, 2005 om 09:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt mij nogal simpel. Als u hiervan niet gediend bent kunt u de betreffende garage gewoon zeggen dat ze op moeten houden met die fratsen en onmiddellijk die reclamerand moeten weghalen. Tenzij ze u daarvoor een vorstelijke beloning geven. Groeten - E.

ve
door verwijderd - May 14, 2005 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je dat niet wilt dan halen ze die reklameplaat er maar gewoon af als je daar niet van bent gediend, makkelijk zat......
Jij bent nog altijd de baas hoor !

ve
door verwijderd - May 14, 2005 om 16:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is mij ook eens overkomen. Toen ik met een reclamebord naar binnenstapte met de vraag waar ik deze kon neerzetten viel het kwartje....

Ik kom al jaren bij deze dealer, dus ze konden het wel waarderen.
:-))

ve
door verwijderd - May 14, 2005 om 17:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nieuwe Auto kopen = onderhandelen over inruil ,afspraken maken over levering etca.etca. De nummerplaat voorzien  van reclame uitingen van garage/importeur is en was minimaal 2 gratis onderhoudsbeurten na de garantie periode zo niet dan ging bij mij dat reclamefeest niet door. Voor wat hoort wat.fred

ve
door verwijderd - May 14, 2005 om 17:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Fred - Dat bedoel ik met een vorstelijke beloning :-)

ve
door verwijderd - May 14, 2005 om 17:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

het is simpel te verwijderen met een doekje en een beetje thinner.let wel opuw lak. en laat de garage die het heeft geplaatst zonder uw toestemming ook in orde maken op hun kosten dan blijft u netjes en zij begrijpen de boodschap echt wel en prettige pinksteren.succes

ve
door verwijderd - May 14, 2005 om 18:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kort door de bocht....... Ze hebben de originele (zwarte) plaat er af gehaald en hun nieuwe plaat (met reclame ) er achter gemaakt?????

Zoiets heet in juridische termen: verduistering....!!!!

Artikel 321 Wetboek van Strafrecht:     Hij die opzettelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort en dat hij anders dan door misdrijf onder zich heeft, wederrechtelijk zich toeëigent, wordt, als schuldig aan verduistering, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Daar komt het gewoon op neer.....

Terug gaan en eisen dat alles weer als voorheen gemaakt wordt.

Hutch