NS houdt zich Niet aan Eigen Voorwaarden
Moeder van bijna 78 heeft op 23 maart haar NS voordeelurenabonnement opgezegd. Volgens de algemene voorwaarden (artikel 5.2) betekent dit dat ze per 1 april heeft opgezegd. De systemen van de NS kunnen de opzegging niet aan. Hier wordt niet over gecommuniceerd door de NS. Mijn zwager en ik hebben diverse malen contact gezocht. Moeder is al een keer onverrichte zaken naar het station geweest (om het abonnement van haar OV chipkaart af te halen). Nu blijkt dat NS het abonnement per 1 mei wil stopzetten vanwege een opzegtermijn van 1 maand danwel 14 dagen die nergens in de voorwaarden is terug te vinden. Diverse vragen op welk artikel uit de voorwaarden ze dit baseren, blijven onbeantwoord. Als reactie/antwoord dreigt de NS om het abonnement dan maar niet te beeindigen. Heel bijzonder! Maar zelden zo'n onbeschofte klantenservice meegemaakt. (Er was slechts 1 NS Twitter medewerker die aangaf dat wij een punt hebben, maar deze houdt vervolgens ook vast aan een fictieve opzegtermijn van 14 dagen.) Belangrijkste conclusie: NS houdt zich niet aan haar eigen voorwaarden!
Hoe dring je door tot iemand bij NS die er wel voor zorgt dat deze opzegging volgens hun eigen voorwaarden wordt afgehandeld? Een klantenservice (die het woord klantenservice recht doet) aan de telefoon danwel via Twitter kent de NS namelijk helaas niet.
Wanneer kunt u uw abonnement opzeggen?
Dal Voordeel, Dal Vrij, Altijd Voordeel, Altijd Vrij, Weekend Vrij,Traject Vrij, Grensabonnement
U kunt uw doorlopende NS-abonnement na het eerste jaar opzeggen. De opzegtermijn is 2 weken en uw beëindiging gaat in op dezelfde dag van de maand als de dag waarop uw abonnement is gestart. Indien van toepassing geven wij het geld terug voor de maanden na beëindiging van het abonnement. Wilt u overstappen op een duurder abonnement? Dat kan altijd, ook binnen het eerste jaar.
Voordeelurenabonnement
U kunt uw Voordeelurenabonnement per maand opzeggen. De opzegtermijn is 1 maand. Indien van toepassing geven wij het geld terug voor de maanden na beëindiging van het abonnement. Wilt u overstappen op een ander abonnement? Dat kan altijd.
bron; http://www.ns.nl/klantenservice/opzeggen-of-annuleren/abonnement-opzeggen.html
@Gerbera: u verwijst naar een tekst op de website. Die is niet van toepassing. Het gaat om de (door NS zelf opgestelde) voorwaarden. Bovendien past de NS ze allebei toe! Namelijk ze hebben het eerst over een opzegtermijn van 2 weken om vervolgens ook daar bovenop nog de algemene voorwaarden erbij op te tellen.
Voor de meeste abonnementen geldt
23 maart opgezegd
06 april einde abonnement.
Als het abonnement op de 1ste is afgesloten, dan eibdigt deze dus op 1mei
in uw geval is het een voorderlurenabonnement.
Dan zou het dus op 23 april moeten aflopen
U refereert aan een tekst op de website. De voorwaarden gelden. Waar leest u dat in de voorwaarden? Volgens de voorwaarden betekent 23 maart opzeggen, dat het abonnement per 1 april afloopt.
Hallo GVO ,
U verwijst naar Art 5.2 , zie hier .
Zoals aangegeven is ons moeder zoals afgesproken met de telefonische klantenservice van de NS naar het station gegaan om haar abonnement er af te halen. Echter de NS had haar abonnement niet stopgezet, omdat de systemen dat niet aan konden. Ze hadden dit doorgezet naar een afdeling die dit moest gaan oplossen. Zonder enige vorm van communcatie naar ons toe overigens. Ons moeder kon haar abonnement er dus door toedoen van de NS niet afhalen. Artikel 5.8 had ze dus aan voldaan als de NS haar werk had gedaan.
Waarom er altijd de 'hoge' leeftijd van de betreffende persoon erbij gehaald moet worden begrijp ik niet.
Of er voor mensen van die leeftijd mildere maatstaven zouden moeten gelden.
Het gaat toch om voorwaarden niet maatstaven? Ik mag inderdaad hopen dat voor ouderen dezelfde voorwaarden gelden als voor jongeren. Met de vermelding van de leeftijd van ons moeder, doelde ik op het feit dat het onnodig o.a. naar het station gaan een vrouw op leeftijd meer energie kost dan een jongere. Dan ga ik nog voorbij aan het feit dat er helaas bedrijven zijn die misbruik maken van ouderdom.
Maar dat was de vraag ook niet.
De tekst van Gerbera is een tekst van de website van de NS (van dat moment). Die is niet van toepassing. Het gaat om de (door NS zelf opgestelde) voorwaarden. Bovendien past de NS ze allebei toe! Namelijk ze hebben het eerst over een opzegtermijn van 2 weken om vervolgens ook daar bovenop nog de algemene voorwaarden erbij op te tellen. Volgens de voorwaarden zou het abonnement per 1 april eindigen.
Zoals aangegeven is ons moeder zoals afgesproken met de telefonische klantenservice van de NS naar het station gegaan om haar abonnement er af te halen. Echter de NS had haar abonnement niet stopgezet, omdat de systemen dat niet aan konden. Ze hadden dit doorgezet naar een afdeling die dit moest gaan oplossen. Zonder enige vorm van communcatie naar ons toe overigens. Ons moeder kon haar abonnement er dus door toedoen van de NS niet afhalen. Artikel 5.8 had ze dus aan voldaan als de NS haar werk had gedaan.
@GVO, U heeft het over 2 weken opzegtermijn. Als op 23 maart is opgezegd zijn dit volgens mij 9 dagen. 2 weken is nog steeds 14 dagen dus is het 5 dagen te laat om op 1 april te stoppen. Leest ook de reactie van @ R.KEMPERMAN
De opzegtermijn is 2 weken en uw beëindiging gaat in op dezelfde dag van de maand als de dag waarop uw abonnement is gestart
Dus als het abo op de 1e van de maand is ingegaan was u te laat om op 1 april te stoppen dus wordt het 1 mei.
@Gerbera: Dit zijn de algemene voorwaarden (zoals zelf aangegeven door de NS):
Productvoorwaarden Voordeelurenabonnement
daar staat helemaal niets in over een opzegtermijn van 2 weken. Zoals hierboven al aangegeven, refereert u aan een tekst op de website. Deze is niet van toepassing, maar de voorwaarden. Als u daar de 2 weken opzegtermijn (bovenop de maximaal 1 maand opzegtermijn die al in artikel 5.2 staat) in tegen komt, hoor ik het graag.
Overigens: de NS heeft het over 2 weken opzegtermijn; ik niet.
Aanvullend: en de NS houdt zich ook niet aan de opzegtermijn op haar eigen website die u zelf aanhaalt maar niet van toepassing is.
Vanochtend even op internetbankieren gekeken.
Wat blijkt: ze hebben gewoon doodleuk 28 april een incasso gedaan voor het komende jaar!!
Dus ze hebben het abonnement zelfs niet per 1 mei stopgezet! Het wordt steeds bonter.
Topantwoord
@Gvo ,
Dien een klacht in , zie hier klik op de rode regel
https://www.consuwijzer.nl/vervoer/openbaar-vervoer/klachten-over-openbaar-vervoer
Zolang het abonnement niet van de OV chipkaart is loopt het abonnement door.
Heb begrepen dat het abonnement verwijderen van de OV chipkaart problemen gaf en nog niet gelukt is.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Vreemde incasso paypal via riverty
Goedendag! Gisteren ontving ik een incasso mail via riverty back in flow , het ging om een vordering van paypal ivm negatief saldo van april 2021. Ik wist zelf niet eens dat ik een paypal account heb/had. Ik gebruik nooit paypal en kan dus ook met bijna 100% zekerheid zeggen dat ik in het verleden ook niets betaald / besteld heb met paypal en zeker niet een bedrag van bijna 200 euro!...
Ik he
...
Lees meer
Windows life mail mappen verdwenen
Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda
...
Lees meer
Misleid bij hotel boeking
Vanavond wilde ik een hotel boeken op Ameland, één overnachting op 28 juni. Mij werd een prijs geboden van €116,50 (dit lijkt overigens een aanbieding te zijn omdat een prijs van €176,50 is doorgehaald). Als ik de boeking wil afronden is de totaal prijs ineens €191,50 geworden zonder dat wordt uitgelegd waar de verhoging van €75 vandaan komt. Kan dit zomaar? Dit is misleidend.
Ver
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer