ta
door tannepan87 Feb 14, 2017 om 22:01
Auto & vervoer

Tweede hands auto

Wij hebben 9 maand geleden een tweede hands auto gekocht bij een bovag dealer. De eerste 6 maand waren er wel wat gebreken. Maar nu blijkt dat er een nieuwe turbo, massa vliegwiel en 4 nieuwe verstuivers. Prijs +- 2500. We hebben al een nieuwe roetfilter egr klep en motorsteun erop laten plaatsen. Kosten 1100euro. 
Mijn vraag is nu. Wat zijn onze rechten. We hebben er 3250 voor betaald. En onze andere auto erop ingeruild. Vraagprijs was 5500euro

1876 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Feb 14, 2017 om 22:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

En hoe oud is dat wrak? Hoeveel kilometers gereden? Geen keuring laten doen?

ta
door tannepan87 - Feb 14, 2017 om 22:13
1 Antwoorden / 2 Vragen
0

Haha het wrak is van 2006. Diesel. 190.000 km gelopen

vd
door vdlieuw - Feb 14, 2017 om 22:39
211 Antwoorden / 6 Vragen
4

Eerst even 2 misverstanden uit de wereld helpen, 1/ een garage, ook Bovag, kijkt heel globaal naar een inruiler, kijkt wat nodig is om hem weer te verkopen dus poetsen van buitenkant en van binnen schoon is belangrijker dan kijken of verstuivers, dynamo, aandrijfassen enz. nog goed zijn. Ongeacht welke garage, men geeft garantie (al of niet tegen bijbetaling) en daarmee uit. Men neemt het risico dat de klant terugkomt met een klacht. Die eventuele klacht oplossen is goedkoper dan de hele auto vóór de verkoop op alles na te lopen (demonteren en weer monteren van onderdelen). Het controleren van alle zichtbare zaken kost alleen maar mankracht.
Dus als in uw geval er achter elkaar zaken kapot gaan en vervangen moeten worden, de garage als verkoper wist van deze problemen waarschijnlijk helemaal niets. De oplossing van die problemen is kwestie van al of niet nog garantie, coulance en onderhandelen.

2/ Algemeen misverstand, de Bovag doet voorkomen alsof ze de belangen van de consument / koper vertegenwoordigt. Dat is niet zo, de Bovag is een organisatie voor de garages, in een conflict tussen koper en garage waar de Bovag om advies gevraagd wordt, in 90% van de gevallen krijgt de garage het voordeel aan zijn kant. Bovag is géén garantie voor koper dat hij een goed produkt / auto koopt ook al zegt Bovag dat dit wel zo is.
In uw geval en na zoveel maanden, helaas waarschijnlijk kat in de zak gekocht en het is aan u of u wilt blijven repareren of......  afscheid van de wagen neemt.

aurora1
door aurora1 - Feb 16, 2017 om 00:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Dat is dus, zoals al gezegd is, een kat in de zak.
Ik zou er geen geld meer aan uitgeven en kijken of u misschien verder komt met de informatie van Consuwijzer.
Anders weg ermee. Een volgende auto kopen/inruilen bij een merkdealer die een goede naam heeft en niet bij een autohandelaar.
Per merk auto is er in de regel ook een enorm verschil van de kwaliteit als het al een oude auto is.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer