kl
door klusman Jan 31, 2018 om 11:19
Auto & vervoer

Vergoeding Autoschade

Mijn zoon is enige tijd geleden, voor een rood verkeerslicht, van achteren aangereden. De schadeverzekering, waar hij all-risk is verzekerd, wil de schade niet vergoeden. Als reden geven zij aan dat hij, vanwege medicijngebruik, niet verzekerd is.
Hij gebruikt inderdaad een medicijn dat van invloed kan zijn op het rijgedrag, maar dat neemt hij 's-morgens ca. 07.00 uur in en de aanrijding (door een ander) vond om ca. 16.00 uur plaats.
Is dit een normale gang van zaken? Zo ja, dan kan niemand, die een medicijn gebruikt met invloed op rijgedrag, een auto verzekeren en besturen.

1284 8 Rapporteer

he
door henk51 - Jan 31, 2018 om 11:28
90 Antwoorden / 0 Vragen

Als u zoon van achteren is aangereden terwijl hij al stil stond is tegenparij aansprakelijk en niet hij.En wikkelt die verzekering de schade af.Kost zijn verzekering geen cent.
Het is niet zo dat een medicijn die uw rijgedrag kan beinvloeden om 16.00 uur niet meer zou werken omdat hij om 7 uur is ingenomen een medicijn heeft zijn invloed gedurende de hele dag.
Ik neem ook veel medicijnen in die 24 uur hun werk doen.
Kan het zijn dat de aanrijding veroorzaakt werd door zijn rijgedrag dan is het een ander verhaal.

groeten Henk

tijger1
door tijger1 - Jan 31, 2018 om 11:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mag hij met dat dagelijkse medicijngebruik helemaal niet rijden? Hoe weet de verzekeraar dat hij dat medicijn gebruikt?

Afgezien daarvan moet de  verzekeraar van de achteroprijdende auto de schade vergoeden.

he
door henk51 Jan 31, 2018 om 11:32
90 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn inderdaad medicijnen zoals tegen epilepsie dat je niet zo maar mag autorijden.

groeten Henk

tijger1
door tijger1 Jan 31, 2018 om 11:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@henk.

Dat weet ik, maar mijn vraag was voor de Ts.

he
door henk51 Jan 31, 2018 om 11:55
90 Antwoorden / 0 Vragen

Snapte ik . Was alleen kleine aanvulling. Geen antwoord aan uw adres

groeten Henk

th
door theodorus_62943 - Jan 31, 2018 om 11:43
6 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte Klusman,

Ik noem u enkele vragen / richtingen die u kunt "checken":

Heeft u nog het aanmeldingsformulier bij de maatschappij waarbij de auto is verzekerd.

Is uw zoon de verzekerde of was hij alleen de bestuurder met een geldig rijbewijs.

Hoe is de maatschappij aan de medische gegevens van uw zoon gekomen.

Was de maatschappij bevoegd / gemachtigd, inzage te hebben in zijn medische gegevens.

Lees de voorwaarden van de autoverzekeringsmaatschappij goed door.      M.v.Gr. Theo Arts [edit-redactie]

Cookies
door Cookies Jan 31, 2018 om 11:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

KAPPEN met je gespam!!!!

tijger1
door tijger1 Jan 31, 2018 om 12:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb het gerapporteerd. Wordt nou echt vervelend.

Grunnen.
door Grunnen. Jan 31, 2018 om 14:26
509 Antwoorden / Vragen

Ja nu snap ik het een beetje  .Je zet hier een l*lverhaal neer en vervolgens geef je antwoord op je eigen vraag met een ander account. Nou maar hopen dat ze hem plat bellen/SMS en

kl
door klusman - Jan 31, 2018 om 12:03
91 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo,

Mijn zoon heeft de schade gemeld bij zijn eigen verzekering. Hij is echter heel eerlijk en heeft de vraag over medicijngebruik netjes ingevuld. De vermelding staat trouwens ook in zijn rijbewijs.
Van zijn arts en RDW mag hij gewoon autorijden.
Wat zijn rijgedrag betreft vind ik dit uitstekend. In dit geval stond hij gewoon stil voor een rood verkeerslicht.

tijger1
door tijger1 - Jan 31, 2018 om 12:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou, dan maar een schriftelijke klacht indienen bij de verzekeraar en stel daarin een termijn van zeg 14 dagen, waarna zij tot uitkering moeten overgaan.

Doen zij dat niet, of reageren zij helemaal niet, dan een klacht indienen bij het Kifid, kijk op Google voor de procedure.

Niet gaan bellen en kopieen van de correspondentie goed bewaren,

Redacteur
door Redacteur - Jan 31, 2018 om 16:26
1057 Antwoorden / 62 Vragen

Deze vraag is twee keer geplaatst. Graag hier verder lezen / antwoorden.

De redactie