We hebben 7 uur vertraging gehad met Air Berlin, hebben we recht op vergoeding?
We hebben op dusseldorf 7 uur vertraging gehad dit ivm een motorstoring van het vliegtuig, deze stond nog in Mallorca. Vanwege de meivakantie was er pas een vervangend vliegtuig 7 uur na oorspronkelijke vertrektijd gekomen. Normaal gesproken is er blijkbaar altijd een vliegtuig achter de hand ivm storingen etc hoeft er nooit zo lang gewacht te worden. Het bleek dat ons vliegtuig al de dag ervoor een motorstoring had, dan was het voorzien dat er vertraging zou zijn lijkt me. We waren om 8.00 uur aanwezig en gingen uiteindelijk om 18.00 uur vliegen. We hebben een brief met geplande en uiteindelijke vertrektijden mee gekregen van Air Berlin, passagiers melden ons een bezwaar in te dienen omdat er recht is op een vergoeding, men zegt 250 euro pp. We hebben bezwaar bij Air Berlin ingedient en zei geven aan dat het een uitzonderlijk gebeuren is, de motorstoring en dat ze niet tot vergoeding over gaan. De vraag is hebben we wel/niet recht op vergoeding en zo ja hoe en waar moeten we dit gaan claimen?
Misschien/dat weet je pas zeker na afloop procedure. Het is dus inderdaad zeker NIET zo/zoals velen graag mogen beweren, dat je altijd recht hebt op compensatie. Met wat je nu aandraagt kan het zowel ja als vermoedelijk toch eerder nee zijn.
je hebt 2 mogelijkheden- zelf procedure aanspannen OF een van de inmiddels vele buro´s die dat voor je doen (en dus voor dat werk een inhouding op de uitbetaling doen) veelal weten zij vantevoren beter in te schatten of het tot vergoeding kan komen/kansloze zaken beginnen ze gewoon niet. Dus in jouw situatie zou ik eerst 1 of 2 van die buro´s benaderen/en hen de opdracht geven als zij redelijke kans op succes inschatten.
In het Sturgeon arrest heeft de rechter verklaard dat:
"Artikel 5, lid 3, van verordening nr. 261/2004 moet aldus worden uitgelegd dat een technisch probleem aan een luchtvaartuig dat de annulering of de vertraging van een vlucht tot gevolg heeft, niet onder het begrip „buitengewone omstandigheden” in de zin van deze bepaling valt, tenzij dit probleem voortvloeit uit gebeurtenissen die wegens hun aard of hun oorsprong niet inherent zijn aan de normale uitoefening van de activiteit van de betrokken luchtvaartmaatschappij, en deze hierop geen daadwerkelijke invloed kan uitoefenen."
Als Air Berlin heeft aangegeven dat deze motorstoring uitzondelijk is dan is dat onvoldoende.
U heeft gewoon recht op een vergoeding. Vliegmaatschappijen hopen vaak er zo mee weg te komen. Een uitzonderlijke motorstoring, tja, zo lust ik er nog eentje.
Als ik u was zou ik het via eu claim doen, dan hoeft u niet zelf de strijd aan te gaan. Je levert wel wat in voor de behandeling, provisie, maar zij hebben juristen in huis die gepokt en gemazeld zijn in dit soort zaken. U kunt ook even op de site het vluchtnummer intikken dan ziet u meteen waar u aan toe bent.
klik HIER
Wij kregen onze vergoeding pas terug met hulp (brief) van onze rechtsbijstandverzekering.
De KLM weigerde namelijk te betalen.
Succes!
Wij kregen onze vergoeding pas terug met hulp (brief) van onze rechtsbijstandverzekering.
De KLM weigerde namelijk te betalen. Motorstoring is geen geldige reden om niet uit te betalen, is geen overmacht.
Succes!
Moest u hiervoor nog een vorm van eigen risico betalen, of kreeg u de volle mep?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer