ha
door harrybanjer Feb 6, 2015 om 11:47
Auto & vervoer

Zeg lidmaatschap ANWB op

de ANWB wil kinderen en ouderen verplichten een fiets helm te dragen. voor kinderen kan ik het wel begrijpen maar alle ouderen met een helm op waanzin mensen ben je het niet eens met de ANWB gewoon je lidmaatschap opzeggen ik ga het ook doen.

698 16 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Feb 6, 2015 om 12:57
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U gaat u gang maar als u het niet mee eens bent. Maar u heeft toch al voor het hele jaar betaald, dus daarmee maar wachten tot begin november.

tijger1
door tijger1 - Feb 6, 2015 om 13:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De ANWB kan natuurlijk helemaal niets verplichten, dat is aan de minister en die ziet er niets in. Maar u kunt uw ludmaatschap van dit land opzeggen. Misschien helpt dat.

re
door retsok - Feb 6, 2015 om 13:31
31 Antwoorden / 3 Vragen

De ANWB geeft advies. Zij willen en kunnen helemaal niks verplichten.
Ik zie deze helmplicht ook niet gebeuren. Kijk eens even hoeveel snorbrommers en scooters er rondrijden. Waarom op de fiets een helm dragen en vervolgens de meest asociale groep verkeersdeelnemers laten rondscheuren. En wat dacht je van al die levensgevaarlijke bejaarden op scootmobieltjes? Nee hoor, een helmplicht is kansloos in het huidige verkeer. Dan moet er veel te veel veranderd worden. Dan gaan de scooterwinkeltjes klagen over het instorten van de snor markt. En zijn er ontzettend veel kansloze crimineeltjes verstoken van vluchtvoertuigen. En bovendien zal bij een hele groep vooral jonge landgenoten de verveling toeslaan, ze kunnen geen snorscootertjes meer jatten. Nederland zal dan nooit meer hetzelfde zijn.

re
door retsok - Feb 6, 2015 om 13:34
31 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=harrybanjer schreef op vrijdag 6 feb 2015, 11:47]de ANWB wil kinderen en ouderen verplichten een fiets helm te dragen. voor kinderen kan ik het wel begrijpen maar alle ouderen met een helm op waanzin mensen ben je het niet eens met de ANWB gewoon je lidmaatschap opzeggen ik ga het ook doen.

Als je dit een reden vindt om je lidmaatschap op te zeggen, dan heb je nooit begrepen waar de ANWB voor staat. En dan heb je daar ook niks te zoeken. Ik ben het eens met die andere reactie. Zeg je lidmaatschap op Nederland dan ook maar op.

edrick3
door edrick3 - Feb 6, 2015 om 14:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....de ANWB wil kinderen en ouderen verplichten een fiets helm te dragen.....

Dat wil (en kan) de ANWB helemaal niet verplichten.

komsja
door komsja - Feb 6, 2015 om 18:48
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Het feit dat de ANWB niks kan verplichten wil niet zeggen dat het ook niet gaat gebeuren,want het zou maar zo kunnen dat er kamervragen over gesteld gaan worden,en als er een paar lieden bij zijn die dat voorstel ook wel zien zitten,dan kan het maar zo zijn dat het eerdaags een wet word.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 6, 2015 om 19:32
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als u een bericht hier neer et om over in discussie te gaan, moet wel met juiste gegevens komen en niet eenzijdig daar over gaan schrijven. Net op het nieuws gezien dat gegevens totaal niet overeenkomen wat er werkelijk hier over bekent is.

door 1953 - Feb 6, 2015 om 20:00
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Het is nog altijd de wetgevendemacht die een wetsvoorstel amendeert en op de inhoud behandeld.

ANWB kan adviseren, heeft geen wetgevendemacht, en de Staten-Generaal besluit of er wetgeving komt.

mahadma
door mahadma - Feb 7, 2015 om 18:48
11569 Antwoorden / 51 Vragen

@Harry, vraag je wel een bewijs van je opzegging en doe je het op de goede manier en op tijd? Moet wel VOOR 15 november 2015 gebeurd zijn.

tot15karakters
door tot15karakters - Feb 7, 2015 om 23:54
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Hij is tenminste niet te laat, ruim voor 15 november....

Maar je kunt dan straks alle leden herkennen aan die domme helmen..... maar wel graag met losse bandjes dus tijdens het vallen de helm nog onbeschadigd de klap kan overleven...!

Ik vergelijk dit met Veilig Verkeer Nederland die gemeentes adviseerde kleine mini rotonde te maken die wekelijks door vrachtwagens gekraakt werden....
En ook de slalom die de fietsers juist de berm in drukte wegens tekort ruimte....
Dus soms gaat ook die goed bedoelde vrijwilligers de fout in...

pi
door pieterwolters - Feb 8, 2015 om 11:29
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Nederland is zo'n beetje het enige land waar mensen geen fietshelm (willen) dragen en we hebben toevallig per fietser het meeste letsel. Dus zo gek is het idee van een fietshelm niet.

me
door mein33 - Feb 8, 2015 om 14:02
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=harrybanjer schreef op vrijdag 6 feb 2015, 11:47]de ANWB wil kinderen en ouderen verplichten een fiets helm te dragen. voor kinderen kan ik het wel begrijpen maar alle ouderen met een helm op waanzin mensen ben je het niet eens met de ANWB gewoon je lidmaatschap opzeggen ik ga het ook doen.

De Algemene Nederlansche Wielrijders Bond geeft een advies om lichamelijk letsel bij fietsers, in bepaalde leeftijds categorieën, zoveel mogelijk te voorkomen.
Zeker voor ouderen zou dit geen kwaad kunnen, alleen wel op vrijwillige basis.
Ik woon op de Veluwe, een zeer fietsvriendelijke omgeving en fiets, zeker 5 keer per week, een rondje van ongv. 40 km en met helm.
Zodra de R van rust weer uit de maand verdwijnt, komen de oudere vakantiegangers weer genieten van dit mooie gebied en natuurlijk stappen er weer veel op een fiets terwijl ze dit de rest van het jaar niet niet doen.
De stunts die deze fietsers uithalen zijn soms met geen pen te beschrijven en met enige regelmaat is er hulpverlening bij een valpartij nodig. Soms moet ook de ambulance hulp worden ingeschakeld
om gewonden te helpen. Hoofdwonden zijn daarbij helaas geen uitzondering.
Het advies van de ANWB is zo gek nog niet en zeker geen reden om het lidmaatschap op te zeggen.

Ps.

Topic starter, heeft u uw lidmaatschap al opgezegd ??

door 1953 - Feb 8, 2015 om 15:01
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=mein33 schreef op zondag 8 feb 2015, 14:02][quote=harrybanjer schreef op vrijdag 6 feb 2015, 11:47]de ANWB wil kinderen en ouderen verplichten een fiets helm te dragen. voor kinderen kan ik het wel begrijpen maar alle ouderen met een helm op waanzin mensen ben je het niet eens met de ANWB gewoon je lidmaatschap opzeggen ik ga het ook doen.

De Algemene Nederlansche Wielrijders Bond geeft een advies om lichamelijk letsel bij fietsers, in bepaalde leeftijds categorieën, zoveel mogelijk te voorkomen.
Zeker voor ouderen zou dit geen kwaad kunnen, alleen wel op vrijwillige basis.
Ik woon op de Veluwe, een zeer fietsvriendelijke omgeving en fiets, zeker 5 keer per week, een rondje van ongv. 40 km en met helm.
Zodra de R van rust weer uit de maand verdwijnt, komen de oudere vakantiegangers weer genieten van dit mooie gebied en natuurlijk stappen er weer veel op een fiets terwijl ze dit de rest van het jaar niet niet doen.
De stunts die deze fietsers uithalen zijn soms met geen pen te beschrijven en met enige regelmaat is er hulpverlening bij een valpartij nodig. Soms moet ook de ambulance hulp worden ingeschakeld
om gewonden te helpen. Hoofdwonden zijn daarbij helaas geen uitzondering.
Het advies van de ANWB is zo gek nog niet en zeker geen reden om het lidmaatschap op te zeggen.

Ps.

Topic starter, heeft u uw lidmaatschap al opgezegd ??

Kreeg de indruk dat wij allen ons lidmaatschap van de ANWB moesten gaan opzeggen. Althans het werd in 'gebiedende wijs' beschreven: "Zeg lidmaatschap ANWB op (!)"

me
door mein33 - Feb 8, 2015 om 15:24
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=1953 schreef op zondag 8 feb 2015, 15:01][quote=mein33 schreef op zondag 8 feb 2015, 14:02]

Kreeg de indruk dat wij allen ons lidmaatschap van de ANWB moesten gaan opzeggen. Althans het werd in 'gebiedende wijs' beschreven: "Zeg lidmaatschap ANWB op (!)"

Niet iedereen is lid van de ANWB en kan het lidmaatschap opzeggen ;-)) , maar in het topic is het opzeggen van het ANWB lidmaatschap inmiddels een verzoek geworden en alleen als men het met het advies niet eens is.
De soep ....... éééééh, hoe was het ook al weer !!

door 1953 - Feb 8, 2015 om 20:20
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=mein33 schreef op zondag 8 feb 2015, 15:24][quote=1953 schreef op zondag 8 feb 2015, 15:01][quote=mein33 schreef op zondag 8 feb 2015, 14:02]

Kreeg de indruk dat wij allen ons lidmaatschap van de ANWB moesten gaan opzeggen. Althans het werd in 'gebiedende wijs' beschreven: "Zeg lidmaatschap ANWB op (!)"

Niet iedereen is lid van de ANWB en kan het lidmaatschap opzeggen ;-)) , maar in het topic is het opzeggen van het ANWB lidmaatschap inmiddels een verzoek geworden en alleen als men het met het advies niet eens is.
De soep ....... éééééh, hoe was het ook al weer !!

De soep wordt (werd) niet zo heet gegeten als het is opgediend.

ne
door neodutchio - Feb 14, 2015 om 23:32
5165 Antwoorden / 12 Vragen

De ANWB heeft leden waar je een lidmaatschap van bezit. Deze leden krijgen regelmatig vragen over verkeersgebied en verkeersveiliheid. Er zal dus ongetwijfeld uit een onderzoek zijn gebleken dat het gebruik van een helm veiliger is.

Zoals altijd in een ledenverband (teamverband, vergadering, vriendenclub) zijn er mensen die voor zijn en tegen. Als u bij alles waar u niet mee eens bent direct wilt wegvluchten door u uit te laten schrijven kunt u bij geen enkele organisatie lid blijven.

Ben u trouwens lid geworden toen de ANWB ervoor zorgde dat de maximum snelheid voor auto's met aanhangwagens verhoogd is naar 90km/u of toen de maximum snelheid op snelwegen is verhoogd naar 130km/u omdat dat wel in uw straatje past?