Ar
door Arie1952 Oct 17, 2017 om 13:50
Computers & telefonie

Al weken gescamd met telefoonnummer 0202625730

Al weken worden we gescamd met het telefoonnummer 0202625730. Ze zeggen of niets of proberen je een all-in abonnement te verkopen over telefonie en internet. Hoe kunnen deze mensen, nou ja mensen, varkens, worden gestopt. Internet staat vol over deze grapjassen.

6629 18 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 17, 2017 om 13:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Niet opnemen dus.
Tel.nr. laten blokkeren.

Cookies
door Cookies - Oct 17, 2017 om 13:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Blokkeer je dat tel.nr. toch in je telefoon. Probleem opgelost. En varkens kunnen niet bellen. Nergens voor nodig zo'n beledigende opmerking.

weissman
door weissman Oct 18, 2017 om 14:55
30 Antwoorden / 3 Vragen

Ehm, hoe blokkeer je een telefoonnummer op je vaste aansluiting?

Quote

Op een enkele DECT telefoon (meestel de dure modellen) is het mogelijk om het nummer te "blokkeren". Het enige resultaat is dat het toestel dan niet belt als dat nummer belt, maar ze kunnen nog steeds bellen.

De enige provider die echt blokkeren aanbiedi, zodat je ook niet meer bereikt kan worden door een nummer, is XS4ALL.

Je kunt het nummer ook gewoon niet opnemen als je het ziet.
TIP: schakel dan wel voicemail/antwoordapparaat uit zodat er ook écht niet opgenomen wordt. Als zo'n automatisch bellende centrale meerdere keren geen gehoor krijgt raak je uit het systeem.

Unquote

tijger1
door tijger1 - Oct 17, 2017 om 13:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens mij kunnen varkens niet telefoneren.

Leg een scheidsrechtersfluitje klaar.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 17, 2017 om 14:08
7194 Antwoorden / 3 Vragen

Meerderen hebben er last van.
Klik

marita5
door marita5 - Oct 17, 2017 om 14:12
11518 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Arie1952 ,

Lees deze reacties eens door , klik op de rode regel .

https://www.telefoonboek.nl/omgekeerd-zoeken/0202625730/

wo
door wolthaus - Oct 17, 2017 om 15:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij worden ook tientallen keren per dag gebeld door dit nr.zeg stedds geen intresse en hang op. Hoe komen ze aan je tel.nr?

costnix
door costnix Oct 17, 2017 om 15:43
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Er wordt met een computer willekeurige nummers gedraaid. Degene die opneemt wordt doorverbonden met een marketeer van dat bedrijf
Tijger1 gaf een heel goed advies ;-)

gerbera
door gerbera - Oct 17, 2017 om 16:27
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Zo'n fluitje werkt perfect. Ben al 3 weken niet meer gebeld en voorheen soms wel 5x per dag.

P.s gebruik wel een conducteursfluit dus gaan ze er met een sneltreinvaart vandoor denk ik.

Cookies
door Cookies Oct 17, 2017 om 16:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vind het ronduit belachelijk als volwassen mensen blijkbaar niet in staat zijn op een normale manier een gesprek te beëindigen / af te kappen. Dat je zo'n fluitmethode gebruikt bij die MS oplichters, oké, maar om dat bij een callcentermedewerker te doen die gewoon belt om te vragen of je belangstelling hebt voor hun produkt, echt kinderachtig.

Ar
door AriEllis Oct 17, 2017 om 17:07
57 Antwoorden / Vragen

@Carola: Helemaal mee eens!

jo
door jorisw Oct 17, 2017 om 18:09
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad behoorlijk kinderachtig en asociaal om zo'n fluitje te gebruiken om mensen die werken voor hun geld te "straffen". Hoe zou je het vinden als dat jou zou overkomen, je zult op je werk ook wel eens mensen bellen die daar helemaal niet op zitten te wachten.

boppe1943
door boppe1943 - Oct 17, 2017 om 16:34
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Tik in op Google: "telefoonnummer blokkeren" en u vindt tal van tips van de diverse telefoonaanbieders hoe je dit moet doen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 17, 2017 om 17:32
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U bent ook een varken? Anders kunt u niet met ze hebben gecommuniceerd.
En waarmee bent u dan gescamd? Leuke titel maar er is geen sprake van scamming.

sira
door sira - Oct 17, 2017 om 19:46
2346 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb tegenwoordig mijn eigen methode met dit soort nummers.
Ik ontvang deze telefoontjes meestal op mijn zakelijk nummer en dat nummer staat altijd doorgeschakeld naar mijn GSM. Zodra ik weet dat het een bedrijf is dat mij iets wil verkopen, maak ik er een contact van met de naam irritant 1, irritant 2, etc. etc. etc, inmiddels al beland bij irritant 12. Word ik de volgende keer gebeld door een contact met de naam "irritant" swipe ik hem to the left of laat gewoon bellen. Had ik jaren eerder mee moeten beginnen.

aurora1
door aurora1 - Oct 17, 2017 om 19:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u met "gescamd" bedoelt "gebeld" dan kunt u maar beter het laatste woord gebruiken. Scammen is iets anders.
En, zoals al is gezegd, varkens kunnen niet bellen. Zo noem je mensen ook niet, bewaar zulk woordgebruik maar voor privé.
Ik heb nooit last van dergelijke telefoontjes, want ik heb een telefoonbeantwoorder en daar houden ze niet van.

gerbera
door gerbera - Oct 17, 2017 om 21:53
7366 Antwoorden / 14 Vragen

@carola83, @ariellis en @jorisw,
U kunt het fluitje dan kinderachtig vinden, maar als je 5x op een dag gebeld wordt en je alleen geroezemoes op de achtergrond hoort zonder dat ze de mond opendoen is zo'n fluit een uitkomst. Hoop dat u er van verschoond blijft. Bij een normaal callcentergesprek heb ik er geen moeite mee, heb ik geen fluitje nodig. Maar 4 dagen in de week gemiddeld 5x op een dag gebeld worden zonder wat te zeggen. Ik hoor graag hoe u dit oplost als u daar mee geconfronteerd wordt. Nummer blokkeren gaat bij mij niet.

Cookies
door Cookies Oct 17, 2017 om 22:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Nummer blokkeren gaat bij mij niet...... Dan heb je blijkbaar een verouderd toestel of een recent toestel van niet meer dan 20 euro. Er zijn al sinds jaren 'vaste' telefoons te koop, waarop je bepaalde inkomende nrs. kunt blokkeren. Ik heb al 10-tallen jaren hetzelfde vaste en mobiele tel.nr. Nooit last van MS bellers, callcenters enz. Ik ga met mijn tel.nrs net zo zorgvuldig om als met mijn emailadressen, DigiD inloggegevens enz. enz.

gerbera
door gerbera Oct 17, 2017 om 22:16
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Dan heb je blijkbaar een verouderd toestel

Siemens Gigaset van 4 jaar oud en toch wel iets meer dan € 20,-. En ook ik wordt niet gebeld door allerlei callcenters, het zijn die lui met computer gezochte tel. nummers waar ik het over heb. En mocht u weten hoe ik nummers kan blokkeren op mijn Siemens hoor ik het graag. De handleiding, ja die heb ik in die 4 jaar nog steeds, vermeld hier niets over

Cookies
door Cookies Oct 18, 2017 om 12:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Er zijn 10-tallen verschillende Gigasets. Met mijn (verkochte) Gigaset kon ik anonieme bellers blokkeren, maar kon ik helaas niet gebruiken omdat o.a. ook ziekenhuis, verhuurder enz. met een anoniem nr. bellen. Ongetwijfeld zijn er nu Gigasets die ook individuele nrs. kunnen blokkeren.

Als je een antwoordapparaat hebt, kun je ook de telefoon meteen laten doorschakelen en als je dan de meeluisterfunctie op 'aan' zet, kun je alsnog gewoon aannemen als het een bekende is.

Philips heeft trouwens een hele waslijst van 'vaste' telefoons die individuele nrs. kunnen blokkeren
https://www.philips.nl/c-m-pc/telefoons/draadloze-telefoon/nieuwste#filters=PHONES_CORDLESS_SU%2CFK_LE_PHONE_CALL_BARRING&sliders=&support=&price=&priceBoxes=&page=&layout=12.subcategory.p-grid-icon

wi
door wil45 - Oct 18, 2017 om 13:20
19 Antwoorden / 2 Vragen

Oke dan zijn het geen varkens maar wel criminelen varkens

gerbera
door gerbera - Oct 18, 2017 om 14:22
7366 Antwoorden / 14 Vragen

@carola83
Gigaset kon ik anonieme bellers blokkeren, maar kon ik helaas niet gebruiken omdat o.a. ook ziekenhuis, verhuurder enz. met een anoniem nr. bellen.

Dat was mij bekend en datzelfde kan ik ook in "mijn KPN" doen, en wat schiet je daar mee op? Dan daarbij gaat het om dit geval niet om een anoniem nummer, het door de TS opgegeven nummer staat netjes in mijn display en kan dus niet geblokkeerd worden. En na de hele week lastig gevallen te zijn is het  gebruik van een fluit bij dit soort vervelende bellers een uitkomst.
En nee ik heb geen ander toestel nodig, mijn huidige werkt perfect.
Overigens snap ik niet dat er wel op mijn fluitje commentaar wordt geleverd terwijl dit goede advies eerder, en ook nu, o.a door @tijger1 is gegeven.
Zal maar aannemen dat het uw dag niet was.

Cookies
door Cookies Oct 18, 2017 om 14:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....het door de TS opgegeven nummer staat netjes in mijn display en kan dus niet geblokkeerd worden..... En dat kan dus met andere telefoons wel.

gerbera
door gerbera Oct 18, 2017 om 14:33
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Vindt het prachtig maar ben niet aan een ander toestel toe en ga ook zeker geen nieuw tyoestel kopen voor die enkele keer dat ik wordt lastiggevallen. Dit ondanks uw aandringen..

ma
door marnix1 - Oct 18, 2017 om 14:28
256 Antwoorden / 22 Vragen

Wat mij opvalt op de klachtenpagina over dit nummer is dat sommigen terug gaan bellen, want waren niet thuis ofzo.
Zouden die mensen zomaar alle hun onbekende nummers terugbellen?
Kan ze toch aardig wat gaan kosten, vrees ik.

Grunnen.
door Grunnen. - Oct 18, 2017 om 15:11
509 Antwoorden / Vragen

Scammen ? Ik dacht dat ze bankpasjes deden. Niet opnemen dus Arie Bombarie.