ja
door jancoen Jun 4, 2010 om 15:03
Computers & telefonie

Anonieme beller

wij worden regelmatig gebeld door iemand die anoniem belt, en als we opnemen is de lijn dood aan de andere kant, dat gebeurt soms wel 6 maal per dag.
heeft iemand daar ook last van en zo ja weet iemand wat daar aan te doen is.

2760 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 4, 2010 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Dammeijer,

Gaat dat via internet, GSM of landlijn?

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Jun 4, 2010 om 16:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dat in het verleden ook wel is gehad, ik schakelde m,n antwoordapparaat in of ik leg de hoorn ernaast en de luidspreker aan, zo kost het de beller allen maar geld en bij mij is het vanzelf opgehouden.

Mvrgrt Nico

ve
door verwijderd - Jun 4, 2010 om 16:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit kunnen technische problemen zijn met het tot stand brengen van een lijn.

Zelf heb ik echter ook mee gemaakt dat iemand dit doelbewust deed (ook vaker midden in de nacht). Laat niet blijken dat het u irriteert want dit is voor de gene die belt alleen maar leuk. Laat de verbinding open liefst schakelt u uw microfoon uit zodat de andere kant ook niets meer hoort. Dan gaat de voor de belager er snel vanaf. hij moet immers de telefoonrekening betalen.

ve
door verwijderd - Jun 4, 2010 om 18:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste Hardware ERror MAN.het is via internet.

ve
door verwijderd - Jun 4, 2010 om 21:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uw Telecomprovider kan daar aktie op ondernemen. Van KPN weet ik dat ze daar een procedure voor hebben (telefoonterreur). Lijkt me dat andere providers een soortgelijke procedure hebben.

Oftewel bel met uw provider en meldt dat u telefonisch wordt lastiggevallen door een anoniem nummer.

En mocht het een technisch probleem zijn dan komt de provider er met die procedure ook achter.

ve
door verwijderd - Jun 4, 2010 om 23:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

OK laten we geen provider-verkiezing houden, want dat is niet nodig. VoIP is redelijk volwassen en gemeengoed aan het worden en het werkt ook prima in de regel. Mits je internet-verbinding goed is natuurlijk etc.

Nu de vraag. Kun je in de modem logs zien welk nummer eraan gekoppeld is? Mogelijk niet. In dat geval heb je misschien een menu in je modem om bepaalde telefoongesprekken (bijv. no caller-id, not in phonebook) te blokkeren? Als dit allemaal geen uitkomst biedt, neem dan contact op met je provider en laat ze een onderzoek instellen i.v.m. lastigvallen.

ve
door verwijderd - Jun 4, 2010 om 23:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon niet opnemen ???
Anoniem bellen verbergt wat toch?

T

ve
door verwijderd - Jun 4, 2010 om 23:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

toolboy schreef op vrijdag 4 jun 2010, 23:05: Gewoon niet opnemen ???
Anoniem bellen verbergt wat toch?

T

Is het dan je baas die belde of iemand van school of werk of bijvoorbeeld de gemeente, en wordt dan gezegd u neemt nooit op.

ve
door verwijderd - Jun 4, 2010 om 23:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

seeker

Heeft deze dan iets te verbergen nee toch?
En het is toch in en uit te schakelen die verberging.!

T

ve
door verwijderd - Jun 5, 2010 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iedreen bedankt voor het reageren, kan er wel wat mee denk ik.

ve
door verwijderd - Jun 5, 2010 om 18:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Dammeijer:

Dat wilde ik weten om een gericht antwoord te geven. Dat deed vanden Bosch nu voor mij.

In pricipe kan ik me daar mee verenigen, doch je mag niet meteen aan kwaadaardige opzet denken. Het kan ook aan een technische onvolkomenheid bij de provider liggen. Lees maar:

Een jaar (2006-2007) lang heb ik van SpeedlinK VoIP gehad en het gebeurde in het begin vaak dat ik gebeld werd en niets hoorde. En omgekeerd. Veel schriftelijk geklaagd bij de provideren me in die tijd voorgenomen zo snel ik kosteloos bij die oplichters weg kon dat te doen. Want ze deden alles (stommiteiten) om je naar hun dure (€0,70/min.) te jagen.

Op het laatst ging het bijna vlekkeloos, maar ja, een eenmaal genomen besluit, dat ram je er bij mij niet zo gemakkelijk uit. Dus voor mij geen VoIP meer.
Achteraf moet ik zeggen dat bij Het Net de overgang naar hen ook niet vlekkeloos ging. Dat duurde ook een maand. Zonder internet. Doch goedkopere helpdesk.
Bellen doe ik nu gewoon via de landlijn en beperkt via GSM. VoIP doe ik alleen weer met een provider die me de landlijn aan KPN laat zitten en niet overneemt. Kost iets meer, doch altijd ongestoorde telefoon achter de hand en bij het bed.
Zo'n prov. heb ik hier (postcodegebied 7577) nog niet gevonden.

H.