mijnnaamwashaas2345
door mijnnaamwashaas2345 Mar 22, 2022 om 10:47
Computers & telefonie

Bevat een Samsung telefoon nog veel bloatware?

Ik overweeg een Samsung telefoon te kopen. Worden de nieuwste modellen nog steeds zoals voorheen voorzien van Samsung bloatware (allerlei software) waar je wel zonder kunt? Vond dat bij mijn voor-vorige telefoon best vervelend. Hoor graag de ervaringen.

6945 16 Rapporteer

Donuts
door Donuts - Mar 22, 2022 om 10:51
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Natuurlijk zit er op een Samsung phone allerlei software. Maar waar jij zonder kunt, vindt een ander bepaalde software wel handig.

Topantwoord

sira
door sira - Mar 22, 2022 om 10:54
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb vrij recent een Samsung gekocht en ik vind dat er heel veel onnodige (Samsung) apps op staan. Ik ben van Huawei overgestapt op Samsung, maar heb daar achteraf toch een beetje spijt van.

Misschien overbodig, maar toch nuttig, vrienden van mij hadden al jaren diverse Sony's en hebben vorig jaar gekozen voor Oppo. Die heb ik bij de koop van mijn Samsung ook wel gezien, maar niet gekocht vanwege (voor mij) onbekendheid. Mijn vrienden zijn er zeer tevreden over. Zeer mooie foto's, want daar ging het bij hun voornamelijk om.

mijnnaamwashaas2345
door mijnnaamwashaas2345 Mar 22, 2022 om 10:57
34 Antwoorden / 51 Vragen

dank voor je ervaring, daar was ik al bang voor. Ik probeer een phone te vinden die in elk geval niet uit China komt.

sira
door sira Mar 22, 2022 om 11:00
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Wat ik ook nog met al die apps heb, als ik die probeer te verwijderen, krijg je altijd een waarschuwing dat andere apps mogelijk niet meer werken en dan stop ik er maar mee, want dan ben ik bang dat er problemen ontstaan.

Donuts
door Donuts Mar 22, 2022 om 11:02
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@Sira: de meeste waarschuwingen kun je negeren, maar dat vergt wel enige kennis van zaken.

Donuts
door Donuts Mar 22, 2022 om 11:03
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ik begrijp dat TS alleen een antwoord wil dat zijn mening bevestigt. Was een topic starten dus overbodig.

mijnnaamwashaas2345
door mijnnaamwashaas2345 Mar 22, 2022 om 11:05
34 Antwoorden / 51 Vragen

het kan zijn dat het bij het ene model erger is, of nu minder hinderlijk dan voorheen Donuts...?

Donuts
door Donuts Mar 22, 2022 om 11:21
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Maar wat jij hinderlijk vindt, vindt een ander dat niet.

Gr
door Grunn1 Mar 22, 2022 om 12:13
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Elke telefoon bevat onderdelen uit China en de ene wat meer dan de andere of worden er gemaakt.

Topantwoord

mi
door miennaamishaaz - Mar 22, 2022 om 11:00
725 Antwoorden / 1 Vragen

Ik raad samsung Volledig af.

er zijn genoeg reports dat samsung hun telefoons vol met ads pompen "ofwel sponsored apps' die je niet kan uitzetten of verwijderen.

Afhankelijk van je budget zijn er vele malen betere telefoons te krijgen

Gr
door Grunn1 Mar 22, 2022 om 12:11
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ga je nou een top antwoord geven op je eigen vraag.

Noem eens 1 telefoon waar geen eigen software op zit en die niet uit China komt (of waar geen Chinese onderdelen in zitten)
Oh wacht de enige telefoon zonder een eigen gemaakte schil is de Google pixel telefoon maar ja die zit dan weer vol google apps.

sira
door sira Mar 22, 2022 om 13:42
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Volgens mij zijn het 2 verschillende. Vraagsteller Mijnnaamwashaas23 en deze Miennaamishaaz

ju
door juliomariner Mar 22, 2022 om 14:38
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Ik raad de Apple helemaal af. Belachelijke prijs voor wat je er voor krijgt.

sira
door sira Mar 22, 2022 om 17:33
2361 Antwoorden / 24 Vragen

@JulioMariner
Helemaal met je eens, veel te veel geld voor een naam

mi
door miennaamishaaz Mar 23, 2022 om 12:11
725 Antwoorden / 1 Vragen

@gunni
Waarom zou ik een vraag stellen over een product, en dan zelf het antwoord geven??

Tevens als je de V&A history van beide gebruikers bekijkt, zie je dat IK meer kennis heb van Technologie, en de TS dit niet heeft.

@sira heeft helemaal gelijk

john devries
door john devries Mar 25, 2022 om 16:02
219 Antwoorden / Vragen

GRUNN1

"Oh wacht de enige telefoon zonder een eigen gemaakte schil is de Google pixel telefoon maar ja die zit dan weer vol google apps."

Dus maakt het niet uit . Want Samsum phone uit Korea zit ook vol met Google apps , wat vrij logisch is met een Android besturing.
Alle gratis apps die je niet gebruikt kan je uitschakelen .

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 22, 2022 om 11:11
7210 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt bij een nieuwe telefoon van Samsung de apps verwijderen of onklaar maken.

https://computertotaal.nl/artikelen/tablet/verwijder-ongewenste-apps-van-samsung-galaxy-64265/

ju
door juliomariner Mar 22, 2022 om 14:38
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Niet allemaal want Bixie krijg he er niet af.

Topantwoord

sw
door swat1500 - Mar 22, 2022 om 11:18
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Dan moet u zoeken naar een telefoon met alleen stock Android. Gaat alleen niet lukken bij Samsung. Nokia heeft ook een vrij basic Android versie.

Gr
door Grunn1 Mar 22, 2022 om 12:14
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Google pixel telefoon. Deze staat dan weer vol met google apps

Xa
door XantyShores - Mar 22, 2022 om 11:25
1 Antwoorden / Vragen

Geachte MijnNaamWasHaas23

Samsung Galaxy telefoons zijn zeer verleidelijk door de fantastische kwaliteit van de behuizing. Maar zoals je al aangeeft, ze bevatten erg veel door de fabrikant toegevoegde programma's die niet, of met zeer veel moeite zijn te deactiveren.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat er wat dit betreft in de nieuwste modellen veel zal zijn veranderd.
Ik was ook altijd een grote fan van Samsung, maar op een bepaald moment was ik die zowat autonoom reagerende software behoorlijk beu. Uren was ik bezig om zo'n toestel een beetje naar mijn hand te zetten, en dan nog....
Een paar jaar geleden ben ik overgestapt naar Motorola. Nog geen moment spijt van gehad. Ik heb nu een Motorola Moto G 5G Plus. Misschien een ietsje minder gelikt dan de Samsung maar daar staat naar mijn ervaring een veel positiever gebruikservaring tegenover.
Veel en veel minder interne rotzooi, en dat wat er inzit is veel makkelijker uit te schakelen of te verwijderen.
De Moto 5 G heeft een fantastisch beeldscherm met een goed contrast, is waterdicht, en het geheugen kan uitgebreid worden. En de naam zegt het al, geschikt voor 5G. En een zeer goed reagerende vingerafdruk sensor, (beter dan Samsung). Etc. Etc.
Veel succes met kiezen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 22, 2022 om 18:58
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Xantyshores,

Mijn ervaring is, dat de accu van een  Motorola na precies een jaar zwakker wordt.....

Topantwoord

marita5
door marita5 - Mar 22, 2022 om 12:09
11534 Antwoorden / 15 Vragen
mijnnaamwashaas2345
door mijnnaamwashaas2345 Mar 30, 2022 om 15:16
34 Antwoorden / 51 Vragen

Pixel lijkt me een interessante optie!

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 22, 2022 om 12:50
2094 Antwoorden / Vragen

De bouwkwaliteit van die Samsung telefoons is onovertroffen maar ze komen vooralsnog met een volledige suite van Samsung-software die je grotendeel wel uit kunt zetten maar niet kunt verwijderen. Wie last krijgt van z'n OCD als hij dingen niet volledig naar z'n eigen hand kan zetten kan beter wat anders kopen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 22, 2022 om 17:15
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ik ben al jarenlang uitermate tevreden over de inmiddels meerdere Samsung telefoontoestellen die ik heb versleten en het exemplaar dat u nu ook nog heb. Uiteraard zit er veel op dat niet iedereen benut, ik benut(te) ze ook niet allemaal en de apps die ik helemaal nooit benut(te) verwijderd of uitgezet. Heel simpel.

En frappant, bij andere merken/fabricaten is veelal het zelfde aan de orde (en dan heb ik het niet over vermoeden van Spyware dat hoe dan ook niet te vinden zijn bij in ieder geval één merk dat hiervoor al is genoemd.(En op voorhand: meningen mogen en kunnen verschillen op deze site)

justmeagain
door justmeagain - Mar 22, 2022 om 23:44
623 Antwoorden / 8 Vragen

Ik heb onlangs een nieuwe Xiaomi gekocht en nu daar een heerlijke kale custom rom op gezet. Geen reclames, geen programma's die er niet op horen  alleen een bijna Android One omgeving.

john devries
door john devries Mar 25, 2022 om 12:36
219 Antwoorden / Vragen

Dat kan met een Samsung ook hoor . Op een android 1 besturing zaten bij alle apps die er nu ook opzitten .

john devries
door john devries - Mar 25, 2022 om 12:30
219 Antwoorden / Vragen

Voor ca € 10.- heb een telefoon zonder software waarmee je prima mee kunt bellen etc. Alle smartphones hebben software en apps nodig om allerlei funkties van de phone aan te sturen . Je hebt bv Play Store om gratis apps te downloaden. De meest ( Google) apps kun je uitschakelen . Bovendien heb je de keuze om de gratis software  wel of niet te gebruiken door bv de snelkoppelingen te verwijderen  . Als je tijdens de installatie geen account aanmaakt , krijg je aanmerkelijk minder gratis Google software op je phone.

th
door thieu - Mar 25, 2022 om 13:23
148 Antwoorden / 0 Vragen

De ad-ware is voor die bedrijven gewoon een verdienmodel. Oud gezegde; als je iets gratis krijgt ben je geen klant maar het product. ;-)
Om die reden b.v. ook overgestapt van Samsung naar Nokia (7.1) (hoewel die minder schoon is dan eerst werd gedacht)
Qua telefoon helemaal tevreden.
Hier nog een forum met info.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1932990

co
door contigo1948 - Mar 25, 2022 om 13:36
21 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik al jarenlang de phones van Samsung, heb ooit eens een iphone geprobeerd, maar ben gillend weer terug gegaan naar Samsung en ook ik heb natuurlijk wat onnodige programma's erop staan maar maak me daar niet druk over, die gebruik ik gewoon niet. Ik gebruik nu de Samsung 21 Ultra....wederom tot volle tevredenheid. Ik wil absoluut geen ander merk meer. En tot degenen die zeggen "nooit een Samsung kopen" zeg  ik op mijn beurt "ach.....joh". Fijn weekend allemaal.

Me
door Meindo - Mar 26, 2022 om 23:04
64 Antwoorden / Vragen

Al jaren heb ik iPhone, iPad en iMac. Ik wil nooit meer anders.

Karin Postma
door Karin Postma - Apr 6, 2022 om 15:56
4 Antwoorden / 1 Vragen

De meeste bloatware van Samsung kun je nog verwijderen.

Ik heb zelf nooit echt veel last van die extra Samsung apps.