stafie
door stafie Mar 16, 2014 om 15:49
Computers & telefonie

Bittorent

Kan ik bittorent veilig downloaden en geeft het geen problemen op de computer?
Wat is e.v. nog meer veilig om dingen te downloaden?

1193 9 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Mar 16, 2014 om 15:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik gebruik bittorrent zelf al een lange tijd niet meer, maar als je een reguliere client gebruikt dan is er niets mis mee.Je kan er echter wel potentieel gevaarlijke programma's mee binnen halen. Daarnaast is het downloaden van muziek en films niet illegaal, maar het uploaden wel en dat doe je standaard ook met bittorrent.

stafie
door stafie - Mar 16, 2014 om 15:58
38 Antwoorden / 12 Vragen

ok, hartelijk dank voor dit antwoord

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 16, 2014 om 18:17
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Usenet is erg handig en vooral snel. Plus honderd procent legaal in het geval van films, muziek en boeken. Dit omdat je niet upload.
Echter zul je je er eventjes 'n paar avonden in moeten verdiepen (lezen) en daarnaast is het niet helemaal gratis. 98 procent haakt om deze twee reden echter al direct af. En dat is zonde.

br
door brui0929 - Mar 16, 2014 om 18:26
636 Antwoorden / 10 Vragen

Als je usenet gebruikt heb je ook spotnet spotnet lite en

br
door brui0929 - Mar 16, 2014 om 18:26
636 Antwoorden / 10 Vragen

Als je usenet gebruikt heb je ook spotnet spotnet lite en grabit nodig.

pi
door pieterwolters - Mar 16, 2014 om 19:59
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zondag 16 mrt 2014, 18:17]Usenet is erg handig en vooral snel. Plus honderd procent legaal in het geval van films, muziek en boeken. Dit omdat je niet upload.
Echter zul je je er eventjes 'n paar avonden in moeten verdiepen (lezen) en daarnaast is het niet helemaal gratis. 98 procent haakt om deze twee reden echter al direct af. En dat is zonde.

Bittorrent is ook 100% legaal. Wat je er mee doet kan eventueel illegaal zijn.

Mocht je auteursrechtelijk beschermd materiaal downloaden, wat in essentie niet illegaal is, dan moet je jezelf wel de vraag stellen of je het niet erg asociaal vindt om wel te profiteren van andermans werk maar er niets voor over te hebben.

Betalen voor een dienst als Usenet is zo mogelijk nog erger: daar spek je mensen mee die over andermans rug geld verdienen.

diumenge
door diumenge - Mar 16, 2014 om 20:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=brui0929 schreef op zondag 16 mrt 2014, 18:26]Als je usenet gebruikt heb je ook spotnet spotnet lite en grabit nodig.
Niet noodzakelijk, er zijn ook zat andere manieren om usenet te gebruiken.

pino123
door pino123 - Mar 16, 2014 om 21:51
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op zondag 16 mrt 2014, 19:59][quote=lekkerisdat schreef op zondag 16 mrt 2014, 18:17]Usenet is erg handig en vooral snel. Plus honderd procent legaal in het geval van films, muziek en boeken. Dit omdat je niet upload.
Echter zul je je er eventjes 'n paar avonden in moeten verdiepen (lezen) en daarnaast is het niet helemaal gratis. 98 procent haakt om deze twee reden echter al direct af. En dat is zonde.

Bittorrent is ook 100% legaal. Wat je er mee doet kan eventueel illegaal zijn.

Mocht je auteursrechtelijk beschermd materiaal downloaden, wat in essentie niet illegaal is, dan moet je jezelf wel de vraag stellen of je het niet erg asociaal vindt om wel te profiteren van andermans werk maar er niets voor over te hebben.

Betalen voor een dienst als Usenet is zo mogelijk nog erger: daar spek je mensen mee die over andermans rug geld verdienen.

Geloof niet dat je helemaal begrijpt waar je over praat! Tegelijkertijd dat je download, staat het in een map welke gedeeld wordt. Dus verspreidt je het!

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 17, 2014 om 14:27
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op zondag 16 mrt 2014, 19:59]dan moet je jezelf wel de vraag stellen of je het niet erg asociaal vindt om wel te profiteren van andermans werk maar er niets voor over te hebben.
Nee dit vind ik van verre van asociaal, aangezien ik via de thuiskopieheffing netjes mijn bijdrage doe (overigens niet dat dit geld ook maar ooit daadwerkelijk op de juiste plek terechtkomt).

Wat ik dan wel weer asociaal vind, is dat het nog altijd niet mogelijk is om gewoon een dvd'tje te downloaden, tegen een redelijke vergoeding. Als de entertainmentindustrie niet hun product aanbiedt zoals de consument het graag wil hebben, moet je niet vreemd omkijken dat ze massaal het 'anders' doen.