Buiten mijn Simpele bundel
Sinds een paar maand heb ik een abonnement bij Simpel. Voorheen had ik altijd een pre-paidaansluiting. Gisteren heb ik de derde rekening gekregen. En daar begint het probleem; Ik heb een internetbundel van 250MB Volgens de specificatie van de afgelopen periode heb ik minder dan 238MB verbruikt. Nu word de rekening ineens verhoogt met een bedragje omdat ik buiten de bundel heb gebruikt. Naar mijn idee klopt dit niet, maar rekenen was nooit mij sterkste kant. Simpel reageert met de volgende uitleg; Per sessie word 20 mb gereserveerd, dus moesten er extra MB gekocht worden. Mijn standpunt is dat ik niet buiten mijn bundel heb gebruikt, dus niet extra hoef te betalen.
Wie heeft gelijk?
20 Mb per sessie? Dat loopt dan heel hard op. Hebt u dat wel goed begrepen? Als je dan elke dag even op het net zit, heb je al 600 Mb nodig. Lees de voorwaarden van uw abonnement eens na.
Hierover staat niet zo in de AV
Vergrote afbeelding https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/question/g_93fde95273161ad81f131f8e304b3a433c19d01f.png
Even O.T. Waarom "vergroot" je dat gesprek? Als ik bij hem op chat druk krijg ik het even groot te zien. Iets technisch misschien? Nosy, thats all.
Hé, krijg nou wat. Op de laptop werkt dubbelklik ook om te vergroten. Weet niet sinds hoe lang dat zo is, maar dubbelklik werkte eerst niet. Niet meer nodig dus, wat ik deed.
Zelfs jij komt dus iets nieuws tegen. Leuk.
Goed dat je er even een opmerking over maakte.
250MB is ook wel heel erg weinig, daar ben je zo door heen.
Installeer een data manager uit de App of Play store en zet het maximale maandverbruik op plm. 200 MB.
Hallo 14Peter ,
Plaats een klacht op klachtenkompas / of klacht.nl ,
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/simpel/details?companyId=ab9c20b4-f4a5-4faa-a11f-f1d1b955d322
https://www.klacht.nl/simpel/
Ik heb m inmiddels op klacht.nl gezet.
Begrijp ik dan goed dat je slechts met je laatste sessie over de bundel kunt heengaan door die reservering?
Ik vind het een onduidelijk / vreemd antwoord van Simpel. Ga eens even kijken of ik daarover wat kan vinden.
Ja, het is meer: het is zo, waarom, omdat ik dat zeg.:-))
Tot mijn verbazing hoef ik er ook maar 1 keer op te klikken om het te vergroten. Was volgens mij nooit zo.
Nee, was idd eerder niet zo. Toch weer een, weliswaar summiere, verbetering.
@Tijger1 Bij de sessie op 18 aug om 9:07 is het bedrag(je) in rekening gebracht. De sessies van diezelfde datum van even na 12 en rond een uur of 1 zijn ineens weer gratis. Op de 19e ging mijn nieuwe bundel in.
@peter. Uitermate wonderlijke gang van zaken, maar we komen er wel achter.
De antwoorden van Simpel zijn wel erg "simpel", Als u 238Mb heeft verbruikt bent u dus niet buiten de bundel gegaan. En dat hun een zgn. reservering inkopen is hun pakkie aan hoeft u niet voor op te draaien. Zou het advies van @marita5 opvolgen.
Ik heb even snel de AV doorgenomen, ik lees daar toch niets over reserveren van ....https://www.simpel.nl/files/PDF/algemene-voorwaarden.pdf Maar ben druk aan het multitasken op dit moment, dus kan zijn dat ik er over heen lees.
@14Peter ,
Misschien heeft u hier iets aan ,
https://www.simpel.nl/files/PDF/oude-abonnementen-tarieven-simpel.pdf
Daar lees ik alleen over het afronden van kb. Niet over het afpakken van meer dan 12 MB
Ik vind de reactie van Simpel onduidelijk. Het lijkt alsof ze zelf ook niet weet hoe e.e.a. in elkaar steekt.
Als ik jou was, zou ik een nieuwe chat starten en opnieuw uitleg vragen over deze gang van zaken. Meld er dan meteen even bij dat de mensen op het Kassa forum ook erg benieuwd zijn naar het hoe en waarom van de 'gereserveerde' 20MB.
Die Jennifer is waarschijnlijk speciaal geselecteerd voor de helpdesk van Simpel omdat ze zelf simpel is, wat een waardeloos antwoord zeg.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden
Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer