ka
door kassielinda Nov 1, 2004 om 11:19
Computers & telefonie

Caiway ellende !

Wij zijn na met Caiway een overeenkomst aangegaan dat we voor een proefperiode van 2 maanden gebruik kunnen maken van kabelinternet.

Men heeft dmv een eenmalig automatische opdracht een bedrag van 50 Euro van onze rekening afgeschreven, 25 voor borg van de modem en 25 euro voor inschrijfgeld.

we hebben de diensten van Caiway twee dagen geprobeerd en kwamen tot de conclussie dat het niet voor ons geschikt is, echter heeft Caiway weer een bedrag van 113,80 van onze rekening afgeschreven alvast abonnements kosten voor November en December


Dit mag toch niet, wij hebben toestemming gegeven voor 1 malig afschrijving en nu dit... hoe kan ik het terug draaien zodat ikmijn 113.80 terug kan krijgen

bellen met de helpdesk lukt niet want na 15 min en 48 sec gewacht te hebben kreeg ik niemand aan de telefoon, reageren via mail naar de info desk lukt ook niet krijg een standaard mailtje met de mededeling dat ze onze mail hebben ontvangen

wat kan ik ondernemen ? wie heeft er hier ervaring mee


grt Linda





grt Linda

1178 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Nov 1, 2004 om 11:43
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo Linda,


Volgens mij kun je bij onterechte afschrijvingen direkt kontakt opnemen met je bank en opdracht geven om het bedrag terug te laten storten. Informeer bij je bank of er sprake is van een doorlopende machtiging en zoja trek deze dan in. Dreig bij Caiway met consumentenprogramma's als 'radar' en 'kassa' als ze moeilijk blijven doen, dat wil nog wel eens helpen.


suc6.

ve
door verwijderd - Nov 1, 2004 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

helaas kan ik niet in u verhaal terug vinden vanaf wanneer het abonnement loopt tot, als u geen gebruik meer wilt maken van caiway dan moet dit 10 dagen voordat de twee maanden proberen om zijn schriftelijk per e-mail of brief opgezegd worden, heeft u dit niet gedaan dan wordt het abonnement voortgezet, wat u nog kunt doen stuur ze schriftelijk een brief waarin u vermeld dat u het heeft opgezegd of probeer nog eens telefonisch contact op te nemen.


succes en groeten tuinfreak

ve
door verwijderd - Nov 1, 2004 om 13:47
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hartelijk dank voor uw reactie, inmiddels heb ik de bank gebeld en inderdaad is het mogelijk om het bedrag wat onterecht is ingehouden terug te krijgen!


 


en inderdaad teunfreak we hebben de modem vorige week maandag gekregen en donderdag hebben we dmv een mail en fax gestuurd met de mededeling dat we er van afzien en vraag om verdere actie


tot nu toe nog niets gehoord...


maar goed ik heb in ieder geval mijn 113 euro terug en wacht nu op een reactie van Caiway....


hartelijk dank voor de snelle reactie!


 


grt Linda


 

ve
door verwijderd - Nov 1, 2004 om 14:27
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als u net aan de 2 maanden bent begonnen, dan kan ik er ook niets anders van maken als dat het volgens de site van caiway inderdaad 2 maanden gratis is, dan klopt het inderdaad niet.

Dan inderdaad de brief maar even afwachten,


succes en groeten tuinfreak

ve
door verwijderd - Nov 1, 2004 om 16:09
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo Linda,


Goed te horen dat je in ieder geval je geld terug hebt.


suc6. Freya

ve
door verwijderd - Nov 14, 2004 om 12:50
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi,

Twee maanden proef is twee maanden proef en verder geen flauwekul. Geld
wat ten ornrechte is afgeschreven kan je telefonisch met je bank terug
laten storten. (Storneren). Ook kun je dat nummer blokkeren zodat ze
geen geld meer kunnen afschrijven. Echter kijk wel naar de kleine
lettertjes. Want als je bij ESSENT een proefabbo. niet neemt, kost het
je wel 95 euro!    Stelletje afzetters.



Een goede tip die voor altijd geldt als je een abonnement aangaat, lees
eerst het contract goed! Als je iets niet begrijpt, laat een ander dan
ook es kijken. Daarna pas beslissen. Laat je niet afleiden door "snelle
beslissers .....en dat soort uitspraken" Opzeggen via een aangetekende
brief en het nummer laten blokkeren voor automatsche betalingen is
altijd nog de beste weg.





ve
door verwijderd - Dec 15, 2004 om 19:30
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Een zeer juiste beslissing om niet verder in zee te gaan met
Caiway/kabelfoon. Ik heb zelf ook zeer slechte ervaringen met deze
provider. Helaas de enige kabelprovider bij ons! Onbereikbaar, slechte
service en op emails wordt nauwelijks serieus gereageerd!

ve
door verwijderd - Jan 27, 2005 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

CAIWAY 2 maanden gratis ja mijn hoella.IK heb ook opgezegt In drie weken 2 modums gehad werken allebij niet of nauwelijks. Google opzoeken doet hij 5 A 7 minuten over opstopwats.Had 33 euro verbeld men begreep niet waar ik het over had BLA BL VBLA LA >aan deze kant een specialist er bij die heeft een heel nette brief gestuurd met opdracht afsluiten.NU.


Na drie weken een brief CAYWAY of wij te vreden waren en over gingen naar een jaar cotract. Specialist weer brief met duplo voorgaande brief STOP NU DIRECT.


@ dagen later een meneer van CAIWAY wat er aan de hand was,?????? Vrteld het verhaal . Hebben een maand later het inschrijfgeld  en bedrach modum terug gestoord gehad maar de 33 euro die ik verbeld had naar het service nummer kan ik naar fluiten.  


Eeen keer het gratis nummer gebeld met een klacht moet je eens proberen dan woord je behandeld als oudvuil .


Wilde hierbij gelijk mijn verhaal kwijt 


vr gr peet


         


 

ve
door verwijderd - Jun 2, 2005 om 07:03
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi Linda.


CaiWay/Kabelfoon is heel onprofessioneel daar waar het gaat om een luisterend oor. Jij hebt gebeld met de Helpdesk (20 cpm!), en die verwijst je naar info@caiw.nl  Ik kan je vertellen dat je dan ALTIJD  een template mailtje of brief in je brievenbus krijgt "wij doen ons best binnen 6 weken te reageren". Zo heb ik maanden moeten wachten op een klacht die ik stuurde. Je moet gewoon bellen naar hun service nummer: 0800 – 5223666 en eisen dat er per direct geluisterd wordt, maar ook daar luisteren ze slecht en proberen ze de boot af te houden.  Vergeet echter niet dat het opzeggen TWEE maanden vooraf moet, en aangezien het altijd stilzwijgend per 2 maanden verlengd, zit je er al snel automatisch op zijn minst 4 maanden aan vast, dus die 113.80 zul je toch waarschijnlijk kwijt zijn. Caiway heeft prima snel internet, maar ze werken nog steeds met datalimieten die niet in verhouding met download snelheden staan, en buiten dat ligt het netwerk te vaak onderuit, en als je dan contact zoekt voor een klacht of de helpdesk belt kun je lang wachten en begint de kosten teller te lopen !  Jij ervaart dat bij deze dus ook, ze willen alleen snel verkopen, maar aandacht voor problemen hebben ze niet, dan is er geen enkele manier lijkt het om contact te zoeken... ik zou dus zeggen, schriftelijk en per mail opzeggen, maar houdt er rekening mee dat je voor minimaal 4 maanden kosten hebt!  Succes er mee in ieder geval! 


ps. En nou maar afwachten wat voor ellende digitale TV meebrengt !!!! Ze zijn de enige provider voor TV in het Westland, en gaan over op digitale TV... nadelen: lelijk kastje moet je naast je mooie tv zetten, zappen moet via de afstandsbediening van dat kastje (dus je mooie remote van B&O kan de deur uit!!), volume harder moet via de remote van je TV...  zucht... en klap op de vuurpeil, je kan wel digitaal kijken, maar opnemen op je video moet dan analoog (of andersom natuurlijk)...  aangezien er maar 24 zenders analoog blijven (om ruimte te maken voor digitale zenders) wordt dat niet handig...  o ja, ook TV kijken op de slaapkamer? Dan mag je nog zo'n mooi kastje aanschaffen... handig! En voor degene die het dan simpel willen houden hoef je niet om te schakelen naar digitaal, je mag gewoon analoog blijven... maar wel tegen dezelfde prijs per maand voor minder zenders...   Van Linda weten we al dat je niet hoeft te zeuren daar over, want niemand luistert of reageert bij CaiWay...  jammer, een gemiste kans zou ik zeggen !


 


groet,


bvandijk


 

ve
door verwijderd - Jun 2, 2005 om 09:30
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Oud draadje



Vladja





Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

petra gerritse
petra gerritse - May 20, 2024 om 09:45
Geldzaken & recht

Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE

na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau. Lees meer

Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden

Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk     Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer

re
reuben748 - May 20, 2024 om 15:19
Huishouden & energie

Koken op gas of inductie

Dear forum members,

A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible). 
Intellectually I  should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an ... Lees meer