ge
door gelito Jan 30, 2016 om 11:05
Computers & telefonie

Configuratie van Windows voorbereiden. Wat betekent dit?

Deze tekst (met de toevoeging "schakel de computer niet uit") krijg ik met grote regelmaat te zien als ik mijn PC wil uitzetten. Vervolgens blijft deze tekst urenlang in beeld, zodat ik 's avonds niet eens meer mijn PC kan uitzetten. Zet ik de PC wel uit, dan gaat hij 's morgens bij het opstarten gewoon hiermee verder. Ik heb Windows-7 geïnstalleerd. Heeft dit te maken met de (stiekeme) voorbereiding van Windows-10 door Windows? Deze suggestie kreeg ik al eerder. Wie weet raad, en hoe kan ik dit stoppen.  Gerard

46565 10 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jan 30, 2016 om 11:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zou kunnen ja, het kan ook zijn dat de installatie van een update keer op keer blijft hangen. Als het een update is dan zou je via Windows Update kunnen bekijken welke het is en deze verwijderen, Windows zal dan wel proberen die update opnieuw te installeren misschien gaat het dan wel goed. Blijft het fout gaan kan je naam van de update in Google intypen, misschien staat daar een oplossing. Of je kan de update verbergen zodat Windows niet meer probeert 'm te installeren, maar als het een belangrijke (veiligheids)update is, dan is dat misschien geen goed idee.

Als het inderdaad Windows 10 'gepush' is dan zou je GWX control panel kunnen installeren, zie deze link (klik). In de laatste regel staat een link naar de software.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 30, 2016 om 11:42
16875 Antwoorden / 202 Vragen

De oplossing is hoogstwaarscghijnlijk het verwijderen van de update kb3035583 definitief.
Deze update regelt de voorebereiding van win10 en kan hardnekkig zijn zoals ook mijn ervaring is geweest.
Klik op windows update na open van het configscherm . systeem en beveiliging.
Klik op automatische windows uitschakelen. Vermoedelijk staat updates automatisch downloaden en installeren aan (zoals aanbevolen is). Overweeg dat uit te zetten en laat bepalen wel naar updates zoeken maar zelf bepalen wel of niet downloaden en installeren. Bij de updates staat genoemde kb30355583 en vink die uit.
Ga in het configscherm terug naar windows update en klik op geinstallerde updates weergeven. Na enifg zoeken is genoemde update kb3035583 te vinden en verwijder die. Voorgenoemde handeling voorkomt dat deze update opnieuw wordt geinstalleerd tenzij u daar dan zelf voor kiest.

zoekster1
door zoekster1 - Jan 30, 2016 om 11:45
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, ik denk niet dat het daarmee te maken heeft. Ik heb het ook wel eens. Soms kan de pc de update niet goed verwerken. Als het uren duurt zet u uw pc dan uit door langdurig op de aan/uit knop te drukken. Zo'n 4 seconden indrukken en dan  opnieuw opstarten. Dan opnieuw opstarten, soms moet het nog 2 keer. Daarna gaat het meestal wel goed.

akkerdistel
door akkerdistel - Jan 30, 2016 om 18:14
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Automatisch updaten uitschakelen (sowieso een aanrader) en dit met de hand doen wanneer het jou uitkomt.

Dat doet mij ergens opeens aan denken; "laatst gezocht naar updates 21-07-2015" Ow dat doen we ooit nog wel een keer :-)

ph
door philip36 - Jan 30, 2016 om 18:57
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Deze melding komt regelmatig voorbij op mijn computer en deze is al voorzien van windows10.
Microsoft zal toch geen 'stiekeme' updates voor windows 10 upgrade blijven sturen als windows 10 al op de computer staat.
Het zullen updates zijn waarbij de windows bestanden niet in gebruik mogen zijn.

Topantwoord

marita567
door marita567 - Feb 1, 2016 om 06:55
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo Gelito ,

Als u bij Windows Update ( aanbevolen update`s )  hebt aangevinkt  kijk dan eens of de update kb3035583 hier weer tussen staat , zo ja selecteer deze en klik met rechts op verbergen en vink daarna aanbevolen update`s uit .

Volg ook de tip van Diumenge , wanneer er bij Windows Update een update staat die te maken heeft met Windows 10 krijgt u automatisch een melding van GWX control .

Waarom aanbevolen update`s uitvinken ? ziet u hier ,

http://www.computeridee.nl/nieuws/windows-update-start-zelf-windows-10-upgrade-vanaf-2016/

Cookies
door Cookies - Feb 1, 2016 om 08:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb je ook SP1 geïnstalleerd van Win7? Zo niet, dan is de p.c. waarschijnlijk daarmee bezig. Waarom kijk je niet even bij Windows Update?

we
door weethet - Feb 1, 2016 om 12:31
107 Antwoorden / 2 Vragen

Wat is uw bezwaar om W10 te installeren??

ni
door nipe1 Feb 1, 2016 om 13:40
7 Antwoorden / 0 Vragen

traag,  geen privacy drivers die niet meer werken problemen  met oudere software
geen  verder voordeel behalve een hoop toeters en bellen  waar je niets aan hebt
Een waardeloze brouwser
Ik blijf liever bij windows 7  werkt perfekt

Al
door Alex4 - Feb 1, 2016 om 16:49
5 Antwoorden / Vragen

Wat is uw bezwaar om W10 te installeren??
Antwoord zoek maar op internet dan kom je wel het 1 en ander tegen .

Voor vragensteller heeft u wel eens die schijfopruiming van MS uitgevoerd ?

costnix
door costnix Feb 2, 2016 om 10:29
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Windows 10 draait op mijn HP laptop van 8 jaar oud sneller dan de originele Windows 7!

simon55
door simon55 Feb 7, 2016 om 12:29
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Windows 10 is nog lang niet goed t geinstalleerd en constant problemen met internet radio ga ik n kaartspel doen krijg ik allerlei rare leestekens etc ik wacht nog wel effe

be
door berend7824 - Feb 1, 2016 om 17:24
10 Antwoorden / 4 Vragen

Zoek, download en installeer de System Readiness Tool van Microsoft en je bent van een hoop gelazer af. Dit is een zelfstandige module voor updating. Met W10 heeft het niets te maken. Wil je Windows 10 niet? Gebruik dan de gratis tool GWX_Control_Panel of ga naar win10wiwi.com voor een ander hulpmiddel.