ma
door maarten14 Dec 18, 2007 om 13:54
Computers & telefonie

Dubbele rekeningen tele2

Ik krijg sinds drie maanden dubbele rekeningen van tele2, waarvan ik meteen melding heb gemaakt. Nu drie maanden en vele telefoontjes en e-mails later is er niets verandert. Ik weiger dubbele kosten te betalen en betaal nu handmatig ipv incasso. Tele2 stuurt me nu brieven met dreigementen over incassobureau's als ik niet de gehele rekening betaal. Zij willen dat ik gewoon alles betaal en dat het later wordt gecrediteerd. Maar dan zou ik al tot eind maart betaald hebben en ik weiger geld voor te schieten aan dat bedrijf. Heeft iemand identieke problemen en weet iemand wat te doen??

752 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

jpm
door jpm - Dec 19, 2007 om 14:26
820 Antwoorden / 28 Vragen
0

Ik zou niet in de verdediging gaan, maar in de aanval. Dat is toch altijd de beste verdediging? Wat nu als u hen een aangetekende brief schrijft, waarin u hen sommeert vanaf de volgende inningsdatum alleen de enkele, i.p.v. de dubbele kosten in rekening te brengen? U kunt erin schrijven dat u, indien dit zo doorgaat, een advocaat in de hand neemt (vooral als u een rechtsbijstands-verzekering heeft is dit goed te doen). Deze advocaat kan voor de kantonrechter vorderen: a. een juiste gang van zaken, b. creditering van het teveel in rekening gebrachte bedrag, c. een mogelijkheid om, indien u dit wilt, een tussentijdse ontbinding van het contract, waarbij ook uw onkosten aan hen in rekening kunnen worden gebracht, inclusief die voor uw rechtsbijstandsverzekering. Kijk dan eens wat er gebeurt. Misschien niets? Dan ook doen.

ji
door jitse - Dec 21, 2007 om 13:51
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt het heeft, (niet om u te onmoedigen 18 maanden geduurd). Na 6 maanden ben ik in de aanval gegaan. Het schrijven van een aangetekende brief werd als niet onvangen beschouwd. Daarna heb ik een mail gestuurd met daarin, dat ik alleen nog wil communiceren per email en dat zij mij konden bellen. Ik heb aanmaningen gekregen van een incassobureau, op het moment dat ik deze aanmaanning kreeg heb ik direct weer een mail aan Tele2 gestuurd.  Daaraan gekoppeld alle mails die ik verstuurd heb en waar ik antwoord op heb gekregen, op het laatst heb ik gedreigd met de rechter dat was waarschijnlijk voor hen het sein om actie te ondernemen. Binnen 6 weken was alles opgelost. hierbij nog enkele email adressen van tele2 succes.


tele 2
E-mailadres(sen):
  vragen-nl@tele2.com


internethelpdesk-NL@tel2.com


 

ch
door chanicha - Dec 21, 2007 om 14:26
7 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik zou eens op de forums kijken van Kassa, er zijn zoveel mensen die ellende hebben met Tele2. Ik ben op een gegeven moment doorgeschakelt met de financiële afdeling, alles was goed zeiden ze, ik hen een schriftelijk bewijs gevraagd daarvan en gekregen. Na ongeveer 8 maanden kreeg ik ineens weer een brief van een incassobureau dat ik nog zoveel geld moest betalen?!!  Ik heb gebeld en de brief doorgefaxt, nooit meer wat gehoord. Voor mij never nooit meer dat schandalige bedrijf.


 


 


 

djfox741
door djfox741 - Dec 21, 2007 om 15:37
41 Antwoorden / 3 Vragen
0

Eigenlijk reageer ik op het 3e bericht die geen mogelijkheid gaf om te reageren.


Vervelend is het wanneer je problemen hebt met je Provider [tel en/of internet] daarom wil ik vertellen dat ik geen probleem heb en zelfs zeer tevreden ben met dat bedrijf, ook mijn Vriendin die nog langer telefoon en internet heb dan ik van Tele2, maar ja waar hebben wij dat nog meer gelezen dat er bedrijven zijn die problemen geven op vele verschillende vlakken.


Ook ik heb dat ondervonden met UPC/Chello, nu is Tele2 in de picture, morgen @HOME [staat dacht ik nog in de top3] maar goed het is vervelend [op zijn zachts uitgedrukt] als je zelke dingen meemaakt en er niet geluisterd word om ervan af te komen of dat zij het oplossen.


Welgemeende sterkte in de strijd,


Tot zover maar weer ...

norbert
door norbert - Dec 22, 2007 om 01:51
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ikzelf heb al vanaf 2004 problemen met Tele2, ik was ook voorheen met pre-paid 4 jaar geregistreerd gebruiker. Op gegeven moment kreeg ik een rekening binnen, na afsluiting en ontbinding bleef ik rekeningen krijgen. De weg is gelopen via brieven en mails. Alle brieven die ik zond was aangetekend met handtekekning retour, zodat ik een ontvangstbewijs had. Daarna kwam de incassoburo om de hoek kijken met zeer dreigende taal. Waar moest ik heen voor vragen. De antwoord lag bij een incasso-jurist van een deurwaarder. Klinkt raar, maar een deurwaarder kan ook helpen. Op elke brief binnen 2 weken geantwoord en een credit-nota geeist. Bewijzen overlegd, maar dat wou niet helpen. Totdat er een deurwaarder van Tele2 op de stoep stond met de vordering. Ik heb deze weer weggestuurd met de mededeling dat ze het dossier moeten lezen en hierop moeten reageren, vaak hebben ze geen kennis van inhoud. Tevens een klacht ingedient naar de deurwaarder van Tele2, met de mededeling dat gemaakte kosten niet in rekening gebracht kunnen worden. Vanaf maart 2007 heb ik geen bericht meer ontvangen , enkel 1 brief over openstaande vordering, met een ander dossiernummer. Deze heb ik geantwoord dat de vordering niet de mijne is en ik op antwoord wacht sinds maart 2007.

wi
door wimami22 - Dec 23, 2007 om 10:56
11 Antwoorden / 3 Vragen
0

Het incassobureau wordt ingehuurd door Tele2 en dat is ook de instantie waar u, uw bezwaar kenbaar moet maken. Stuur hen alle kopieën van gevoerde correspondentie toe en indien dit een goed bureau is zullen zij Tele2 kenbaar maken dat deze instantie fout zit en het wenselijk is hun actie te staken
Sterkte met deze ongenuanceerde en bovenal bureaucratische houding van Tele2



bu
door bugu - Jan 2, 2008 om 22:28
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bij mij heeft het meteen geholpen toen ik(na1½jaar) [edit - verwijderd door redactie] Directeur Consumentenmarkt van tele2 heb gemaild met mijn problemen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 6, 2024 om 22:11
Huishouden & energie

Liander wil mijn meter vervangen

Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .

Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ? Lees meer